دوربین شلنگی | آندوسکوپی صنعتی مانیتور دار ضد آب نسل جدید 

 دوربین شلنگی | آندوسکوپی صنعتی مانیتور دار ضد آب نسل جدید 

دوربین شلنگی و آندوسکوپی صنعتی در سبک های مختلفی عرضه می شود یک بررسی ساده در سایت مینی دی وی پرو داشته باشید سبک های متنوعی از دوربین آندوسکوپی را مشاهده می کنید اما مدل های مانیتوردار این محصول به قدری محبوب است که بیشترین فروش در چند ماه اخیر را به خود اختصاص داده است.

یکی از ویژگی های مهم که برای دوربین آندوسکوپی نسل جدید دیده می شود انعطاف پذیری بی نظیر شلنگ آن است به طوری که به هر سمتی خم شود به همان شکل باقی می ماند این موضوع باعث شده است که کاربر زیادی در فضاهای باریک و تنگ داشته باشد. ال ای دی اجرا شده برای این دوربین ها معمولاً در اندازه 3 در 4 اینچ هستند و قدرت یک وات برای آن ارزیابی شده است. این دوربین ها به صورتی طراحی شده است که برای سوراخ های دیوارهای کاذب و همینطور لوله و چاه نیز استفاده می شود.

مانیتور اجرا شده برای این دوربین شلنگی آندوسکوپی به صورت سرخود است و مقاومت زیادی در برابر آب دارد. در واقع شما می توانید تصویری که در بخش نهایی دوربین یعنی آخر شیلنگ ثبت شده است را بر روی مانیتور مشاهده نمایید و همینطور عملیات عکسبرداری و فیلمبرداری برای آن به خوبی صورت می گیرد.

معمولاً از این دوربین ها برای مکان هایی استفاده می شود که بسیار تاریک و کم نور و یا بدون نور هستند در نسل جدید از دوربین حفره و صنعتی از لامپ های ای ای دی استفاده شده است که دقیقاً در کنار عدسی های دوربین قرار گرفته اند این لامپ ها مسیر جلوی دوربین را روشن می کنند و وضوح تصویر را برای ثبت بیشتر  کرده و سبب می شود که فیلمبرداری با کیفیت بالاتری صورت بیگرد. از سوی دیگر وضوح تصویر روی صفحه کامپیوتر را نیز بیشتر می کند.

در نسل گذشته از دوربین آندوسکوپی شرایط برای تنظیم نور ال ای دی کمتر بود اما در جدیدترین مدل از این دوربین ها می توان میزان نور لامپ را تنظیم کرد تا کیفیت تصویر قابل قبول باشد.

دوربین آندوسکوپی پرفروش

یک قسمت سری این دوربین ها قطر 8.2 میلیمتری دارد و از سوراخ های ریز نیز عبور می کند. در واقع شما به کمک دوربین آندوسکوپی می توانید از فضای صعب العبور نیز تصاویر خاصی داشته باشید. حتی این تصاویر قابل چاپ و پرینت هستند و روی اینترنت آپلود می شوند.

دستگاه دارای کابل بندی است به طوری که به عمیق ترین نقاط نیز نفوذ می کند و از آنجایی که انعطاف زیادی برای آن وجود دارد می توان دسترسی خوبی برای آن در نظر داشت.

ویژگی های فنی

اولین و شاید مهمترین ویژگی که برای دوربین لوله ای شلنگی نسل جدید دیده می شود. صفحه مانیتور قدرتمندی است که توانسته همه ایرادات نسل قبل از دوربین های شلنگی را از بین ببرد و عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این صفحه مانیتور طراحی حرفه ای دارد به طوری که می توان به واسطه آن بخش های مختلفی از تصاویر را زوم کرد. نویز ها توسط صفحه نمایش کاسته می شود و عدم کیفیت وجود نخواهد داشت.

تسلانگ از دیگر ویژگی های مهم نسل جدید دوربین حفره و چاه است که توانسته دوربین 6/1 با رزولوشن بالای 300 هزار پیکسلی را پوشش دهد. تسلانگ های اجرا شده به طور کلی بر اساس سبک و مدلی که دارند دسته بندی می شوند.

محدوده دید برای این دستگاه 60 درجه است و توانسته بین 2 الی 10 سانتیمتر پوشش دهی قوی داشته باشد از یاد نبرید که این دستگاه فاصله هدف را پر اهمیت می داند یعنی هرچه فاصله هدف بیشتر یا کمتر باشد میزان وضوح تصویر کمتر خواهد شد.

دمای قابل تحمل از 20- الی 80+ درجه سانتی گراد اعلام شده است. دمای کارکرد برای این دستگاه نیز از 0 الی 45 درجه سانتی گراد است. در بسته بندی این دوربین ها نسل جدید یک عدد مانیتور 3.5 اینچی، یک عدد پایه مخصوص مانیتور و همینطور یک عدد کابل جدا کننده مانیتور وجود دارد. این دستگاه شامل لوله دوربین دار و چراغدار است و کاربرد ویژه ای برای آن دیده می شود.

 مانیتور دار شارژی

سبک دیگر از دوربین شلنگی لوله ای مانیتوردار وجود دارد که به صورت شارژی کار می کند. این دوربین به صورت پرتابل است و از شارژر مخصوصی برای آن استفاده شده است که به شکل دو دوربینه اجرا می شوند. البته که دوربین دید جلو و دید بغل برای ان وجود دارد که زاویه 90 درجه را پوشش می دهد.

کابل انعطافی که برای این مدل از دوربین آندوسکوپی وجود دارد به صورت سخت است و در اندازه ده متری اجرا می شود. این دوربین ها ضد آب و واترپروف هستند و مقاومت خوبی در برابر آب از خود نشان می دهند. از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی فیلم و عکس نیز در این دوربین ها وجود دارد و حافظه میکرو جانبی را پوشش می دهد. شما می توانید میزان نور لامپ های ال ای دی را تنظیم کنید این چراغ ها در نوک کابل اجرا شده و یک چراغ نیز برای دوربین جانبی اجرا می شود.

دستگاه دارای مانیتور حرفه ای 4.3 اینچی است و رزولوشن اجرایی برای آن 1080p گزارش شده است که برای ارائه تصاویر مختلف با وضوح بالا استفاده می شود. با هر بار شارژ کامل می توانید سه ساعت کارکرد را پوشش دهید. باطری به کار رفته در این محصول 2600 میلی آمپری است.

نکته ای که سبب تمایز این دوربین شلنگی آندوسکوپی همراه با نمایشگر با سایر مدلهای مشابه است، دو دوربینه بودن آن است که باعث می شود زاویه 90 درجه ای برای سر شیلنگ ایجاد شود. شما می توانید تصویر هر دو دوربین را به شکل کاملاً همزمان روی مانیتور داشته باشید یعنی هم تصاویر به صورت دو بخشی و هم جداگانه روی مانیتور قرار می گیرند.

مانیتور دار مدل دسته دار

در نسل جدید از دوربین آندوسکوپی صنعتی مانیتوردار، طراحی صورت گرفته است که برای مانیتور دسته ارزیابی شده است این دسته ها کار با دوربین را آسانتر می کند. معمولاً این سبک از دوربین در دو نوع usb و wifi عرضه می شود. در نوع یو اس بی شرایط اتصال به لپ تاپ یا کامپیوتر فراهم می شود و در نوع وای فای نیاز به فرستنده وای فای است و قابلیت ارسال بی سیم تصاویر روی تبلت وجود دارد.

قطر سر این دوربین 13 میلیمتر است و سطح ایمنی آن نیز به صورت استاندارد IP67 است که از نظر ضد آب بودن رتبه معمولی را کسب کرده است. این دوربین ها شرایط تصویربرداری از محیط های دور از دسترس را فراهم می سازند. این محصول یک فرستنده بیسیم داخلی دارد به طوری که با روشن کردن آن شبکه مورد نظر ایجاد می شود. تصاویر این دوربین کیفیت معمولی دارند و زاویه دوربین نیز 51 درجه اعلام شده است. مشخصات فنی این دوربین دسته دار به این صورت است که در حدود 4 عدد لامپ برای آن اجرا شه است و کیفیت تصویر 0.3 مگاپیکسل را پوشش داده است. سرعت تصویربرداری در حدود 25 فریم بر ثانیه است و سطح استاندارد ایمنی نیز تا حدود نیم ساعت در آب است. برد بیسیم این دستگاه بین 5 الی 10 متر در فضای باز است و دید مستقیم بدون هیچ امواج مزاحمی را شامل می شود. باتری داخلی منبع اصلی فرستنده بیسیم هستند و دمای کارکرد آن از 10- الی 50+ در نظر گرفته می شود.

مشخصات دوربین آندوسکوپی

پرفروش ترین در چند ماه اخیر

معمولاً در بین انواع دوربین شلنگی و صنعتی، دوربین هایی که دارای نمایشگر هستند بیشتری فروش را دارند. مثلاً یکی از سبک های پرفروش در سایت مینی دی وی پرو، دوربین شلنگی همراه با نمایشگر است. این دوربین ها دارای لوله های 3 متری هستند و همینطور نمایشگر مخصوصی برای آنها استفاده شده است. این دوربین ها برای حفره ها و چاه استفاده می شود و دوربین دو مگاپیکسلی برای آن دیده می شود. این دوربین ها به نسبت مدل های قدیمی، کیفیت فیلمبرداری بالاتری دارند. یکی از مشخصات مهم برای این دوربین ها فوکوس عالی است که به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و برای ارتقای کیفیت تصویر بی نظیر است. دستگاه مقاومت زیادی در برابر آب و محیط های مرطوب دارد.

دوربین آندوسکوپی مخصوص

دستگاه دارای دسته کنترل هوشمندی است که توسط کابل میکرو یو آی سی متصل خواهد شد. این دستگاه سایز کوچکی داشته و قابلیت حمل دارد و البته ه چند منظوره طراحی شده است. کاوشگر باریکی که برای آن دیده می شود می تواند بهترین عملکرد را ایجاد کند. دستگاه دارای 6 عدد چراغ ای ای دی قابل تنظیم است و همینطور دارای یک ماژول دوربین با عملکرد بالا است که خروجی شفافی ارائه می دهد. از سوی دیگر دستگاه یک چراغ قوه دارد که برای منطقه های تاریک استفاده می شود.

در خصوص این مدل از دوربین طراحی ارگونومیک و قوی دیده می شود که سبب می شود کنترل تنها با یک دست صورت بگیرد و مشکلی در تصویر برداری ایجاد نشود. مانیتوری که برای آن استفاده می شود به کابل وصل شده است و شرایط جداسازی دارد. از فولاد ضد زنگ برای بدنه آن استفاده شده است.

تراشه دوربین HD به کار رفته برای دوربین حساسیت بالایی دارد به طوری که می تواند جزئی ترین بخش های نمایشی را مورد بررسی قرار دهد.

عمق میدان معمولاً برای این دوربین ها بین 30 الی 60 میلی متر ارزیابی شده است و زاویه دید نیز گاهی بیشتر از حد معمول است البته که بستگی به موقعیت استفاده از آن دارد.

راهنمای خرید

نوع  دیگری از دوربین شلنگی آندوسکوپی ۱۰ متری در سایت مینی دی وی پرو وجود دارد که قیمت مناسب تری به نسبت مدل های قبلی دارد و می توان از آن برای مکان های مختلف استفاده کرد. این دوربین ضد آب است و کنترل آسانی روی تصاویر دارد به طوری که تصاویر در قالب های مخصوصی نمایش داده می شود. کابل مخصوص برای این دستگاه نیز ضد آب است و جنس ضخیمی دارد و دچار خط و خش نمی شود. به واسطه این مدل از دوربین می توانید مکان های غیر قابل دستیابی را مشاهده کنید.

یکی از ویژگی های مهمی که در خرید دوربین شلنگی و آندوسکوپی صنعتی باید به آن دقت کرد فیلمبرداری با وضوح بالا از فاصله نزدیک است چون معمولاً وقتی فاصله نزدیک می شود تصویر دیگر کیفیت اولیه خود را ندارد. این دوربین در سایت مینی دی وی پرو توانسته پوشش خوبی روی کیفیت تصاویر داشته باشد و در نهایت حساسیت کار بسیار بالا ارزیابی شده است. تصاویر قالب های رنگی و بسیار حرفه ای دارند و همینطور شرایط نزدیک را به خوبی نمایش می دهند.

دوربین آندوسکوپی

قدرت لنز برای دوربین بسیار مهم است معمولاً لنز ماکرو از کیفیت خوبی برخوردار است و سبب تفکیک بالایی جزییات تصاویر می شود. جزییات در تصویربرداری اهمیت زیادی دارند. موضوع دیگر اینکه بسیاری از دوربین ها هستند که همه این موارد را دارند اما خوانایی خوبی ندارند بنابراین لنزی که برای دستگاه استفاده می شود باید قابلیت خوانایی قوی داشته باشد و از نظر کیفیت نیز ثابت شده باشد.

سنسور ضد لرزش در خرید دوربین کوچک و ریز مخصوصاً دوربین آندوسکوپی بسیار مهم اس. در واقع این دوربین ها معمولاً در نقاط بسیار غیر دسترس قرار می گیرند و لرزش یک امر عادی برای این مکان ها است پس بهتر است دستگاهی خریداری کنید که دارای سنسور ضد لرزش باشد. دقت کنید که به طور کلی کنترل کافی روی دوربین صورت می گیرد و هر نوع نویز را به حداقل می رساند. یک موضوع مهم اینکه این دوربین ها بر اساس سطح کیفیتی از نظر لرزش دارند سنجیده می شوند.

اگر به فکر خرید دوربین شلنگی یا آندوسکوپی صنعتی هستید به نوع مانیتور، سبک و تعداد ال ای دی، خاصیت ضد آب و ضد لرزش دقت کنید تا محصولی خریداری کنید که برای شما کاربردی باشد. شما می توانید اطلاعات لازم را از سایت مینی دی وی آر کسب کنید و مدل های جدید را بر اساس مشخصات فنی و قیمت بررسی کنید. ما قیمت همه محصولات را در سایت اعلام کرده ایم که خرید برای کاربران آسانتر باشد و بدانند که بر چه اساسی می توانند خرید بهتری داشته باشند. در این سایت موقعیت خرید دوربین ها خاص است و این موضوع سبب می شود که شاخص قیمت گذاری نیز کاملاً سنجیده در نظر گرفته شود. در خرید خود همه جوانب را در نظر بگیرید.