فواید تشخیص حرکت در دوربین ها

فواید تشخیص حرکت در دوربین ها

شاید مهم ترین وظیفه یک دوربین مدار بسته تصویربرداری است. کاربران برای دیدن و کنترل فضای مورد نظر خود اقدام به نصب دوربین مدار بسته می کنند. دوربین های مدار بسته به طور پیش فرض، به صورت ۲۴ ساعته، تصاویر را ضبط می کنند. تمام تصاویر بدون هیچ فیلتری روی هارد سیستم مدار بسته ضبط می شود که بعد از ضبط، امکان بازبینی تصاویر وجود دارد، اما به دلیل وجود معایب زیاد این نوع ضبطِ تصویر، هنگام مشاوره فروش دوربین مدار بسته همیشه مشاوران شرکت الکامپ به خریداران اعلام می کنند که بهترین گزینه برای آنها، استفاده از سیستم موشن دیتکشن یا تشخیص حرکت است. در این مقاله ما به شما فواید تشخیص حرکت در دوربین ها شرح می دهیم.

آشنایی با دوربین های امنیتی با تشخیص حرکت

 دوربین های نظارتی فعال شده با حرکت فقط برای ضبط فیلم طراحی شده اند که حرکتی در ناحیه تحت نظارت وجود داشته باشد. این بدان معناست که لازم نیست نگران داشتن دوربینی باشید که دائماً کار می کند و می تواند فضای ذخیره سازی را هدر دهد یا هزینه های بیشتری را در قبض برق برای شما به همراه داشته باشد. از آنجایی که آنها فقط زمانی ضبط می کنند که اتفاقی می افتد، دوربین های امنیتی فعال شده با حرکت می توانند راهی عالی برای زیر نظر گرفتن چیزها بدون نیاز به نظارت بر دوربین در تمام طول روز باشند.

چه کسی به دوربین امنیتی با تشخیص حرکت نیاز دارد؟

 یک دوربین امنیتی خانگی عالی است اگر:

  • می خواهید بدانید زمانی که در محل کار هستید، فردی به خانه شما نفوذ می کند. 
  • می خواهید بدانید زمانی که در تعطیلات هستید، چه زمانی و چه کسی وارد خانه شما می شود.
  • می خواهید وقتی فرزندان/حیوانات خانگی تان در خانه تنها هستند، مراقب باشید.

دوربین های امنیتی فعال شده با حرکت چگونه کار می کنند؟

انواع مختلفی از دوربین های فعال کننده حرکتی در بازار موجود است. رایج ترین نوع دوربین سنسور PIR (منفعل مادون قرمز) است. این دوربین ها از یک ردیاب حرکت مادون قرمز برای تشخیص حرکت در یک منطقه خاص استفاده می کنند. وقتی حرکت تشخیص داده شد، دوربین شروع به ضبط ویدیو یا عکس برداری می کند.

تشخیص حرکت در دوربین های کوچک و مداربسته

 نوع دیگری از دوربین های امنیتی فعال با حرکت از نرم افزار تشخیص حرکت برای تشخیص حرکت استفاده می کند. سپس این حرکت با پایگاه داده ای از حرکات شناخته شده مقایسه می شود و اگر حرکت مشکوک تشخیص داده شود، یک هشدار از طریق ایمیل یا پیام متنی ارسال می شود.

دوربین مداربسته

جدیدترین دوربین های امنیتی فعال شده با حرکت از نرم افزار تشخیص چهره و سایر ویژگی های تشخیص پیشرفته برای تشخیص حرکت استفاده می کنند. این دوربین ها می توانند تفاوت بین یک فرد و یک حیوان را تشخیص دهند و تنها در صورت شناسایی یک انسان هشدار ارسال می کنند. همچنین می توانید مناطق تشخیص مختلفی را مشخص کنید تا دوربین ردیاب حرکت شما فقط بتواند روی حرکت در مناطق خاصی تمرکز کند. مهم نیست که چه نوع دوربین امنیتی فعال شده با حرکت را انتخاب می کنید، مهم است که مطمئن شوید منطقه تحت نظارت به خوبی روشن است. اگر منطقه خیلی تاریک باشد، دوربین ممکن است نتواند حرکت را تشخیص دهد.

ما به شما دوربین های تشخیص حرکت همچون (دوربین کوچک مخفی Mini Camera WIFI مدل DS05 , مینی دی وی SQ9 ,...) را پیشنهاد میکنیم که تشخیص حرکت قوی و دید در شب دارند‌.

ویژگی های بهترین دوربین های امنیتی فعال حرکتی

  • حداقل رزولوشن 1080p تا حداکثر 4K Ultra HD 
  • دید در شب مادون قرمز طولانی مدت 
  • دید در شب رنگی STARLIGHT 
  • دامنه پویا وسیع و زاویه دید گسترده 
  • صدای دو طرفه برای ارتباط فوری 
  • هشدارها و اعلان های حرکتی با رویداد 
  • امکان مشاهده از راه دور در تلفن هوشمند، رایانه شخصی یا تبلت ضد آب 
  • محفظه ضد خرابکاری برای استفاده در فضای باز

سنسور حرکت با فناوری دوگانه

همانطور که از نام آن مشخص است، یک سنسور حرکتی با فناوری دوگانه (که گاهی اوقات به عنوان "هیبرید" نامیده می شود) از دو نوع فناوری برای تماشای حرکت استفاده می کند. بسیاری از سنسورهای حرکتی با فناوری دوگانه از مایکروویو PIR استفاده می کنند. اینها به خوبی با هم کار می کنند. به عنوان مثال، اگر PIR افزایش دما را تشخیص دهد، حسگر مایکروویو فعال را برای جستجوی حرکت فعال می کند. مزیت بزرگ حسگر حرکت با فناوری دوگانه این است که می تواند بیشتر "دیدن" و در عین حال میزان آلارم های کاذب را کاهش دهد.

مزایای دوربین های سنسور حرکت

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه کارولینای شمالی در دپارتمان عدالت کیفری و جرم شناسی شارلوت انجام شد، دوربین های امنیتی در فضای باز و سایر تجهیزات نظارتی یکی از اصلی ترین چیزهایی هستند که از سارقان جلوگیری می کنند. از آنجا که منبع اصلی محافظت شما در برابر سارقان خواهد بود، تجهیزات باید قابل اعتماد باشند. با دوربینی که از فناوری حسگر حرکتی استفاده می کند، وقتی چیزی مهم در دوربین گرفته می شود، از دسته بندی فیلم های کمتر بهره می برید. دوربین فقط لحظات مهم را ثبت می کند.

تصور کنید تماس تلفنی از یک شرکت امنیتی دارید؛ آنها مشکوک هستند که خانه شما هدف حمله قرار گرفته است. ابتدا، شرکت مقامات محلی را به خانه شما می فرستد تا اطمینان حاصل شود که وضعیت برای بازگشت شما به خانه امن است. سپس، پلیس هر گونه مدرکی را از دوربین های امنیتی شما می خواهد. بدون دوربین ردیاب حرکت، شما و تیم پلیس باید ساعت ها فیلم بنشینید و به دنبال لحظه مناسبی باشید که سارق وارد خانه شد. با این حال، با دوربین های آشکارساز حرکت، می توانید پلیس را دقیقاً به لحظه ای هدایت کنید که در خانه را شکسته اند. حتی بهتر از آن، در همان لحظه ای که حسگرهای حرکتی فعال می شوند، یک اعلان فوری از برنامه امنیت خانه برای شما ارسال می شود. از آنجا، می توانید وضعیت را به صورت لحظه ای مشاهده کنید و خودتان با پلیس تماس بگیرید. این یک شکل مؤثرتر از امنیت خانه است که در آن خانه و خانواده در اولویت قرار می گیرند.

۵ دلیل برای اینکه تشخیص حرکت برای نظارت تصویری مهم است

۱-محافظت در برابر سرقت

 یکی از مزایای اصلی، محافظت در برابر سرقت است. هر چه زودتر سارقان شناسایی شوند، پلیس زودتر در خانه شما خواهد آمد. دوربین های مداربسته با تشخیص حرکت فوراً یک حرکت را تشخیص می دهند و از طریق یک برنامه در تلفن هوشمندتان به شما اطلاع می دهند یا اگر چیزی در خانه تغییر کرد به شما ایمیل می دهند.

۲- از هشدارهای کاذب غیر ضروری خودداری کنید

 حسگرهای حرکتی را می توان به راحتی در سطوح مختلف حساسیت تنظیم کرد تا از آلارم های کاذب آزاردهنده جلوگیری شود. برگ ها در خارج از پنجره حرکت می کنند به عنوان مثال، عملکرد «پوشاندن» Canary به کاربران این امکان را می دهد که مناطق خاصی را در میدان دید دوربین نظارتی خود حذف کنند. با ایجاد یک ماسک، به Canary می گویید که هر حرکتی در این ناحیه نباید ضبط شود و نه باید اعلانی از این برنامه ایجاد شود. ماسک ها اعلان هایی را که دریافت میکنید و تعداد رویدادهای ویدیویی را که در جدول زمانی شما ظاهر می شوند، با نادیده گرفتن مناطقی که باعث هشدارهای نادرست می شوند، کاهش می دهند.

۳- همه چیز در دید رأس، حتی در شب!

 قابلیت گفتگوی دو طرفه Canary به صاحبان حیوانات خانگی اجازه می دهد تا در طول روز با حیوانات خانگی خود چت کنند. به کمک مادون قرمز، آشکارساز حرکت شما قادر است حرکات ناخواسته را حتی در نور کم تشخیص دهد.

۴- از خانه خود با تلفن تان محافظت کنید

 اپلیکیشن Canary به شما امکان می دهد تا خانه خود را تقریباً از هر کجا و فقط با استفاده از تلفن خود چک کنید. این برنامه نه تنها به شما امکان می دهد در حین حرکت به چهار دیوار خود نگاه کنید، بلکه به محض اینکه حسگرهای حرکتی دوربین Canary چیزی را تشخیص دادند به شما اطلاع می دهد. اگر یک مزاحم توسط دوربین امنیتی شما شناسایی شود، یک اعلان مستقیماً از طریق برنامه Canary برای شما ارسال می شود. این به شما امکان می دهد فوراً آنچه را که در جریان زنده اتفاق می افتد بررسی کنید و در مواقع اضطراری به پلیس اطلاع دهید.

 ۵- ذخیره سازی ابری

 حتی کوچکترین سرنخ ها می تواند به پلیس کمک کند تا یک مجرم را شناسایی کند. تصاویر و صداهای ضبط شده در فضای ذخیره سازی ابری شما پشتیبان گیری می شوند و بعداً می توانند اطلاعات مهمی را برای تسهیل دستگیری موفق سارقان ارائه دهند.

نتیجه

 خانه هوشمند دیگر رویای آینده نیست. پیشرفت های تکنولوژی در دهه گذشته مجموعه ای از عملکردهای موجود را فعال کرده است که خانه شما را حتی ایمن تر می کند. آشکارساز حرکت به ویژه در راه حل های نظارت تصویری مفید است، به این معنی که کاربران بلافاصله در مورد رویدادهای غیرعادی در داخل چهار دیوار خود مطلع می شوند و به آنها اجازه می دهد در صورت رخنه کردن به سرعت پاسخ دهند. بنابراین وجود قابلیت تشخیص حرکت، بسیار قابل اهمیت است.