استخراج رمز ارز ها با مجوز رسمی و قانونی

استخراج رمز ارز ها با مجوز رسمی و قانونی

اگر به فکر استخراج ارزهای دیجیتال در هر سطحی هستید، درک معنای این اصطلاحات برای شروع کار شما بسیار مهم است.

. معدن کار:

هرکسی که بیت کوین (یا هر ارز رمزنگاری شده دیگری) استخراج می کند.

پاداش بلوک:

پاداش بلاک مقدار مشخصی از بیت کوین است که به ماینر یا استخر استخراج کننده ای که یک بلاک مشخص را پیدا می کند ، پاداش می گیرد.

استخر استخراج:

مجموعه ای از ماینرهای منفرد که تلاش ها یا قدرت هشدار خود را با هم "جمع می کنند" و پاداش بلوک را تقسیم می کنند. استخراج کنندگان استخر ایجاد می کنند

رمز ارز

به طور خلاصه استخراج ارز رمزنگاری شده اصطلاحی است که به روند دریافت رمزارز به عنوان پاداش برای کارهایی که انجام می دهید اشاره دارد.

اما چرا مردم به استخراج ارز رمزنگاری شده می پردازند؟ برخی از آنها به دنبال منبع درآمد دیگری هستند. برای برخی دیگر، این مسئله به معنای به دست آوردن آزادی مالی بیشتر است . اما به هر دلیلی که باشد، ارزهای رمزنگاری شده یک حوزه جدید و مورد علاقه برای فعالین حوزه تکنولوژی، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان است.

استخراج رمزارز چیست و چگونه کار می کند؟

استخراج ارز رمزنگاری شده فرآیندی است که در آن معاملات بین کاربران تأیید و به دفتر عمومی بلاکچین اضافه می شود. فرآیند استخراج همچنین مسئول عرضه سکه های جدید به زنجیره در گردش موجود است.

بنابراین طی فرایند استخراج هویت های دیجیتال به نام سکه های رمزارز استخراج می شوند. این فرایند به رمزارزها این امکان را می دهد تا در یک شبکه غیر متمرکز همتا به همتا در مناسبات مالی مورد تبادل قرار بگیرند.

زمانی که ماینر تراکنشی به اندازه ۱ مگابایت را تأیید کرد، سزاوار دریافت مقدار مشخصی ارز دیجیتال می‌گردد.

فرآیند ماینینگ یکی از عناصر اصلی است که به ارزهای رمزنگاری شده اجازه می دهد بدون نیاز به مرجع مرکزی و شخص ثالث به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز نظیر به نظیر کار کنند.

شایان ذکر است که همه ارزهای رمزنگاری شده قابل استخراج نیستند. استخراج بیت کوین بر اساس الگوریتم اجماعی به نام اثبات کار انجام می شود. الگوریتم اثبات کار دارای فرایند استخراج است و ارزهای دیجیتالی که از این الگوریتم استفاده می کنند برای صدور سکه نیاز به استخراج دارند.

بر اساس نوع رمزارز مورد نظر شما و سرمایه ای که در اختیار دارید، می توانید از روش های مختلفی برای انجام این فرآیند استفاده کنید.

بیت کوین نخستین رمزارز شناخته شده است که بر مبنای الگوریتم اثبات کار طراحی شده است. باید در نظر داشته باشیم که تمامی رمزارزها قابلیت استخراج ندارند. اصولاً رمزارزهای استخراج پذیر در بستر الگوریتم اثبات کار طراحی می شوند.

مایننینگ یعنی چه؟

ماینینگ (Mining) در لغت به معنی معدن کاوی است که معنی این لغت در دنیای کریپتوکارنسی نیز مشابه با این کلمه است.

عملیاتی که یک استخراج کننده رمزارز انجام می دهد تا مسئله ریاضی یا پازل را برای دستیابی به رمزارز حل کند، بسیار شبیه به تلاش‌هایی است که یک معدن‌ کاو فلزات گرانبها (مثلا طلا) برای پیدا کردن طلا در زمین انجام می‌دهد. آن فرآیند نیز بسیار مشکل است و همچنین بستگی به میزان تلاش و تخصص استخراج کننده دارد.

در دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز رمزارز مانند فلز گران بهایی است که افراد زیادی برای دستیابی به آن تلاش می کنند و اولین کسی که راه حل را پیدا کند پاداش دریافت خواهد کرد.

استخرهای استخراج

استخراج رمز ارز برای ماینرهایی که از قدرت کش پایینی برخوردار هستند بسیار مشکل خواهد بود. شبکه بلاک چین برای رفع این مشکل از مفهوم استخرهای استخراج استفاده می کند. استخرهای استخراج به این صورت عمل می کنند که به صورت تقسیم بندی شده سهم ماینرهایی که از قدرت کش پایینی برخوردار هستند را بین آنها تقسیم می کنند. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در فرایند استخراج فارغ از قدرت کشی که در اختیار دارند می توانند از پاداش شبکه استفاده کنند.

روش های ماینینگ ارز دیجیتال

در این بخش ما به بررسی دو مورد از مهم ترین روش های ماینینگ میپردازیم (GPU و ASIC)

   روش شماره 1– استخراج با GPU

ماینر

استخراج GPU احتمالاً شناخته شده ترین روش استخراج ارزهای رمزنگاری شده است. اگر «استخراج ارز رمزنگاری شده» را در Google جستجو کنید، استخر های GPU اولین مواردی هستند که مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال استخراج کنندگان ابری ، از استخر های GPU برای خدمات خود استفاده می کنند. و این افراد گاهی اوقات صدها تا هزاران سکه استخراج دارند.

سکوهای GPU از کارت گرافیک برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کنند. یک ریگ استاندارد از پردازنده ، مادربرد ، خنک کننده ، فریم ریگ و البته چند کارت گرافیک (2 تا 8) ساخته شده است.

یک قیمت نرمال برای استخر استخراج GPU با عملکرد خوب و مناسب ، در حدود 30000 دلار است. این یک سرمایه گذاری سنگین است اما بسیار سریع است.

  روش شماره 2 – استخراج ASIC

تراشه ماینر

ASIC ها (مدارهای مجتمع مخصوص برنامه) دستگاه های خاصی هستند که به طور خاص برای انجام یک کار واحد طراحی شده اند، که در این حالت این کار خاص، استخراج ارز رمزنگاری شده است.

ASIC بسیار شناخته شده است زیرا در مقایسه با پردازنده گرافیکی و رقبای خود مقادیر بیشتری از ، ارز رمز نگاری شده تولید می کند.

اما در عین حال مشکلات بسیار زیادی را نیز ایجاد می کنند و بسیار جنجال برانگیز هستند.

وقتی که شرکت ASIC نسخه جدید خود را از این دستگاه معرفی کرد، هیاهویی در جامعه ارزهای رمزنگاری شده شکل گرفت. بسیاری از مردم خواستار ممنوعیت کامل این دستگاه ها شده اند. چرا؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، از آنجا که ASICS بسیار قدرتمند است، فرآیند استخراج را به شکلی انحصاری برای ثروتمندان تبدیل می کنند. در بیتکوین هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد پاداش بیشتری نیز به استخراج کننده داده می شود.

در کونوس بیت، تغییر مثبت دیگری که اعمال شده است این است که یک سقف قدرت استخراج برای ماینر ها در نظر گرفته شده و همه مردم با هم برابر هستند و انحصار استخراج از ثروتمندان گرفته می شود.

همچنین ، ASIC اقتصاد برخی از ارزهای رمزنگاری شده خاص را پیچیده کرده است، تصور کنید اگر بیشتر درآمد به یک ماینر با مزرعه ASIC تعلق می گیرد ، چه نوع هرج و مرجی ایجاد خواهد شد.

علاوه بر این، مصرف برق ماینرهای ASIC بیت کوین رفته رفته سبب نگرانی متخصصان حوزه انرژی‌ شده است. بر اساس ارزیابی‌ها، فقط با در نظر گرفتن مصرف برق ماینرهای بیت کوین (نه سایر چند صد ارز الکترونیکی دیگر)، به رقمی برابر مصرف برق کل کشور ایرلند می‌رسیم!

امکانات مورد نیاز ماینینگ

برای استخراج ارز دیجیتال باید لوازم و تجهیزاتی خریداری کنید. بر حسب میزان فعالیتی که قرار است انجام شود این تجهیزات نیز متغیر است. به عنوان مثال لوازمی که برای تجهیز یک مزرعه (فارم) مورد نیاز است با یک پروژه کوچک کاملا تفاوت دارد. در یک مزرعه بزرگ که تعداد زیادی دستگاه وجود دارد قطعا میزان تجهیزات نیز به همان اندازه بزرگتر و کاملتر است. درعین حال استخراج به هر اندازه باشد این اقدام مورد نیاز خواهد بود :

در روزهای اولیه ظهور بیت کوین (اولین ارز دیجیتال)، استخراج بطور عمده با پردازنده ها (cpu) صورت می پذیرفت و یا رایانه های معمولی در خانه ها نیز می توانستند سودآوری لازم را برای ماینر داشته باشند. با گسترده شدن سیستم ارزهای دیجیتال، دیگر آن روش مقرون به صرفه نبوده و تنها می توان برای استخراج از ای سیک (تراشه های مخصوص ASIC) بهره گرفت. امکانات اولیه برای استخراج شامل اینترنت، برق قوی، دستگاه های ماینر ودستگاه های خنک کننده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اینترنت:

جهت انجام استخراج ارز دیجیتال (ماینینگ) به اینترنت نیز نیاز دارید. البته در کنار اینکه نیاز است سرعت و حجم مناسبی داشته باشد مهمتر است که پایدار باشد و دچار قطع و وصل نشود. اینترنت ADSL مناسب این کار است.

برق قوی:

یکی از مهم ترین موارد در تجهیزات استخراج، برق است. ماینرها نیاز به برق مصرفی زیادی دارند. بنابراین الزام است ابتدا این موضوع را حل کرده و تجهیزات مناسب برقی را تهیه نمایید. تنها در این شرایط است که می توانید به طور قانونی فعالیت کرده و ایمنی لازم را نیز داشته باشید. مطابق قوانین، برق معمولی منازل برای ماینینگ ممنوعیت دارد.

خنک کننده ها:

شاید بدانید که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال دارای سر و صدای بالایی هستند، از طرف خیلی سریع به درجه حرارت بالا می رسند، بنابراین نیاز است یک دستگاه خنک کننده در کنار تجهیزات گذاشته شود تا هم کارامدی دستگاه بالا برود هم طول عمری بیشتر داشته باشد.

تفاوت ماینر ASIC و ماینر GPU در استخراج ارزهای دیجیتال

زمانیکه می خواهید شروع به استخراج یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین یا هر آلتکوین دیگری کنید احتمالا از خود می پرسید که استخراج با ماینرهای ای اس آی سی(ASIC) بهتر است یا ماینرهای جی پی یو(GPU). این موضوعی است که الان قصد داریم آن را برای شما شرح بدهیم.

ماینرهای ASIC و GPU هر دو از سخت افزارهای با قابلیت بالا جهت استخراج رمز ارز هستند که امروزه برای این کار در دسترس می باشد. در ماینرهای GPU، کارت گرافیک ها الگوریتم های پیچیده را حل می کنند در حالیکه در دستگاه های ASIC، یک تراشه این کار را انجام می دهد. هر دو دستگاه، کار استخراج را برای بدست آورن پاداش انجام می دهند. با وجود اینکه ماینرهای GPU سریع می باشند اما ماینرهای ASIC سریع تر هستند و این تفاوت اصلی این دو نوع دستگاه است. اما دستگاه های GPU نسبتا انعطاف پذیرتر هستند، در حالیکه ماینرهای ASIC عملکردهای محدودتری دارند. الگوریتم های استخراج کوین مشخص می کند که چه چیزی را دستگاه های ASIC می توانند استخراج کنند و چه چیزی را ماینرهای GPU.

با افزایش تعداد ماینرها کار استخراج نیز سخت تر می شود. برای برخی کوین ها مانند بیت کوین، پاداش یافتن بلاک در فواصل زمانی مشخص، نصف می شود. برای مثال، پاداش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ نصف شد. بطور خلاصه به دو دلیل، کار استخراج با گذر زمان سخت تر می شود. اول اینکه هر روز به تعداد ماینرها افزوده می شود و دلیل دوم کم شدن تعداد کوین های باقیمانده می باشد.

استخراج در سال های ابتدایی بیت کوین به راحتی با یک کامپیوتر قابل انجام بود. اما به مرور زمان، ماینینگ تکامل یافت و احتیاجات، سرعت و تکنولوژی تغییر کرد. این منجر به یک رقابت تنگاتنگ شد و سخت افزارهای نامناسب استخراج از رده خارج شدند.

در ابتدا دسکتاپ یک رایانه برای استخراج رمز ارز کافی بود. به مرور زمان، ماینرها جهت نرخ کش بالاتر به GPU روی آوردند و استفاده از سی پی یو(CPU) برای این کار منسوخ شد. شما هنوز هم می توانید برای استخراج ارز دیجیتال از روش های قدیمی استفاده کنید. اما این کار مانند یک تلاش بی فایده خواهد بود و ممکن است حتی هزینه برق مصرفی شما نیز جبران نشود. امروزه، سخت افزارهایی به همین منظور طراحی شده و در دسترس می باشند که به آنها ماینر GPU و ماینر ASIC می گویند. با این حال، برخی کوین ها در برابر دستگاه های ASIC مقاوم هستند و تنها از طریق ماینرهای GPU قابل استخراج می باشند.

نتیجه گیری

هر دو نوع از ماینرهای ASIC و GPU دارای مزایا و معایبی هستند. شما می توانید با توجه به شرایط خود بهترین تجهیزات استخراج ارز دیجیتال را انتخاب کنید. این شرایط می تواند هزینه الکتریسیته، محل نگهداری تجهیزات، آشنایی شما با کامپیوتر و سطح مهارت شما برای تهیه یک سیستم مناسب ماینینگ باشد.

اگر شما بودجه کافی برای تجهیزات بزرگتر را دارید، برق با هزینه نسبتا پایین در دسترس شماست و همچنین می توانید در بلندمدت به استخراج یک کوین به خصوص بپردازید بنابراین دستگاه ASIC بهترین انتخاب برای شما می باشد. اما اگر می خواهید نسبت به استخراج کوین های مختلف آزادی عمل داشته باشید، دستگاه GPU گزینه مناسبی خواهد بود.

در نهایت، فراموش نکنید که دلیل اصلی تکنولوژی بلاکچین و ارز دیجیتال، عدم تمرکز است. این هدف اصلی ساتوشی ناکاماتو مخترع بیت کوین و اولین دیتابیس بلاکچین می باشد. شما به عنوان ماینر نه تنها می توانید مقداری بیت کوین به دست آورید بلکه بخشی از این سیستم جدید می شوید. پس همین طور که پیش می روید به یادگیری ادامه دهید و از آن لذت ببرید.