5 دوربین برتر آندوسکوپ

5 دوربین برتر آندوسکوپ

ما نگاهی دقیق به 5 دوربین شلنگی آندوسکوپی موجود در بازار امروز ایران می اندازیم. اندوسکوپ زمانی یک ابزار گران قیمت بود که فقط در حرفه پزشکی استفاده می شد، اکنون ما آندوسکوپی داریم که با دستگاه های اندرویدی و ios سازگار است، استفاده از آنها آسان، موثر و بسیار مقرون به صرفه است. در راهنمای ویژه minidvpro.com امروز بهترین آندوسکوپ های اندرویدی موجود در بازار و همچنین برترین مدل های معمولی که به تلفن های هوشمند نیازی ندارند را بررسی کرده ایم.

قبل از خواندن بررسی های دقیق ما در مورد هر کدام از موارد زیر، می توانید به سرعت ویژگی های اصلی را در یک جدول مقایسه مقایسه کنید که بدانید کدام آندوسکوپ را توصیه می کنیم و چرا.

بررسی آندوسکوپ

ما همچنین راهنمای خریدار مفیدی را برای کسانی که در این دستگاه های اندوسکوپی تازه وارد هستند، تهیه کرده ایم. ما اصطلاحاتی را که مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه در آندوسکوپ خوب به دنبال چه ویژگی هایی هستید را در این مقاله توسط تیم پشتیبانی مینی دی وی پرو توضیح می دهیم.

بررسی آندوسکوپ

در این بخش، ما به بهترین آندوسکوپ برای آندروید حال حاضر در بازار ایران می پردازیم. ویژگی های اصلی را (به وسیله نوار مقایسه در سایت ما) به سرعت مقایسه کنید تا تصویری کلی از آنچه در دسترس است بدست آورید. سپس به سراغ بررسی های دقیق تر بروید، ما با 3 دوربین آندوسکوپ توصیه شده برای آندروید شروع می کنیم.

1: WiFi Depstech بهترین ارزش برای پول خرید شما

WiFi Depstech

این آندوسکوپ برای تلفن های اندرویدی و iOS با استفاده از سیگنال WiFi به راحتی به هر تلفن هوشمند مدرنی متصل می شود. یک تصور غلط رایج در مورد این دستگاه ها این است که آنها برای کار به سیگنال WiFi نیاز دارند. این درست نیست آنها در واقع سیگنال مخصوص خود را برای اتصال تلفن شما منتشر می کنند. به این معنی که پس از اتصال به تلفن خیلی سریع و آسان تصاویر را به واسطه برنامه ی مخصوص این دوربین میتوانید مشاهده کنید.

در انتهای کابل، یک دوربین با قطر 8.5 میلی متر قرار دارد. این اندازه دوربین از آندوسکوپ های اندروید بزرگتر است. و در واقع از بزرگترین آندوسکوپ اختصاصی ما که از یک دوربین 5.5 میلی متری استفاده می کند بسیار بزرگتر است. با این حال، اینکه این یک عامل حیاتی است یا خیر، واقعاً به کاربرد مورد نظر شما بستگی دارد.

دوربین 8.5 میلی متری توسط 6 چراغ LED قابل تنظیم آبی احاطه شده است. اینها درجه شگفت انگیزی از نور را ارائه می دهند و اینکه می توان روشنایی را کنترل کرد و یک ویژگی بسیار خوب است که امکان کنترل بیشتر کیفیت تصویر را فراهم می کند. این دوربین در 3 وضوح مختلف فرمت AVI با اندازه های 320 *240* 240، 640* 480* 480 و 1600* 1200* 1200 ضبط می کند. همچنین می تواند از تصاویر ثابت عکس گرفته و ذخیره نموده و به عنوان پرونده های JPEG استفاده کنید. وضوح حداکثر رزولوشن 1600 * 1200 پیکسل کمی نسبت به کیفیت HD 1080p HD را ارائه می دهد، اما تفاوت آن بسیار ناچیز است.

دوربین فوکوس ثابت است. این بدان معناست که هیچ ویژگی بزرگنمایی وجود ندارد و باید در فاصله کانونی بهینه 3 تا 7سانتی متر از هدف قرار داشته باشد تا واضح ترین تصویر را بدست آورد. 

شرکت سازنده این دستگاه، پردازنده جدید خود را با نرخ فریم فیلم 30 فریم در ثانیه به بازار عرضه می کند. گرچه این نرخ فریم برای چیزی بسیار کوچک قابل توجه است، اما استاندارد مدرن این دستگاه ها است. دیگر روزهای قدیمی فیلم های 10 فریم در ثانیه که تماشای آنها ناخوشایند بود گذشته است.

این شرکت، آن را نیمه سخت توصیف کرده اند. این بدان معنی است که به اندازه کافی سفت است که در حالت کشیده خم نمی شود، اما با تماس با یک سطح جامد انعطاف پذیر می شود. آن را مانند یک تمیز کننده لوله فکر کنید که از قدرت کافی برای تحمل وزن خود برخوردار است، اما به اندازه کافی محکم نیست تا در برابر فشار خفیف مقاومت کند. این امر آن را برای پیمایش در فضاهای تنگ و پر پیچ و خم مناسب می کند.

تصاویر دوربین به صورت بی سیم به دستگاه تلفن هوشمند منتقل می شود. باید از برنامه خاصی استفاده شود و كنترل کیفیت ویدئو را در اختیار شما قرار دهد. در واقع می تواند تا حداکثر 4 دستگاه را به صورت هم زمان پخش کند که واقعا قابلیت خوبی است. 

دوربین Ip67 ضد آب است. محافظت از این سطح به این معنی است که دوربین می تواند تا 30 دقیقه در آب تا عمق یک متر غوطه ور شود. همچنین در برابر گرد و غبار کاملاً مقاوم است.

همچنین با سه ابزار مفید مفید همراه است. یک قلاب، آینه و آهنربا وجود دارد که می تواند برای رفع انسداد مسیرها و رفع موانع استفاده شود. این ها به راحتی به انتهای کابل متصل می شوند.

2: Depstech 1200P بهترین دوربین فیلمبرداری

Depstech 1200P

این اندوسکوپ نسبط به بقیه ی محصولات مشابه فاصله کانونی بیشتری دارد. 

فاصله کانونی برای آندوسکوپ ها کمی مشکل ساز است. آنها برای گرفتن عکسهای دقیق در فضاهای بسته و تاریک طراحی شده اند، اما برای این کار باید بسیار به جسم نزدیک شوند. به طور معمول فاصله کانونی آنها بین 3.5 تا 7.5 سانتی متر است، به این معنی که برای دریافت یک فیلم متمرکز باید در این محدوده باشید.

با این حال، 1200P از Depstech باعث می شود که این آندوسکوپ با فاصله کانونی عظیم 40سانتی متر، یک رکورد جدید در استاندارد های صنعت آندوسکوپ ها به جا بزارد. در اینجا دیگر نیازی به کار با یک دوربین حرفه ای نیست، یا نیاز به نزدیک شدن به جسم ندارید، به سادگی در 40سانتی متری قرار بگیرید و یک تصویر واضح دارید. 

یکی از دلایل دیگری که باعث حضور پر رنگ تر این محصول در بازار شده است: باتری. به طور کلی، این آندوسکوپ ها برای اندروید حدود 1 ساعت عمر باتری دارند. Depstech 1200P از یک باتری 1800 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که این مدت را تا 3-4 ساعت افزایش می دهد!

دوربین 8.5 میلی متری با 6 چراغ LED قابل تنظیم دستی پشتیبانی می کند و حداکثر رزولوشن 1200* 16 *1600 دارد. همانطور که در اولین بررسی خود ذکر کردیم، این پیکسل روی صفحه های نمایش بسیار کمی، کمتر از 1080p HD است. اما، کیفیت فیلم با وضوح بالا بسیار واضح و دقیق ارائه می دهد. 

ما احتمالاً باید زودتر به این موضوع اشاره می کردیم اما WiFi نیز فعال است. فرستنده WiFi را روشن کنید و سپس با تلفن به سیگنال متصل شوید. سپس از طریق برنامه تخصصی می توانید تصاویر مورد نظر خود را در تلفن مشاهده کنید. ضبط از این طریق واقعاً راحت است و به شما امکان می دهد فوراً فیلم ها یا تصاویر خود را با مشتریان یا دوستان خود به اشتراک بگذارید.

3: BlueFire WiFi * بهترین برای مبتدیان *

 BlueFire WiFi

این آندوسکوپ برای اندروید از BlueFire مورد دیگری است که از پیشرفتهای اخیر فن آوری در فناوری بی سیم نهایت استفاده را می کند. با استفاده از یک سیگنال WiFi که از خود ساطع می شود، می توان فیلم زنده را به دستگاه های تلفن هوشمند اطراف (هم iOS و هم اندروید) منتقل کرد.

در 4 اندازه کابل از 3.5 متر شروع می شود و تا 15 متر می رسد. تقریباً مانند همه آندوسکوپ های اندرویدی مانند این، کابل نیمه سخت است و فلاپ نمی شود. ما سفتی مدل قبلی را با تمیز کننده لوله مقایسه کردیم و همین مورد برای این دوربین نیز صادق است.

در واقع این پایان شباهت ها با دوربین قبلی Depstech نیست که ما بررسی کردیم. همچنین 3 گزینه با وضوح را می توان در تلفن شما پخش کرد. از همان تنظیمات پایین 320 lower 240 و 640 4 480 استفاده می کند اما تنظیمات با وضوح بالا به طور محسوسی کمتر است. این فیلم با رزولوشن 1280 7 720 عکس می گیرد که تعداد پیکسل های آن 921،600 است. با این وجود، این نسبت تصویری مدرن 16: 9 را ارائه می دهد که برای اشتراک آنلاین فیلم مناسب است. اگر اشتراک گذاری فیلم های خود در سیستم عامل هایی مانند YouTube را میخواهید، عکسبرداری با این نسبت چیزی است که باید در نظر بگیرید.

قطر دوربین 8 میلی متر تقریبا به همان اندازه کوچک است و از شش چراغ LED قابل تنظیم برای روشن شدن تصویر و کنترل خوبی بر نور استفاده می شود.

فاصله کانونی دوربین ثابت است و توانایی بزرگنمایی ندارد. فاصله کانونی 3"تا 8" تقریباً 5 سانتی متر برد دارد که در مقایسه با بیشتر رقبا واقعاً خوب است. فاصله کانونی فاصله لنز تا جسمی است که تصویر در آن فوکوس شده است. داشتن تقریباً 5سانتی متر برای بازی با این قابلیت، انعطاف پذیری خوبی را به شما می دهد و اطمینان می دهد که مجبور نیستید در قرارگیری دوربین خیلی پیچیده باشید. اساساً هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد، دریافت تصاویر متمرکز برای شما آسان تر است.

این دوربین ضد آب است تا بتوان از آن برای بازرسی مواردی مانند لوله های آب و سیستم های تخلیه استفاده کرد. مانند مدل قبلی که بررسی کردیم، این درجه از ضد آب بودن به این معنی است که می تواند از آب با عمق حداکثر 1 متر و هر بار تا 30 دقیقه زنده بماند.

4: تسلونگ صنعتی بهترین اندوسکوپ اختصاصی

دوربین آندوسکوپی شلنگی INSKAM مدل ALS452 دارای 2 دوربین مجزا

این دامنه اختصاصی از تسلونگ اولین بررسی آندوسکوپ غیرآندرویدی ما است. این نوع به طور قابل توجهی گران تر از رقابت مبتنی بر گوشی های هوشمند هستند و می توان به سه تفاوت اصلی اشاره کرد:

  •  گنجاندن صفحه LCD
  • یک دوربین با قطر کمتر
  • عملکرد بزرگنمایی
  • باتری بزرگتر
  • ضمانتنامه

قطر این دوربین فقط 5.3 میلی متر است که بسیار کوچک است و در مدل های اندروید با حداقل 8 میلی متر مقایسه می شود. این مدلهای اختصاصی برای کارهای پیچیده تر در مواردی که دوربین و کابل باید تا حد ممکن باریک باشند، مناسب ترند. کابل 3 متری کوتاهتری که این مدل استفاده می کند برای یکسری کارها نیز بسیار قابل کنترل تر است (نسخه یک متری آن نیز موجود است).

این دوربین توسط 6 چراغ LED که با توجه به شرایط فعلی به صورت دستی قابل تنظیم هستند، روشن می شود. این ضبط مستقیماً روی کارت حافظه TF (MicroSD) انجام می شود که عملکرد زنده نیز روی صفحه نمایش نشان داده می شود. این دوربین دارای یک کارت 8 گیگابایتی است اما می تواند کارت های تا 32 گیگابایت را مدیریت کند.

فاصله کانونی دوربین نسبتاً کوتاه از 3 "تا 6" سانت است (مدل فوکوس کوتاه 1سانتی در دسترس است) اما بسیار مهم است که امکان بزرگنمایی بیش از حد بر روی جسم را دارد. این کاری است که دوربین های اندرویدی نمی توانند انجام دهند و باعث ایجاد یک قابلیت ویژه میشود.

ما از ظرفیت باتری به عنوان یکی از دلایل انتخاب یک آندوسکوپ اختصاصی یاد کردیم ولی در این مدل ناامید کننده نیست، باتری با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت باتری لیتیوم یون 6 ساعت استفاده مداوم دارد. این زمان ضبط بیشتر از زمانی است که از یک مدل مبتنی بر اندروید دریافت خواهید کرد. در صورت پشتیبان گیری، باتری قابل تعویض به طور بالقوه زمان ضبط بیشتری را نیز ارائه می دهد.

بدنه اصلی و پروب{کابل} دوربین هر دو در درجات مختلف ضد آب هستند. این دوربین دارای درجه ضد آب IP67 است که به شما اجازه می دهد تا حداکثر 1 متر در عمق تا 30 دقیقه غرق شود. با این حال، بدنه فقط ضد باران است و در عمق آب خراب میشود.

مانند اکثر دوربین های اندوسکوپی، کابل نیمه سخت است و تا زمانی که با انسداد مواجه نشود، شکل خود را حفظ می کند. به عنوان مثال با برخورد با خم شدن در لوله، کابل نیز خم می شود و مسیر لوله را دنبال می کند. این در واقع با برخی از لوازم جانبی قابل جدا شدن است که آن را به یک ابزار مفید نیز تبدیل می کند. آهن ربا، آینه و اتصالات قلاب باعث می شود که این دوربین بسیار نازک تر از دوربین متوسط ​​شما باشد.

5: تسلونگ کلاسیک

دوربین شلنگی آندوسکوپی همراه با نمایشگر

تسلونگ کلاسیک یک آندوسکوپ اختصاصی است که در طراحی آن کمی شیب دارد. این صفحه نمایش LCD نیز برای مشاهده تصاویر عملکرد دارد، اما این بار در انتها دسته ای قرار دارد که دوربین و کابل از طرف دیگر آن بیرون زده است. این طراحی رابط بصری به این معنی است که شما همیشه مستقیماً با عمل روبرو هستید. دسته ارگونومیک یک دست قابل تنظیم است و کار با بدنه دوربین را نیز کمی راحت تر می کند. با قرارگیری دکمه ها در بالای دسته، دست دیگر شما برای هدایت کابل آندوسکوپ آزاد است.

مانند سایر دوربین های اندوسکوپی دیجیتال در کلاس خود، لنز دوربین نیز بسیار کوچک است. قطر فقط 5.3 میلی متر است. اما برخلاف مدل Teslong Industrial که قبلاً بررسی کرده بودیم، این مدل در واقع قادر به ضبط ویدیوی HD است. انتهای پایین HD با 1280 *80 *720 است اما به اندازه کافی خوب است که می توانید یک تصویر واضح و دقیق را روی صفحه ایجاد کنید. همچنین ضبط با رزولوشن 320 *240 *240 و 720*480 را ارائه می دهد و اگر فضای کارت حافظه کم شود، این گزینه های پشتیبان عالی هستند. همچنین این امکان وجود دارد که از مکان ها با کیفیت بالا نیز عکس بگیرید.

اما این وفاداری به تصویر با کیفیت بالا هزینه ای را به همراه دارد. عمر باتری فقط با Teslong Industrial مقایسه نمی شود. این بیشتر از دوام باتری است که شما از یک دوربین آندوسکوپ برای اندروید انتظار دارید. از 4 باتری قلمی به جای بسته سنگین لیتیوم یون استفاده می کند. 

فاصله کانونی دوربین 3- 6 سانتی متر است. این فاصله لنز باید از جسم باشد تا یک تصویر واضح و متمرکز داشته باشد. بر خلاف Teslong Industrial، هیچ حالت بزرگنمایی برای دستیابی به یک تصویر عالی وجود ندارد.

صفحه نمایش یک صفحه نمایش رنگی 9 سانتی متری LCD QVGA LCD است. گرچه با صفحه نمایش های مدرن تلفن های هوشمند مطابقت ندارد، اما به اندازه کافی بزرگ و واضح است که استفاده از آن آسان است. زاویه صفحه قابل تنظیم است (همانند دسته) که استفاده از آن را بسیار راحت می کند. آن را به یک کارت (Micro SD)TF ضبط می کند (یک دیسک 8 گیگابایتی موجود است) که در صورت لزوم قابل حذف و ارتقا است. ضبط شده ها همچنین می توانند با استفاده از پورت خروجی AV مستقیماً از دوربین به تلویزیون یا مانیتور منتقل شوند. این امکان را به شما می دهد تا در یک صفحه بزرگ به صورت زنده تصاویر را تماشا کنید.

همانطور که تقریباً برای همه آندوسکوپ، آندروید یا اختصاصی استاندارد است، از IP67 ضد آب است و از 6 چراغ LED قابل تنظیم برای روشن کردن مسیرهای تاریک استفاده می کند.

نتیجه گیری ما:

اینجاست که ما بررسی های خود را خلاصه می کنیم و مختصراً به یافته های خود می پردازیم. اگر هنوز مطمئن نیستید که نسخه آماده آندروید یا نسخه اختصاصی مناسب شما است، لطفا راهنمای خریدار ما را کمی در پایین صفحه بررسی کنید. اگر ما به دنبال بهترین آندوسکوپ برای اندروید بودیم، Depstech 1200P را انتخاب می کردیم. عمر باتری شگفت انگیزی برای یک دوربین آندروید دارد و دامنه کانونی بزرگ به این معنی است که گرفتن یک تصویر عالی به اندازه کارایی نیست. اگر به دنبال ارزش پول بودید، مدل Depstech WiFi را انتخاب می کردیم. فیلم HD و قابلیت پخش مستقیم همزمان چندین دستگاه از ویژگی های شگفت انگیز است که با برچسب قیمت حتی بیشتر قابل توجه است.

در مورد دستگاههای اختصاصی، بهترین انتخاب ما Teslong Industrial است. ماندگاری زیاد باتری و بزرگنمایی 4 برابر، این را به بهترین حوزه اختصاصی در تجارت تبدیل می کند.

راهنمای خریدار:

در این بخش ویژگی های اصلی را که باید هنگام خرید آندوسکوپ از آنها آگاه باشید، توضیح می دهیم.

اندروید یا صفحه اختصاصی؟

اولین انتخاب بزرگی که باید هنگام خرید آندوسکوپ انجام دهید این است که آیا می توانید یک دستگاه سازگار با Android / iOS را که به تلفن هوشمند شما متصل است تهیه کنید یا یک ابزار کاربردی و با صفحه نمایش اختصاصی نیاز دارین. هر یک از آنها در کارهای مختلف تخصص دارند بنابراین مهم است که بدانید تفاوت اصلی چیست و کدام نوع برای استفاده مورد نظر شما مناسب است. بیایید با دوربین های اختصاصی آندوسکوپ شروع کنیم.

جوانب مثبت و منفی آندوسکوپ اختصاصی

این آندوسکوپ های اختصاصی همگی از یک کابل مار شکل و مقاوم که در انتها متصل به یک صفحه LCD وصل میشوند، تشکیل شده اند. هیچ سیگنال WiFi برای نگرانی یا تهدید "قطع شدن" اتصالات وجود ندارد.

آندوسکوپ اختصاصی

این مزیت های بزرگ در مورد این نوع دوربین های بورسکوپ / اندوسکوپ این است که عمر باتری بیشتری دارند و قطر دوربین معمولاً بسیار کمتر است. اندازه دوربین باعث می شود تا آنها برای کارهای پیچیده تر از آندوسکوپ خود برای همتایان اندروید مناسب تر باشند. آنها به سیگنال WiFi بی سیم نیز تکیه نمی کنند که در بعضی مواقع می تواند ریز باشد. به نظر ما، دوربین های آندوسکوپ اختصاصی دستگاه های قابل اطمینان تری هستند.

با این حال آنها در مقایسه با آندوسکوپ تلفن های هوشمند بی عیب نیستند. تلفن های هوشمند معمولاً دستگاه های بسیار گران قیمتی هستند که قادر به نمایش تصاویر با وضوح بسیار بالا هستند. صفحه کوچک LCD آندوسکوپ اختصاصی نمی تواند با این نوع کیفیت تصویر مطابقت داشته باشد. بنابراین وضوح تصویر (کیفیت تصویر) این دستگاه ها چندان مناسب نیست.

همچنین هزینه ای نیز در پی دارد. دستگاه های اختصاصی بدیهی است شامل یک صفحه نمایش هستند که به هزینه کلی آن می افزاید. به طور کلی قیمت آنها حداقل دو برابر قیمت آندوسکوپ های اندرویدی است. 

جوانب مثبت و منفی دامنه اندروید

دامنه اندروید

 آندوسکوپ های اندروید بسیار ارزان تر از نمونه های خود هستند. این واقعیت که آنها صفحه نمایش ندارند واقعا در قیمت تأثیر می گذارد. با استفاده از صفحه نمایش تلفن های هوشمند با کیفیت بالا آنها همچنین قادر به تولید فیلم با وضوح بسیار بالاتر هستند. آنها معمولاً می توانند با رزولوشن 1600 x 1200 با 30 فریم در ثانیه ضبط کنند. استفاده از سیگنال بی سیم برای انتقال فیلم به تلفن هوشمند ابزاری واقعاً مناسب است. داشتن تصاویر و فیلم ها در تلفن، ارسال آنها را برای مشتریان بسیار آسان می کند. با استفاده از برخی از مدل ها، می توانید چندین جریان زنده ویدئویی را به دستگاه های مختلف نیز انتقال دهید که گزینه مفیدی است.

در مورد نکات منفی دو مورد مهم عمر باتری و اعتماد به سیگنال WiFi است. عمر باتری و بنابراین زمان ضبط به طور کلی بسیار کمتر از آندوسکوپ های اختصاصی است. این عمدتا به این دلیل است که آنها مجبور هستند سیگنال WiFi خود را منتقل کنند.

ما قبلاً استفاده از سیگنال WiFi بی سیم و تلفن هوشمند را یک مثبت بزرگ اعلام کرده بودیم و در بیشتر موارد این امر مثبت است، اما کامل نیست. سیگنالهای بی سیم همیشه قابل اطمینان ترین نیستند و سپس مسئله دریافت تماس یا پیام هنگام ضبط وجود دارد. آخرین نکته این است که برنامه های مورد نیاز برای ضبط در تلفن هوشمند شما همیشه از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند.

ضبط کیفیت:

کیفیت فیلم یا تصویری که دریافت می کنید واقعاً به دو عامل بستگی دارد. وضوح تصویر و نرخ فریم وجود دارد. بیایید نگاهی بیندازیم به آنها و چگونگی تأثیر آنها بر دوربین های اندوسکوپی دیجیتال. وضوح - وضوح تصویر مستقیماً روی جزئیاتی که می توانیم در عکس یا فیلم ببینیم تأثیر می گذارد. وضوح تصویر اساساً تعداد پیکسل ها است (نقاط ریز رنگی که باعث ایجاد یک تصویر دیجیتالی می شود) که می توانیم آنها را روی صفحه ببینیم.

فیلم با کیفیت بالا (HD) با وضوح صفحه نمایش 1280 7 720 شروع می شود. این مقدار پیکسل هایی را که می توانیم مشاهده کنیم توصیف می کند. 1280 پیکسل افقی و 720 پیکسل عمودی وجود دارد که در کل یک صفحه 921،600 یا 0.9 مگاپیکسلی را روی صفحه نمایش می دهد. بورسکوپ های / اندوسکوپ های اندرویدی به طور معمول می توانند رزولوشن های حتی بالاتر از این را نیز تحمل کنند که تصویری بسیار واضح و دقیق ارائه می دهد.