چگونه GoPro ورزش ها را متحول کرد

چگونه GoPro ورزش ها را متحول کرد

اکشن کمرا گوپر GoPro بخش عظیمی از لیست فروش مارکت ها در دسته خرید دوربین بوده و انقلاب عظیمی در فیلمبرداری های ورزشی و پرتحرک به پاکرده است.

چندی پیش زمانی بود پرش از سازه های ساختمان، دره ها - برج ها یک کار انفرادی برای لذت شخصی بود. شما از یک ساختمان یا صخره بالا رفتید و دقیقاً برای هیجان آن می پرید. امروز به لطف GoPro، این ورزش عمدتا جریان اصلی پیدا کرده و میلیون ها نفر آن را دیده اند و باعث ایجاد ستاره هایی مانند Chuma شده است. سال گذشته، او یک پرش پشت سر هم را انجام داد و در یک ویدیوی 208000 بار مشاهده شد که یک زن 102 ساله، بر روی سینه او بود. به لطف دوربین ورزشی گوپرو 7 چوما توانست بیشترین کیفیت فیلمبرداری را از یک دوربین ورزشی داشته باشد.

چوما که از سال 2009 شروع به پریدن می کند، می گوید: "GoPro این ورزش را بشدت تغییر داده است. " مردم می بینند چه کاری می توان انجام داد و آنها می خواهند بیرون بروند و آن را انجام دهند.

تقریبا گوپرو در تمام ورزش ها مورد استفاده قرار گرفته است و کمتر ورزشی است که ویدیویی همراه با دوربین گوپرو نداشته باشد. گوپرو لوازم جانبی برای جامپر ها، صخره نوردها، دوچرخه سواران، اسنوبوردها، روروک مخصوص بچه ها، موتور سواران و هزاران ورزش سخت دیگر طراحی کرده است. امروزه هزاران ورزشکار سرسخت در سراسر جهان هستند که جسورها نه تنها می خواهند لحظات با شکوه خود را ثبت کنند بلکه آنها را در جهان به اشتراک بگذارند و درآمد کسب کنند. گوپرو موتور کوچکی است که اکنون صنعت پررونق ورزش های اکشن چند میلیارد دلاری را هدایت می کند.

دوربین ورزشی گوپرو در حاکی رو یخ

آسان نیست که با سرعت هاکی روی یخ همراه شوید. این بازی به قدری سریع پیش می رود که پخش کنندگان با قرار دادن دوربین های کوچک گوپرو خود بر روی بازیکنان، عملکرد و تصاویر مستقیم آنان را به نمایش در می آورند. همانطور که Henrik Lundqvist دروازه بان نیویورک رنجرز در ویدیوی تبلیغاتی GoPro می گوید: "من فکر می کنم برای یک بیننده بسیار جالب خواهد بود که درک بهتری از آنچه من می بینم و ردیابی حرکاتم داشته باشد".

GoPro همچنین می خواهد به عنوان یک شرکت رسانه ای شناخته شود. گوپرو فیلم ویدیوهای مربوط به ورزش های شدید و مناظر خیره کننده را در وب سایت خود منتشر می کند. حرکت به سمت ورزش های حرفه ای تقریباً، سطح جدیدی از اعتبار را برای آرزوهای شرکت رسانه ای آن به ارمغان می آورد. زیرا تصاویر خلق شده ورزشی بسیار جذاب و پربیننده است.

دوربین گوپرو در کوادکوپتر ها

GoPro همچنین در حال ورود به تجارت هواپیماهای بدون سرنشین کوادکوپتر است. در حالی که این شرکت هنوز اطلاعات زیادی در مورد شکل ظاهری هواپیماهای بدون سرنشین خود منتشر نکرده است. گوپرو هواپیماهای بدون سرنشین خود را در بازی های زمستانی آینده آزمایش خواهد کرد.

مدت هاست که ورزشکاران و مربیان از ویدیو برای اصلاح فرم و بهبود عملکرد استفاده می کنند اما این فیلم عمدتا به ورزش هایی مانند فوتبال محدود بود زیرا دوربین ها بسیار بزرگ و گران بودند. این فناوری خود را به یک ورزش پر سرعت مانند اسکی یا دوچرخه سواری که با سرعت زیاد در مسافت های طولانی حرکت می کنند، عطا نمی کند. با کوچک شدن و کاهش قیمت فناوری دیجیتال، این امر تغییر کرده و منجر به ایجاد دوربین های کوچک و ارزان قیمت می شود که می توانید در هر مکانی نصب کنید.

نقش گوپرو در صنعت فیلم سازی

با گذشت بیش یک دهه از شروع به کار کمپانی GoPro و همزمان شدن پیشرفت تکنولوژی که موجب جایگزینی دوربین‌های دیجیتال بعنوان گزینه‌ی اول تصویربرداران حرفه‌ای برای ساخت فیلم‌ شده، گوپرو نیز در تلاش بوده تا بالاترین قابلیت‌ها، در تصویربرداری را به دوربین‌های خود اضافه کند. تا جایی که بسیاری از کارگردان‌های حرفه‌ای هم برای تصویربرداری برخی از نماهای فیلم خود به سراغ دوربین‌های ارزان‌قیمت گوپرو می‌روند. در لیست زیر برخی از فیلم هایی در در ساخت آن از دوربین ورزشی گوپرو استفاده شده است را معرفی میکنیم.

فیلم The Martian

ریدلی اسکات کارگردان فوق العاده فیلم The Martianو بدون شک یکی از ارکان صنعت فیلم سازی جهان، ستایش از دوربین گوپرو کرده است. اسکات اعتراف کرد که از GoPro در The Martian به طور گسترده ای استفاده شده است و بزرگترین صحنه های فیلم توسط Nick Woodman با استفاده از دوربین های اکشن گوپرو ساخته و فیلمبرداری شده است.

در این فیلم علمی تخیلی، مت دیمون، جسیکا چستین، جف دانیلز، مایکل پینا، سباستین استن و دونالد گلاور بازی می کنند. این فیلم براساس رمان اندی ویر با همین عنوان ساخته شده است كه در آن فضانوردی به نام مارك واتنی پس از تصور اشتباه مرگ او در مریخ تنها گذاشته شده است. در تنهایی و حدود 50 هزار مایل دورتر از خانه، واتنی با استفاده از GoPro معتمد خود برای ضبط هر عمل خود، نبرد خود را برای زنده ماندن در سیاره سرخ مستند می کند.

استفاده از این دوربین برای روایت و شرح حال واتنی همراه با فیلمبرداری هایی بود که صورت مستقیم از دوربین ورزشی گوپرو گرفته شد و بنا به داشتن کیفیت بالا از همان تصاویر در فیلم سازی استفاده شد.

فیلم The Martian

فیلم Hardcore Henry

Hardcore Henry اولین فیلم داستانی اکشن از نظر دید اول شخص است و تقریباً هر ثانیه با استفاده از GoPro فیلمبرداری شده است. فیلم و کارگردانی این فیلم توسط ایلیا نایشولر (Ilya Naishuller) بود که می خواست فیلمی بسازد که از نقطه نظر شخصیت اصلی داستان گفته و دیده شود.

هاردکور هنری در روسیه فیلمبرداری شد، مکانی که معمولاً توسط سازندگان فیلم در سراسر دنیا به دلیل ترکیب منحصر به فرد ظرافت و پنهان کاری مورد استفاده قرار می گیرد. از میان فیلم های بسیاری که برای فیلمبرداری در روسیه فیلمبرداری شده اند می توان به Red Heat ،Police Academy: Mission to Moscow ،Golden Eye و یک روز خوب برای مردن سخت اشاره کرد. از نظر بسیاری، روسیه کشوری است که هنوز سطح خاصی از رمز و راز، به ویژه منطقه جغرافیایی سیبری را در خود جای داده است. این منطقه به دلیل بیابانی و شرایط سخت آب و هوایی بدنام شده است. این علاقه به سیبری و روسیه در فیلم ها منعکس شده است، در اخیر Captain America: Civil War به نمایش در آمد.

این فیلم تماما با دوربین ورزشی گوپرو هیرو 6 فیلمبرداری شده است.

فیلم Hardcore Henry