بهترین مدل های دوربین مخفی لامپی برای نظارت بر خانه

بهترین مدل های دوربین مخفی لامپی برای نظارت بر خانه

دوربین های لامپی یک فناوری جدید هستند که قرار دادن دوربین امنیتی را در لامپ را میسر می کند. دوربین لامپی روشی نامحسوس برای نظارت بر خانه شما برای ایمن نگه داشتن شما و خانواده شما هستند، اما می توانند در بسیاری از راه های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال Wi-Fi و یک گوشی هوشمند است تا از بهترین دوربین های لامپی از لیست زیر در خانه خود استفاده کنید. برای مشاهده بیشتر دوربین های امنیتی اینجا کلیک کنید.

هنگام انتخاب بهترین دوربین لامپی، چند ویژگی مهم را در نظر گرفتیم. کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری دوربین مطمئن می شود که بهترین تصویر ممکن را برای نظارت دقیق دریافت می کنید. FPS یا فریم در ثانیه، اندازه گیری تعداد تصویر در ثانیه است که می تواند دوربین شما را ارائه دهد. هرچه دوربین بتواند تصاویر بیشتری را پردازش کند، فیلمبرداری بهتری خواهد داشت. به پوشش منطقه نیز توجه کنید. یک منطقه تحت پوشش گسترده، تمام منطقه را پوشش می دهد. ما همچنین ظرفیت کارت حافظه را در نظر گرفتیم، که تعیین می کند چه مقدار فیلم می توانید ذخیره کنید. در نهایت، ما بررسی کردیم که آیا این دوربین‌ها دارای ضبط صدا و بلندگو هستند که به شما امکان می‌دهد از آن‌ها مانند یک دستگاه مخابره داخل ساختمان برای برقراری ارتباط با خانواده استفاده کنید یا به فردی که می‌خواهد وارد آن شود هشدار می‌دهد که شما در حال تماشای آنها هستید.

شماره تماس با سایت مینی دی وی پرو

ما ساعت‌ها درباره این محصولات تحقیق کردیم، در سایت‌های تولیدکنندگان گشت و گذار کردیم، ویدیوهای آموزشی را تماشا کردیم، و نظرات خریدارانی مانند شما را بررسی کردیم. اولین چیزی که پیدا می کنید جدولی است که در آن می توانید همه محصولات ما را در کنار هم برای مقایسه سریع و آسان مشاهده کنید. در مرحله بعد، بررسی های عمیقی از هر محصول وجود دارد و به دنبال آن یک راهنمای خرید دقیق وجود دارد که هر آنچه را که باید در مورد انتخاب بهترین دوربین لامپی برای خانه خود بدانید را به شما می گوید.

بهترین بررسی 7 دوربین لامپ نوری 2022

1- دوربین لامپی سونیو (Sonew Light Bulb)

دوربین لامپ سونیو یک دوربین لامپی است که به دلیل طراحی و اندازه جمع و جور و کوچکش در بازار متمایز است. این یک دوربین امنیتی با ظاهر یک لامپ هوشمند، در طراحی زیبا و مقاوم‌تر از سایرین در نوع خود پیشی گرفته است.

دستگاه Sonew دوربینی مجهز به یک سنسور تشخیص حرکت قدرتمند است که در صورت تشخیص سیگنال های ناخواسته، روشی برای گرفتن عکس و فیلم فعال می کند که تمام اطلاعات را به گوشی هوشمند متصل به دستگاه ارسال می کند. دارای اتصال Wi-Fi که آن را به یکی از کارآمدترین سیستم‌های امنیتی تبدیل می‌کند، زیرا مشکلات کابل‌کشی دستگاهی را حل می‌کند که از کارت‌های MicroSD 128 گیگابایتی برای حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند.

یکی از عوامل اصلی که مدل Sonew را به بهترین گزینه امنیتی تبدیل می کند، فناوری HD Night Vision با فیلترهای متعدد است. در میدان دید تا فاصله 20 متری با انبوهی از اسکنرهای نور شب کار می کند. محصول Sonew که به قدرت آن اضافه شده است، ضبط ویدیو است، یک سیستم صوتی دو طرفه دارد که صداها را در میکروفون با شفافیت و کیفیت صدا بالا تشخیص می دهد.

  • کیفیت فیلمبرداری : 1080P
  • سرعت فیلمبرداری : 25 فریم در ثانیه
  • مموری کارت : 128 GB (supported, not included)
  • منطقه دید : 20 متر، 360 درجه
دوربین لامپی سونیو (Sonew Light Bulb)

2- بهترین دوربین لامپ با وضوح بالا دوربین لامپ TUPEYA

دوربین بعدی TUPEYA است. این یک انتخاب خوب برای خانواده ها است. نه تنها می توانید دوربین را از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود نظارت کنید، بلکه از اشتراک گذاری چند کاربره برای حداکثر پنج نفر مختلف نیز پشتیبانی می کند. فقط برنامه 360Eyes را برای دستورالعمل ها دانلود کنید و آنچه را که در خانه شما می گذرد به صورت زنده نظارت کنید. با استفاده از کارت حافظه 128 گیگابایتی، می‌تواند به طور مداوم، 24 ساعته و 7 روز هفته، ضبط کند.

راه اندازی آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین را به Wi-Fi متصل کنید و می توانید از دستگاه های خود به پخش زنده دسترسی داشته باشید، البته باید توجه داشته باشیم که این دوربین از شبکه های 5G پشتیبانی نمی کند.

این دوربین در طول روز 360 درجه 1080p فول اچ دی ضبط می کند. در شب، تصاویر واضحی را تا فاصله 32 فوتی در تاریکی مطلق ارائه می‌کند، اگرچه این فاصله در صورت وجود آلودگی نوری متفاوت است. برخی از کاربران احساس کردند که دید در شب آنطور که می‌توانست مؤثر نبود.

این دوربین همچنین دارای سنسور حرکتی است که با پشتیبانی از کارت micro SD کار می کند. پنج سطح مختلف حساسیت برای انتخاب وجود دارد تا بتوانید در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر سنسور حرکت با وزش باد برگ های درخت روشن می شود، ممکن است بخواهید آن را کم کنید تا حساسیت کمتری داشته باشد.

  • کیفیت فیلمبرداری : 1080P
  • سرعت فیلمبرداری : 25 فریم در ثانیه
  • مموری کارت : پشتیبانی تا 128 گیگابایت حافظه میکروSD
  • منطقه دید : 10 متر، 360 درجه
بهترین دوربین لامپ با وضوح بالا دوربین لامپ TUPEYA

3- بهترین دوربین لامپی با سنسور حرکت دوربین لامپ کوسولان (Cosulan)

این یک دوربین لامپی مدرن زیبا با زاویه دید 360 درجه است. کیت کامل است. این دوربین با کارت حافظه با ظرفیت 128 گیگابایت عرضه می شود و می تواند محدوده تا قطر 10 متر را پوشش دهد. این به ما امکان می دهد دوربین را با برنامه ریزی محدوده ضبط، مشاهده زنده یا حتی با فعال کردن آشکارساز حرکت مدیریت کنید. همچنین می توانید با شدت نور بازی کنید و حتی رنگ نور را تغییر دهید. این یک لامپ دوربین خوب است که امکانات زیادی را هم برای نظارت و هم برای راحتی ارائه می دهد.

کیفیت تصویر هم در روز و هم در شب با حالت دید در شب مادون قرمز خوب است. سطح تعریف بالاتر از رقبای خود است. با این حال، میکروفون وجود ندارد، اما ضبط صدا واقعا خوب است. شما قادر خواهید بود آنچه را که در اتاق گفته می شود بشنوید.

اگر بودجه کمی دارید اما به دنبال یک لامپ دوربین با احتیاط و کارآمد هستید، پس این کوسولان یک انتخاب عالی است. کاملاً سفید، بسیار محتاطانه است. تا زمانی که خیلی دقیق به آن نگاه نکنید، نمی توانید متوجه دوربین آن شوید، به خصوص زمانی که LED ها روشن هستند. نصب آن تنها چند دقیقه طول می کشد، اتصال وای فای بلافاصله انجام می شود و فقط باید لامپ را روی یک سوکت پیچ کنید.

  • کیفیت فیلمبرداری : 1080P
  • سرعت فیلمبرداری : 25 فریم در ثانیه
  • مموری کارت : پشتیبانی تا 128 گیگابایت حافظه میکروSD
  • منطقه دید : 10 متر، 360 درجه
بهترین دوربین لامپ با سنسور حرکت دوربین لامپ کوسولان

4- بهترین دوربین در فضای باز  (IP پانورامیک SYMYNELEC)

دوربین IP پانورامیک Symynelec برای ردیابی حرکت 360 درجه طراحی شده است. به طور خودکار هر عملی را در 360 درجه کامل حس و ردیابی می کند. میدان دید وسیعی دارد، چرخش 120 درجه عمودی و 355 درجه افقی با عملکردهای حرکت، زوم، شیب، مکالمه، پخش و نور از طریق برنامه. می‌توانید هشدارهای حرکتی را به دستگاهتان ارسال کنید، بنابراین می‌توانید از مشکلات احتمالی در خانه آگاه شوید، در حالی که بلندگوی داخلی به شما امکان می‌دهد با حیوانات خانگی یا اعضای خانواده خود در داخل خانه در تماس باشید. این یک دوربین امنیتی کامل 1080P HD است که می تواند ضبط های شفاف را ارائه دهد. همچنین LED های مادون قرمز وجود دارد که دید در شب تا عمق 33 فوتی را فراهم می کند، بنابراین می توانید در تاریکی براحتی تصاویر را ببینید.

یکی از ویژگی های جذاب این سیستم این است که راه اندازی و نصب بسیار سریع و آسان را ارائه می دهد. این کار به آسانی تعویض یک لامپ استاندارد است. شما می توانید به سادگی این دوربین لامپ را نصب کنید و در عرض یک دقیقه آن را از طریق کد QR تنظیم کنید. کنترل و نگهداری آن از طریق برنامه هوشمند Tuya که برای دستگاه های اندروید و iOS در دسترس است، ساده است. همچنین این اطمینان را دارید که حساب و ویدیوهای شما با استفاده از فناوری رمزگذاری منحصر به فرد رمزگذاری شده اند، بنابراین حتی اگر دوربین یا کارت SD شما گم یا دزدیده شود، فایل ها فقط از طریق حساب شخصی شما قابل دسترسی هستند.

  • کیفیت فیلمبرداری : 1080P
  • سرعت فیلمبرداری : 30 فریم در ثانیه
  • مموری کارت : 128 گیگابایت
  • منطقه دید : چرخش 120 درجه عمودی و 355 درجه افقی
دوربین IP پانورامیک SYMYNELEC

5- بهترین دوربین لامپ کنترل از راه دور (دوربین امنیتی لامپی BESDERSEC)

انتخاب بعدی ما دوربین امنیتی BESDERSEC Light Bulb است. این دوربین مخفی لامپ فضای باز و داخلی مقرون به صرفه دارای یک منطقه پوشش 360 درجه بدون نقاط کور است.

یک سنسور حرکت با فعال شدن شروع به ضبط می کند. به طور خودکار یک اعلان به تلفن هوشمند شما ارسال می کند تا بتوانید فوراً فیلم را مشاهده کنید. ICsee با کاربری آسان همچنین می تواند چراغ را خاموش و روشن کند و برای کنترل ویژگی ارتباط دو طرفه استفاده می شود.

می‌توانید با افزودن یک کارت micro SD از این دوربین برای لوپ کردن ضبط استفاده کنید یا از یک کارت تا 128 گیگابایت برای ذخیره ویدیوهای خود استفاده کنید. دوربین 1080p HD تصاویر واضح و رنگارنگی را در طول روز ثبت می‌کند و دید در شب واضحی دارد، بنابراین می‌توانید همیشه ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

کاربران احساس کردند که هم دید در شب و هم کیفیت صدا می توانند کمی بهتر باشند. توجه داشته باشید که این تنها با وای فای 2.4G سازگار است که اکثر روترها از آن پشتیبانی می کنند، اما هنوز هم می تواند دشوار باشد. برخی از افراد در برقراری ارتباط مشکل داشتند و از کیفیت دستورالعمل ها ناراضی بودند. با این حال، این دوربین قیمت مناسبی دارد و اکثر کاربران احساس کردند که ارزش پول را دارد.

  • کیفیت فیلمبرداری : 1080P
  • سرعت فیلمبرداری : 25 فریم در ثانیه
  • مموری کارت : 128 گیگابایت
  • منطقه دید : 10 متر، چرخش 360 درجه ای
دوربین امنیتی لامپی BESDERSEC

6-بهترین انتخاب براساس بودجه (دوربین لامپی EVERSECU)

اگر می‌خواهید دوربین مناسبی داشته باشید که با هر بودجه‌ای متناسب باشد، به انتخاب اقتصادی ما، دوربین لامپ نور EVERSECU نگاهی بیندازید. نمای کامل 360 درجه به شما امکان می دهد کل اتاق را ببینید یا بدون هیچ نقطه کوری به درب ورودی یا حیاط خود نگاه کنید.

مانند گزینه های گران قیمت تر، این دوربین دارای ردیاب حرکت است و در صورت شناسایی چیزی هشدار را به گوشی شما ارسال می کند. تماشای زنده به کارت میکرو SD نیاز دارد، اما اگر می‌خواهید فیلم ضبط کنید، از کارت‌های SD تا 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. از برنامه ICsee برای مشاهده از راه دور در تلفن همراه شما استفاده می کند. هفت حالت مختلف برای انتخاب وجود دارد.

عملکرد مکالمه دو طرفه نیز از طریق برنامه کار می کند تا بتوانید از هر کجا و در هر زمان گوش دهید و صحبت کنید. این برنامه همچنین برای کنترل نور، ضبط فیلم یا گرفتن عکس استفاده می شود.

این دوربین از وای فای 2.4G استفاده می کند که برخی افراد برای اتصال به آن مشکل دارند. همچنین یک پایه E27 و پیچ‌های نصب نیز وجود دارد، اگرچه می‌توانید آن را به هر چراغ استانداردی بچسبانید.

برخی از کاربران احساس کردند که دید در شب چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد و راه‌اندازی آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد آسان نیست. همچنین چند شکایت در مورد کیفیت صدا وجود داشت.

  • کیفیت فیلمبرداری : 1080P
  • سرعت فیلمبرداری : 25 فریم در ثانیه
  • مموری کارت : 128 گیگابایت
  • منطقه دید : 10 متر، چرخش 360 درجه ای
دوربین دوربین لامپ نور EVERSECU

مواردی که در خرید دوربین لامپی مخفی باید مدنظر قرار داد

دوربین لامپی همان چیزی است که به نظر می رسد: یک دوربین در یک لامپ. استفاده از این دوربین ها نکات بسیار خوبی دارد. آنها علاوه بر نصب و راه اندازی آسان، محتاطانه نیز هستند. اکثر مردم فکر نمی کنند که لامپ روی سقف یک دوربین است. این باعث می شود که آنها برای بسیاری از موقعیت ها قابل استفاده باشند. می‌توانید از آن‌ها در ایوان جلو یا پشت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که وقتی شما در خانه نیستید، کسی سعی در سرقت یا سرقت بسته‌ها ندارد. آنها یک جایگزین عالی برای مانیتور کودک هستند و در بیشتر موارد بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، آنها یک راه آسان برای نظارت بر انبار یا راهروهای یک مغازه برای رفع هرگونه مشکل سرقت هستند. و نکته مهم این است که استفاده از آنها بسیار آسان است.

نصب همه این دوربین ها آسان است و از یک سوکت نور ساده، سیگنال Wi-Fi و یک برنامه گوشی هوشمند برای کار با آنها استفاده می کنند، اما این بدان معنا نیست که همه آنها یکسان ساخته شده اند. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که مطمئن شوید بهترین دوربین لامپ داخلی یا خارجی را برای خود تهیه می کنید.

کیفیت فیلمبرداری

این روزها همه به تصاویر HD عادت کرده اند. تعریف استاندارد دیگر برای تماشای فیلم مورد علاقه شما مفید نیست و مطمئناً برای اطمینان از ایمن بودن خانه شما به اندازه کافی خوب نیست.

همه این دوربین ها یا 960p یا 1080p هستند. اگر چیزی با تصویری شفاف می‌خواهید، به سراغ 1080p بروید. HD استاندارد است و نمای افقی خوبی به شما می دهد. از سوی دیگر، 960p جایی در وسط است. در حالی که نمای دوربین 960p به خوبی دوربین 1080p نیست، اما همچنان از یک دوربین SD بسیار بهتر است. اکثر دوربین های امنیتی از 960p استفاده می کنند، بنابراین مطمئناً به اندازه کافی موثر هستند. 1080p فقط تصویر واضح تری ارائه می دهد.

ظرفیت کارت حافظه

در حالی که این دوربین های لامپی دارای کارت حافظه نیستند، اما همه آنها با کارت حافظه سازگار هستند. برای پشتیبانی از ویژگی‌های حسگر حرکت یا اگر می‌خواهید فایل‌ها را ضبط و ذخیره کنید، به یک کارت حافظه نیاز دارید. تمامی این محصولات از کارت حافظه تا 128 گیگابایت پشتیبانی می کنند. بسته به دوربین متفاوت است، اما این فضا بسیار زیاد است و اگر فقط زمانی که سنسور حرکت فعال است ضبط کنید، امکان ضبط تا یک ماه ویدیو را فراهم می کند.

اگر نمی‌خواهید فیلم را ذخیره کنید، می‌توانید از کارت micro SD برای ضبط حلقه در اکثر این محصولات استفاده کنید. باید توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهید ضبط‌ها را 24/7 ذخیره کنید، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در فضای ذخیره‌سازی ابری داشته باشید.

پوشش منطقه

اینکه چقدر به پوشش نیاز دارید واقعاً به نحوه استفاده از دوربین خود بستگی دارد. برای استفاده در فضای داخلی، فقط به پوشش کافی برای اتاقی که در آن لامپ را نصب می کنید نیاز دارید. مقدار کمتری از پوشش ممکن است برای مثال، یک مهد کودک یا اتاق کودک کافی باشد، اما اگر می‌خواهید زیرزمین خود را از نظر سیل یا گاراژ خود برای مراقبت از ماشین یا ابزار خود کنترل کنید، پوشش کمی بیشتر ضرری ندارد. .

اگر به دنبال بهترین دوربین لامپی در فضای باز هستید، باید به چند نکته فکر کنید. نه تنها می خواهید مطمئن شوید که تمام ایوان جلو یا پشت شما در معرض دید است، بلکه باید بتوانید بیرون حیاط خود را نیز ببینید. از این گذشته، هر چه منطقه بیشتری را بتوانید ببینید، شانس بیشتری برای محافظت از خود خواهید داشت. در این مورد، در نظر گرفتن دید در شب نیز کمک می کند.

بهترین منظره ای که می توانید داشته باشید نمایی 360 درجه است. لازم نیست نگران این باشید که دوربین به این صورت یا آن طرف حرکت کند و چیزی مهم را در گوشه دیگر اتاق از دست بدهد. خوشبختانه همه این محصولات قابلیت دید 360 درجه را دارند.

دید در شب

اگر قصد دارید از دوربین خود در فضای باز استفاده کنید، دید در شب ضروری است. برای مثال، دوربین لامپ کوسولان دارای یک ویژگی حسگر حرکت عالی است. اما اگر زمانی که خورشید غروب می کند چیزی را نبینید، چه فایده ای دارد؟ اگر می خواهید بهترین پوشش فضای باز را داشته باشید، به دنبال دوربینی باشید که در شب تصاویر واضحی تولید کند.

مواردی وجود دارد که اگر از دوربین در داخل خانه نیز استفاده می کنید، دید در شب مفید است. اگر دوربین لامپ نوری TUPEYA را انتخاب می‌کنید زیرا برای خانواده‌ها خوب است، دید در شب به شما این امکان را می‌دهد که هنگام خواب نوزاد یا کودک نوپای خود را زمانی که می‌خواهد از گهواره‌اش بالا برود، زیر نظر داشته باشید.

نکته اصلی این است: اگر می خواهید بهترین پوشش را داشته باشید، باید چیزی را انتخاب کنید که شبانه روز کار کند. دید در شب یکی از ویژگی های مهمی است که باید در مورد این دوربین ها به خاطر داشت.

گفتگوی دو طرفه

اگر به دنبال چیزی هستید که فقط دوربین باشد، گفتگوی دو طرفه یک ویژگی ضروری نیست، اما داشتن آن یک ویژگی عالی است و حتی عملکرد بیشتری را به دوربین شما اضافه می کند. به جای نصب یک اینترکام واقعی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین لامپ خود را بچسبانید و بتوانید با اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید، با تحویل دهنده دم در صحبت کنید، یا صحبت کنید و کسی را که سعی دارد به شما دسترسی پیدا کند بترسانید.

کنترل از راه دور

یکی از بهترین ویژگی های این دوربین ها کنترل آسان آنهاست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه سازگار را در تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود دانلود کنید. این نه تنها به شما امکان می دهد خانه خود را از راه دور مشاهده کنید، بلکه می توانید دوربین را از هر جایی کنترل کنید.

برخی از برنامه‌ها نسبت به سایرین پیشرفته‌تر هستند و به ویژگی‌های اضافی مانند خاموش و روشن کردن خود لامپ، ضبط ویدیو، گرفتن عکس یا استفاده از قابلیت مکالمه دو طرفه اجازه می‌دهند. دوربین لامپ TUPEYA در واقع به شما امکان می دهد حساسیت سنسور حرکت را تنظیم کنید که یک ویژگی عالی است. اگر قبلاً دوربین یا حتی نوری داشته اید که از حسگر حرکتی استفاده کرده باشد، احتمالاً می دانید که چقدر می توانند حساس باشند. اگر با بچه‌ها یا سگ‌ها در حیاط هستید و نمی‌خواهید هر بار که شخصی از کنارش می‌گذرد، دوربین روشن شود، نیازی به حسگر حرکتی ندارید تا به اندازه نیمه‌های شب حساس باشید. با استفاده از یک برنامه به عنوان یک کنترل از راه دور، می توانید تنظیماتی مانند این را به سرعت و به راحتی انجام دهید، حتی زمانی که شب در رختخواب دراز می کشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کنترل از راه دور این دوربین‌ها این است که هنگام روشن شدن سنسور حرکت به شما هشدار می‌دهند تا بلافاصله متوجه شوید که ممکن است چیزی در حال رخ دادن باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را باز کنید و می توانید مطمئن شوید که پستچی است که بسته را تحویل می دهد و کسی نیست که آن را بدزدد.

وای فای

توجه داشته باشید که اکثر این دوربین ها از اینترنت 5G پشتیبانی نمی کنند و به 2.4G نیاز دارند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که 5G بهتر است، اما دلیلی وجود دارد که این دوربین ها از آن استفاده نمی کنند. وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، 5G برتر است. نقطه ضعف آن این است که سیگنال 5G نمی تواند آنقدر دور حرکت کند و به راحتی 2.4G از دیوارها و کف ها عبور نمی کند. این بدان معناست که وای فای 2.4G دارای برد بیشتری نسبت به 5G است. وقتی در نظر بگیرید که این دوربین ها اغلب در خارج، در طرف مقابل یا یک دیوار آجری به عنوان روتر Wi-Fi قرار می گیرند، استفاده از 2.4G بسیار منطقی است.

اکثر روترهای دو باند دارای گزینه های 5G و 2.4G هستند. این همان چیزی است که راه اندازی را برای برخی افراد کمی دشوار می کند. اگر یک روتر دو بانده دارید، فقط باید مطمئن شوید که دوربین به سیگنال مناسب متصل است. اغلب، این کار را می توان به سادگی با تنظیم مجدد خود دوربین انجام داد.