کوچک ترین دوربین جهان MD80

کوچک ترین دوربین جهان MD80

در مورد این دوربین میتوان گفت که اولین و معروفترین دوربین در حوضه ی دوربین های مینی دی وی است به طوری که این دوربین اولین تولید شرکت EEC در سال 1990 بوده است که با استقبال بی نظیری مواجه شد و به خاطر اینکه در لیست اولین تولیدات این دوربین ها قرار دارد در طول زمان با امدن مدل های جدید تمامی اشکالات و معایب آن رفع شده است، ولی در حال حاضر در اوایل سال 2019 میلادی تولید این مدل متوقف شده، در ادامه به برخی از نکات فنی و قابلیت های این دوربین میپردازیم، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

تاریخچه این دوربین ها 

در سال 1990 برای اولین بار دوربین مینی دی وی MD80 در خط تولید کارخانه EEc قرار گرفت ولی اینکه این دوربین را چه کسی اختراع کرده، متاسفانه نامی برای مخترع این دوربین ها وجود ندارد و فقط به نام کارخانه EEc ثبت شده است ولی طبق تحقیقات میدانی تیم مینی دی وی پرو توانستیم مخترع واقعی این دوربین ها را پیدا کنیم ولی خوب متاسفانه اختراع این دوربین ها به نام شرکت EEc ثبت شده، Gabriyel makenzi یک جوان اسپانیایی بود که برای اولین بار این دوربین ها را اختراع کرد.

Gabriyel makenzi

در مورد این دوربین میتوان گفت که اولین و معروفترین دوربین در حوضه ی دوربین های مینی دی وی است به طوری که این دوربین اولین تولید شرکت EEC در سال 1990 بوده است که با استقبال بی نظیری مواجه شد و به خاطر اینکه در لیست اولین تولیدات این دوربین ها قرار دارد در طول زمان با امدن مدل های جدید تمامی اشکالات و معایب آن رفع شده است ولی در حال حاضر در اوایل سال 2019 میلادی تولید این مدل متوقف شده، در ادامه به برخی از نکات فنی و قابلیت های این دوربین میپردازیم، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

سیر تکاملی از اولین دوربین تا سال 2019

همانطور که میدانید وسایل دیجیتالی با رشد و پیشرفت تکنولوژی روز به روز در حال آپدیت (به روز رسانی) شدن هستند و با هر به روز رسانی قابلیت های آنها افزایش پیدا میکند و خوب دوربین های مینی دی وی هم از این موضوع مثتصنی نیستند، در 16 ام ژانویه سال 1990 اولین مدل این دوربین ها با نام Mini Camera MD80 به بازار ارایه شد که کیفیت فیلمبرداری 240p را دارا بود و زمانی که با این دوربین فیلمبرداری انجام میگرفت تصاویر فیلم ضبط شده به صورت فریم به فریم و باکیفیت پایینی قابل مشاهده بود، ولی خوب خیلی زود آپدیت بعدی این دوربین ها در سال 1992 به بازار ارایه شد که با تغییر کیفیت فیلمبرداری به 480P این دوربین در رده پر فروش ترین دوربین های مجله Camera Photo Graphi قرار گرفت.

بیشتر خریداران در نظرات ثبت شده خودشان کوچک بودن این دوربین ها سهولت در حمل و نقل و نصب آسان را عامل اصلی خرید این دوربین نام برده اند، بعد از این آپدیت شرکت EEC که از فروش خود بسیار راضی بود تا سال 2002 آپدیت ی برای این مدل دوربین نداد ولی خوب با پیشرفت شرکت های رغیب و همچنین ورود شرکت های قدرتمند مثل سونی و ... شرکت EEC در سدد بر آ مد تا آپدیت جدید خود را به بازار ارایه دهد و در اواخر سال 2010 شرکت EEC اخرین آپدیت دوربین های مینی دی وی MD80 را روانه بازار کرد که قابلیت هایی مثل فیلمبرداری تحت کنترل، عکسبرداری و سنسور حرکتی را به قابلیت های این دوربین اضافه کرد.

در این آپدیت در دوربین از لنز فوق حرفه ای LS 9000 استفاده شد که کیفیت فیلمبرداری را HD میکرد و همین موضوع باعث شد که کارخانه EEc رکورد فروش خود در سال 2002 بشکند که بزرگترین پیروزی مالی این شرکت از اولین سال تاسیس میباشد، در سال 2012 نیز یک اپدیت برای این مدل به بازار عرضه شد که در آن سنسور های ضد لرزش فوق حرفه ای استفاده شده بود و این آخرین آپدیت برای مدل MD 80 بود و در اواخر سال 2018 به طور کلی تولید این دوربین ها متوقف شد. در حال حاضر شرکت های قدرتمند دیگری امتیاز تولید مدل MD80 را دارند و در حال تولید این دوربین هستند، در ادامه با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید تا به برخی موارد فنی این دوربین ها بپردازیم.

ویژگی های فنی این دوربین در قیاس با سایر مدل های مشابه

خوب در این مورد تفاوت های زیادی و جود ندارد چراکه متود تولید اولیه کلی این دوربین ها یکی میباشد و همچنین شرکت اصلی سازنده ولی در دوربین مینی دی وی MD80 از سنسور ضد لرزش اپتیکال استفاده شده است که نسبت به مدل های هم رده از کیفیت خیلی بالا تری برخوردار است، یکی از ویژگی های خاص این دوربین قابلیت دید در شب این دوربین میباشد، چرا که از تکنولوژی High quility Night vision در آن استفاده شده است که به روز ترین تکنولوژی دید در شب میباشد.

کاربرد دوربین MD 80

  1. این دوربین به خاطر سنسور ضد لرزش قوی انتخاب خوبی برای ورزش های سرعتی مثل دوچرخه سواری کوهستان یا موتور سواری و...... میباشد
  2. به خاطر دید در شب قوی این دوربین برای مراقبت از ماشین یا گذاشتن در گاو صندوق یا برای استفاده به عنوان دوربین مدار بسته در شب میتواند انتخاب بسیار مناسب و مفیدی باشد
  3. این دوربین برای استفاده در هلی شات هم خوب است چرا که دارای قدرت فیلمبرداری بالایی از فواصل دور میباشد

مکان هایی که برای کاربری این دوربین مناسب نیست

اولین مکانی که اصلا برای این دوربین ها مناسب نیست و کاربری آنها را به نصف میرساند، در برف میباشد چراکه به خاطر اینکه نور خورشید در برف انعکاس پیدا میکند و خوب این یکی از نکات کلیدی در مورد این دوربین هاست.

دومین موضوع، برای ورزش های آبی مثل قایقرانی یا موج سواری که ممکن است دوربین خیس شود چرا که این دوربین ضد آب نمیباشد.

منبع: دوربین کوچک مینی دی وی MiniDvPro

خرید دوربین کوچک مینی دی وی ، فروش دوربین مینی دی وی