کاربردو مزیت دوربین کوچک مینی دی وی

کاربردو مزیت دوربین کوچک مینی دی وی

در این مقاله به بررسی پیرامون دوربین های ریز مینی دی وی و مزایا و معایب آنها نسبت به سایر دوربین ها حتی دوربین های مدار بسته یا دوربین های مشابه داخل بازار و به طور کلی کارایی اصلی این دوربین های ریز می پردازیم با تیم مینی دی وی پرو همراه باشید.

تفاوت های اصلی

خوب در نگاه اول میتوان گفت که تفاوت اصلی دوربین بند انگشتی مینی دی وی با دوربین های مدار بسته این میباشد که دوربین های مدار بسته فقط با اتصال به دستگاه DVR قابلیت انتشار تصویر را دارد. برای فردی که به دنبال یک دوربین مراقبتی با قیمت بسیار مناسب است میتواند تفاوت قیمت زیادی ایجاد کند چرا که پایین ترین قیمت برای خرید یک DVR مناسب با کارایی های مناسب بسیار بیشتر از بهترین دوربین مینی دی وی میباشد (با در نظر نگرفتن قیمت خود دوربین مدار بسته).

یکی دیگر از تفاوت های اصلی بین دوربین های مدار بسته و دوربین های بند انگشتی این نکته میباشد که سایز این دوربین ها بسیار کوچک تر از دوربین های مدار بسته میباشد پس به راحتی میتوان آن را در هر مکانی به طوری که کسی متوجه دوربین نشود، جا گذاری کرد و همچنین در دوربین های مدار بسته، چون دوربین باید از طریق سیم به DVR متصل باشد باعث میشود که تشخیص این دوربین های مدار بسته بسیار راحت باشد، بنابراین نمیتوان از دوربین های مدار بسته به عنوان یک دوربین مراقبتی استفاده کرد. برای مشاهده دوربین های اصل ما اینجا کلیک کنید.

مزیت های دوربین بند انگشتی

اولین و بزرگترین مزیت این دوربین های بند انگشتی مقابل دوربین های مدار بسته این میباشد که این دوربین های ریز قابلیت حمل بسیار آسان را دارند و همین موضوع تفاوت زیاد و بالایی با دوربین های مدار بسته ایجاد میکند. سایز این دوربین ها بسیار کوچک تر از دوربین های مدار بسته میباشد که همین موضوع باعث میشود که از این دوربین به عنوان یک دوربین با کیفیت حتی در مکان های باز و خارج از محیط خانه به عنوان یک دوربین فوق العاده با کیفیت استفاده کرد.برای مشاهده یک دوربین بندانگشتی ارزان قیمت اینجا کلیک کنید.

تفاوت های کیفیت های فیلمبرداری و قیمتی 

در نگاه اول از لحاظ کیفیت، ارزان ترین و قدیمی ترین دوربین های ریز مینی دی وی کیفیت فیلمبرداری عالی و فوق العاده ای را ارایه میدهند که در دوربین های مدار بسته، این کیفیت فیلمبرداری بسیار کم است و از طرفی دوربین مدار بسته ای که دارای کیفیت فیلمبرداری HD واقعی باشد از لحاظ قیمتی 3 برابر دوربین ریزی است که حتی کیفیت فیلمبرداری بالا تری نسبت به این دوربین های مدار بسته دارد به عنوان مثال ؛ برای تهیه یک دستگاه DVR ساده که به راحتی بتواند تصاویر دوربین مدار بسته را نشان دهد معمولی ترین دستگاه (بدون در نظر گرفتن دوربین مدار بسته) در بازار ایران، قیمتی برابر با دوربین QQ6 مینی دی وی دارد.

تفاوت های دوربین های مینی دی وی و دوربین های مدار بستهتفاوت های دوربین های بند انگشتی و دوربین های مدار بسته

مقایسه نحوه کارکرد این دوربین ها

در نگاه اول این دوربین ها ی بند انگشتی دارای دستور العمل های بسیار ساده ای میباشد به طوری که کل کارایی دوربین با دو عدد دکمه انجام میپذیرد و به راحتی میتوان با یک بار خواندن دستور العمل استفاده از دوربین به راحتی می توان از این دوربین استفاده کرد ولی در دوربین های مدار بسته در مرحله اول باید فرد متخصص این کار دوربین را برای شما راه اندازی کند و برای هر بار چک کردن تصویر دوربین، باز هم نیاز به فرد متخصص خواهید داشت، البته این کار را خودتان نیز می توانید انجام دهید که پیچیدگی وسختی های خاص خود را دارد ولی در این دوربین های بند انگشتی (در بعضی از مدل های خاص که در این سایت موجود میباشند ) نه تنها میتوانید تصاویر را به صورت پخش زنده از طریق WIFI روی تلفن همراه هوشمند خود داشته باشید بلکه میتوانید با اتصال به IP ایم دوربین ها تصاویر را به صورت زنده، از سر تا سر جهان ببینید.

دوربین بند انگشتی QQ6 دارای WIFI و قدرت پخش تصاویر زنده

قابلیت های منحصر به فرد دوربین های بند انگشتی

در این قسمت به توضیح پیرامون قابلیت های بیشمار دوربین های مینی دی وی (بند انگشتی) میپردازیم، توجه بفرمایید که این قابلیت ها، فقط در دوربین های بند انگشتی وجود دارد و در دوربین های مدار بسته این قابلیت ها وجود ندارد و هدف کلی این قسمت تفاوت های قابلیت های این دو نوع دوربین میباشد، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

قرار دادن دوربین در هر جایی

یکی از قابلیت های اصلی این دوربین، کوچک بودن سایز خود دوربین و لنز آن میباشد که به راحتی می توان این دوربین ها را در هر جایی که خواستید جا گذاری کنید و در مقابل دوربین های مدار بسته، نکته اصلی اینجاست که این دوربین های بند انگشتی قابلیت فیلمبرداری در حرکت را نیز دارند، در صورتی که دوربین های مدار بسته فقط محدوده ای را که در آن قرار گرفته اند را پوشش میدهند. این دوربین های مینی دی وی در بعضی از مدل های خاص دارای سنسور ضد لرزش HAMAN میباشد که در سرعت های بسیار بالا نیز قابلیت فیلمبرداری با کیفیت عالی را دارند.

دوربین های مینی دی وی (بند انگشتی ) با قابلیت حمل آسان و نصب آسان

قدرت فیلمبرداری 

خوب 100% این دوربین های مینی دی وی با اینکه لنز کوچک تری نسبت به دوربین های مدار بسته دارد، دارای کیفیت بالا تری از لحاظ فیلمبرداری میباشد چرا که به صورت قدرتمند تری طراحی شده اند. تراشه های مورد استفاده در دوربین های بند انگشتی بسیار پیچیده تر و قدرتمند تر از دوربین های مدار بسته می باشد، البته در رابطه به قدرت فیلمبرداری، شاید این سوال در ذهن خواننده مقاله پیش بیاید که دوربین های مدار بسته بسیار قدرتمندی وجود دارد که کیفیت های فیلمبرداری بسیار بالایی داشته باشند، بله کاملا درست است ولی باید این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که دوربین های مینی دی وی نیز مدل های بسیار قدرتمندی دارد که بسیاری از مستند سازان بخاطر کیفیت تصویر فوق العاده آنها و وزن کمشان، از این دوربین ها برای فیلمبرداری با استفاده از هلی شات ها یا هلی کم ها، از ارتفاع بالا استفاده میکنند.

مقایسه کارکرد 

دوربین های منی دی وی به راحتی قابل حمل میباشند ولی دوربین های مدار بسته فقط در یک مکان نصب می شوند و قابلیت فیلمبرداری، فقط از زاویه ای که در آن قرار گرفته اند را دارند ولی در این قسمت این دوربین ها را از لحاظ فنی مقایسه خواهیم کرد.

در نگاه اول در رابطه با کیفیت فیلمبرداری میتوان گفت که هر دو دوربین دارای کیفیت های فیلمبرداری مختلفی میباشند ولی اگر بخواهیم دوربین ها را نسبت به قیمت آنها مقایسه کنیم، دوربین های بند انگشتی که دارای قیمت های پایین تری هستند از کیفیت های فیلمبرداری بسیار بالایی دارند. یکی دیگر از ویژگی ها و برتری های اساسی دوربین های مینی دی وی حالت های مختلف دوربین میباشد (مثل: حالت فیلمبرداری - عکسبرداری - حسگر حرکتی و ...) که دوربین های مدار بسته به هیچ وجه این قابلیت ها را ندارند و فقط میتوانند فیلمبرداری کنند ولی خوب دوربین های مدار بسته نیز برتری هایی نسبت به این دوربین های مینی دی وی دارند.

به عنوان مثال دوربین های مدار بسته دارای قدرت دید در شب قوی تری نسبت به دوربین های مینی دی وی میباشند که البته این ویژگی دوربین های مدار بسته مدیون سایز بزرگ این دوربین هاست که در این دوربین ها تعداد LED های بیشتری برای دید در شب وجود دارد، البته این نکته نیز قابل ذکر میباشد که در دوربین های بند انگشتی، از LED های داخلی فوق حرفه ای استفاده شده است که دید در شب را برای این دوربین ها کاری بسیار سهل و آسان کرده است.

مقایسه سخت افزاری

در رابطه با تفاوت های سخت افزاری، مشخص است که دوربین های مینی دی وی دارای ساختار سخت افزاری قدرتمند تری میباشند. نسبت به دوربین های مدار بسته هم سایز بسیار کوچک تری دارند، هم قابلیت های بسیار بیشتری، به عنوان مثال در اکثر دوربین های مینی دی وی سنسور ضد لرزش فوق حرفه ای HAMAN کار گذاری شده است برای گرفتن لرزش در حین حرکت که همین تراشه کافیست که دوربین های بند انگشتی از لحاظ سخت افزاری، بسیار قدرتمند تر از دوربین های مدار بسته باشند.

لوازم جانبی 

در این قسمت نیز، مقایسه بسیار راحت میباشد چرا که دوربین های مدار بسته دارای لوازم جانبی زیادی نیستند ولی دوربین های مینی دی وی دارای لوازم جانبی بسیار متقاوتی هستند چرا که کارایی های مختلف این دوربین این لوازم جانبی را می طلبد، برای همین در لوازم جانبی دوربین های بند انگشتی میتوان پایه های مختلف برای نصب کردن دوربین در هر جایی و همچنین قاب های مختلف (مثلا قاب ضد آّب و ...) را نام برد.

تفاوت های دوربین های مدار بسته و دوربین های مینی دی وی (بند انگشتی)

کارکرد دوربین های کوچک

اگر بخواهیم راجع به کارکرد های مختلف این دوربین صحبت کنیم، شاید 10 ها مقاله نیاز باشد برای توصیف صحیح کارکرد این دوربین ها، ولی به طور اختصار به توضیح کارکرد میپردازیم، در نگاه اول این دوربین ها دارای حالت های مختلفی از قبیل: فیلمبرداری - عکسبرداری - سنسور حرکتی (البته در بعضی از مدل های این دوربین قابلیت های بسیار بیشتری وجود دارد به عنوان مثال در بعضی از مدل های این دوربین ها قابلیت فیلمبرداری اسلومشن SOLO - Mo وجود دارد) را داراست که فرد مصرف کننده نسبت به نوع نیاز خود، از حالت های مختلف دوربین استفاده میکند.

یکی از کارکرد های فوق العاده این دوربین، فیلمبرداری در سرعت بالاست که این دوربین را تبدیل به یک انتخلب خوب برای ورزشکاران، ورزش های سریع مثل دوچرخه سواری یا موتور سواری استفاده کرد، از طرفی به خاطر قاب های ضد آب که در برخی از مدل های این دوربین های بند انگشتی وجود دارد این دوربین را برای ورزش هایی مثل قایق سواری یا جت اسکی، به انتخاب بسیار خوب و قدرتمندی تبدیل میکند.

وزن کم دوربین 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین وزن بسیار پایین این دوربین ها میباشد که به راحتی می توان آنها را در وسایل پروازی نیز مثل بادبادک ها قرار داد که لحظات زیبا و خاطره انگیز شما عزیزان را ثبت و جاودان کند. این وزن کم و کیفیت فوق العاده فیلمبرداری این دوربین ها باعث شده است که بسیاری از مستند سازان از دوربین های فوق حرفه ای مجموعه (www.minidvpro.com) ما، برای فیلمبرداری از بالا و نصب این دوربین ها روی هلی شات ها و هلی کم ها، استفاده نماییند.

قابلیت ارسال تصاویر (ویژگی بسیار مهم در استفاده دوربین در هلی شات ها یا هلی کم ها)

این دوربین های کوچک علاوه بر وزن بسیار کمی که دارند، دارای قابلیت ارسال زنده تصاویر نیز هستند، ویژگی که برای دوربین های مورد استفاده در هلی شات ها و هلی کم ها، بسیار ضروری میباشد. فردی که در حال کنترل کردن هلی شات است نیاز به دیدن تصاویر دوربین دارد، برای فیلمبرداری دقیق و دلبخواه، در حال حاضر شرکت مینی دی وی پرو مفتخر است که قوی ترین و باکیفیت ترین دوربین ها را در زمینه هلی شات ها و هلی کم ها به بازار ایران ارایه کرده است.

این دوربین ها دارای لوازم جانبی بسیار زیادی میباشند که برای نصب روی هر مدلی از هلی شات ها (هلی کم) با پایه های خاص خود، کار را بسیار سهل و آسان میکنند. قدرت زوم کردن آنها، که در برخی از مدل های این دوربین های بند انگشتی، این قابلیت با قدرت بسیار بالایی وجود دارد به طوری که بسیاری ار مستند سازان نیز برای گرفتن تصاویر از بالا با استفاده از هلی شات ها از این دوربین های بند انگشتی بسیار قدرتمند استفاده میکنند.

استفاده  آسان دوربین های بند انگشتی در هلی شات ها و هلی کم ها

منبع : فروشگاه دوربین کوچک و ریز مینی دی وی