چرا بهتر است دوربین مداربسته کوچک به موبایلمان متصل باشد؟

چرا بهتر است دوربین مداربسته کوچک به موبایلمان متصل باشد؟

گاهی مواقع ما از لحظه خارج شدن از خانه، نگران امنیت آن هستیم و یا در زمانی که شرکت خود را ترک می‌کنیم از مسئولیت‌پذیری و اعتماد کارمندان خود مطمئن نیستیم. بهترین کار استفاده از دوربین مداربسته‌ای است که قابلیت اتصال به تلفن همراه را داشته باشد.

در این مقاله در مورد مزایای اتصال دوربین مداربسته مخفی به موبایل و ویژگی‌های دوربین مناسب صحبت می‌کنیم تا در زمان خرید دوربین کوچک انتخاب درستی داشته باشید.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین های مخفی کوچک دسته‌ای از دوربین‌ها هستند، که معمولاً برای نظارت بر مکان‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شوند و بسته به شرایط محیطی انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها در نقاطی نصب می‌گردند که به راحتی قابل رؤیت نباشد. به‌علاوه به گروه‌های مختلفی مانند دوربین های آنالوگ، دوربین های دیجیتال و دوربین های تحت شبکه تقسیم می‌شوند.

درحالی‌که داشتن یک دوربین یا سیستم امنیتی برای محافظت از خانه یا اشیاء قیمتی شما بسیار مهم است، دانستن نحوه استفاده کامل از آن ضروری‌تر است. مطمئناً شما تمایل دارید که در هر زمان و هر مکانی به دوربین‌های مداربسته خود دسترسی داشته باشید و هنگامی که از خانه یا محل کار خود دور هستید مراقب املاک خود باشید.

خوشبختانه، می‌توانید با اتصال دوربین امنیتی به تلفن همراه خود این امکان را فراهم کنید.

بیشتر بدانید: برای مشاهده 10 دوربین کوچک برتر اینجا کلیک کنید. 

دوربین مداربسته کوچک

تماشا به صورت زنده در هر زمانی

دسترسی به زمان واقعی و کنترل دوربین مداربسته کوچک یکی از بزرگ‌ترین مزایای اتصال دوربین به تلفن همراه شما است.

درصورتی‌که بخواهید بدانید که در اطراف ملک خود چه می‌گذرد یا بچه‌ها و حیوانات خانگی را کنترل کنید، فقط کافی است که تلفن خود را برداشته و برنامه را راه‌اندازی کنید تا بدون توجه به‌جایی که هستید، فیلم زنده محل موردنظر را مشاهده کنید. همچنین، این دوربین‌ها امکان ضبط دارند و شما می‌توانید فیلم‌های ضبط شده را ببینید که آیا رویدادی اتفاق افتاده یا خیر؟

برای افرادی که تمام روز دور از خانه هستند، استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به دوربین های امنیتی به آن‌ها حس آرامش زیادی می‌دهد. زمانی که از خانه دور هستید، می‌توانید مراقب اموال، خانواده و اشیاء قیمتی خود باشید. مشاهده و پخش بلادرنگ هرگز اجازه نمی‌دهد هیچ موضوع مهمی را از دست بدهید.

این مدل از دوربین های در کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد برای مشاهده بخشی از نوع کاربردی این دوربین ها اینجا کلیک کنید.

نمونه از یک دوربین برای مشاهده از راه دوربین توسط تلفن همراه: دوربین VH3-HB بیسیم

هشدارهای زمان واقعی برای اقدام سریع‌تر

اکثر دوربین های  امنیتی مدرن هوشمند بوده و مجهز به تشخیص حرکت هستند. زمانی که دوربین هوشمند یک شخص، وسیله نقلیه یا رویدادهای دیگر را تشخیص می‌دهد، می‌تواند فوراً زنگ هشداری را برای صاحب‌خانه ارسال کند. هشدار در لحظه برای جلوگیری از سرقت و جنایات ضروری است.

هنگامی که مشغول کار هستید یا از تعطیلات لذت می‌برید، یک هشدار بی‌درنگ در تلفن شما می‌تواند همه چیز را نجات دهد. زیرا شما فوراً متوجه می‌شوید که چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است و اقدامات لازم را انجام می‌دهید.

امکان سفارش سازی تمام ویژگی ها

از زمانی که دوربین مداربسته کوچک را به تلفن همراه خود وصل کردید، می‌توانید از تمام ویژگی‌های آن به‌طورکامل استفاده کنید و تنظیمات را به دلخواه خود انجام دهید.

شما می‌توانید برنامه زمانی دوربین کوچک را برای ضبط، به صدا درآوردن آژیر و ارسال اعلان‌ها سفارشی کنید. به‌عنوان مثال، اگر معمولاً تعطیلات آخر هفته را در خانه می‌مانید و نمی‌خواهید آژیر آزاردهنده‌ای به صدا درآید، آن را از قبل غیرفعال نمایید.

همچنین، حساسیت دوربین را جهت عدم ارسال آلارم‌های کاذب، تنظیم کرده و برای مناطق خصوصی یا مکان‌هایی که نیازی به نظارت ندارند، آن را بپوشانید تا هشدارهای غیرضروری را کاهش دهید.

مدیریت چندگانه به طور هم‌زمان

یک دوربین مداربسته مخفی کوچک باکیفیت، امکان دسترسی چند کاربر را به طور هم‌زمان فراهم می‌کند. این بدان معناست که شما و خانواده و دوستانتان می‌توانید دوربین یکسانی را در تلفن‌های خود مشاهده کنید.

این مورد بسیار مفید است. زیرا زمانی که شما امکان دسترسی ندارید افراد دیگر از خانه شما محافظت می‌کنند. علاوه بر این، همه اعضای خانواده می‌توانند سالمندان، کودکان و حیوانات خانگی را در هر زمان از طریق تلفن خود چک کنند.

بااین‌حال، همه انواع دوربین مخفی کوچک از دسترسی چند کاربره پشتیبانی نمی‌کنند یا تعداد کاربرانی را که می‌توانند به طور هم‌زمان به دوربین دسترسی داشته باشند را محدود می‌کنند.

دوربین مداربسته کوچک

5 ویژگی در زمان خرید دوربین کوچک مداربسته متصل به تلفن

 در زمان خرید دوربین کوچک متصل به موبایل باید مواردی را در نظر بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید.

به‌عنوان مثال، آیا می‌خواهید چهره سارق را به‌وضوح در تلفن خود ببینید؟ یا قصد شنیدن مکالمات در مکان خانه یا دفتر خود را دارید؟ و یا تمایل دارید مستقیماً از طریق دوربین با عزیزان خود صحبت کنید؟

اگر یک دوربین امنیتی با کیفیت با ویژگی‌های کلیدی زیر انتخاب کنید، می‌توانید همه آن‌ها را داشته باشید. (قبلا راهنمای دوربین امنیتی را منتشر کرده ایم)

وضوح بالا

کیفیت تصویر یک دوربین مداربسته کوچک عامل برجسته‌ای است که بر تجربه شما در هنگام تماشای نماهای زنده تأثیر می‌گذارد.

وضوح چشم انسان 576 مگا پیکسل است (اما درواقع تنها حدود 7 مگا پیکسل مهم است). بنابراین چگونه یک دوربین امنیتی با وضوح پایین، می‌تواند ملک شما را تحت نظر داشته باشد؟

دوربین های امنیتی با وضوح بالا تجربه کاربری بهتری را هم در مشاهده زنده و هم در پخش از راه دور به شما ارائه می‌دهند.

با دوربین مخفی کوچک وضوح بالا، می‌توانید چهره همه افرادی را که از مکان شما عبور می‌کنند را به‌راحتی مشاهده کنید. مهم‌تر از آن، تصاویر واضحی که توسط دوربین‌های امنیتی با کیفیت بالا گرفته می‌شود، در مواقعی که نیاز به پیگرد قانونی است، بسیار مؤثر هستند.

شما برای محافظت از اموال خود، به دوربینی نیاز دارید که حداقل بتواند چهره انسان و شماره پلاک خودرو را شناسایی کند. درواقع، باید رزولوشن 1080p و بالاتر باشد.

دید عالی در شب

اگر تمایل دارید در تاریکی شب و خارج از ساعات کاری، دفتر خود را کنترل کرده و یا به فرزندان کوچک خود در خواب، نگاهی بی اندازید، بهتر است که به این ویژگی‌ها توجه کنید. دوربین مداربسته با دید در شب عالی می‌تواند کمک زیادی داشته باشد.

قبل از خرید دوربین کوچک مخفی به تعداد LED هایی که فاصله دید در شب و وضوح را تعیین می‌کنند، دقت کنید. هرچه تعداد LED ها بیشتر باشد، کیفیت دید در شب بهتر است.

برای داشتن کیفیت دید بهتر در شب، می‌توانید دوربین های امنیتی با نورافکن را انتخاب کنید. نورافکن‌های فعال شده با حرکت، ناحیه مانیتورینگ را روشن و دوربین را قادر می‌سازند تا تصاویر واضح و تمام رنگی در شرایط کم‌نور ثبت کنند.

تشخیص هوشمند و هشدارهای فوری

هشدار فوری قبل از وقوع جرم بسیار ضروری است. این می‌تواند به جلوگیری از وقوع اتفاق کمک کند و در تماس با پلیس اقدام سریع انجام شود. به این ترتیب می‌توان از اشیای قیمتی محافظت و در اسرع وقت از آسیب دیدن جلوگیری کرد.

درواقع برای محافظت بیشتر و مقابله از ضرر در سریعترین موقع، باید دوربین کوچک هوشمند متصل به تلفن را انتخاب کنید و امنیت خانه و محل کار خود را تامین کنید.

اکثر دوربین های مداربسته حرکات را تشخیص می‌دهند، اما دوربین های هوشمند افراد، وسایل نقلیه یا حتی حیوانات خانگی و بسته‌ها را نیز تشخیص دهند. یک دوربین امنیتی هوشمند قادر است هشدارهای کاذب را تا حد زیادی کاهش داده و تا روی رویدادهایی که واقعاً مهم هستند، متمرکز شوید.

صدای دو طرفه

هم برای ارتباط از راه دور و هم برای امنیت، دوربین های مداربسته کوچک با صدای دو طرفه می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

با این دوربین‌ها می‌توانید به افراد به صورت شفاهی هشدار دهید. به این طریق که در هر کجا باشید، قبل از ایجاد هرگونه خسارت، از سرقت یا خرابکاری جلوگیری کنید.

نمونه یک دوربین مخفی با صدای 2 طرفه: دوربین فیلمبرداری مخفی VR-301

برنامه تلفن دوربین امنیتی با حمل آسان

یک برنامه تلفن دوربین مخفی کوچک باقابلیت کارکرد آسان (هم برای آیفون و هم برای تلفن‌های اندرویدی) برای افرادی که توانایی‌های لازم ندارند، مفید است. به‌عنوان مثال باید افراد مسن یا کودکان به راحتی بتوانند با آن کار کنند و با تنظیمات پیچیده گیج نشوند.

دوربین مداربسته کوچک

سؤالات مهم

آیا می توان از دوربین مداربسته مخفی بدون وای فای استفاده کرد ؟

قطعاً بله. در اتصال دوربین مداربسته به تلفن همراه، بودن شبکه وای فای ضروری نیست. درواقع شما می‌توانید از راه دور به دوربین ملک خود بدون وای فای دسترسی داشته باشید و آن را کنترل کنید. در این شرایط باید از دوربین مینی سیم کارت خور استفاده کنید.

اما، باید در ابتدا بررسی کنید که آیا دوربین مخفی شما، سیم کارت از پیش نصب شده دارد یا خیر. اگر بله، با تیم فروش تماس بگیرید تا از فعال بودن آن مطمئن شوید. در غیر این صورت، باید یک سیم کارت خریداری کنید.

در بیشتر موارد، سیم کارت پس از قرار دادن آن در جای خود فعال می‌شود. اما برخی از سیم‌کارت‌ها ممکن است برای کار کردن به APN وارد شده نیاز داشته باشند. برای آشنایی با نحوه وارد کردن اطلاعات APN می‌توانید با متخصصان ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

آیا امکان اتصال دروبین مداربسته کوچک  به گوشی بدون اینترنت ممکن است ؟

در پاسخ باید گفت، بله، اما به صورت محدود. برای اتصال بدون اینترنت دو روش برای شما وجود دارد.

یکی این است که دوربین امنیتی را به یک روتر وصل کنید و در این صورت تا زمانی که دوربین و تلفن در یک شبکه محلی (LAN) باشند، می‌توانید بدون اینترنت به دوربین در گوشی خود دسترسی داشته باشید.

این روش تنها زمانی کار می‌کند که دوربین و تلفن همراه شما در محدوده شبکه روتر قرار داشته باشند. وقتی دور هستید، دوربین از تلفن شما جدا می‌شود.

روش دیگر این است که یک شبکه WiFi برای دوربین بی‌سیم خود با هات اسپات گوشی ایجاد کنید. این روش مستلزم آن است که دوربین بی‌سیم همیشه در محدوده هات اسپات گوشی باشد.

دوربین مداربسته کوچک

اگر نتوانم دوربین مداربسته مخفی خود را به تلفن همراه وصل کنم چه کنم ؟

اگر نمی‌توانید دوربین را به تلفن وصل یا پخش‌های زنده را مشاهده کنید، نکات رایج عیب‌یابی را در اینجا آورده‌ایم:

  • شبکه دوربین  و اتصال برق را بررسی کنید.
  • با تست دستگاه‌های شبکه، مطمئن شوید که اتصال شبکه پایدار است.
  • برای رفع مشکلات دوربین مداربسته را مجدداً راه‌اندازی کنید.
  • دوربین را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
  • اگر هیچ یک از نکات بالا جواب نداد، می‌توانید از پشتیبانی کمک بخواهید.

آیا امکان هک دوربین مداربسته کوچک متصل به تلفن وجود دارد؟

پاسخ کوتاه خیر است. هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازه شما و رمز عبور مناسب به دوربین دسترسی پیدا کند.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از هک شدن دوربین کوچک خود این است که رمز عبور پیش‌فرض را تغییر دهید و آن را خیلی ساده نکنید. (چگونه بفهمیم دوربین ما هک شده است)

نتیجه

امروزه انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته وجود دارد، که به ما امکان نظارت بر امنیت خانه و محل کارمان را می‌دهند. اما اتصال دوربین مداربسته مخفی به تلفن می‌تواند آن را بسیار مفیدتر کند و این روند بدون دردسر باشد. ما با ارائه بهترین نوع از دوربین های کوچک و ارائه راهنمایی‌ و پشتیبانی قوی این کار را برای شما سهل‌تر کرده و برای امنیت بیشتر در کنار شما هستیم.