آیا دوربین های مخفی شما را تماشا می کنند؟

آیا دوربین های مخفی شما را تماشا می کنند؟

آسانترین راه برای تشخیص دوربینهای مخفی در آپارتمان، خانه یا اتاق هتل شما چیست؟ چگونه می توان دوربین های امنیتی مخفی را در پشت آینه ها پیدا کرد؟

ما 6 روش موثر برای کمک به شما در یافتن دوربین های نظارت پنهان و دستگاه های شنود که در دو مکان بیرونی و داخلی از جمله اتاق هتل، حمام، خانه و هرجای شما کاشته شده اند، جمع آوری کرده ایم.

راهنمای گام به گام زیر به شما امکان می دهد در عرض چند دقیقه دوربین های مخفی را پیدا کنید. بیشتر راه ها کاملا رایگان هستند! بعضی اوقات فقط با یک ترفند کوچک می توان دوربین های مخفی را جایی برای پنهان کردن قرار داد.

۱# - محیط را با دقت اسکن کنید تا دوربین های ویدیویی مخفی مشکوک را تشخیص دهید

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص دوربین های مخفی بررسی دقیق محیط اطراف است. جستجوی سانت به سانت برای تشخیص دوربینهای مخفی در اولین قدم مفید خواهد بود.

متداول ترین مکان ها برای یافتن دوربین های مخفی در فضای بسته

  • ردیاب های دود
  • تجهیزات فیلتر هوا
  • کتاب ها
  • دکوراسیون دیواری
  • پریزهای برق
  • گیاهان میز
  • جعبه های بافت
  • خرس های عروسکی پر شده
  • بالشت های تختخواب، رو میزی و قفسه ها
  • موارد دی وی دی
  • لامپ های اخطار آتش
  • تلویزیون
  • سشوار
  • ساعت های دیواری یا زنگ دار
  • قلاب های لباس
  • قلم ها

معمول ترین موقعیت ها برای قرار دادن دوربین های مخفی و میکروفون ها در فضای باز

  • گیاهان آپارتمانی
  • سوراخ درها
  • پشت بام خانه
  • زنگ درب منزل شما

برخی از اشیا ممکن است سیمها، چراغها یا لنزهای مشکوکی را نشان دهند که از مشخصه های دوربین مخفی است. اگر چند منبع تغذیه یا آداپتور غیرمعمول پیدا کردید، بلافاصله آنها را از برق بکشید.

وقتی در کل اتاق قدم می زنید گوش کنید. بعضی از دوربینهای مداربسته پنهان سنجش حرکت هنگام کار تقریباً صدای نامفهومی ایجاد می کنند.

۲# - چراغ های اتاق خود را خاموش کنید تا دوربین های دید در شب را مخفی را پیدا کنید

برای یافتن دوربین های مخفی در اتاق خود می توانید از اصل کار دوربین دید در شب استفاده کنید. بیشتر دوربین های امنیتی مخفی دارای LED قرمز یا سبز هستند. LED ها در شرایط کم نور چشمک می زنند یا می تابند.در شرایط کم نور، LED های اطراف لنز دوربین به طور خودکار روشن می شوند تا نور دوربین ها را برای تولید تصاویر دید در شب روشن تکمیل کند.

برای یافتن دوربین های مخفی IP در شرایط تاریک می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1. پرده های اتاق خود را بکشید و چراغ ها را خاموش کنید.

مرحله 2. بررسی کنید که آیا LED های قرمز یا سبز چشمک زن در اتاق شما وجود دارد یا خیر.

مهم نیست که کدام دوربین مخفی را می خواهید تشخیص دهید، انواع سیمی یا بی سیم، می توانید از این طریق برای تشخیص دوربین های مدار بسته نظارتی در ماشین خود، در فروشگاه ها، اتاق نشیمن، اتاق خواب، در خانه و غیره استفاده کنید.

۳# - برای یافتن دوربین های مدار بسته مخفی از تلفن های همراه خود استفاده کنید

چگونه دوربین های مدار بسته مخفی را با استفاده از تلفن های همراه آیفون و آندروید تشخیص دهیم؟

برای پیدا کردن دوربین های مخفی با استفاده از تلفن های هوشمند آیفون یا آندروید خود حتی بدون ردیاب - 2 روش آسان و رایگان وجود دارد.

راه 1. از یک تماس تلفنی برای بررسی دوربین مخفی و میکروفون استفاده کنید

مرحله 1. با دوستان یا خانواده خود تماس تلفنی برقرار کنید.

مرحله 2. در اتاق خود قدم بزنید. نظارت پنهان به طور معمول فرکانس رادیویی خاصی ایجاد می کند که در سیگنال تماس تلفنی شما تداخل ایجاد می کند.

اگر مشاهده کردید که در مکان یا موقعیت خاصی تداخل سیگنال وجود دارد، این مکان را متوقف کرده و به دقت بررسی کنید تا بفهمید در آنجا دوربین امنیتی مخفی وجود دارد.

راه 2. از برنامه تلفن همراه برای یافتن دوربین های مخفی و دستگاه های گوش دادن استفاده کنید

مرحله 1. برنامه "شناسایی دوربین های مخفی" را در تلفن های همراه iPhone یا Android خود نصب کنید. به عنوان مثال نرم افزار "Spy دوربین مخفی ردیاب" (apk) گزینه خوبی است.

مرحله 2. برنامه را روی تلفن همراه خود راه اندازی کنید. با نزدیک شدن تلفن هوشمند به دوربین مخفی، نرم افزار آشکارساز درخشش قرمز نشان می دهد. لطفا توجه داشته باشید که در نزدیکی انواع دیگر سخت افزارها با فرکانس رادیویی نیز درخشان خواهد بود.

نکته مفید: هنگام مسافرت و اقامت در اتاق هتل، می توانید یک دوربین امنیتی باتری قابل حمل با خود ببرید. می توانید آن را در اتاق هتل خود قرار دهید تا ببینید چه کسی بدون اجازه شما وارد اتاق شما شده است. با نصب یک دوربین امنیتی در اتاق هتل میتوانید در هنگام نبودن در اتاق آسوده خیال باشید.

۴# - یک دوربین ردیاب یا سنسور حرفه ای برای تشخیص دوربین های مدار بسته مخفی تهیه کنید

ردیاب های سیگنال RF حرفه ای یا سایر ردیاب ها برای تعیین مکان دوربین های امنیتی مخفی کاملاً مثر هستند. دستگاه را روشن کرده و با جارو کشیدن در اتاق خود دوربین های ویدئویی پنهان سوراخ را تشخیص دهید.

معمولاً آشکارسازها هنگامی که سیگنالی را تشخیص می دهند بوق می زنند و هنگامی که به دوربین بالقوه نزدیک می شوید به شما یک نشانه قابل شنیدن می دهد.

لطفا توجه داشته باشید که ردیاب دوربین مخفی RF معمولاً فقط نوعی فرکانس را می گیرد. اگر دوربین های امنیتی پنهان و اشکالات دیگر از چندین فرکانس به سرعت در حال تغییر استفاده می کنند، ممکن است آشکارساز وجود دوربین های مخفی را تشخیص ندهد.

خبر خوب این است که افراد بد دوربین مخفی با سیگنال های پیچیده مکرر شبکه نصب نمی کنند، زیرا این نوع دوربین های مخفی بسیار گران ترند.

می توانید ابتدا تشخیص سیگنال RF آشکارساز دوربین مخفی را روشن کرده و موقعیت ها یا مناطق اصلی را تعیین کنید. پس از آن، می توانید از عملکرد تشخیص لنز برای تشخیص دوربین های مخفی استفاده کنید. مارک های مشهوری که چنین آشکارسازهای ضد نظارت حرفه ای را تولید می کنند JMDHKK ،Spy Hawk و غیره هستند.

۵# - برای مشخص کردن دوربین های مخفی، آینه های اتاق خود را بررسی کنید

به یاد داشته باشید که دوربین های مخفی را در آینه های توالت، اتاق های تعویض یا اتاق های آزمایش و غیره پیدا کنید. همانطور که می دانید، بعضی از افراد افتضاح یک دوربین مخفی را در طرف دیگر آینه ای که می تواند عبور کند نصب می کنند، در حالی که طرف دیگر به نظر می رسد همان آینه های معمولی است.

چگونه دوربین های مخفی را در آینه پیدا کنیم؟

  • 1. ناخن خود را روی آینه قرار دهید
  • 2. فاصله بین انگشت خود و آینه را مشاهده کنید

اگر بین انگشت و تصویر شما فاصله ای وجود داشته باشد، این یک آینه واقعی است. اگر انگشت شما و تصویر نوک به نوک لمس شود، یک دوربین مخفی در آینه وجود دارد.

۶# - برای یافتن دوربین های مخفی از چراغ قوه استفاده کنید

یک روش ساده برای تشخیص دوربین های مخفی استفاده از چراغ قوه است (در شرایط تاریک بهترین عملکرد را دارد).

  • 1. چراغ قوه را روشن کرده و چراغ های اتاق خود را خاموش کنید
  • 2. چراغ قوه را در اطراف اتاق قرار دهید

به آرامی بروید و موقعیت های مشکوک را از زوایای مختلف بررسی کنید. اگر به هر نور منعکس کننده از یک شی توجه کنید، ممکن است یک دوربین مخفی در آنجا باشد.