دوربین‌ های مدار بسته بیسیم چگونه کار می‌کنند؟

دوربین‌ های مدار بسته بیسیم چگونه کار می‌کنند؟

خرید دوربین‌ های مداربسته بیسیم برای بسیاری از مردم جایگزین دوربین‌های سیمی شده است، زیرا نه تنها ظاهر بهتری دارند، بلکه نوید کارایی بیشتر و قابلیت‌های مدرن‌تر، از جمله یکپارچه‌سازی ساده خانه هوشمند، را می‌دهند. اما دوربین‌ های CCTV بی سیم چگونه کار می‌کنند؟ آیا آنها بدون اینترنت کار می‌کنند؟ و مهمتر از همه، آیا آنها بهتر از نوع سیمی خود هستند؟

در ادامه این مقاله در مورد نحوه کار دوربین‌ مداربسته امنیتی گفته می‌شود.

دوربین مدار بسته بیسیم چگونه کار می‌کنند؟

دوربین امنیتی منزل با انتقال تصویر و صدا از طریق امواج رادیویی (RF) کار می‌کنند. داده‌هایی آن‌ها به یک گیرنده مانند یک DVR هیبریدی، یک رایانه یا یک برنامه در یک دستگاه هوشمند ارسال شده و در جایی مانند دیسک یا فضای ابری ذخیره می‌شوند. داده‌ها معمولاً از طریق همان دستگاه قابل دسترسی هستند.

دوربین بی سیم Wireless CCTV با کابل‌های کمتری نسبت به کابل‌های سیمی کار می‌کنند. اما احتمال زیادی وجود دارد که دوربین مورد نظر همچنان به پریز دیواری یا پورت USB وصل شود، مگر اینکه با باتری کار کند. به زبان ساده، چیزی که آنها را بیسیم می‌کند این است که برای انتقال اطلاعات به سیم نیاز ندارند.

احتمالاً یک سیستم دوربین امنیتی بی سیم یکی از مفیدترین اجزای خانه شما است. به دلیل پنج عملکرد استاندارد زیر، دوربین‌های امنیتی بی سیم به دوربین امنیتی خانه شناخته می‌شوند:

  • تشخیص حرکت
  • فناوری بی سیم
  • ضبط برنامه ریزی شده
  • مشاهده از راه دور
  • ذخیره سازی ابری خودکار

10 نکته برای نصب دوربین های امنیتی مخفی در خانه

دوربین مداربسته بیسیم

آیا دوربین ‌های مدار بسته بیسیم می‌توانند بدون اینترنت کار کنند؟

دوربین‌های بی‌سیم بسته به نحوه ارتباطشان با منبع کنترل خود، می‌توانند بدون اینترنت کار کنند. با وجود اینکه دوربین‌ های CCTV با وای فای کار می‎کنند اما لزوماً به معنای فعال بودن Wi-Fi در آن‌ها نیست، اگرچه این یک تصور اشتباه رایج می‌باشد.

دوربین‌هایی در بازار وجود دارند که می‌توانند از usb و بلوتوث برای پخش، اشتراک‌گذاری و ذخیره داده‌ها به جای اتصال وای فای و یا اینترنت استفاده کنند.

دوربین مدار بسته ای که با Wi-Fi کار می‌کنند

Wi-Fi یک فناوری بی سیم است که امکان انتقال اطلاعات با برد کوتاه بدون سیم را فراهم می‌کند. از آنجایی که این یک روش کوتاه برد برای انتقال داده است، استفاده از آن در خانه بسیار مفید می‎باشد. اگر در چند متری هاب نباشید، وای‌فای سیگنال ضعیفی خواهد داشت، بنابراین اگر از دوربین مدار بسته بی سیم در فضای باز متصل به هاب در چند متر دورتر و در داخل ملک استفاده می‌کنید، ممکن است که سیگنال قطع شود.

دوربین‌های بی سیم که با اینترنت کار می‌کنند

داده‌های تلفن همراه هم مانند Wi-Fi است، به شما امکان می‌دهد به صورت بی سیم به اینترنت دسترسی داشته باشید. اگرچه Wi-Fi اتصال مطمئن‌تری را فراهم می‌کند، اما مزیت استفاده از 4G یا 5G این است که می‌توانید از آن در هر جایی، در محدوده سیگنال ارائه دهنده شبکه خود، استفاده کنید. اگر در یک منطقه شهری زندگی می‌کنید، احتمالاً در بیشتر مکان‌ها تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

دوربین ptz dome مداربسته دید در شب وایرلس

 راه اندازی ساده : نصب بسیار سریع از طریق سه راه (اتصال به وای فای بدون نیاز به دستگاه DVR، اتصال به کابل شبکه، اتصال به نقطه اتصال AP)

  • تصاویر و ویدئو با کیفیت بالا :دوربین مداربسته TMEZON، لنز 2.0 مگاپیکسلی 4 میلی‌متری، ویدیوهای زنده 1080P، کیفیت تصویر 1920*1080P. عکس‌برداری بهتر با اپتیک‌های با کیفیت بالا، تعادل رنگ سفید خودکار، و نوردهی. دید در شب واضح و غنی از کنتراست، سوئیچ خودکار IR.
  • دوربین امنیتی : این دوربین امنیتی خانه TMEZON از تشخیص حرکت در زمان واقعی، اعلان گوشی هوشمند و هشدار ایمیل پشتیبانی می کند. از ضبط و پخش کارت میکرو SD پشتیبانی کنید. LED های مادون قرمز نامرئی دید در شب سیاه/سفید پیش فرض، تا 20 متر.
  • کاملا ضد آب و گرد و غبار : استاندارد IP66 ضد آب و هوا برای استفاده در فضای باز. حریم خصوصی و امنیت 100٪ تضمین شده است.

خرید دوربین

دوربین ptz dome مداربسته دید در شب وایرلس

دوربین‌های بی سیم که با بلوتوث کار می‌کنند

بلوتوث در واقع فناوری تقریباً یکسانی با Wi-Fi است، زیرا از همان فرکانس استفاده می‌کند. تفاوت این است که دستگاه‌های بلوتوث مستقیماً با یکدیگر جفت می‌شوند و یک دستگاه دیگر را کنترل می‌کند. به این معنی که، فقط در فواصل بسیار کوتاه کار می‌کند.

در نتیجه، وقتی صحبت از دوربین های مداربسته بیسیم می‌شود، بلوتوث تا حدودی بی‌فایده است، زیرا نه تنها برد آن از Wi-Fi هم کمتر است، بلکه بلوتوث اساساً قادر به انتقال فیلم از هر کجای دستگاه نیست.

فناوری دوربین بی سیم Wireless CCTV

چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه، سیستم‌های دوربین‌های امنیتی سیمی یک عیب عمده دارند. آن این است که، سیم‌ها می‌توانند به مزاحمان هشدار دهند که یک سیستم نظارتی در محل وجود دارد و آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه سیم‌ها را قطع کرده تا از شناسایی جلوگیری کنند. با دوربین امنیتی منزل، هیچ سیمی وجود نیست که به مزاحمان هشدار دهد که تحت نظارت هستند و سیگنال شبکه مدام در حال ارسال است، حتی اگر برق قطع شود.

آشکارسازهای حرکت

دوربین های مداربسته بیسیم را می‌توان به فناوری حسگر حرکت مجهز کرد که هم از نظر انرژی کارآمد است و هم ایمن‌تر می‎باشد. دوربین‌های امنیتی که دارای آشکارسازهای حرکتی هستند، هر زمان که حرکت را در محدوده حس کنند، به‌طور خودکار شروع به ضبط می‌کنند. در مورد دوربین‌های پان و شیب، لنز دوربین به طور خودکار خود را در جهت حرکت قرار می‌دهد و ضبط را شروع می‎کند.

ضبط برنامه ریزی شده

یکی از بزرگترین مزیت‌ دوربین CCTV، گزینه‌ای برای کنترل برنامه ضبط سیستم می‎باشد. درواقع، برنامه ریزی سیستم نظارت برای ضبط خودکار در زمان‌های خاص است.

این ویژگی دوربین امنیتی منزل به شما اطمینان می‎دهد که خانه‎تان تا حد زیادی ایمن است. در هر شرایطی، مانند نظارت از راه دور بچه‌ها، یا مشاهده رفتار پرستار کودک باشید یا اطمینان از فعالیت پرسنل استخدام شده، ضبط برنامه‌ریزی شده تضمین می‌دهد که همیشه از آنچه در خانه‌تان می‌گذرد مطلع هستید.

فضای ذخیره ابری

در میان بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته دوربین های مداربسته بیسیم، ذخیره سازی ابری یکی از اجزای کلیدی است که همه به هم متصل می‌کند. تمام تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی ضبط شده با سیستم نظارت به طور خودکار از طریق شبکه Wi-Fi خانه شما به فضای ذخیره سازی ابری منتقل می‌شود. این فضای ذخیره‌سازی راحت به شما امکان می‌دهد در هر زمان از کنترل پنل خانه، یا حساب آنلاین خود به کلیپ‌های خود دسترسی داشته باشید.

دسترسی از راه دور

در نهایت، مؤلفه کلیدی در دوربین بی سیم Wireless CCTV دسترسی از راه دور است. به شما امکان می‌دهد از راه دور به تمام سیستم‌های نظارتی خانه خود از طریق حساب آنلاین، برنامه تلفن همراه یا پنل خود دسترسی، نظارت، کنترل و تنظیم کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید از هر جایی چه درخانه، چه تعطیلات یا محل کار، خانه خود را مدیریت کنید.

دوربین های مداربسته بیسیم در مقابل سیمی

زمانی که دوربین های مداربسته برای اولین بار وارد بازار شدند، برای کار کردن به یک منبع برق سیمی نیاز داشتند. برخی از تنظیمات دوربین چندگانه هنوز به این روش کار می‌کنند. این دوربین‌های سیمی برای انتقال سیگنال‌های ویدئویی به یک دستگاه تماشا مانند مانیتورینگ کامپیوتر یا تلویزیون به کابل‌های ویدئویی متکی هستند.

اما با یک دوربین CCTV، سیگنال ویدیویی و صوتی از طریق اینترنت یا سایر شبکه‌های بی‌سیم به گیرنده‌ای که به دستگاه مشاهده و ضبط متصل هستند، منتقل می‌شود. همانطور که گفتیم، بسیاری از مردم از رایانه‌ها یا حساب‌های ذخیره سازی ابری برای ذخیره فیلم‌های ویدئویی برای مشاهده مجدد استفاده می‌کنند.

مزایای دوربین‌ های امنیتی بی سیم

همانطور که در بالا ذکر شد، نصب دوربین‌های امنیتی بی سیم آسان‌تر از نوع‎های سیمی است. بسیاری از دوربین‌های سیمی به سیستم برق خانه متصل می‌شوند، بنابراین باید یک متخصص را برای نصب بیاورید. دوربین‌های بی سیم به وای فای یا شبکه‌های دیگر متکی هستند و می‌توانید اکثر دوربین‌ها را در کمتر از 15 دقیقه تنظیم و وصل کنید.

دوربین امنیتی منزل بی‌سیم اغلب برای افرادی که بودجه کمی دارند، ایده‌آل‌تر هستند. دوربین‌های امنیتی بی‌سیم نه تنها ارزان‌تر از سیمی هستند، بلکه جابه‌جایی و حمل و نقل آن‌ها نیز آسان‌تر است. به علاوه، کابل‌های شارژ در مقایسه با دوربین‌های سیمی نیازی به پنهان شدن ندارند.

محدودیت‌ های دوربین بی سیم Wireless CCTV

توجه به این نکته مهم است که محدودیت‌هایی برای قابلیت‌های دوربین امنیتی بی سیم وجود دارد:

قدرت باتری

اگر دوربین مداربسته کاملاً بی سیم باشد، برای تغذیه به باتری نیاز دارد. در این نوع چیدمان، باید باتری را قبل از بین رفتن، تعویض یا شارژ کنید. دوربین‌های خورشیدی همچنین از پنل خورشیدی برای شارژ باتری‌ها در طول روز استفاده می‌کنند.

فاصله از روتر یا هاب

دوربین بی سیم را نمی‌توان خیلی دور از هاب اصلی یا روتر بی سیم قرار داد. اگر خط دید مستقیم وجود داشته باشد، برد دوربین CCTV ممکن است تا 500 فوت یا بیشتر برسد.

محدوده سیگنال به چند عامل بستگی دارد، از جمله مصالح ساختمانی خانه، سایر دستگاه‌های بی سیم موجود در منطقه، و هر دیوار یا اشیایی که سیگنال باید از آن عبور کند.

دیوارهای خشک و شیشه‌ای استاندارد ممکن است بر قدرت سیگنال بی سیم دوربین تأثیر نگذارند، اما آجر و بتن این تأثیر را خواهند داشت. اگر دیوارهای آجری، کف بتونی و درختان بزرگ بین دوربین و گیرنده وجود داشته باشد، قدرت سیگنال شما احتمالاً ضعیف خواهد شد.

هک شدن دوربین مداربسته

احتمال هک شدن دوربین‌های بی‌سیم بیشتر از دوربین‌های سیم‌دار است البته هک کردن آن‌ها بدون دسترسی فیزیکی به آن عملاً غیرممکن است.

نحوه نصب دوربین مدار بسته بیسیم

هنگامی که بهترین دوربین امنیتی منزل بی سیم را برای نیازهای خود انتخاب کردید، باید اقدام به نصب کنید که خوشبختانه نصب آن دشوار نیست. در اینجا نحوه نصب دوربین بی سیم Wireless CCTV جدید خود در فضای باز یا داخلی آورده شده است.

  1. اگر دوربین از طریق سوکت کار می‌کند، طول سیم و سپس فاصله دوشاخه تا جایی که می‌خواهید دوربین را قرار دهید اندازه گیری کنید.
  2. براکت را روی دیوار نگه داشته و از یک مداد برای ردیابی آن استفاده کنید.
  3. با یک آشکارساز سیم، دیوار را بررسی کرده تا از سوراخ کردن سیم کشی جلوگیری کنید.
  4. نقاط مشخص شده را سوراخ نمایید.
  5. براکت را سوار و پیچ کرده و بگذارید یک ساعت یا بیشتر بدون دوربین روی آن بماند.
  6. دوربین را قبل از اتصال به دیوار به Wi-Fi یا سایر نقاط اتصال داده وصل کنید.
  7. آن را روی براکت طوری قرار دهید که حداکثر فضا را مشاهده کند.
  8. هر چیزی را که آشکارا مانع دید دوربین می‌شود را بردارید.

چگونه یک دوربین مداربسته بیسیم برق تغذیه می‌کند؟

اکثر دوربین‌های امنیتی منزل کاملاً بدون سیم نیستند، اما نیاز به اتصال کابل به یک سوکت یا پورت USB دارند. با این حال، دوربین‌هایی که به عنوان «دوربین‌های امنیتی بی‌سیم در فضای باز» به بازار عرضه می‌شوند، گزینه‌های دیگری مانند پنل‌های شارژ خورشیدی یا باتری‌ها را دارند.

آیا باید دوربین‌ های امنیتی بی سیم را وصل کنید؟

برخی از دوربین‌های امنیتی بی‌سیم باید به یک سوکت وصل شوند، زیرا بیسیم به معنای بدون سیم نیست. بی سیم در این زمینه به سادگی به این واقعیت اشاره دارد که برای انتقال داده‌ها به سیم نیاز نیست. با این حال، اکثر دوربین های CCTV بی‌سیم مدرن از طریق USB شارژ می‌شوند، بنابراین می‌توانند به دستگاه‌هایی غیر از پریز دیواری وصل شوند.

آیا دوربین مداربسته بسیم بدون برق کار می‌کنند؟

خیر، دوربین‌های امنیتی بی سیم همه از طریق برق کار می‌کنند. این لزوماً به معنای برق از یک پریز برق معمولی نیست. کابل‌های USB، باتری‌ها و پنل‌های شارژ خورشیدی از دیگر گزینه‌های رایج برای تولید برق مورد نیاز برای تغذیه آنها هستند.

باتری ‌ها در دوربین بی سیم Wireless CCTV چقدر دوام می‌آورند؟

عمر باتری دوربین‌های امنیتی بی سیم به ویژگی‌ها و استفاده بستگی دارد. اکثر برندها عمر باتری را هنگام توسعه مدل‌های دوربین خود به حداکثر می‌رسانند، مانند استفاده از سیستم ضبط فقط در مواقع ضروری. به طور کلی، در مسائل امنیتی، سازندگان نیاز به عمر باتری طولانی را تشخیص می‌دهند.

نتیجه

دوربین‌ های امنیتی منزل یک مکمل عالی برای سیستم امنیتی خانه شما هستند، زیرا بدون توجه به اینکه کجا هستید، دسترسی 24 ساعته را به خانه‌تان ارائه می‌دهند. برای بررسی بهترین دوربین‌ های مداربسته بیسیم موجود در بازار با مشاورین ما تماس بگیرید تا مناسب‌ترین راهنمایی را دریافت کنید