آشنایی با دوربین هایی با ابعاد بسیار کوچک

آشنایی با دوربین هایی با ابعاد بسیار کوچک

دوربین های کوچک این روز ها کارایی های بسیار زیادی دارند و در ابعاد مختلف از این دوربین ها برای کارهای مختلف بسیار استفاده می نمایند، به عنوان مثال: بسیاری از افراد از این دوربین های کوچک برای ثبت لحظات زیبای ورزشی خود استفاده می نمایند، بسیاری از این دوربین ها به عنوان دوربین های مراقبتی برای مراقبت از پرستار بچه یا افراد سالخورده در منزل استفاده می کنند.

بسیاری از افراد از این دوربین ها برای مراقبت از خودرو خود استفاده می نمایند. ولی جالب اینجاست که بدانید دوربین های کوچکتری نیز هستند که اندازه آنها به انداره یک دانه شن می باشد و استفاده های پزشکی دارند. این دوربین که کوچکترین دوربین جهان می باشد، در ابعاد 0.65x0.65 میلی متر می باشد، یک دوربین ویژه پزشکی که فقط 0.65x0.65 میلی متر است به تازگی وارد کتاب رکوردهای گینس شده است.

اندازه دانه ماسه، این سنسور ریز دوربین است که در واقع به دلیل اینکه کوچکترین سنسور تصویر تجاری در دسترس تا سال 2020 است و به کتاب ضبط رکورد مشهور جهان وارد می شود. OmniVision OV6948 فقط 0.575 0.5 0.575 0.2 0.232 میلی متر است و با استفاده از تراشه ای با نور پشتی RGB Bayer، یک تصویر رنگی 40،000 پیکسلی تولید می کند.

اندازه هر عکس از فاصله فقط 1.75 میکرومتر است. وضوح تصویر ممکن است کم به نظر برسد، اما دوربین OVM6948-RALA به گونه ای طراحی شده است که در ریزترین رگ های بدن انسان قرار می گیرد و به جراحان کمک می کند تا به تشخیص و با روش های جراحی کمک کنند. پیش از این جراح بدون استفاده از دوربین این عملیات ها را انجام می داد، یا از فیبر نوری با وضوح بسیار پایین تر استفاده می کرد.

این سنسور که توسط کمپانی OmniVision Technologies Inc مستقر در کالیفرنیا ساخته شده است، تصاویر خود را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می کند و خروجی آنالوگ آن را می توان با فواصل حداکثر 4 متر با حداقل نویز منتقل کرد. واحد دوربین یک زاویه دید 120 درجه فوق العاده دارد - بنابراین چیزی شبیه به 14 میلی متر در یک دوربین فول فریم. این عمق دامنه میدان را از 3 میلی متر تا 30 میلی متر افزایش می دهد.

گفته می شود که این تصاویر با وضوح نسبتاً بالا در مناطقی مانند عصب شناسی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، قلب، آسیب های نخاعی، ارولوژی، زنان و آرتروسکوپی بسیار مفید هستند. کم مصرف بودن باتری دوربین بدین معنی است که گرمای کمتری تولید می شود و این باعث می شود مدت زمان طولانی تر و راحت تری برای بیمار فراهم شود. هارون چیانگ، مدیر بازاریابی در OmniVision گفت: "پیش از این، رویه های کوچکترین آناتومی بدن یا غیر قابل تشخیص یا با استفاده از تصاویر کم کیفیت که از فیبرهای اسکن گرفته می شد، زیرا دوربین های موجود خیلی بزرگ بودند و آندوسکوپ های قابل استفاده مجدد مقرون به صرفه نبودند.

ماژول دوربین سطح ویفر OVM6948 یک راه حل جمع و جور و با کیفیت بالا بر ای تشخیص بیماری های درونی و یا برای هرگونه عکسبر داری های درونی از آناتومی بدن انسان، بسیار کار آمد می باشد.

کوچکترین و ریز ترین دوربین جهان که به اندازه یک دانه شن می باشد ، جدید ترین دوربین ریز جهان معرفی شده از مینی دی وی پرو

چگونگی کارکرد کوچکترین دوربین های جهان

کوچکترین و ریز ترین دوربین های جهان بدیهی است که دارای کوچکترین سنسور ها و تراشه ها ی جهان می باشند. از این رو طراحی این دوربین ها بسیار حساس و خاص می باشد، بسیاری از شرکت هایی که بر روی این دوربین های ریز کار می کنند در تمامی کشور ها وجود دارند، حتی در کشو ما ایران نیز برخی از مدل های این دوربین ها تولید می شود.

در کل کوچکترین دوربین های جهان، در حال حاضر تولید کشور های مختلف مثل آمریکا، ژاپن، چین و ... می باشد. در مورد کارکرد ریز ترین دوربین های جهان می توان گفت: دوربین های کوچک همانطور که در قسمت قبلی مطالعه نمودید، برای بررسی های پزشکی بسیار کاربرد دارند. البته این کارکرد ریز ترین دوربین جهان برای یک کار خاص پزشکی می باشد، در صورتی که بیش از هزاران مدل از این دوربین های ریز در سراسر جهان برای فیلمبرداری از معادن، سد های آبی، برای ثبت لحظات ورزشی، پیدا کردن یک مدرک مهم، ضبط جلسات کاری و حتی برای فیلمبرداری از جشن ها در موارد خاص از این دوربین ها بسیار استفاده می نمایند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دوربینی با سایز به این کوچکی چکونه فیلمبرداری میکند ؟؟ همانطور که دوربین های معمولی با در یافت نور از لنز خود و انتقال نور به تراشه پردازشگر دوربین تصاویر را تولید می کنند، در ریز ترین دوربین های جهان از کوچکترین تراشه ها که به این نوع تراشه ها به خاطر سایز بسیار کوچکشان MICRO نیز گفته می شود، استفاده می کنند. البته با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی پیش بینی می شود که تکنولوژی دوربین های ریز دنیا نیز بسیار قدرتمند تر و گسترده تر از قبل پیشرفت کند.

چگونکی کارکرد دوربین های ریز جهان ، مقاله جدید دوربین های ریز جهان از مینی دی وی پرو

ساده ترین دوربین های فیلمبرداری کوچک و ریز جهان از لحاظ استفاده کردن 

در مورد استفاده کردن از دوربین های مینی دی وی و ریز جهان می توان گفت این دوربین ها بسیار ساده است و راحت در استفاده، اولا که این دوربین ها اکثرا شارژی می باشند و با دکمه هایی که روی دوربین قرار دارد به راحتی میتوانید به دوربین ریز خود دستور دهید، این دوربین های مینی دی وی اصولا دارای 3 حالت می باشند.

موشن حرکتی

که دوربین در این حالت 240 ساعت استند بای می ماند و در صورتی که حرکت یا صدایی در محیطی که دوربین قرار دارد ایجاد شود، دوربین روشن می شود و شروع به فیلمبرداری می کند، این اتفاق توسط یک سنسور بسیار حساس داخلی می باشد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که برای کار های مراقبتی از ریز ترین دوربین های جهان استفاده نمایید. به عنوان مثال بسیاری از افراد از این دوربین های ریز برای مراقبت از خودرو در پارگینگ استفاده می نمایند و این را فقط مدیون قابلیت موشن حرکتی هستیم، البته در اینجا بهتر است که به این نکته نیز اشاره ای داشته باشیم که هر یک از حالت های دوربین با یک چراغ خاص نمایش داده می شود. به عنوان مثال همین حالت موشن حرکتی در ریز ترین دوربین های مینی جهان با چراغ قرمز و آبی چشمک زن، نشان داده می شود.

عکسبرداری 

در مورد عکسبرداری میتوان گفت این دوربین ها برای کار عکسبرداری بسیار خوب نیستند ولی عکس هایی را با فرمت JPG میتوانند بگیرند و به همین علت کمتر از تکنولوژی عکسبرداری از این دوربین های ریز استفاده می نمایند، در حالت عکسبرداری چراغ این دوربین ها معمولا قرمز چشمک زن می باشد.

فیلمبرداری مداوم

که این حالت با چراغ آبی چشمک زن به نمایش گزارده می شود، تمام این حالت ها معمولا به وسیله دکمه MODE که بر روی دوربین قرار دارد، قابل تغییر می باشد. البته دوربین هایی که در شرکت های مختلف تولید می شوند شاید جای دکمه حالت بر روی دوربین تغییر کند ولی این رنگ چراغ ها که دوربین ریز، در حالت های مختلف نمایش می دهد اصولا دارای یک استاندارد جهانی می باشد و اکثر شرکت ها سعی کرده اند که این استاندارد را در رنگ چراغ های این دوربین های مینی و ریز جهان رعایت کنند.

ساده ترین دوربین های فیلمبرداری کوچک و ریز جهان از لحاظ استفاده کردن ، مقاله جدید از مینی دی وی پرو

شرکت های مهم تولید کننده دوربین های کوچک جهان

در حال حاضر در سال 2020 بسیاری از شرکت های بزرگ برای تولید این دوربین های ر یز جهان بسیار کار انجام می دهند چرا که در حال حاضر این دوربین ها در هر حرفه و هر کاری می توانند مفید باشند، به عنوان مثال برای کارهای مراقبتی، منظور از مراقبت نظارت بر کار پرستار بچه یا افراد سالمند می باشد یا مراقبت از خانه و خودرو اتاق کودک و ... برای کار های پزشکی همانطور که در قسمت اول مقاله به شما توضیح دادیم، برای استفاده های ورزشی، مثل دوچرخه سواری و رالی و ... از ریز ترین دوربین های جهان همچنین برای استفاده در دستگاه های پروازی مثل کواد کوپتر ها، برای ثبت تصاویر هوایی یا Heli shot یخاطر وزن پایین این دوربین های ریز بسیار استفاده می شود.

همانطور که مشاهده می کنید، ریز ترین دوربین های جهان تقریبا برای هر کاری مورد استفاده قرار می گیرند. باعث میشود که طیف بسیار گسترده ای از استفاده کنندگان این دوربین های ریز برای خرید و استفاده های مختلف از این دوربین های ریز خرید کنند.

در حال حاضر می توان گفت هر شرکتی که در تولید تکنولوژی های تصویری و تولید هر نوع دوربینی که باشد از این مدل دوربین های ریز تولید میکند، حتی شرکت های بسیار قدیمی و پر آوازه مثل SONY و AEE نیز بر روی تولید این دوربین های ریز دست اندر کار می باشند. ولی در حال حاضر بزرگترین شرکتی که به صورت انحصاری بر روی این دوربین های ریز کار می کند، شرکت EEC واقع در چین می باشد که بیشترین و متنوع ترین دوربین های ریز را به جهانیان معرفی کرده اند و رقابت اصلی فروش این دوربین ها نیز بین همین شرکت و سایر شرکت ها می باشد.

گر چه بسیاری از این شرکت ها مثل SONY برای تولید این دوربین ها از نیرو های چینی کمک می گیریند چرا که همانطور که می دانید در حال حاضر چین دارای نیروی کار بسیار زیادی می باشد از این رو با توجه به دامنه بسیار گسترده استفاده از این دوربین های ریز مینی دی وی، تولیدات این شرکت ها برای دوربین های ریز بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل بسیاری از این شزکت ها برای تولیدات، از نیروی کار چینی استفاده می نمایند.

البته این تولیدات انبوه از طرف این شرکت های بسیار قدرتمند، به نفع مصرف کنندگان می باشد. چرا که این شرکت ها برای اینکه بتوانند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند مجبور هستند که مدل هایی از دوربین های ریز را به بازار ارایه دهد که هم از لحاظ کیفیت فیلمبرداری بسیار قوی باشند و هم از لحاظ قیافه ظاهری زیبا باشند و این رقابت باعث می شود که روز به روز مد های بسیار قدرتمند تری با قیمت های مناسب تر وارد بازار شوند، از این رو می توان گفت خوش به حال استفاده کنندگان ریز ترین دوربین های جهان.

10 دوربین مخفی کوچک برتر در سال 2020

بررسی بهترین شرکت های تولید کننده ریز ترین و کوچک ترین دوربین های جهان از مینی دی وی پرو

محدودیت های استفاده از این دوربین های کوچک جهان

در این مورد می توان گفت این دوربین های ریز برای هر کاری می توانند استفاده داشته باشند، از این رو در هر کاری چه مفید و چه اشتباه می توان از این دوربین های ریز استفاده نمود، در مورد محدودیت های استفاده از این دوربین ها می توان گفت: هر گونه استفاده از این دوربین های ریز برای فیلمبرداری از حریم شخصی افراد بدون گرفتن اجازه از آنها از لحاظ قانونی، جرم محصوب می شود. از این رو استفاده از این دوربین های ریز می توان خطرناک نیز باشد، برای افرادی که از این دوربین ها استفاده درست نمیکنند، توصیه می شود که به هیچ وجه از این دوربین ها برای کار های غیر قانونی و خارج از چهار چوب دوربین های ریز جهان کار نکنند چرا که پیگرد قانونی در کمین این گونه افراد می باشد.