GoPro اولین سری Hero7 را با تثبیت کننده پیشرفته معرفی می کند

GoPro اولین سری Hero7 را با تثبیت کننده پیشرفته معرفی می کند

اگرچه از نظر ظاهری دوربین های گوپرو با هم تفاوت چندانی ندارد، اما از نظر تکنولوژی تفاوت هایی در این دوربین های مشاهده میشود. جدیدترین دوربین های GoPro با افزایش قیمت کم و بهبودهای جزئی ساخته میشود. کاربران دوربین های اکشن تمایل دارند که Hero7 Black را به دلیل فناوری تثبیت کننده جدید در آن خریداری کنند زیرا این تثبیت کننده تصاویر به کاربران ویدیو هایی بدون لرزش و صاف میدهد. ما در این مقاله به بررسی ویژگی های دوربین گوپرو هیرو ۷ میپردازیم.

بیشتر بدانیم: دوربین های ورزشی گوپرو

دوربین Hero 7 black به عنوان مدل پرچمدار، قابلیت هایی مانند استریم زنده تصاویر (فیسبوک، یوتوب، توییچ و…) و باتری قابل تعویض دارد که دو مدل دیگر از آن بی بهره‌اند. این دوربین همچنین به فناوری تثبیت کننده تصویر جدیدی مجهز شده که گوپرو آن را HyperSmooth می‌نامد و مدعی است که می‌تواند کیفیتی در حد و اندازه گیمبال‌ها ارائه کند.

Hero7 Black می تواند با کیفیت 4K،2.7K و 1080p فیلم هایی با وضوح بالا و بدون لرزش ضبط کند. با کیفیت فیلمبرداری 4K، نرخ ضبط فریم در ثانیه آن ۶۰ فریم است که در هر ثانیه ای که دوربین در حال ضبط هست ۶۰ فریم در خروجی تصاویر ضبط میشود و حجم فضای اشغال شده برای کیفیت های مختلف در زیر قرار داده شده است.

  • فیلم 4K با سرعت 24، 25، 30 فریم در ثانیه --- 44-56 مگابیت در ثانیه فضا اشغال میکند.
  • فیلم 4K با سرعت 48، 50، 60 فریم بر ثانیه --- 66-85 مگابیت در ثانیه
  • فیلم 2K با سرعت 24، 25، 30 فریم در ثانیه --- 20 مگابیت در ثانیه
  • فیلم 2K با سرعت 48، 50، 60 فریم در ثانیه --- 30 مگابیت در ثانیه
  • فیلم 1080p با سرعت 24، 25، 30 فریم در ثانیه --- 10 مگابیت در ثانیه
  • فیلم 1080p با سرعت 48، 50، 60 فریم در ثانیه --- 15 مگابیت در ثانیه
دوربین گوپرو hero 7 black

از نظر ضبط صدا، حالت های استریو و معمولی در دسترس هستند. یک آداپتور اختیاری امکان اتصال میکروفون خارجی را برای بهبود ضبط صدا فراهم می کند. تصاویر ثابت می توانند با سرعت 12 مگاپیکسل تا 30 فریم بر ثانیه ثبت شوند. لرزش گیر ویدئوی بهبود یافته با عنوان "HyperSmooth" به از بین بردنلرزش کمک می کند.

یک ویژگی اصلی که منحصر به Hero7 Black است، پخش جریانی مستقیم داخلی است که دسترسی کاربر به تنظیمات تعادل رنگ سفید و محدودیت های ISO را فراهم می کند. SuperPhoto همچنین قابلیتی است که امکان بهینه سازی عکس ها با نگاشت صدای محلی، کاهش نویز و HDR را فراهم می کند.

این دوربین ها تقریباً در ابعادی مشابه نمونه های قبلی خود، Hero 5 و Hero 6 Black ساخته شده اند. به این معنی که سری Hero 7 با نصب و لوازم جانبی این شرکت سازگار است. همچنین مانند اجداد خود همه آنها دارای جعبه ضد آب هستند، دارای LCD های صفحه لمسی هستند، دارای قابلیت کنترل صدا هستند و همه می توانند به صورت خودکار از تصاویر در سرویس اشتراک ابری GoPro پشتیبان تهیه کنند (از طریق Wi-Fi).

یکی از تفاوت های بزرگ این است که این شرکت اکنون یک سال کار با اولین پردازنده سفارشی خود را سپری کرده است. GP1 پس از جدایی شرکت با تراشه ساز با سابقه Ambarella در Hero 6 Black معرفی شد. GoPro می گوید در حال حاضر عملکرد GP1 حتی بیشتر از مدل Ambarella کارآمد شده است. خصوصاً به این دلیل که Hero 7 Black از RAM بیشتری نسبت به دوربین گذشته برخوردار است.

قابل توجه ترین کاری که GoPro که در مدل جدید هیرو ۷ انجام داده است، اضافه کردن لرزش گیر و تثبیت کننده تصویر "Hypersmooth" است که بهبود چشمگیری در لرزشگیری دیجیتال تصویر است که GoPro در چند سال گذشته در دوربین های خود کار گذاشته است. کاری که Hypersmooth این تثبیت الکترونیکی قدرتمند انجام می دهد به زبان ساده، برش اندکی روی تصویر و تاب دادن لبه ها برای جبران لرزش انجام می شود - و با استفاده از GP1،RAM اضافی و سنسورهای داخلی دوربین برای واقعی سازی بر روی آن ایجاد می شود - همچنین پیش بینی زمان در مورد نحوه حرکت دوربین.

نتیجه ایجاد ثبات است که واقعاً چشمگیر است. من چند روز با Hero 7 Black عکسبرداری کرده ام و Hypersmooth باعث می شود فیلم ها به نظر برسد که از یک گیمبال تثبیت شده است - حتی هنگام دویدن یا برگشتن به اطراف. خیلی خوب است، باعث می شود شما بدون هیچ گونه لرزشی فیلم برداری و عکاسی کنید.

Hypersmooth قسمت بزرگی از Hero 7 Black است، اما این تنها ویژگی جدید نیست. Hero 7 Black می تواند از طریق اتصال تلفن همراه در Facebook،Twitch،YouTube یا Vimeo پخش شود. یک حالت مرور زمان وجود دارد که "TimeWarp" نامیده می شود و فیلمبرداری سریع با مرور زمان را آسان می کند. این دوربین همچنین دارای حالت جدید "SuperPhoto" است که بسیار شبیه به ویژگی های هوشمند HDR در تلفن های Pixel Google یا آیفون های جدید اپل است.