راهنمای کامل: نحوه نصب دوربین امنیتی لامپی + نصب اپلیکشن موبایل

راهنمای کامل: نحوه نصب دوربین امنیتی لامپی + نصب اپلیکشن موبایل

آیا می دانید چگونه یک دوربین امنیتی لامپی نصب کنید؟ تعویض لامپ موجود با دوربین امنیتی یک راه راحت برای بهبود امنیت خانه است. با این حال، برای دریافت بهترین عملکرد باید فرآیند نصب را یاد بگیرید.

برای نصب دوربین مدار بسته لامپی، باید مدل دوربین مناسب را خریداری کرده و آن را در مکان مناسب قرار دهید. پس از انتخاب دوربین مناسب، برق چراغ را خاموش کنید، لامپ را از برق بکشید و دوربین امنیتی لامپی را وصل کنید.

در حالی که نصب دوربین لامپی به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، هنگام نصب یک دوربین مداربسته لامپی باید نکاتی را رعایت کنید. این مقاله به نصب و راه اندازی لامپ دوربین امنیتی می پردازد.

دوربین امنیتی لامپی چیست؟

دوربین های امنیتی لامپی روشی نسبتاً جدید برای پنهان کردن دوربین در اطراف ملک شما هستند. در حالی که مزاحمان بالقوه با مکان های دوربین های امنیتی استاندارد آشنا شده اند، اغلب چراغ ها را بررسی نمی کنند. از این رو این دستگاه همانند یک دوربین مخفی کوچک عمل خواهد کرد.

از آنجایی که دوربین های لامپی را می توان به هر سوکت لامپ استاندارد وصل کرد، می توانید آنها را در هر مکانی نصب کنید. چه بخواهید یک دوربین امنیتی در ایوان جلویی خود داشته باشید یا در اتاق نشیمن، می توانید آن را بدون سیم کشی اضافه با استفاده از دوربین لامپ نصب کنید.

این مدل دوربین های امنیتی فقط به سر پیچ لامپ وصل میشوند و نیازی به کابل برق جداگانه ندارند. دوربین های امنیتی لامپ به یک پایه لامپ استاندارد E26 نیاز دارند که در اکثر لامپ های اطراف خانه شما طبیعی است.

علاوه بر این، اگر نمی‌خواهید منبع نور اطراف ملک خود را از دست بدهید، برخی از مدل‌های دوربین دارای قابلیت تولید نور هستند. همراه با ضبط نظارت، می توانید امنیت را با نور روشن افزایش دهید.

دوربین لامپی بیسیم ptz

نحوه نصب دوربین امنیتی و اپلیکیشن مدیریت

پس از سفارش دوربین لامپی خود، تنها راه اندازی و نصب اولیه باقی می ماند. اگرچه ممکن است فکر کنید نصب این دستگاه مشکلی دارد، اما به سادگی پیچ کردن یک لامپ استاندارد است.

با این حال، از آنجایی که این دستگاه‌ها پیشرفته‌تر شده‌اند، برنامه‌های تلفن همراه و تنظیمات WiFi را نیز شامل می‌شوند.

برای دانلود نرم افزار مدیریت دوربین لامپی گاهی اوقات، سازنده یک کد QR قابل اسکن را در بسته بندی قرار می دهد که امکان نصب سریع را فراهم می کند. با این حال، شما معمولاً WiFi را وصل می‌کنید و تنظیمات را در برنامه موبایل قابل دانلود تنظیم می‌کنید.

راهنما و لینک دانلود نرم افزار V380 PRO

مهم: هنگام نصب یک دوربین امنیتی لامپ، باید دستگاه را به یک اتصال مودم با پهنای باند 2.4 گیگاهرتز وصل کنید. تقریباً تمام دستگاه های خانه هوشمند با فرکانس شبکه 5 گیگاهرتز سازگار نیستند.

1. برای دانلود نرم افزار Google Play یا اپ استور را باز کنید، V380 را جستجو، دانلود و نصب کنید.

نرم افزار v380 برای دوربین مداربسته لامپی

2. دوربین لامپی را روشن کنید، میبایستی در محدوده دوربین یک مودم برای اتصال اینترنت به دوربین لامپی وجود داشته باشد. بعد از نصب نرم افزار و روشن کردن مودم اینترنت خود مراحل زیر را انجام دهید.

  • به محض روشن شدن دوربین لامپی، دستگاه به دنبال اتصال به مودم اینترنت یا Hotspot فعال در محیط است.
  • در هنگام اتصال دوربین این صوت "System is starting" را پخش میکند که به معنای انجام شروع اتصال دوربین به منبع اینترنت است.
  • سپس بعد از اتصال این صدا "System startup completed" را میشنوید.

3. حالا نرم افزاری v380 که در تلفن همراه خود نصب کردید را باز کنید و بر روی "WIFI quick setup" کلیک کنید.

مرحله سوم نصب v380 در تلفن همراه برای دوربین لامپی

4. گوشی شما باید به شبکه وای فای شما متصل باشد.

  • سپس باید نام شبکه خود را در زیر نام WiFi مشاهده کنید.
  • رمز وای فای خود را وارد کنید
  • "Next step" را در صفحه زیر فشار دهید.
مرحله 4 نصب اپلیکیشن موبایل v380 دوربین مدار بسته لامپی

5. صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که دوربین را از طریق اتصال WiFi خود جستجو می کند.

پیدا کردن دوربین لامپی توسط wifi

مراحل اتصال کامل با پیام های صوتی “Configuration received” بعد “WiFi connecting” بعد “WiFi connected” پایان میابد و اتصال با موفقیت انجام خواهد شد.

سوالات متداول

آیا دوربین های امنیتی لامپی خوب کار می کنند؟

هنگامی که یک دوربین مدار بسته لامپی در یک مکان خوب نصب می شود، می تواند به خوبی برای محافظت از ملک شما کار کند. اکثر دوربین های امنیتی لامپ دارای قابلیت دید 350 درجه هستند و دامنه وسیع تری نسبت به دوربین های امنیتی سنتی دارند. با این حال، در بیشتر موارد، دوربین باید از عوامل جوی محافظت شود و در معرض آب قرار نگیرد.

آیا دوربین های لامپی همیشه ضبط (24 ساعتع) می کنند؟

در حالی که اکثر دوربین‌های لامپی فقط زمانی ضبط می‌کنند که حرکت را حس می‌کنند، چندین گزینه ضبط 24/7 را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید دستگاه دائماً ضبط کند، می‌توانید فیلم را روی پلتفرم ابری سازنده یا یک کارت SD محلی ذخیره کنید. اکثر دوربین ها از حافظه داخلی 128 گیگابایت پشتیبانی می کنند.

آیا دوربین لامپی ارزشش خرید را دارد؟

اگر می خواهید از سیم کشی اضافی و نصب پیچیده اجتناب کنید، دوربین امنیتی لامپ انتخابی آسان است. شما می توانید از تمام ویژگی های یک دوربین امنیتی استاندارد با قیمتی ارزان بهره مند شوید. با این حال، دوربین لامپی ممکن است برای افرادی که به دنبال نصب دوربین امنیتی در یک مکان خاص هستند، ارزشش را نداشته باشد.