تفاوت دوربین Minidv اصل با دوربین Minidv طرح اصلی

تفاوت دوربین Minidv اصل با دوربین Minidv طرح اصلی

در رابطه با خرید این دوربین ها یکی از نکاتی که بسیار حایز اهمیت است، چگونگی تشخیص صحیح دوربین اصلی از دوربین فیک یا تقلبی است. در این مقاله تیم فنی مینی دی وی پرو راحت ترین و ساده ترین راهکار ها را برای تشخیص مدل اصلی از فرعی در اختیار شما عزیزان میگذارد تا از خرید خود رضایت بیشتری داشته باشید.

1-از بدنه ی دوربین:

یکی از ساده ترین راههای تشخیص دوربین فرعی بدنه ی آنهاست که به راحتی قابل تشخیص میباشد به طوری که محصول فیک دارای بدنه ی پلاستیکی میباشد و دوربین اصلی دارای بدنه آلمینیومی است که به راحتی با لمس کردن بدنه قابل تشخیص میباشد. عکس زیر یک مدل پلاستیکی (فیک) برای دوربین مینی دی وی مدل MD 80 میباشد.

دوربین کوچک MD80

2-چراغهای دوربین:

یکی دیگر از راههای تشخیص دوربین فرعی از اصلی، چراغ این دوربین هاست به طوری که در دوربین های اصلی برای هر حالت (حرکتی - فیلمبرداری - عکسبرداری) یک چراغ خاص دارد (به عنوان مثال برای حالت فیلمبرداری چراغ آبی چشمک زن) ولی در دوربین های طرح اصلی (فیک) دو چراغ قرمز و آبی فقط برای همه ی حالت ها وجود دارد و زمانی که چراغ روشن میشود بدنه ی دوربین هم به خاطر پلاستیکی بودن روشن میشود.

کوچک ترین دوربین جهان md80

3-از وزن دوربین:

درست است دو نکته بالا برای تشخیص دوربین ها بسیار کار آمد است ولی در مدل های جدید این دوربین ها مثل QQ6 و QQ5 به خاطر ورود چین به بازار تولید این دوربین ها و ظرافت بالا و دقیق طراحی آنها، تشخیص با توجه به نکات 1 و 2 کمی سخت است، بنابر این در هنگام خرید به وزن دوربین ها توجه کنید، وزن دوربین اصلی تقریبا معادا 44 گرم است و وزن دوربین فیک در حدود 22 گرم است، پس زمانی که دوربین را در دست میگیرید اگر به طور غیر عادی سبک بود نشان میدهد که دوربین طرح اصلی (فیک) است.

4-از بسته بندی دوربین:

یکی از راههای دیگر شناخت دوربین تقلبی بسته بندی آن است، خوب نسبت به موارد بالا روش سخت تری میباشد چراکه هر کدام از مدل ها دارای بسته بندی خاص خود میباشند ولی خوب هیچ موردی از دید تیز بین تیم پشتیبانی مینی دی وی پرو مخفی نخواهد ماند، اول از همه بسته بندی اصلی دارای رنگ روغنی میباشد به طوری که جلد دوربین را زمانی که جلوی نور بگیرید برق میزند، ولی طرح اصلی (فیک) دارای جلد ساده کارتونی میباشد، یکی دیگر از راههای تشخیص شناخت مشخصات عکسی جلد دوربین اصل میباشد که نیاز به تجربه ی بالای کاری برای تشخیص دارد. تصویر زیر متغلق به یک مورد از بسته بندی دوربین های فیک است.

بسته بندی مینی دی وی

نکته:تمام روش هایی که در بالا ذکر شده در اثر تجربه بالای این مجموعه میباشد که به صورت عملی توسط تیم تعمییرات شرکت مینی دی وی پرو، گرد هم جمع شده اند.

خرید دوربین کوچک miniDv

خرید دوربین کوچک مینی دی وی ، فروش دوربین مینی دی وی