10 تا بهترین دوربین های ریز مینی دی وی (minidv) برتر جهان

10 تا بهترین دوربین های ریز مینی دی وی (minidv) برتر جهان

سال 1891 توماس ادیسون حق امتیاز اختراع اولین دوربین فیلم برداری را به نام خود ثبت کرد و از آن زمان تا به امروز دوربین های فیلم برداری دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده اند.امروزه انواع دوربین های دیجیتال با کیفیت ها و ویژگی های متمایزو با قیمت های کم تا سر سام آور به چشم می خورند که اغلب دچار سردرگمی خریداران می شوند.در این مقاله ما به بررسی دوربین های موجود در بازار ایران میپردازیم در دوربین های کوچک minidv و دوربین های بند انگشتی (mini-dv) را به تفکیک اندازه و ابعاد به شما دوستان عزیز معرفی می کنیم.

اين دوربين براي اولين بار توسط شركت AEE كه تخصص آن در زمينه توليد انواع دوربين هاي DV است توليد شده و گواهي ثبت اختراع (Patient Number) آن نيز به نام همين شركت در آمريكا به ثبت رسيده است و مانند همه ي توليدات اين شركت تأييديه هاي بين المللي FCE و CE را اخذ كرده است يعني اينگونه نبوده كه مانند بسياري از كالاهاي چيني ابتدا كشور ديگري آن را توليد كرده و بعد در چين كپي آن توليد شده باشد و اين نكته مهمي است كه بايد آن را مد نظر داشت. علي رغم آنكه بسياري از كالاهاي چيني از نظر كيفيت در سطح پاييني هستند و البته اين بيشتر به خاطر سليقه خريداران مي باشد و نه توليد كنندگان چيني، بايد بدون هيچ گونه اغراقي اعتراف كرد كه كيفيت اين كالا كاملاً متفاوت و متمايز از خيلي از توليدات شركتهاي چيني است.

در ادامه با ما باشید تا لیستی از بهترین دوربین های کوچک MiniDv را به شما معرفی نماییم.

10 - دوربین بندانگشتی MD52H 

دوربین مینی دی وی MD52H

از ویژگی های دوربین کوچک MD 52 H می توان کیفیت بالای فیلمبرداری و عکس برداری به همراه ضبط صدا را نام برد. وضوح فیلمبردرای این دوربین640×480 VGA با فرمت AVI و وضوح عکس برداری آن1600*1200 با فرمت JPG می باشد. فرمت صدا های ضبط شده با دوربین MD-52-H نیز Wave می باشد.

دوربین MD52 H قادر است تا در هر گیگابایت حافظه 1000 عکس ذخیره کند و با هر دقیقه فیلمبرداری 25 تا 50 مگابایت فضا مصرف می کند. اما نگران حافظه این دوربین Mini dv نباشید زیرا این دوربین قادر است تا از مموری کارت های SD با حافظه ی 16 گیگابایت استفاده کند.

فقط 2 ساعت زمان لازم است تا دوربین فیلم برداری MD52 H کامل شارژ شود و این مقدار شارژ برای 1.5 ساعت فیلمبرداری و 3 ساعت عکس برداری کافیست. اطلاعات روی MD 52 H مینی دی وی را می توان از طریق کابل USB موجود در بسته بندی دوربین به کامپیوتر منتقل کرد.

اين دوربين کوچک علاوه بر فيلم برداري اتومات قادر به عکس برداري اتومات نيز مي باشد. به طوري که مي تواند با مشاهده کوچک ترين حرکت در محيط به طور اتومات از صحنه عکس برداري نمايد. اين ويژگي استثنايي سبب مي شود که دوربين به ضبط بيهوده از صحنه نپردازد و تنها وقتي که حرکتي در محيط رخ داد، فيلم برداري يا عکس برداري نمايد

دوربین کوچک MD 52 H در ابعاد 2.15 × 3 × 6.2 سانتی متر می باشد.

9-دوربین مینی دی وی MD53

از ویژگی های اصلی این دوربین مدت زمان فیلمبرداری میباشد به طوری که این دوربین در حالت عادی بیشتر از 6 ساعت، فیلمبرداری میکند، نوع لنز optic در این دوربین استفاده شده است که باعث میشود، دوربین از فواصل بسیار دور نیز قابلیت فیلمبرداری با کیفیت خوب را داشته باشد و این دوربین را گزینه ی خوبی برای فیلمبرداری توسط هلی شات ها و هلی کم ها باشد، کیفیت فیلمبرداری در تمامی دوربین های معرفی شده فول HD میباشد و این دوربین نیز از این قاعده بیرون نمیباشد.

از ویژگی های دیگر و بارز دوربین MD53، عکسبرداری شات به شات به صورت کاملا دقیق میباشد، منظور این است که قابلیت عکسبرداری با این دوربین بسیار ساده و راحت میباشد.

دوربین کوچک MD 53 در ابعاد 1.8 × 3 × 6 سانتی متر می باشد.

دوربین MD53

8-دوربین Q7 wifi

دوربین های مینی دی وی در کل دارای قابلیت های یکسانی میباشند، ولی خوب یک سری تفاوت های بسیار کوچک در این دوربین ها وجود دارد و تیم فنی مینی دی وی پرو با ظریف بینی این نکات را تشخیص داده است، به عنوان مثال در این دوربین یکی از ویژگی های کوچک ولی مهم این است که لنز این دوربین کاملا ضد خش میباشد و سنسور ضد لرزش فوق حرفه ای اپتیکال در این دوربین استفاده شده است، از دیگر ویژگی های دوربین q7 wifi این است که قابلیت اتصال به WIFI را دارد، بنابراین قابلیت پخش تصاویر به صورت آنلاین (زنده) را دارد که خوب این قابلیت بسیار عالی میباشد برای عزیزانی که برای کارهای مراقبتی (به عنوان مثال مراقبت از پرستار بچه) میباشد.

دوربین کوچک Q7 Wifi در ابعاد 2 × 2.5 × 5.6 سانتی متر می باشد.

دوربین Q7 Wifi

7-دوربین Q5

قابلیت اصلی این دوربین اول از همه کیفیت فیلمبرداری بالای آن میباشد (1080 full HD) که البته در اکثر دوربین ها کیفیت به همین شکل میباشد ولی در این دوربین این کیفیت به صورت (pure) یعنی کاملا واقعی میباشد، یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد این دوربین کیفیت فوق العاده فیلمبرداری در سرعت بسیار بالا میباشد، بنابراین میتواند دوربین بسیار مناسبی برای ورزشهایی مثل موتور سواری، دوچرخه سواری در کوهستان و ... باشد، یکی دیگر از ویژگی های این دوربین نحوه ساخت دوربین q5 است به طوری که زیر این دوربین یک برآمدگی کوچک وجود دارد که خیلی راحت در دست قرار میگیرد، مخصوصا برای عزیزانی که از این دوربین برای عکسبرداری استفاده میکنند، میتواند قابلیت چشمگیر و خوبی باشد.

دوربین کوچک Q5 Mini در ابعاد 1.5 × 2.1 × 4.5 سانتی متر می باشد.

دوربین Q5 هفتمین دوربین

6-دوربین مینی دی وی MD80

دوربین بند انگشتی MD 80 هم مثل سایر دوربین ها دارای کیفیت فیلمبرداری FULL HD میباشد و همچنین سنسور های ضد لرزش فوق حرفه ای نیز در آن استفاده شده است، ولی خوب در رده بندی دوربین کوچک، این دوربین ششم میباشد و دلیل آن هم کیفیت بدنه ی این محصول است به طوری که این محصول بدنه ی چند پارچه ی آلمینیومی دارد که به طور کامل این دوربین را به یک دوربین ضد ضربه و ضد خش عالی تبدیل کرده است.

دوربین کوچک MD 80 در ابعاد 1.8 × 2 × 5.59 سانتی متر می باشد.

دوربین بند انگشتی MD 80 ششم دوربین برتر

 

5-دوربین کوچک T8000 

این دوربین قابلیت های مشابهی دارد به طوری که دارای کیفیت فیلمبرداری FULL HD میباشد و دارای سنسور های فوق تخصصی optical نیز هست ولی اینکه چرا در رده بندی دوربین پنجم میباشد: دوربین T8000 دارای تکنولوژی شارژ سریع میباشد به طوری که در طول 1.5 ساعت شارژ دوربین به طور کامل پر میشود و برای افرادی که به دنبال این هستند که از دوربین به صورت متوالی و پشت سر هم استفاده کنند قابلیت بسیار چشمگیر و عالی میباشد، از طرفی این دوربین مجهز به باتری لیتیوم یونی میباشد که برای هر بار شارژ کامل قابلیت 3 ساعت فیلمبرداری متوالی و حداقل 4 ساعت عکسبرداری متوالی را پشتیبانی میکند که ویژگی اصلی این دوربین و دلیل اینکه در رده بندی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.دوربین کوچک T8000 یکی از مهم ترین دوربین ها در سری دوربین کوچک مینی می باشد.

دوربین کوچک T8000 در ابعاد ۱.۸ × ۲ × ۴.۵ سانتی متر می باشد.

دوربین T8000 پنجمین دوربین برتر

4-دوربین ورزشی sj4000

این دوربین از لحاظ سایز بزرگ تر از دوربین های مینی دی وی میباشد ولی قابلیت های بسیار زیادی دارد که بیشتر برای ورزش هایی با سرعت بالا طراحی شده است چرا که این دوربین دارای سنسور ضد لرزش فوق تخصصی HAMAN است که دارای ویژگی های اصلی دوربین های کوچک مینی دی وی می باشد و همچنین ضربه گیر قدرتمندی در آن استفاده شده است که این دوربین ها برای ورزش هایی با تنش بالا مثل دوچرخه سواری کوهستان و همچنین متور سواری انتخاب خوب و مناسبی کرده است، از طرفی این دوربین قابلیت عکسبرداری از راه دور را دارد، به طوری که دارای یک ریموت کنترل است که از فاصله دور قادر به ارسال دستور عکسبرداری به دوربین میباشد و از طرفی دوربین ورزشی sj4000 قابلیت ارسال تصاویر از راه دور با وای فای (WIFI) را دارد، بنابراین این دوربین دوربین بسیار مناسبی برای استفاده در هلی شات ها و هلی کم ها باشد و برای افرادی که برای ساخت مستند به دنبال یک دوربین با کیفیت فیلمبرداری فوق العاده و کنترل از راه دور باشند انتخاب بسیار فوق العاده ای است.

دوربین ورزشی js4000 در ابعاد 4.1×3×5.9 سانتی متر می باشد.

دوربین ورزشی SJ4000 چهارمین دوربین برتر

3-دوربین ضد آب FHD

این دوربین دارای قابلیت های بسیاری میباشد در ابتدا مهمترین ویژگی این محصول، لوازم جانبی آن است به طوری که دارای گیره های حرفه ای و پوشش ضد آب است و همین ویژگی باعث شده که برای ورزشهای آبی مثل غواصی بسیار انتخاب مناسب و خوبی باشد چرا که دوربین ضد آب FHD دارای ویژگی ANTI FADE (ضد سایه) نیز هست که به طور کلی این تکنولوژی برای اولین بار در سال 1998 توسط شرکت CANON برای دوربین های این شرکت به بازار دوربین ها معرفی شد و به سرعت در ردیف کوچک ترین دوربین های جهان قرار گرفت و کارکرد اصلی این تکنولوژی فیلمبرداری در زیر آب است، بنابراین برای ورزشهای آبی این دوربین میتواند انتخاب فوق العاده ای باشد، از این رو چون دارای سنسور های ضد لرزش فوق حرفه ای HAMAN نیز میباشد برای ورزشهایی مثل قایقرانی و موج سواری نیز انتخاب بسیار مناسبی میباشد که با کیفیت فول HD از لحظات زیبا شاد و مفرح خود خاطره ای فراموش نشدنی را ثبت کنید.

دوربین کوچک FHD در ابعاد 1.5 × 2 × 5 سانتی متر می باشد.

دوربین ضد آب FHD

2-دوربین بند انگشتی QQ5

تفاوت اصلی این دوربین و دلیل اینکه در رده بندی رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است کیفیت فیلمبرداری این دوربین میباشد که FULL HD 1080 PURE است و خوب این کیفیت در دوربینی با این ابعاد کوچک میتواند ویژگی منحصر به فردی باشد، مع الهذا دوربین qq5 قابلیت های ذکر شده در سایر دوربین های این لیست از قبیل سنسور ضد لرزش و قدرت فیلمبرداری در سرعت بالا را نیز پشتیبانی میکند.

دوربین کوچک qq5 در ابعاد 1.5 × 2 × 5 سانتی متر است.

دوربین QQ5 رتبه دوم دوربین های بند انگشتی

1-دوربین مینی دی وی QQ6

ویژگی اصلی این دوربین تکنولوژی دید در شب میباشد به طوری که برای فیلمبرداری در تاریکی بهترین کیفیت فیلمبرداری را نسبت به سایر دوربین ها داراست، دیگر ویژگی مهم این دوربین سایز بسیار کوچک آن میباشد (7x2) به طوری که کوچک ترین دوربین در بازار ایران میباشد، در حالی که این دوربین تمامی قابلیت های ذکر شده (به جز لوازم جانبی) در دوربین های دیگر را نیز داراست و همین ویژگی باعث شده که این دوربین در لیست رتبه ی اول را به خود اختصاص دهد.

دوربین کوچک qq6 در ابعاد ۱.۵ × ۱.۸ × ۴ سانتی متر می باشد.

دوربین QQ6 کوچکترین دوربین بازار ایران

تمامی اطلاعات موجود در این مقاله به صورت عملی توسط تیم فنی مینی دی وی پرو گرد آوری شده است و دارای صحت و صغم 100% میباشد.

منبع: فروشگاه دوربین کوچک MinidvPro (بندانگشتی).

 هرگونه کپی برداری از مطلب بدون درج منبع ممنوع می باشد. ( گروه تخصصی فروش دوربین های کوچک مینی دی وی).