مشخصات کامل دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP

مشخصات کامل دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP

اینجاییم تا از ویژگی های خارق العاده دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP صحبت کنیم. محصولی بی نظیر که هم طراحی اجرایی فوق حرفه ای دارد و هم از نظر کیفیت هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. انتظار شما از یک دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته داهوا

انتقال تصویر

تکنولوژی انتقال تصویر به کار رفته در دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP از نوع HDCVI است و فناوری AGC برای آن اجرا شده است. موضوع مهمی که در خصوص دوربین مدار بسته باید در ابتدای کار بدانید، اینکه برای تصویربرداری نیاز به نور مناسب دارد. اما زمانی که نور کافی نبود نیاز به تکنولوژی خاصی است که بتواند نور مورد نیاز را تامین نماید. در این دوربین از فیلتر AGC استفاده شده است که نور را کنترل کرده و در برخی موارد اصلاح می کند. برای محیط های کم نور، این تکنولوژی بی نظیر است و کمک می کند که تصاویر با وضوح بالاتری به ثبت برسند. بنابراین امتیاز دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP در ثبت تصاویر کامل است و مشکلی در این راستا وجود ندارد. از سوی دیگر فیلتر AGE دارای سنسور کنترل محیط است به طوری که میزان روشنایی محیط و سطح شدت نور محیط را به خوبی اندازه گیری می کند و زمانی که شدت نور محیط پایین تر بود، دوربین به صورت خودکار اقدام به تقویت سیگنال ویدیویی می کند و در صورت وجود کاهش نور، نور لازم را جبران می سازد.

دوربین مداربسته بولت داهوا مدل DH-HAC-

تفکیک پذیری تصاویر

احتمالاً نام تکنولوژی TVL به گوش شما رسیده است این استاندارد در سال های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده و موقعیت اجرایی بی نظیری دارد. استاندارد تی وی ال کمک می کند تا تفکیک پذیری تصاویر دوربین به دقت صورت بگیرد. هر چه میزان تی وی ال یا تی وی لاین برای یک دوربین مدار بسته بیشتر باشد یعنی دوربین امکان نمایش جزئیات بیشتری دارد و کاربر آن قابل قبول تر است. در طراحی و اجرای دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP از تی وی لاین 1080P استفاده شده است که گزینه قابل قبولی است و به صورت دقیق اجرا می شود.

وربین داهوا مدل ۱۲۰۰DP

بالانس اتوماتیک رنگ سفید

مشکلی که در بسیاری از دوربین های مداربسته دیده می شود، ناسازگاری رنگ سفید است که گاه تصویر را محو می سازد و سبب از بین رفتن جزییات شده و وضوح را از بین می برد. در مورد دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP از تکنولوژی جذاب AWB استفاده شده است که کمک می کند رنگ سفید در تصویر به صورت کاملاً اتوماتیک بالانس شود. دقت داشته باشید که رنگ های غیر واقعی به واسطه این تکنولوژی از بین می روند و ساختار حرفه ای برای دوربین اجرا می شود. دوربین مداربسته حرفه ای قطعاً دارای ویژگی AWB است به طوری که رنگ کل سوژه را درگیر می کند و نور سفید اضافی را از بین می برد.

بررسی اختلاف سطح نور

شاید باورش کمی عجیب باشد اما در طراحی و اجرای دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP از فناوری BLC استفاده شده است تا میزان اختلاف سطح نور در محیط های مختلف را از بین برود. اختلاف سطح نور مهمترین عامل عدم کیفیت در ثبت تصاویر است و به طور کلی مشکلات زیادی ایجاد می کند. دقت کنید که این مشکل زمانی ایجاد می کند که مثلاً یک منبع نور بسیار قوی در یک محیط تاریک وجود دارد. این رویکرد باعث می شود که بخش هایی که نور کمی دارند به صورت تیره و تاریک نمایش داده شوند و مشکلات زیادی در این راستا ایجاد می شود. از سوی دیگر قسمت های پر تور نیز به صورت افراطی روشن باشند و جزییات را از بین ببرند. خوشبختانه فناوری بی ال سی به کار رفته در دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP سبب شده تا این مشکل اصلاح شود. در واقع قسمت های پر نور تصویر توسط این تکنولوژی کنار گذاشته می شود تا اختلاف سطح درستی ایجاد شود.

دوربین مداربسته داهوا مدل HAC-HFW1200DP

ویژگی های خاص

از آنجایی که آپشن های اجرایی برای دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP بسیار گسترده هستند در این بخش برخی از مهمترین ویژگی های این دوربین را بررسی می کنیم.

شفاف سازی سطوح سیگنال دیجیتالی

یکی دیگر از تکنولوژی های جالب در خصوص دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP، تکنولوژی دی اس پی است. این تکنولوژی به طور کلی سبب می شود که سطح یک یگنال دیجیتالی تا حد زیادی استاندارد و شفاف باشد. این فناوری به این صورت کار می کند که تفاوت بین سیگنال های ساخته شده توسط انسان و نویز را تشخیص می دهد. از سوی دیگر این تکنولوژی کمک می کند تا حساسیت واحد دریافت کننده نیز بیشتر شود و خوشبختانه دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP توانسته به خوبی این تکنولوژی را ساپورت نماید.

پردازشگر سیگنال های دیجیتال نوعی ریزپردازنده یا مجموعه ای از مدار است که بر اساس الگوریتم مخصوصی که دارد سبب پردازش خاصی می شود. این پردازشگر یک معماری خاص بوده که کمک می کند میزان اندازه گیری، فیلتر و فشرده سازی در عمیق ترین حالت ممکن دنبال شود. این پردازشگر به طور کلی شامل الگوریتم های خاصی است که سبب می شود محدودیت های لازم در توان مصرف از بین بروند. دقت داشته باشید که چنین سیستمی به طور کلی دارای موقعیت اجرایی مخصوصی است و ساختار حرفه ای دارد.

حسگر فوق حرفه ای

در طراحی دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP از حسگر یا چیپ تصویر استفاده شده است که با عنوان CMOS شناخته می شود. این سنسور سبب سرعت عملکرد بالا در ثبت و پردازش تصاویر می شود و به طور کلی مصرف انرژی را کمتر می کند. حسگر حرفه ای موجود در دوربین باعث می شود که دید در شب و روز به صورت کاملاً حرفه ای سنجیده شود و اجرا درستی داشته باشد.

عملکرد سنسور CMOS مثل دستگاه های تولید برق خورشیدی است به این صورت که دارای یک تراشه مخصوص است که وظیفه تبدیل نور به ولتاژ را در پیکسل های حسگر انجام خواهد داد. دقت کنید که این مدل از چیپ تصویر برای دوربین مداربسته کمک می کند تا پردازش تصویر در وضعیت فوق حرفه ای صورت بگیرد.

سنسورهای CMOS و CCD شامل یک سری فتودیودهای مخصوص هستند و در پنل های خورشید نیز استفاده می شوند و البته که سطح وظایف نسبتاً یکسانی دارند. شرایط کاری این سنسورها به این صورت است که سبب تبدیل نور به الکترون می شوند و در نهایت تصاویر قابل نمایشی ایجاد می کنند.

در گذشته دوربین ها به واسطه CCD اجرا می شدند اما روند اجرایی این تکنولوژی کند بود و با توجه به گرمایی که تولید می کرد سبب کاهش کیفیت تصاویر می شد. امروزه CMOS ها طرفداران بیشتری دارند و عملکرد بهتری نیز از آنها دیده می شود. بررسی های صورت گرفته مشخص کرده است که این تکنولوژی از نظر اجرا در موقعیت خوبی قرار گرفته است.

دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP

از آنجایی که در خرید یک محصول سوالات زیادی مدنظر است چه خوب است یک سری اطلاعات تکمیلی نیز در مورد دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP داشته باشیم.

اولین سوالی که مطرح می شود اینکه آیا دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP نوعی دزدگیر محسوب می شود؟

 پاسخ به این سوال تنها با یک کلمه بله یا خیر امکانپذیر نیست. بستگی به این نکته دارد که تعریف شما از دزدگیر چیست؟ دقت کنید که هیچ دوربین مداربسته ای به تنهایی از سرقت جلوگیری نمی کند بنابراین اگر فضای کاری شما حساس است باید در کنار دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP یک دزدگیر نیز خریداری کنید تا نقش مکمل امنیتی را ایجاد نماید.

دوربین مدار بسته نقش خود را به خوبی ایفا می کند به طوری که برای اثبات جرم استفاده می شود وقایع خاص در شرکت را بررسی می کند و همینطور برای بررسی رفتار و عملکرد کارکنان بسیار عالی است. در صورتی که نیاز شما رسیدن به سطح بالایی از امنیت باشد باید دوربین و دزدگیر در کنار هم خریداری شوند تا اثر بخش باشند؟

آیا برند داهوا برای خرید دوربین مداربسته بهترین است؟

در خصوص برند، داهوا یکی از نمونه های خوب است که در لیست دوربین های مدار بسته خوب و با کیفیت قرار دارد. برندهای زیادی در راستای دوربین های مداربسته فعالیت می کنند. مثلاً هایک ویژن، داهوا، هایلوکس، سونی، یونی ویو و ... هر برند دارای مشخصات مربوط به خود است. شما باید در ابتدا بررسی کنید که به چه تکنولوژی بیشتر از سایر موارد نیاز دارید. هر برند بر اساس آپشن هایی که دارد دسته بندی می شود.

محل نصب دوربین در خرید آن تاثیر دارد؟

بله قطعاً! در ابتدا باید بررسی کنید که دوربین قرار است کجا نصب شود. یعنی باید نقاط کور دوربین مشخص باشد دقت داشته باشید که ورودی و خروجی های تصویربرداری باید کاملاً آزاد باشند اگر نقاط کور زیادی در محل وجود داشته باشد باید به سراغ دوربینی بروید که سنسور تشخیص موقعیت قوی تری دارد.

از سوی دیگر دوربین مداربسته نیاز به منبع انرژی مثل برق دارد پس باید بررسی شود که آیا دسترسی به برق آسان است یا خیر. برخی از مدل های برند داهوا به صورت بیسیم طراحی شده اند و دارای باتری داخلی هستند اما معمولاً شارژ آنها سریعاً تمام می شود.

به کابل کشی دوربین باید دقت شود که خوشبختانه نوع کابل کشی مورد نیاز برای دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP بسیار ایده آل است و همه جوانب امنیتی به خوبی رعایت شده است.

آیا یک دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP کفایت می کند؟

بستگی به فضای مورد نظر شما دارد. هرجا فضا بزرگتر باشد و یا نقاط کور بیشتر باشد نیاز به تعداد بیشتری از دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP است. دقت کنید که تعداد دوربین های مدار بسته بر اساس موقعیت پروژه سنجیده می شود و نمی توان یک قانون کلی در نظر گرفت.

چه نوع دوربینی خریداری کنیم؟

در مورد نوع دوربین باید در ابتدا اطلاعات خود را کمی بیشتر کنید. مورد اول دوربین بولت است که به نوبه خود مقاومت بالای در برابر رطوبت دارند پس اگر دوربین برای مکان بیرونی مورد نظر است و یا قرار است در یک منطقه بدون سقف دوربین را اجرا کنید این دوربین ها گزینه خوبی محسوب می شوند.

مورد بعدی دوربین دام است. دوربین های دام برای مکان های داخلی استفاده می شوند و زاویه دید 90 درجه دارند و معمولاً در گوشه دیوار نصب می شوند. این دوربین ها از نظر طراحی ظاهری بی نظیر هستند.

اگر نیاز به دوربینی دارید که همه زوایا را نشان دهد و قابلیت گردش داشته باشد مدل اسپید دام بهترین گزینه است البته دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP نیز تا حد زیادی از سنسور زوم استفاده کرده است. معمولاً چنین دوربین هایی دارای پنل تنظیم دارد و شرایط به صورتی است که اجازه می دهد که دوربین در ساعات مشخصی بچرخد.

کسانی که پروژه کاری حساسی دارند باید به دنبال دوربین هایی با دید 360 درجه باشند این دوربین ها اشراف کامل به محیط دارند و باید در ارتفاع سه متر و بیشتر نصب و اجرا شوند.

چرا دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP انتخاب خوبی است؟

یکی از دلایلی که افراد اقدام به خرید دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP می کنند هزینه های جانبی کمتر آن است. این دوربین ها به صورتی طراحی شده اند که برای نصب نیاز به کابل کشی های اضافی ندارند و تجهیزات مانیتورینگ تنها برای برخی از مدل های داهوا دیده می شود به این ترتیب دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید خریداری کنید و از آن استفاده نمایید. این محصول به طور کلی بر اساس موقعیت اجرایی دسته بندی شده است و کمک می کند گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید.

کیفیت تصاویر بر اساس نوع کاربری سنجیده می شود و رزولوشن و کیفیت دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP به نوبه خود بسیار عالی است و نیاز به سنسورهای تقویت نور نخواهد بود.

یک نکته بسیار مهم که باید دقت کنید اینکه این دوربین ها برای محیط های کم نور مناسب هستند و نیاز به هزینه بالا برای افزایش نور محیط داخلی و خارجی نخواهد بود.

در صورتی که قصد شما خرید اینترنتی دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP باشد، درگیر هزینه های اضافی نخواهید بود و این رویکرد به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین استفاده را از محصول داشته باشید. ارزیابی ها اینطور مشخص می کند که قیمت دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HFW1200DP نیز سبب انتخاب آن می شود چون هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد. 

خرید انواع دوربین های مداربسته