معرفی و بررسی انواع دوربین کوچک رم خور بیسیم

معرفی و بررسی انواع دوربین کوچک رم خور بیسیم

دوربین بیسیم کوچک یکی از انواع دوربین‌های امنیتی است که فرآیند ارسال اطلاعات یا تصاویر ویدئویی را از مکانی به مکان دیگر بدون اتصال به سیم انجام می‌دهد.

دوربین مداربسته حافظه‌دار یک دوربین تحت شبکه بی‌سیم است که می‌توان در آن کارت حافظه SD را قرار داد. برای داشتن این عملکرد باید عبارت SD Card Slot روی مقوا یا کاتالوگ دوربین نوشته می‌شود.

در این دوربین‌ها، برای تأمین برق موردنیاز دستگاه نیاز به استفاده از کابل‌های مناسب داریم به‌طوری که می‌توان گفت دوربین مداربسته وایرلس، کاملاً بی‌سیم نیست.

آنچه باعث محبوبیت دوربین های وایرلس کوچک در بین افراد شده، قیمت پایین این محصولات و کاهش زمان نصب و همچنین سهولت در نصب است. در شرایطی که امکان نصب کابل وجود ندارد، دوربین مداربسته بی‌سیم می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. البته منظور ما دوربین مخفی کوچک بیسیم میباشد که با نام مدار بسته کوچک هم شناخته میشود.

در ادامه این مقاله توضیحاتی جامع در مورد این نوع دوربین‌های مداربسته می‌دهیم.

دوربین کوچک رم خور بیسیم

مزایای دوربین وایرلس مخفی

  1. حفظ زیبایی محل کار و یا خانه: مهم‌ترین مزیت استفاده از دوربین بیسیم مخفی عدم نیاز به کابل و در نتیجه حفظ زیبایی محیط خانه یا محل کار است.
  2. نصب راحت: بدون کابل نصب دوربین‌های بیسیم آسان‌تر می‌باشد. راحتی نصب دوربین مداربسته بی‌سیم در ساختمان‌های چند طبقه بیشتر مشهود است.
  3. حمل و جابجایی راحت: اگر هر سال محل کار یا منزل خود را عوض می‌کنید، استفاده از دوربین‌های بی‌سیم منطقی‌تر است. زیرا به کابل نیاز ندارید و در نتیجه هزینه‌های خود را کاهش می‌دهید.

نمونه دوربین بیسیم کوچک: دوربین Ubox 4G

معایب دوربین بیسیم کوچک

  1. امنیت کمتر نسبت به دوربین‌های کابلی: یکی از معایب دوربین مداربسته بی‌سیم این است که به دلیل اتصال وای فای آن‌ها در مواقع استثنایی امکان هک شدن دارند و اگر یک دوربین مخفی کوچک در خانه نصب می‌کنید، باید نکات امنیتی را به خوبی رعایت کنید.
  2. گاهی به دلیل محدودیت آنتن دهی آن‌ها ممکن است به فرستنده‌هایی مانند روتر نیاز داشته به همین دلیل ممکن است هزینه استفاده از این دوربین‌ها بالاتر شود.
  3. میزان آنتن دهی این دوربین‌ها به مکان مورداستفاده و موانع سر راه آن‌ها بستگی دارد و مواد استفاده شده تأثیر زیادی بر روی آنتن دارند. در شرایط بدون موانع بین دوربین و گیرنده، برد دوربین به 150 متر می‌رسد.

انواع دوربین کوچک رم خور بیسیم

این دوربین‌ها معمولاً به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند که انواع مختلفی دارند، مانند دوربین مداربسته بی‌سیم حافظه‌دار، دوربین کوچک مخفی چرخشی و .....

دوربین وایرلس مخفی بی‌سیم آنالوگ با تبدیل سیگنال‌های تصویر به سیگنال‌های رادیویی، انتقال را امکان‌پذیر می‌کند. فرکانس خروجی این دوربین‌ها با توجه به برد آن‌ها متفاوت است، اما امروزه استفاده از آن‌ها به‌طورکلی محدود شده است.

دوربین‌های بی‌سیم آنالوگ در کنار سادگی و ارزانی، معایب زیادی دارند که کاربرد آن‌ها را محدود می‌کند.

در مرحله اول سیگنال‌های این دوربین‌ها به شرایط محیطی و صداهای الکترومغناطیسی بسیار حساس هستند. درواقع، اگر موانع خیلی زیاد باشند یا شرایط آب و هوایی مرطوب وجود داشته باشد، سیگنال دوربین به شدت کاهش می‌یابد.

دوربین رم خور کوچک

فناوری دوربین بیسیم مخفی حافظه‌دار

دوربین‌های شبکه بی‌سیم رم خور معمولاً از فناوری Wi-Fi برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. این فناوری اجازه می‌دهد تا حجم بسیار بیشتری از اطلاعات را با سرعت بالاتری انتقال دهد. درواقع پردازنده‌های دیجیتال حساسیت کمتری به نویز و شرایط محیطی دارند.

البته دوربین‌هایی که خودشان آنتن وای فای دارند برد انتقال بالایی ندارند و برای استفاده حرفه‌ای از دوربین‌های بی‌سیم باید از آنتن‌های دیجیتال حرفه‌ای استفاده کرد.

کدام کارت حافظه برای دوربین بیسیم کوچک بهتر است ؟

در این دوربین‌های امنیتی، کارت حافظه قطعه‌ای حیاتی از فناوری است که به شما امکان می‌دهد ببینید، دوربین چه چیزی را دیده و ضبط کرده است. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید تصاویر تمیز و واضح هستند.

در انتخاب کارت حافظه دوربین کوچک رم خور ، باید به فضای ذخیره و سرعت آن دقت داشت.

بنابراین، چگونه می‌توانیم به خودمان اطمینان دهیم که کارت حافظه‌ای را که می‌خریم متناسب با نیازهایمان باشد و تصاویر باکیفیتی ارائه دهد؟

قبل از خرید دوربین بیسیم مخفی مواردی را باید در نظر بگیرد به این منظور ابتدا کتابچه راهنمای آن را مطالعه کنید و یا برای انتخاب راحت‌تر می‌توانید از مشاورین خبره ما در این زمینه کمک بگیرید.

ظرفیت

انتخاب ظرفیت مناسب برای این دوربین‌ها بسته به کار آیی مدنظر تون دارد. اینکه چگونه از دوربین استفاده خواهد شد؟ آیا قصد دارید به‌طور مداوم ضبط کنید یا فقط پس از تشخیص حرکت؟

بنابراین، استفاده مداوم نیاز به کارت با ظرفیت و استقامت بالا دارد. اما در ضبط بعد از تشخیص حرکت، رم با ظرفیت پایین هم پاسخگو است.

جدیدترین کارت‌های microSD فضای ذخیره‌سازی بالاتری را ارائه می‌دهند که امکان ضبط ویدیوهای طولانی‌تر را فراهم می‌کند (برای دوربین‌های امنیتی با استفاده مداوم عالی هستند).

ظرفیت مناسب برای انتخاب رم از 32 گیگابایت تا 512 گیگابایت است.

وضوح

بعد از در نظر گرفتن ظرفیت در دوربین وایرلس مخفی رم خور باید وضوح دوربین را در نظر بگیرید. البته ویدیوهای با وضوح بالا (1080p یا 4k) به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بدانید: انواع وضوع فیلمبرداری

سرعت

درحالی‌که نرخ سرعت یک کارت حافظه، بر اساس سرعت خواندن یا نوشتن آن است. در دوربین های وایرلس کوچک، شما فقط به سرعت نوشتن اهمیت می‌دهید، که نرخی است در دوربین که کارت با آن داده‌ها را روی حافظه خود می‌نویسد (ضبط می‌کند).

سرعت بسیار پایین می‌تواند باعث پرش یا کند شدن ویدیو شود که هرکدام دلیل داشتن دوربین را از بین می‌برد.

در کارت‌های microSD، هنگام فیلم‌برداری Full HD یا 4K UHD، نیازی به نگرانی سرعت پایین و افت فریم نیست. در وقع بهتر است به دنبال کارت‌هایی با حداقل نرخ سرعت 70 مگابایت بر ثانیه باشید.

ماندگاری

دوربین های بیسیم مخفی کوچک که به‌طور مداوم ضبط می‌کنند به کارت حافظه‌ای نیاز دارند که بتواند در برابر استفاده 24 ساعته مقاوم باشند. همچنین، دوربین‌هایی که در فضای باز مستقر هستند، به کارت‌های حافظه‌ای نیاز دارند که بتوانند در برابر دمای شدید، محیط‌های مرطوب و بادهای شدید مقاومت لازم را داشته باشند.

مدل های دوربین کوچک رم خور

دوربین مداربسته چرخشی بی سیم

دوربین مداربسته چرخشی یکی از انواع دوربین‌های مداربسته بی‌سیم رم خور است .یکی از ویژگی‌های این مدل عدم وجود تجهیزات اضافی ازجمله دستگاه تصویربرداری است که می‌تواند هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ضمناً با این دوربین های بیسیم کوچک نیازی به کابل‌های پیچیده نیست و برای راه‌اندازی دستگاه فقط به کابل برق نیاز خواهید داشت. این دوربین مداربسته قادر است فرآیند انتقال تصویر را بر روی بستر اینترنت انجام دهد و بدین ترتیب شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید تصاویر را بر روی تلفن همراه خود دریافت کنید.

می‌توان حدس زد که مهم‌ترین ویژگی دوربین چرخشی، لنز آن است که باعث می‌شود زاویه دید بهتری داشته باشد. برای چرخاندن لنز دوربین مداربسته از موتورهای قدرتمندی استفاده می‌شود.

دوربین کوچک بی سیم لامپی

این مدل نیز یکی از انواع دوربین کوچک رم خور بی سیم است که با نام‌های دوربین لامپ، دوربین جاسوسی یا دوربین مخفی شناخته می‌شود. این دوربین‌ها شباهت زیادی به یک چراغ قوه معمولی دارند و به شما امکان گرفتن عکس به‌صورت 360 درجه را می‌دهد.

پردازش تصویر در این دوربین وایرلس مخفی با استفاده از فناوری WiFi است و تمامی تصاویر دریافتی را روی کارت حافظه ذخیره می‌کند. یکی از نکات جالب در مورد این محصول نصب آسان آن است. تنها کاری که باید انجام شود نصب دوربین در سرپیچ لامپ می‌باشد. پس از قرار دادن دوربین و زدن کلید، فعالیت آن شروع می‌شود.

دوربین بیسیم 360 درجه حافظه دار

این مدل دوربین‌های مداربسته‌ای هستند که دید وسیعی را برای شما فراهم می‌کنند. این دوربین کوچک در حالت مناسب نصب می‌تواند زاویه دید 360 درجه را برای شما پوشش دهد. این دوربین‌ها در دو صورت دیواری و یا سقفی نصب می‌شوند.

دوربین چشم ماهی 360 درجه نیز نوع دیگری از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم هستند که برای نصب و استفاده در محیط‌های مختلفی از جمله دفاتر اداری، شرکت‌ها، سالن‌ها و … بسیار مناسب هستند.

وای فای در دوربین بیسیم کوچک رم خور

از مزیت‌های دوربین بیسیم کوچک مخفی با پوشش 360 درجه آن است که به‌طور هم‌زمان به‌عنوان 4 دوربین عمل می‌کند. چنانچه قصد نصب دوربین بیسیم حافظه‌دار برای منازل خود را داشته باشید، مدل 360 درجه ازلحاظ اقتصادی، مفید و کارآمد است. از دیگر مزایای این مدل می‌توان به انتقال تصاویر بر روی تلفن همراه اشاره کرد.

آیا دوربین های کوچک رم خور بیسیم همیشه ضبط می‌کنند؟

اکثر دوربین‌های امنیتی خانه با حرکت فعال می‌شوند و هنگامی‌که حرکت را تشخیص می‌دهند ضبط را شروع می‌کنند و همچنین هشداری را برای شما ارسال می‌کنند. برخی از آن‌ها می‌توانند 7 از 24 ساعت را ضبط کنند که به‌عنوان ضبط مداوم ویدیو (CVR) شناخته می‌شود.

دوربین وای فای رم خور بیسیم چقدر می تواند ضبط کند؟

باتری‌های دوربین‌های امنیتی بدون سیم، قبل از اینکه نیاز به تعویض آن‌ها داشته باشید، حدود 14 ساعت ضبط دوام می‌آورند. این به این دلیل است که آن‌ها تنها منبع قدرت دوربین‌ها هستند و هر بار که دوربین‌ها روشن هستند از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نتیجه

دوربین امنیتی ابزاری عالی برای تأمین امنیت خانه و آرامش خاطراست. در این مقاله در مورد دوربین‌های دوربین های کوچک رم خور بیسیم، انواع آن و همچنین مزایا و معایبی خرید دوربین بیسیم مخفی در صحبت کردیم.

درصورتی‌که هنوز هم تصمیم درست و مناسبی برای خرید کدام مدل از دوربین‌های وایرلس نگرفتید کافی با شماره‌های داخل سایت تماس گرفته تا مشاورین ما بهترین گزینه با توجه به شرایط شما ارائه دهند.