آشنایی با دوربین ریز و ریزترین دوربین ها

آشنایی با دوربین ریز و ریزترین دوربین ها

یک دوربین ریز (مخفی) دستگاهی است که قادر به ضبط ویدیو (و گاهی صوتی) از یک مکان بدون فرد خاصی است و به قدری کوچک و ریز می باشد که از دید همگان پنهان باشد. اگرچه گاهی اوقات برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، دوربین های ریز عمدتا برای فعالیت های نظارتی استفاده می شوند. دوربین های ریز برای بررسی از مراقبت از کودکان، گاهی اوقات به عنوان دوربین های پرستار بچه شناخته می شود و همچنین می تواند به عنوان جاسوس در موارد غیر قانونی استفاده شود که MiniDvPro هیچ مسئولیتی در این زمینه نسبت به استفاده شما از این دوربین های ریز و مخفی ندارد.

دوربین های ریز معمولا به عنوان اجسام معمولی در محیط کسب و کار یا خانه مبادله می شوند. انواع دوربین های ریز وجود دارد، و برخی دیگر به طور خاص برای محیط های خاص طراحی شده اند، اگر چه بیشتر آنها طراحی شده اند متناسب با تمام محیط ها. این دوربین ها می توانند سیم کشی یا بی سیم باشند. یک دوربین ریز سیمی به یک دستگاه ذخیره سازی متصل می شود، در حالی که بی سیم ضبط را به گیرنده در شعاع کوچک انتقال می دهد.

دوربین های ریز از کمک های زیادی در حفاظت، ایمنی و حتی تحقیقات در نظر گرفته اند. آنها اغلب توسط اجرای قانون و حتی در محیط های کاری استفاده می شوند تا شواهدی از سرقت یا سوء رفتار ارائه کنند. افسران امنیتی از این دوربین هی برای نظارت بر فعالیت ها و سناریوها استفاده می کنند که اغلب با تجهیزات صوتی و تصویری استاندارد امکان پذیر نیست.

از دوربین های ریز و مخفی، اگر به درستی استفاده نکنند، می توانند نقض حقوق را ایجاد کنند. کارکنان می توانند از کارفرمایان احساس ناراحتی یا حتی ناامید کننده در صورت کشف دوربین های مخفی، به طور بالقوه منجر به یک رابطه کار ناسالم شوند. در محیط های دیگر، آنها می توانند برای محدود کردن حریم خصوصی یا حتی سوء استفاده از افراد استفاده شوند.

در ادامه شما را با برخی دوربین های ریز و مخفی آشنا می کنیم :

مکان ها و دستگاه هایی که در آن دوربین های ریز بکاربرده می شود را بررسی می نماییم و یک آگاهی کلی نسبت به این دوربین ها بدست می آوریم تا هیچ وقت غافل گیر نشویم :)

طراحی دوربین های ریز 

شاید در نگاه اول به خاطر کوچک بودن این دوربین ها این فکر به ذهن بیاید که چطور دوربین به این کوچکی چنین کارایی های زیادی را پشتیبانی میکند، خوب البته این سوال نا مربوطی نمیباشد.

در نگاه اول میتوان گفت که با پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز وسایل الکترونیکی پیشرفته تر و قدرتمند تر میشوند، از طرفی هر چقدر تراشه ها یا کیت های مورد استفاده در این دوربین ها کوچک تر باشد هم از لحاظ مواد اولیه به نفع شرکت تولید کننده است و هم از لحاظ کارایی چرا که امروزه تراشه های کوچک به طور کامل می توانند کارایی مناسب و کافی را داشته باشند و از طرفی سایز کوچک این دوربین ها مستلزم این موضوع است که از تراشه های کوچک در این دوربین ها استفاده شود و خوبر این امری بسیار بدیهی است، در عین حال این تراشه های فوق حرفه ای نه تنها کارایی قدرتمندی دارند بلکه از عمر بالاتری برخوردار هستند ولی این کوچک بودن معایبی نیز دارد.

به عنوان مثال این تراشه های کوچک به خاطر کوچک بودن اش آن، به سختی قابل تعمییر میباشند و تعمییرات آنها بسیار تخصصی میباشد، البته که ما در این کمپانی (مینی دی وی پرو ) مفتخر ایم که تعمییر کاران حرفه ای برای تمامی مدل های این دوربین ها داریم که آماده خدمات رسانی به باشگاه مشتریان این سایت میباشند، البته شکل و نوع این دوربین ها بسیار متخصصانه طراحی شده است و شکل این دوربین ها در کارایی این دوربین ها تاثیرات زیادی دارد، به عنوان مثال در دوربین های QQ6 طراحی خاص بدنه ی آنها باعث شده است که 6 LED برای دید در شب در آنها تعبیه شده باشد که همین موضوع باعث میشود که در این دوربین با این ابعاد بسیار کوچک، تکنولوژی دید در شب بسیار قدرتمندی وجود داشته باشد.

خرید دوربین کوچک مینی دی وی ، فروش دوربین مینی دی وی

تاریخچه اختراع و پیداییش اولین دوربین های جهان

پیدایش عکاسی یک فرایند ناگهانی نبوده است و طی سالیان سال انسان با آزمون و خطا توانست ثمره کار خود را در سال ۱۸۲۶ توسط آقای ژوزف نیسه‌فور نیپس فرانسوی ببیند. اولین تصویر دنیا پس از ۸ ساعت نورگیری ثبت شد و بسیار کم کیفیت بود ولی به عنوان جرقه‌ای پر رنگ جهت آغاز فرایند تصویرنگاری، بسیار مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کداک ( Kodak )در سال ۱۸۹۲ در روچستر آمریکا توسط جورج ایستمن تاسیس شد و پس از آن تحولی در توسعه عکاسی ایجاد شد. در زمان جنگ جهانی اول (۱۹۱۸-۱۹۱۴) اهمیت دوربین و عکاسی بسیار به چشم آمد و صحنه های نابی از لحظات حساس جنگی به ثبت رسید. بعد از جنگ جهانی اول، برقراری آرامش موجب ساخت دوربین های کوچک‌تر و سریع‌تر شد و به علت تعدد تولید دوربین‌ها، امکان دسترسی راحت‌تر به این ابزار برای مردم میسر شد. شاید بیشترین کارایی عکاسی پس از جنگ جهانی دوم بود (۱۹۴۵-۱۹۳۹). که پس از این جنگ خونین انسان ها به فکر ثبت تصاویر از محیط اطراف و خانواده خود افتادند.

تاریخچه پیدایش دوربین عکاسی و گوشی های دوربین دار

با آغاز جنگ سرد و رقابت‌های شدید بین بلوک شرق و بلوک غرب (۱۹۹۱-۱۹۴۱) نیاز تکنولوژیکی جهت ثبت تصاویر غیر آنالوگ بسیار شدید شد. به گونه ای که دولت آمریکا بودجه سنگینی جهت تولید ابزاری که بتوان با آن بدون نیاز به فیلم عکاسی اقدام به ثبت و مخابره تصاویر نمود تخصیص داد. سرانجام مطالعات دانشمندان در این عرصه به ثمر نشست و درسال ۱۹۷۵ از اولین دوربین دیجیتال دنیا رونمایی شد. این دوربین بسیار ابتدایی و با کیفیت تصویر بسیار پایین بود ولی نیاز به این ابزار جادویی به قدری جدی بود که به سرعت تکامل یافت و امروزه به راحتی می توان این ابزار را بر روی تلفن همراه در اختیار داشت.

اولین گوشی تلفن همراه که دوربین دار شد توسط آقای فیلیپ کان ( Philippe Kahn ) ساخته شد. آقای کان که منتظر تولد فرزندش بود ناگهان به فکر ساخت ابزاری افتاد که بتواند به کمک گوشی موبایل تصویر را به دیگران نشان دهد. پس از بررسی های زیاد در نهایت در سال ۱۹۹۷ به کمک شرکت شارپ ( sharp ) ژاپن موفق به ساخت اولین تلفن موبایل دوربین دار شد.

پس از این فکر خلاق تقریبا نیاز به ثبت و مخابره تصاویر به گونه‌ای شده که کسی گوشی بدون دوربین خریداری نمی‌کند و در هر لحظه سعی به ثبت تصاویری از خود و محیط اطراف دارد. امروزه حجم بسیار زیادی ازانتقال اطلاعات به صورت عکس می باشد. ورود دوربین های عکاسی به ایران تقریبا مقارن با دوره قاجار بین سالهای ۱۸۵۰-۱۸۶۰ میلادی می باشد. با ورود عکاسی به ایران تصاویری بسیار زیبا از زندگی مردم آن دوران و دربار شاه به ثبت رسیده است.

تاریخچه تولید دوربین های ریز و بند انگشتی

در سال 2002 اولین بار شرکت چینی EEC ساخت و تولید این دوربین ها را شروع کرد که در زمان بسیار کوتاهی با استقبال بالای مشتریان مواجه شد و از این جهت تولیدات انبوه این دوربین شروع شد، در نتیجه به خاطر بازار فروش وسیع این دوربین، شرکت های زیادی وارد بازار کار این دوربین ها شدند مثل CANON یا شرکت های بنام دیگر و تعداد مدل های زیاد دوربین از این رو میباشد چراکه با زیاد شدن شرکت های قدرتمند به این بازار، باعث افزایش رقابت در این زمینه شده و هر شرکت برای تصاحب سهم بیشتری از بازار مجبور به ارایه دوربین هایی با مدل های جدید تر و تکنولوژی های بهتر سهم بیشتری از بازار را از آن خود میکرد و در این موقعیت همه چیز فقط به نفع مصرف کننده است چرا ؟ چون که زمانی که بازار در حالت رقابتی بالایی قرار میگیرد، شرکت ها سعی میکنند که هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ تکنولوژی، دوربین های بهتر و قوی تری را به بازار ارایه کنند از این رو مشتریان هم انتخاب های بیشتری دارند و هم قیمت های مناسب تری برای خرید.

دوربین ریز داخل کفش (دوربین مخفی کا.گ.ب)

این دوربین ریز و مخفی در دهه 1960 توسط جاسوس‌های کا.گ.ب در پاشنه کفش جاسازی شده بود، مورد استفاده قرار می گرفت. مراقب باشید، شاید یکی از آنها لباس تاجرها را بپوشد و با سفر در زمان، به سراغ‌تان بیاید.این دوربین به دوربین مخفی کا.گ.ب معروف شده است.

دوربین ریز و مخفی داخل کفش

دوربین ریز حسگر‌های دود

مراقب حسگر های دود داخل منزل خود باشید این حسگر ها یکی از بهترین مکان ها برای جاسازی دوربین های ریز است.

این دتکتور های دود بهترین مکان برای کار گذاشتن انواع دوربین های ریز و کوچک هستند. کسی هم شک نمیکند!

دوربین ریز و جاسوسی حسگر دود

دوربین ریز داخل دستمال کاغذی

در سال 2010 جنبش حماس اعلام کرد رژیم اسرائیل با استفاده از این دستمال کاغذی به ظاهر بی ضرر به اطلاعات مهمی در این گروه جاسوسی کرده است. اینم از استفاده این دستمال کاغذی مثل یک دوربین ریز که کسی هم شک نکنه.

دوربین ریز و جاسوسی داخل دستمال

دوربین ریز داخل تفنگ الکی

دوربین به اصطلاح جاسوسی زیر در سال 1882 ساخته شده است که بنا به قدیمی بودن ساخت آن سازنده این دستگاه جالب را پیدا نکردیم. این سوال شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نشانه رفتن یک اسلحه به سمت کسی، بدون بر انگیختن توجه‌ها از او عکس گرفت؟ معلومه اگه این تفنگ دست یک کودک در حال بازی باشه، دیگه کسی بهش شک نمی کنه و می تونه با نشون دادن وسیله بازیش به سمت هدف مورد نظر از وان عکس بگیره ... به هر حال ایده مخفی کردن یک دوربین در تفنگ الکی، آن هم در قرن نوزدهم واقعاً درخشان است.

دوربین ریز و جاسوسی داخل تفنگ الکی

دوربین ریز داخل ریموت کنترل

ریموت کنترل یکی دیگر از دوربین های ریز و کوچک می تونه باشه ! مراقب باشید D:

دوربین ریز و جاسوسی داخل ریموت کنترل

دوربین ریز خودکاری

این دوربین ریز خودکار (مدل خودکار) باقابلیت های فوق العاده و کیفیت فیلمبرداری بسیار بالا، یک گزینه بسیار عالی برای دوربین های مراقبتی (منظور از مراقبتی دوربینی است که برای مراقبت و نظارت بر روی کار فرد یا افرادی صورت پذیرد، به عنوان مثال مراقبت از پرستار بچه ) می باشد، از طرفی با قیمت بسیار مناسب و مدل های بسیار مختلف می تواند انتخاب بسیار خوب و عالی برای فرد خریدار باشد، در ادامه به توضیح پیرامون ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد این دوربین می پردازیم، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

دوربین ریز کوچک خودکاری

دوربین ریز 1.2 مگاپیکسلی

یک دوربین ریز ثابت بسیار کوچک است که بدلیل جدا بودن سر لنز از برد دوربین و همچنین نداشتن کیس سر لنز را در هر محلی بصورت غیر قابل دید و مخفی قرار دهید می‌توانید با کمک آن به راحتی به منزل، فروشگاه و یا محل کارتان نظارت داشته باشید.

دوربین ریز 1.2مگاپیکسل AFD

دوربین با کیفیت QQ5

qq5 دوربین یکی از پر کاربرد ترین دوربین های بند انگشتی در حال حاضر بازار ایران میباشد و جزو قویترین دوربین های بند انگشتی با قابلیت دید در شب میباشد چرا که در این دوربین بیشترین میزان LED به طور کاملا حرفه ای به کار رفته است که همین موضوع این دوربین را به یکی از قوی ترین دوربین های بند انگشتی مجهز به Night Vision تبدیل کرده است.

دوربین QQ5 با قایلست دید در شب فوق حرفه ای

دوربین همه کاره فوق حر فه ای GPS دار 

این دوربین جزو بهترین و با کیفیت ترین دوربین ها ی بند انگشتی میباشد، این دوربین دارای قابلیت های بسیار زیادی میباشد که در اصل بهتر است آن را همه کاره بخوانیم تا دوربین چرا که دارای قابلیت ردیاب، ضبط صدا، عکسبرداری، موشن حرکتی و ... میباشد، از طرفی این دوربین بسیار کوچک می باشد (به اندازه یک بند انگشت ) که این قابلیت های چشمگیر در این قطعه به این کوچکی قابلیت بسیار خاص و فوق العاده ای میباشد، از زمانی که این دوربین ها وارد بازار دوربین های بند انگشتی شده اند مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته اند چرا که نه تنها این دوربین ها قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به سایر نمونه های مشابه دارند بلکه از لحاظ قیمتی نیز قیمت بسیار مناسبی دارند به طوری که در حال حاضر در بازار وسایل الکترونیکی، دستگاه هایی که فقط GPS هستند قیمت های بالا تری نسبت به این دوربین دارند.

دوربین GPS دار فوق حرفه ای ، مناسب ترین قیمت ، با بالا ترین قابلیت ها

پر کاربرد ترین استفاده این دوربین ها 

1-ورزش ها

دوربین های کوچک سال هاست که بازار دوربین ها وارد شده است و روز به روز به کارایی این دوربین ها و استفاده های تخصصی آنها افزوده میشود که ما در این بخش به سه مورد از پر کاربرد ترین، استفاده های این دوربین ها میپردازیم. اولین و پر کاربرد ترین موارد استفاده از این دوربین ها در ورزش های مختلف میباشد، هم برای ورزشکاران هم برای تیم داوری، بطوری که اکثر ورزشکاران در تمامی رشته های ورزشی برای ثبت لحظات زیبا و خاطره انگیز خود وهمچنین کاهش اشتباهات خود از این دوربین ها استفاده میکنند (در مورد کاهش اشتباهات توضیحات مفصلی در مقاله دوربین های ورزشی ذکر شده است ) و چواین دوربین ها مجهز به سنسور ضد لرزش HAMAN هستند در سرعت های بسیار بالا به راحتی میتوانند فیلمبرداری کنند و از این رو این دوربین ها را برای ورزش های با سرعت بالا یک دوربین بسیار مناسب تبدیل کرده است.

ریز ترین دوربین ها و مناسب ترین دوربین ها برای ورزش هایی با سرعت بالا

2-مستند سازی (استفاده در هلی شات ها و هلی کم ها)

مدتی است که این دوربین ها برای مستند سازی و نصب روی هلی شات ها مورد استفاده قرار میگیرد چرا که هلی شات ها قادر به حمل دوربین هایی با وزن بالا نیستند و از این رو این دوربین های ریز و بسیار سبک انتخاب بسیار مناسبی برای هلی شات ها یا هلی کم ها میباشد، چرا که این دوربین ها مجهز به سیستم WIFI نیز هستند و این موضوع باعث میشود که در کنترل هلی کم ها و یا فیلمبرداری دقیق از یک نقطه از زوایای مختلف، کمک شایانی میکند. از طرفی در برخی از مدل های خاص این دوربین ها قدرت زوم (ZOOM) بالایی وجود دارد که به راحتی میتوانید از زوم این دوربین با کیفیت بسیار بالا ایتفاده کنید، نکته جالب در مورد این دوربین ها این است که قدرت زوم این دوربین ها PURE (واقعی) میباشد و این موضوع باعث میشود که دوربین در حالت زوم کامل نیز قادر به فیلمبرداری با کیفیت HD را داراست و به همین دلیل است که بسیاری از مستند سازان حرفه ای از این دوربین ها استفاده میکنند.

3-در جشن ها 

این دوربین ها به خاطر ابعاد بسیار کوچکی که دارند به راحتی میتوانند در مکان هایی قرار بگیرند که کسی متوجه این دوربین ها نمی شود و این موضوع باعث می شود که یکی از شرایط فیلم گرفتن بدون دیده شدن دوربین اتفاق بیافتد که یکی از حقه های فیلمبرداری بنام (tru emotional) را بزنید که عبارت است از ندیدن دوربین و بروز احساسات بدون سانسور کردن، منظور این است که وقتی فردی احساس میکند که در معرض دید دوربینی قرار دارد سعی میکند که احساسات اصلی خود را بروز ندهد و طوری رفتار کند که رفتار او معقول به نظر برسد و این موضوع باعث میشود که زمانی که میخواهیم کسی را سورپرایز (غافلگیر) کنیم آن فرد احساسات اصلی خود را بروز ندهد، ولی زمانی که از این دوربین ها استفاده کنید می توانید لحظات خاطره انگیز و فوق العاده خود را بدون کوچک ترین سانسور احساسات، جاویدان کنید.

دوربین ریز فروشگاه MiniDvPro

تمام دوربین های فروشگاه MiniDvPro ریز و کوچک می باشند که البته کیفیتی متمایز با دوربین های ریز بالا دارند. دوربین های شرکت ما در ابعاد (طول : 6 سانتی متر و عرض 3 سانتی متر) می باشند که در حال حاضر ریز ترین دوربین های Full HD محسوب می شوند. برای مشاهده ریز ترین دوربین های فروشگاه ما به لینک زیر مراجعه کنید.

دوربین ریز MiniDvPro

ریزترین دوربین ها را در فروشگاه ما بیابید.دوربین ریز و مخفی