عملکرد دوربین های بندانگشتی Minidv در سرعت بالا

عملکرد دوربین های بندانگشتی Minidv در سرعت بالا

در مورد این موضوع دوربین های مینی دی وی بسیار انتخاب خوبی است چرا که دارای سنسور ضد لرزش اپتیکال میباشند و به خاطر کیفیت بالای فیلم برداری و مخابره تصاویر لحظه ای (FPS) بالا میتواند انتخاب خوبی برای فیلمبرداری در سرعت بالا باشد. در ادامه توضیحاتی راجع به سنسور ها و دلایل فیلمبرداری دقیق این دوربین ها در سرعت بالا میپردازیم : با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید تا با دوربین بندانگشتی آشنا شوید.

انواع سنسور ها و کارایی آنها:

1-سنسور های اپتیکال:

لرزش گیر اپتیکال یکی از قابلیت‌های مفید دوربین‌های دیجیتال است که مدت زیادی است در دوربین‌های کامپکت و حرفه‌ای استفاده می‌شود. در چند سال اخیر شاهد به کارگیری این قابلیت در گوشی‌های هوشمند رده بالا نیز بوده‌ایم. اما نحوه‌ی کار این سیستم چگونه است؟ 

اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی استفاده از لرزش گیر اپتیکال در دوربین‌های کامپکت و لنزهای DSLR رونق گرفت. این قابلیت امکان ثبت تصاویر با نوردهی طولانی مدت را با کمترین افت کیفیت بدون استفاده از سه‌پایه به عکاس می‌داد. به طور خلاصه نحوه‌ی کار لرزش گیر اپتیکال به این شکل است که المان‌های لنز بر خلاف حرکت و لرزش دست عکاس حرکت می‌کنند تا تصاویر تاری کمتری داشته باشند.

لرزش گیر اپتیکال، مسیر حرکت تصویر را از لنز تا سنسور دوربین هدایت می‌کند. زمانی که دست عکاس حرکت لرزشی داشته باشد، لنز دوربین بر خلاف جهت آن حرکت خواهد کرد تا تصویر مسیری ثابت را طی کند. حرکت المان‌های لنز دوربین، اکثرا توسط موتورهای الکترومگنتی انجام می‌شود.

دوربین بندانگشتی

سنسور ضد لرزش EEC:

در تمامی نسخه های تولیدی دوربین های مینی دی وی این سنسور کار گذاری شده است، که طریقه کارکرد این سنسور به طوری است که در هر لحظه از فیلمبرداری (فریم به فریم) یا عکسبرداری، از لرزش کاسته و فیلم یا عکس را باکیفیت بهتری به نمایش میگذارد، در برخی از این دوربین ها هر دو سنسور اپتیکال و EEC با هم وجود دارند که میتوانند انتخاب خوبی برای ورزشهایی نظیر دوچرخه سواری کو هستان، موتور سواری و قایقرانی و ... باشد.

کیفیت فیلمبرداری در سرعت بالای 100 کیلومتر:

خوب در رابطه با این موضوع باید توجه داشت که سرعت 100 کیلومتر سرعت بالایی است و خیلی از دوربین های گران قیمت و با کیفیت در بازار قابلیت فیلمبرداری در این سرعت را ندارند، ولی خبر خوب این است که اگر دوربین های خاص برای فیلمبرداری در سرعت بالا مثل QQ6 مورد استفاده قرار گیرند به راحتی و باکیفیت خوب میتوانید در این سرعت و حتی سرعت های بالا تر فیلمبرداری کنید و لحظات زیبا و خاطره انگیز و هیجانی در سرعت بالا را برای شما ثبت کند. در ادامه به بحث پیرامون دوربین های مناسب برای ورزش ها میپردازیم با مینی دی وی پرو همراه باشید.

دوربین های مناسب برای ورزش های کوهستان، موتورسواری دوچرخه سواری و.....

برای این ورزش ها چیزی که بسیار مهم است زاویه دید و گستره فیلمبرداری دوربین میباشد که بتواند دامنه ضبط تصاویر بالایی را پوشش دهد تا لحظات ارزشمند ورزشی را با کیفیت بالایی ثبت کند، پس در اولین مرحله دوربین باید در حدود 360 درجه فیلمبرداری کند، برای این منظور دوربین های MD 81 S بسیار پیشنهاد خوبی است ولی همین کافی نیست، دوربین باید دارای سنسور لرزشی خوبی هم باشد که دوربین های QQ6 و QQ5 میتوانند انتخاب مناسبی باشند. برای آشنایی بیشتر با این دوربین ها به این "دوربین ورزشی" مراجعه کنید.

ورزش های در یایی (قایقرانی، غواصی و...)

برای این ورزش ها خوب بدیهی است که ما باید از دوربین های ضد آب استفاده کنیم به همین منظور دوربین های سری FHD میتواند انتخاب خیلی خوبی باشند چرا که علاوه بر ضد آب بودن، دارای دامنه دید گسترده و سنسور ضد لرزش فوق قوی رادیکالی میباشند.

دوربین کوچک زیر آب

خرید دوربین کوچک MiniDv

خرید دوربین کوچک مینی دی وی ، فروش دوربین مینی دی وی