آموزش استفاده از برنامه V380 Pro

آموزش استفاده از برنامه V380 Pro

برنامه V380 PRO  یکی از قدرتمند ترین اپلیکیشن های تلفن همراه و تبلت است که جهت کنترل، مشاهده و مرور تصاویر دوربین های کوچک، مداربسته بیسیم لامپی، دوربین های بیبی کم چرخشی، دوربین های پانارومیک، دوربین بیسیم و . . . طراحی شده است. شما توسط این اپلیکیشن میتوانید مدیریت قدرتمندی روی دوربین خود داشته باشید. هشدار های حرکتی و صوتی دوربین را دریافت کنید، زمان شروع فیلمبرداری را تعیین کنید، دوربین را خاموش یا روشن کنید، سنسور های دوربین را فعال کنید، مکالمه صوتی با دوربین برقرار کنید، اعلان های دوربین را دریافت کنید.

چگونه برنامه V380 PRO را نصب کنیم؟

در صورتی که به تازگی دوربین وایرلس تهیه کرده‌اید، حتما نام برنامه v380 pro نیز به گوش شما خورده است. v380 pro در اصل نرم افزاری است که برای کنترل دوربین مداربسته از راه دور به کار برده می‌شود‌. به عبارتی بهتر با کمک این نرم افزار شما می‌توانید دوربین مداربسته خود را بدون هیچ نوع محدودیت مکانی و یا زمانی کنترل و زیر نظر داشته باشید. 

البته لازم به ذکر است که از این نرم افزار نه تنها برای مشاهده کردن تصاویر دوربین مداربسته از راه دور استفاده می‌کنند، بلکه شما می‌توانید به کمک آن همچنین دوربین مداربسته خود را به صورت کامل تحت فرمان گرفته و یا به عبارتی بهتر کنترل کنید. 

برای مثال در صورتی که دوربین شما دارای قابلیت‌هایی مانند چرخش، گردش صدای 2 طرفه و یا ارسال آلارم دید در شب 2 حالته باشد، شما می‌توانید با کمک برنامه v380 pro تمامی این موارد را به صورت کامل تحت دسترسی خود داشته باشید. در ادامه قصد داریم توضیحات و نکات مهمی در زمینه آموزش برنامه v380 pro برای شما ارائه دهیم، پس اگر شما نیز قصد استفاده از این برنامه را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت نرم افزار V380 با V380 PRO و V380s 

در ابتدا لازم دانستیم تا شما را با تفاوت نرم افزار V380 با V380 PRO و V380s آشنا کنیم. به طور کلی می‌توان بیان کرد که این نرم‌ افزارها همگی تا حدود بسیار زیادی به یکدیگر شباهت دارند و تنها در برخی ویژگی‌ها با هم متفاوت هستند و بنابراین کاربران عادی می‌توانند هر یک از آن‌ها را استفاده کنند. 

شما می‌توانید هر یک از نرم افزارهای نام برده شده را برای کنترل کردن دوربین مداربسته خود استفاده کنید و خروجی یکسان و مناسبی بگیرید. اما بهتر است که از نسخه pro این نرم افزار استفاده کنید. در ادامه نیز ما قصد آموزش برنامه v380 pro را داریم. 

نکات مهم پیش از استفاده از برنامه v380 pro 

اگر چه نصب این نوع نرم افزار کار چندان سختی نیست اما لازم است که برای نصب و به اجرا درآمدن درست آن حتما برخی نکات را مورد نظر بگیرید. در ابتدای این مقاله که در مورد آموزش برنامه v380 pro است باید به این نکته دقت کنید که حتما از یک سایت مطمئن اقدام به دانلود و نصب آن کنید. برای آغاز کار باید دوربین خود را روشن کنید. 

در صورتی که برق مستقیم است به آداپتور متصل کنید و در صورتی که شارژی است، از شارژ و روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر دوربین شما لامپی است، آن را به سرپیچ لامپ وصل کنید. پس از آن منتظر بمانید تا دوربین روشن و آماده سازی شود. روشن و یا آماده شدن دوربین برای استفاده کردن، به طور عمده همراه با صدای هشدار است که به شما روشن شدن دوربین را اطلاع خواهد داد. 

سپس باید دکمه ریست موجود بر روی بدنه دوربین را فشار دهید تا دوربین دوباره راه‌اندازی شود. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که در صورت ریست نکردن دوربین خود، هر شخصی که قبل از شما تنظیمات احتمالی این دوربین را انجام داده و یا حتی فروشنده‌ای که پس از شما آن را تست کرده و رمز عبور آن را در دست دارد، به راحتی می‌تواند به تمامی دسترسی‌هایی که شما دارید نیز دست یابد و حتی ممکن است تصاویر دوربین شما را از راه دور دریافت کند. در ادامه تمامی مراحل آموزش برنامه v380 pro و متصل شدن به دوربین را برای شما شرح خواهیم داد. 

گام اول، متصل کردن موبایل به دوربین مداربسته: 

پس از اینکه از روشن بودن دوربین خود مطمئن شدید، حدود 1 الی 2 دقیقه منتظر بمانید تا وای فای دوربین نیز روشن و فعال شود. سپس وارد بخش وای فای موبایل خود شده و به جستجوی دستگاه‌های اطراف بپردازید. به وای فای دوربین مورد نظر خود وصل شوید. دقت کنید که وای فای دوربین رمزگذاری نشده است و عمدتا با نام MV آغاز می‌شود که در ادامه آن نیز یک عدد 6 رقمی وجود دارد که سریال دوربین شما است. 

پس از وصل شدن به وای فای دوربین، اکنون نوبت آن است تا به برنامه v380 pro وارد شوید. به طور کلی شما می‌توانید با عضویت و یا بدون عضویت برای استفاده از این برنامه و کنترل دوربین مداربسته خود اقدام کنید. شما بدون عضویت نیز می‌توانید وارد این برنامه شوید اما در صورتی که قصد دارید در این برنامه عضو شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه آموزش برنامه v380 pro را مطالعه کنید. 

ثبت نام در اپلیکیشن v380 pro 

برای ثبت نام در این برنامه در ابتدا بر روی Register کلیک کرده تا به صفحه ثبت نام انتقال داده شوید. پس از آن باید Asia را به عنوان ناحیه خود انتخاب و یک ایمیل معتبر وارد کنید. دقت کنید که به این ایمیل، پیام کد فعالسازی فرستاده خواهد شد. بنابراین حتما باید به رمز عبور ایمیل مورد نظر دسترسی داشته باشید. 

پس از اینکه ایمیل را وارد کردید، پیامی از شرکت v380 pro دریافت خواهید کرد که حاوی یک کد 6 رقمی است. آن کد را وارد کادر کنید و سپس بر روی Next کلیک کنید. در انتها یک رمز عبور را که شامل 8 کاراکتر و حروف کوچک، بزرگ و عدد است را وارد کنید. پس از آن به صفحه اول انتقال داده می‌شوید که باید بر روی Login کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

گام دوم، معرفی دوربین مداربسته به برنامه v380 pro 

در ادامه آموزش برنامه v380 pro و نحوه نصب آن، شما پس از ثبت نام کردن در این برنامه باید دوربین خود را به ابن برنامه معرفی کنید. بدین منظور بر روی علامت + و یا دکمه Add device کلیک کنید. پس از آن وارد صفحه جدیدی خواهید شد که می‌توانید با کمک کد QR اتصال را ایجاد کنید. برای استفاده از این روش باید وارد صفحه‌ای شوید که بتوانید کد QR موجود بر روی بدنه را اسکن کنید. 

پس از کلیک بر روی 4G Smart Camera، وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید آی دی دستگاه را وارد آن کنید. پس از آن یک صفحه باز خواهد شد که باید به آن شناسه کاربری و رمز عبور دهید اما می‌توانید گزینه Skip را بزنید. پس از اینکه اتصال برقرار شد، علامتی بارگذاری خواهد شد که با کلیک بر روی آن وارد محیط کنترل این برنامه خواهید شد. 

نحوه کار با اپلیکیشن v380 pro 

در این قسمت از آموزش برنامه v380 pro قصد داریم شما را با محیط این نرم افزار آشنا کنیم. در واقع پس از اینکه تمامی مراحل را پشت سر گذاشتید وارد محیط نرم افزار خواهید شد، در ادامه به مهم‌ترین بخش‌های این محیط اشاره کرد: 

  • فلش‌ها: در ادامه جهت آموزش برنامه v380 pro باید بیان کرد که فلش‌ها جهت کنترل کردن چرخش دوربین هستند. در صورتی که دوربین شما دارای قابلیت چرخش باشد، این دکمه می‌تواند دوربین را به جهت‌های مختلفی بچرخاند. 
  • علامت آژیر: با کلیک کردن بر این دکمه، صدای آژیر از دوربین مداربسته پخش خواهد شد و محیط و یا افراد حاضر در آن هشدار خواهد داد. 
  • گزینه Snapshot: این گزینه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از کادر فعلی دوربین خود اسکرین شات بگیرید و عکس آن را نگهداری کنید. 
  • گزینه Record: از دیگر قسمت‌هایی که تمایل داریم در ادامه آموزش برنامه v380 pro برای شما شرح دهیم، گزینه Record است که به کمک آن می‌توانید از کادر دوربین مداربسته فیلم گرفته و در گالری ذخیره سازی کنید. 
  • مورد Speak: این گزینه از آپشن‌های خوبی که در آموزش برنامه v380 pro باید از آن مطلع شوید. در واقع این آپشن به شما این فرصت را می‌دهد تا صدای خود را در محیط پخش کنید. کافیست که انگشت خود را بر روی این گزینه نگه داشته و صحبت کردن را آغاز کنید و بدین طریق صدای شما در محیط پخش خواهد شد. 
  • دکمه Replay: این گزینه برای بازبینی تصاویر ثبت شده است. 
  • گزینه More: با کلیک کردن بر روی این گزینه برنامه v380 pro به امکانات بیشتری دست خواهید یافت. 
  • دکمه inversion: لازم است برای آموزش برنامه v380 pro این نکته را ذکر کنیم که ممکن است گاهی اوقات و به دلایل نامعلوم برعکس نصب شده باشد و با فعال کردن این گزینه می‌توانید تصاویر را نیز برعکس کنید تا در مشاهده آن‌ها هیچ مشکلی نداشته باشید. 
  • گزینه Light control: دوربین‌های دارای دید در شب رنگی و مادون قرمز دارند را می‌توانید با فعال کردن این گزینه موجب می‌شود حالت دید در شب تغییر کند و سوئیچ کند.  
  • آپشن Preset PTZ: این قابلیت مختص دوربین‌های چرخشی است و باعث می‌شود موقعیت دوربین برنامه ریزی شود. به عبارتی بهتر این قابلیت مشخص می‌کند لنز دوربین در هر زمان بر روی کدام قسمت و یا موقعیت تنظیم شود. 
  • گزینه PTZ calibration: با فعال کردن این گزینه، دوربین شما در هر جهتی می‌چرخد تا محیط را اندازه‌گیری نماید. 
  • دکمه Motion track: در صورتی که این گزینه را فعال کنید، تعقیب سوژه فعال می‌شود. به این معنی که به محض وارد شدن یک جسم به محدوده‌ای که دوربین پوشش می‌دهد، دوربین مداربسته همگام با آن می‌چرخد. 

جمع بندی 

برنامه v380 pro از قدرتمندترین برنامه‌های تلفن همراه است که به منظور کنترل، مشاهده، مرور تصاویر دوربین مداربسته طراحی و وارد بازار شده‌اند. در صورتی که شما به تازگی دوربین‌های مداربسته را خریداری نموده‌اید، می‌توانید با نصب این برنامه بر روی گوشی و یا کامپیوتر خود از راه دور نیز دوربین‌ها خود را کنترل کنید. به همین دلیل نیز در این مقاله سعی بر این بود که آموزش برنامه v380 pro را برای شما شرح دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.