مقایسه آندوسکوپ های صنعتی DEPSTECH، HJSHI، KZYEE

مقایسه آندوسکوپ های صنعتی DEPSTECH، HJSHI، KZYEE

آندوسکوپ صنعتی یک ابزار ضروری جهت کار برای متخصصین خودرو، برقکار یا لوله کش و.... است. به علاوه بروسکوپ اغلب توسط تکنسین‌های HVAC، فناوری‌های کامپیوتر و دیگران استفاده می‌شود. اساساً، اگر قصد دارید مکانی را که خارج از دید مستقیم شماست، ببینید، این ابزار عالی هستند. اما یک آندوسکوپ خوب چیست؟

بلندی طول دوربین شلنگی لزوماً به معنای بهتر بودن نیست. اگر می‌خواهید از یک تهویه مطبوع استفاده کنید، کابل طولانی‌تر قطعاً راه حل مناسب‌تری است. اما اگر فقط لازم باشد به داخل دیوار خود یا از داخل یک موتور نگاه کنید، چطور؟ در این صورت، ممکن است کابل کوتاه‌تر و قابل مدیریت‌تری بخواهید. ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، عمر باتری طولانی، کابل نیمه سفت و نور خوب همه ملاک هستند.

علاوه بر این، فناوری در حال تغییر است. در گذشته، آندوسکوپ شما یک صفحه نمایش روی آن داشت. خیلی‌ها هنوز هم با این وسیله کار می‌کنند. این امر مدیریت آنها را آسان می‌کند، اما فضای بیشتری را در جعبه ابزار شما اشغال می‌کنند. علاوه بر این، اگر صفحه شکسته شود، کل دستگاه از بین می‌رود. با یک آندوسکوپ صنعتی WiFi، فقط به یک کابل و یک کنترلر کوچک نیاز دارید. گوشی هوشمند یا تبلت شما در عوض به عنوان صفحه نمایش کار می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم سه مورد مختلف از این نوع دوربین های شلنگی را بررسی و مقایسه کنیم. در ابتدا با آندوسکوپ WiFi DEPSTECH بررسی می‌کنیم. این دستگاه دارای یک کابل 16.5 فوتی، یک چراغ قوه داخلی و یک باتری با دوام طولانی است. در مرحله بعد، دوربین آندوسکوپی بی‌سیم HJSHI را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این دستگاه دارای کابل باریک 5.5 میلی متری است. در نهایت، آندوسکوپ دو لنز KZYEE را بررسی می‌کنیم. این نوع دستگاه دارای طراحی منحصر به فردی می‌باشد و که دو دوربین دارد و به راحتی می‌تواند فضای وسیعی را در اختیار بگیرد. اکنون، نگاهی دقیق‌تر به هر یک از آنها می‌اندازیم!

دوربین شلنگی آندوسکوپی depstech
بازرسی با دوربین شلنگی آندوسکوپی

آندوسکوپ صنعتی WiFi DEPSTECH

بروسکوپ WiFi DEPSTECH دارای یک واحد کنترل دستی کوچک است که تمام عملکردهای مورد نیاز شما را انجام می‌دهد. در قسمت جلویی آن، یک دکمه قرمز روشن برای گرفتن اسکرین شات وجود دارد. در زیر آن، یک جفت دکمه برای عملکرد زوم را خواهید دید. در بالای این دکمه‌ها چهار چراغ LED هست که چراغ LED آبی نشان می‌دهد که سیگنال WiFi چه زمانی فعال است و سه مورد دیگر نشان دهنده وضعیت باتری می‌باشد. در سمت راست دستگاه، سه دکمه اضافی وجود دارد که یکی چراغ‌های LED را روشن و خاموش و بقیه شدت را تنظیم می‌کنند. در سمت چپ، یک دکمه پاور، و همچنین یک دکمه کوچک تنظیم مجدد در صورت بروز مشکل وجود دارد.

چشمگیرترین ویژگی دوربین مانیتور دار شلنگی DEPSTECH کابل آن است. این کابل از یک کابل 16.5 فوتی بهره می‌برد که از طولانی‌ترین کابل‌ها در تجارت است. این کابل نیمه سفت و سخت است که باعث می‌شود به راحتی در گوشه‌ها بدون سختی حرکت کنید. غلاف بیرونی یک بافت فیبر کربنی انعطاف پذیر است که توسط یک سیم داخلی سفت پشتیبانی می‌شود. قطر آن 8.5 میلی متر است که برای پیمایش در بیشتر مکان‌ها کافی است. همچنین شناور بوده و دارای درجه مقاومت در برابر آب IP67 می‌باشد. بنابراین برای کاربردهای لوله کشی کاملاً مناسب است.

استفاده از عملکرد WiFi در این آندوسکوپ صنعتی آسان است. ابتدا برنامه DEPSTECH را در تلفن یا تبلت خود دانلود کنید. این به صورت رایگان در هر دو سیستم اپل و اندروید در دسترس هست. سپس آندوسکوپ را روشن کرده و منتظر بمانید تا چراغ وای فای روشن شود. در این مرحله، عملکرد داده تلفن خود را خاموش کنید، منوی WiFi را باز کنید و به شبکه متصل شوید. برنامه را باز کنید، فوراً خواهید دید که دوربین چه چیزی را به شما نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که شبکه وای فای بوروسکوپ برد محدودی دارد، حدود نه فوت.

کیفیت تصویر و نور

دوربین شلنگی WiFi DEPSTECH تصاویر و ویدیو را در p1944 می‌گیرد. در این سطح جزئیات به طور چشمگیری نمایان هست. کیفیت تصویر بدون هیچ گونه تاری و بسیار خوب است. بدیهی است که اگر دوربین زیر آب باشد، ممکن است مقداری تاری داشته باشید. می‌توانید فاصله کانونی بین 2.76 تا 15.7 اینچ را به وضوح ببینید.

باتری و وسایل اضافی

آندوسکوپ DEPSTECH دارای باتری 3.350 میلی آمپر ساعتی بوده که برای چهار تا پنج ساعت کار کافی است. زمان دقیق به روشنایی LED بستگی دارد که تا حدی بر باتری تأثیر می‌گذارد. اما به راحتی از طریق Micro USB در حدود دو ساعت شارژ می‌شود.

در جلوی دستگاه دستی، یک چراغ قوه توکار تعبیه شده است. اگر مجبور به کار در یک منطقه تاریک بودید و نیاز به نور اضافه نیست. علاوه بر این، امکان اتصال آینه، آهنربا و قلاب برای نوک آن وجود دارد. این کار باعث می‌شود گوشه‌ای را زیر نظر بگیرید یا اشیاء گمشده را به راحتی گیر بیاندازید.

آندوسکوپ صنعتی WiFi DEPSTECH

دوربین آندوسکوپی بی سیم HJSHI

بوروسکوب بی سیم HJSHI ظاهری متفاوت نسبت به واحد DEPSTECH دارد. دسته دستگاه کمی قوی‌تر است، و دارای یک دسته لاستیکی است که نگه‌داشتن آن را آسان می‌کند. در یک طرف آن، یک باتری سنج LED، و همچنین یک نشانگر WiFi و در جلو، یک دکمه پاور ساده وجود دارد. همه چیز دیگر مستقیماً از طریق برنامه کنترل می‌شود.

طول کابل این دوربین شلنگی 16.5 فوت است که برای اکثر مشاغل کافی می‌باشد. همچنین این دستگاه، نیمه سفت بوده و بسیاری از کابل‌های نیمه سفت و سخت دارای طراحی گردن غازی هستند که برجستگی‌های کوچکی را جهت گیر کردن، ایجاد می‌کنند.

از طرف دیگر، کابل آندوسکوپ صنعتی HJSHI دارای یک پوشش لاستیکی بیرونی زیبا و صاف است. به‌علاوه، شامل سیم داخلی هست که باعث ایجاد سفتی می‌شود. این دوربین، استاندارد IP67 مقاومت در برابر آب را دارد، بنابراین می‌تواند تقریباً در هر موقعیتی مدیریت شود. با این حال، چشمگیرترین ویژگی این دوربین قطر 5.5 میلی متری آن است، که یکی از باریک‌ترین کابل‌هایی می‌باشد که می‌توانید در بازار پیدا کنید و تقریباً به هر جایی که قابل تصور باشد می‌رود. اگر داخل یک مجرای برق یا فضای تنگ دیگر را بررسی می‌کنید، این دوربین مانیتور دار شلنگی گزینه خوبی هست.

مانند DEPSTECH، بوروسکوپ HJSHI برای کار به یک برنامه نیاز دارد. قبل از انجام هر کار دیگری، باید برنامه Inksam را نصب کنید. این برنامه، به صورت رایگان در فروشگاه اپل و در گوگل پلی در دسترس است. پس از نصب، دستگاه را روشن و سپس داده‌های گوشی خود و وای فای را فعال کنید و به شبکه HJSHI متصل شوید. مشابه سایر گزینه‌های متصل به WiFi، باید در نظر داشته باشید که سیگنال دارای برد محدودی است. این برنامه با هر گوشی هوشمند مدرن سازگار می‌باشد و تنها چیزی که نیاز دارید اندروید 4.4 یا جدیدتر یا iOS 8.0 یا جدیدتر است.

کیفیت تصویر و نور

کیفیت تصویر آندوسکوپ بی سیم HJSHI کمی منحصر به فرد است. در این دوربین شلکنگی برای تصاویر ثابت، وضوح 2 مگاپیکسل با فرمت JPG دریافت خواهید کرد. برای ویدیو، طیف وسیعی از گزینه‌ها را دریافت می‌کنید. می‌توانید رزولوشن 320x  240، 640 x 480، 1280 x 720 یا 1600x  1200 را انتخاب کنید. مزیت آن تنظیم وضوح تصویر متناسب با صفحه نمایش گوشی خودتان است. با شش چراغ LED روی نوک، می‌توانید حتی تاریک‌ترین محیط‌ها را هم ببینید و روشنایی نورها کاملاً قابل تنظیم هستند. در این بروسکوپ با فاصله کانونی 2 تا 20 اینچ، تاری هرگز نباید مشکل ساز باشد.

باتری و وسایل اضافی

باتری داخلی HJSHI ، 2600 میلی آمپر ساعتی شارژ دارد. این بسته به روشنایی LED، تقریباً دو تا سه ساعت کارایی را برای شما به همراه دارد. این آندوسکوپی صنعتی با یک کابل Micro USB شارژ می‌شود و شارژ کامل آن حدود دو ساعت طول می‌کشد. مانند بوروسکوپ DEPSTECH، HJSHI دارای یک آینه، یک آهنربا و یک اتصال قلاب است. علاوه بر این، یک محافظ لنز نیز دریافت می‌کنید.

دوربین آندوسکوپی بی سیم HJSHI

آندوسکوپ صنعتی با لنز دوگانه KZYEE

بروسکوپ با لنز دوگانه KZYEE دارای طراحی ساده و عالی می‌باشد. واحد کنترل از پلاستیک سیاه و سفید ABS با چند دکمه در جلو آن ساخته شده است. دکمه بالا برای گرفتن عکس استفاده می‌شود، در حالی که دو دکمه پایینی سطح بزرگنمایی را کنترل می‌کنند. در زیر دستگاه، LED های آبی و قرمز وجود دارد که به ترتیب وضعیت وای فای و برق را نشان می‌دهد. در سمت چپ دستگاه، یک سوراخ کوچک با دکمه تنظیم مجدد وجود دارد. در سمت راست، یک چرخ اسکرول هست که برای تنظیم چراغ‌های LED استفاده می‌شود. همچنین این دوربین شلنگی یک سوئیچ ساده برای روشن و خاموش کردن دستگاه دارد.

طول کابل بوروسکوپی در سه اندازه مختلف موجود است: 11.5، 16.5 یا 33 فوت، و دارای غلاف بیرونی لاستیکی نرم و صافی می‌باشد. صرف نظر از این، یک سیم داخلی سفت، ویژگی نیمه سفتی را به آن می‌دهد. قطر کابل 8 میلی متر بوده که برای رسیدگی به اکثر فعالیت‌ها کافی می‌باشد. این دوربین مانیتور دار شلنگی ، IP67 مقاوم در برابر آب است. LED ها بسیار روشن و قابل تنظیم نور هستند. علاوه بر این، می‌توانید در استفاده از این دستگاه تصویر را تا سه برابر بزرگنمایی کرده و بنابراین جزئیات بیشتری را ببینید.

اتصال وای فای KZYEE تقریباً به همان روش دو دوربین قبل کار می‌کند. تنها باید برنامه Mo-View را نصب کرده، دستگاه را روشن و تلفن خود را به شبکه وصل کنید. این دوربین شلنگی نیز با گوشی‌های آیفون و اندروید سازگار است، بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

کیفیت تصویر و نور

منحصر به فردترین ویژگی KZYEE در این است. به طوریکه دو دوربین دارد. دوربین اصلی، جلو را ضبط می‌کند، در حالی که دوربین ثانویه از کناره می‌گیرد. در نتیجه، شما یک نمای 270 درجه دریافت می‌کنید که فوق العاده است. با این بروسکوپ می‌توانید به سادگی یک منطقه بزرگتر را در یک زمان مشاهده کنید. هر دو دوربین با کیفیت  p1080 ضبط می‌کنند که مشابه دو دوربین قبلی است.

هر دو لنز دارای چراغ‌های LED خاص خود هستند. دوربین جلو دارای یک حلقه LED شش نور می‌باشد، در حالی که دوربین جانبی دارای یک دیود تک است. این دستگاه هر دو دوربین را به طور همزمان به شما نشان می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توانید برای دریافت تصویر بزرگ‌تر، به حالت تک دوربین بروید.

باتری و وسایل اضافی

دوربین مانیتور دار شلنگی KZYEE دارای یک باتری 2200 میلی آمپر ساعتی است. در نتیجه با یک بار شارژ، سه تا چهار ساعت استفاده خواهید داشت. این آندوسکوپ صنعتی در عرض 90 دقیقه از طریق Micro USB شارژ می‌شود. در این دستگاه وسایل اضافی نسبتا تنوع کمتری دارند. شما یک قلاب و یک آهنربا دارید، اما آینه ندارید. با این وجود، این برای بیشتر مقاصد روزمره به اندازه کافی خوب است. علاوه بر این، دوربین جانبی کار آینه را انجام می‌دهد و مشکلی نیست.

انواع لنز دوربین شلنگی بوروسکوپ اندوسکوپی

بحث نهایی

هر کدام از این آندوسکوپ های صنعتی هزینه‌ها و مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، آندوسکوپ DEPSTECH دارای بالاترین وضوح است. همچنین دارای مجموعه‌ای کامل از ابزارها به همراه یک کابل بسیار طولانی است. برای کاربری دراز مدت، این یک انتخاب عالی است. از سوی دیگر، یک کابل بسیار طولانی ممکن است برای برخی افراد بیش از حد حجیم باشد.

دوربین آندوسکوپی بی‌سیم HJSHI بهترین گزینه در مورد ویژگی‌های برنامه است. می‌توانید وضوح صفحه ‌نمایش و همچنین تمام کنترل‌ها را از طریق برنامه تنظیم کنید.

آندوسکوپ با لنز دوگانه KZYEE دارای بهترین کنترل‌های دستی است. دکمه‌های بزرگ و محکمی داردکه کار کردن با آنها آسان است. شما همچنین از طراحی منحصر به فرد لنز دوگانه برخوردار خواهید بود.

مشاوران ما در مینی دیوی پرو در کنار شما هستند تا هر سوالی که در زمینه آندوسکوپی صنعتی دارید پاسخگو باشند.