پیشرفته ترین دوربین 360 درجه ای با فناوری HDR

پیشرفته ترین دوربین 360 درجه ای با فناوری HDR

فکر می کنید پیشرفته ترین دوربین 360 درجه ای چه ویژگی هایی دارد؟ضبط فیلم به صورت 360 درجه با پوشش دهی کامل کار نسبتاً دشواری به نظر می رسد بنابراین انتخاب دوربینی که بتواند این پروسه را پشت سر بگذارد کمی عجیب است.

دوربین 360 درجه ای در یک نگاه

بیشترین ضبط فیلم در دوربین 360 درجه ای توسط ماژول دوربین چندگانه صورت می گیرد و دو لنز وجود دارد که از نظر زاویه دید عریض متفاوت هستند. این روش در گرفتن فیلم به صورت کروی اجرا می شوند و در نهایت یک فیلم و بعدی با قاب استاندارد عرضه می شود. چیزی که در مورد دوربین 360 درجه ای مهم است، دوخت خودکار تصاویر، تثبیت تصاویر، پخش مستقیم و سطح رزولوشن است. در دوربین 360 درجه ای عملکرد کراپ بسیار مهم است به طوری که باعث می شود یک فیلم صاف و معمولی داشته باشیم. در این فیلم ها همه چیز روی یک قاب اتفاق می افتد و این موضوع باعث می شود که موقعیت فیلمبرداری در سطح وسیعی صورت بگیرد. حالت فیلم برداری آهسته و همینطور جی پی اس از دیگر موارد مهم در دوربین 360 درجه ای محسوب می شود. حال فکر می کنید بهترین دوربین 360 درجه ای چه ویژه هایی دارد؟

قدرتمندترین دوربین 360 درجه ای در سال 2021

قطعاً وقتی صحبت از بهترین دوربین 360 درجه ای است باید محصولی معرفی شود که بیشترین کیفیت را داشته باشد و دوربین insta one R این ویژگی مهم را دارد!

امکانات دوربین insta one R به این صورت است که خاصیت مدولار برای آن در نظر گرفته شده است. به طوری که قابلیت فیلم برداری 360 درجه به صورت 5.7K را دارد و ویدیو نرمال تا 4K را پوشش می دهد. در این دوربین از بهترین برنامه ویرایش استفاده شده است و موقعیت تثبیت کننده آن عالی است. از سوی دیگر کیفیت تصاویر ثبت شده بی نظیر است و خاصیت ضد آب نیز برای آن وجود دارد پس هر چه که فکرش را می کنید در این دوربین دیده می شود. دوربین insta one R یک دوربین همه کاره است به طوری که به شما اجازه تعویض لنز می دهد و می توانید عملکرد دوربین را تغییر دهید. این دوربین دارای یک سنسور 1 اینچی است و سبب می شود که کیفیت بالایی نسبت به دوربین های اکشن داشته باشد و معمولاً تا عمق 5 متر از آب را پوشش می دهد. در آپشن های دوربین insta one R در مورد چندین حالت نرخ فریم مخصوص عکسبرداری وجود دارد که با حرکت آهسته صورت می گیرد. در این محصول از آپشن ویرایش هوش مصنوعی و ادغام کلیپ استفاده شده است و شرایط تصحیح رنگ ها نیز وجود دارد. البته که دارای جلوه های متعددی است و این موضوع باعث می شود که تصویر برداری در بهترین قالب صورت بگیرد.

دوربین insta one R یک دوربین عالی 360 درجه ای است که به شما کمک می کند در صورت نیاز یک دوربین اکشن معمولی هم داشته باشید. ماژول های بیشتری در این دوربین اجرا شده است که سبب می شود نسبت به نسخه های قبلی سرعت بهتری داشته باشد. مزایای دوربین insta one R این است که دو دوربین را در یک دوربین اجرا کرده است، بهترین برنامه ویرایش برای دوربین دیده می شود و در نور کم نیز کیفیت ثبت تصاویر بالایی دارد و تثبیت شگفت انگیزی برای آن تعریف شده است. اما یک سری موارد نیز در خصوص دوربین insta one R وجود دارد که شاید کمی عجیب به نظر برسد. اول اینکه زمان پردازش برای این دوربین طولانی است و مورد بعد اینکه قیمت نسبتاً بالایی دارد و در لیست حرفه ای ترین دوربین 360 درجه ای بازار قرار گرفته است. برای استفاده از این دوربین باید لپ تاپ و تلفن قدرتمندی داشته باشید.

دوربین insta one R 360

معرفی سه مورد از بهترین دوربین 360 درجه ای

در این بخش قصد داریم 3 دوربین مشهور با قابلیت فیلم برداری 360 درجه ای را معرفی کنیم.

Insta360 one x

دوربین insta360 one x یک دوربین بی نظیر 360 درجه ای با فناوری HDR است. این دوربین توانسته سطح رزولوشن 5.7 K را پشتیبانی نماید و به طور کلی قابلیت ضبط ویدئوی اسلوموشن را نیز دارد. دوربین بسیار سبک وزن طراحی شده است که در نهایت به کمتر از 150 گرم می رسد. اینطور که مشخصات فنی این دوربین نشان می دهد، حداکثر وضوح تصویر در آن 5760 در 2880 است و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ساپورت می کند. عمر باتری معمولاً یک ساعت است که شاید راضی کننده به نظر نرسد. میزان رزولوشن برای آن نیز 18 مگاپیکسل ارزیابی شده است. این دوربین ضد آب نیست! اگر اینستا 360 وان ایکس دو قابلیت باتری و ضد آب را ندارد، چرا در لیست بهترین دوربین 360 درجه ای قرار گرفته است؟

دوربین insta360 one x

به طور کلی یک بررسی مهم در این راستا وجود دارد، اول اینکه ثبت فیلم عالی به دو فاکتور مهم بستگی دارد. فاکتور اول ثبت تصویر با کیفیت و مورد دوم نیز پردازش خوب و روان است. خوشبختانه این دوربین توانسته با لنزهای فیش آی دوتای خود بهترین فیلم برداری 360 درجه ای را پوشش دهد و امکان ثبت تصاویر به شکل کاملاً فوق العاده برای آن وجود دارد. اما آنچه سبب محبوبیت وان ایکس شده است تهیه ویدیوهای عریض و منظم است که بسیار ساده طراحی شده اند. به طور کلی تثبیت کننده تصویر داخلی در این دوربین به شکل خارق العاده ای عمل می کند و برای افراد نیمه حرفه ای یک انتخاب بی نظیر است.

دوربین GoPro Max

اگر بگوییم گوپرو مکس بهترین دوربین 360 درجه ای است که می توانید بخرید، بیراه نگفته ایم! این دوربین یک پکیج کامل در اختیار شما قرار می دهد. بگذارید کمی در مورد مشخصات آن بدانید. اول اینکه خاصیت ضد آب برای آن مطرح شده است که دیگر مشکل دوربین قبل را ندارد تا عمق 5 متری از آب را پوشش می دهد. وزن آن 163 گرم است و در لیست دوربین های سبک وزن قرار گرفته است. مورد بعدی اینکه سطح رزولوشن این دستگاه 5.7 k است و حداکثر نرخ 30 فریم در ثانیه را ساپورت می کند. وضوح تصویر 16.6 مگاپیکسل است و عمر باتری آن نیز در حدود 100 دقیقه است.

دوربین GoPro Max

مزایای دوربین گوپرو مکس بیشتر مربوط به 4 آیتم مهم است. اول اینکه این دوربین روند ویرایش و پردازش آسانی دارد. ضد آب است و این یعنی دوام بیشتری در در طبیعت دارد. حرکات سریع ورزشی را به ثبت میرساند و برای ماجراجویی بی نظیر است.

از خوبی ها گفتیم اما باید با شما روراست باشیم. این دوربین در نور کم عملکرد جالبی ندارد و به درد تصویربرداری در تاریکی نمی خورد. از سوی دیگر فیلم های دو بعدی تولید شده توسط این دوربین معمولاً سطح کیفیت کمی دارد اما در صورتی که بخواهیم فیلم 360 درجه را تبدیل به یک فیلم سنتی دو بعدی نمایید، یکی از مهمترین مزیت دوربین 360 درجه ای این است که به واسطه نرم افزار overcapure به شما اجازه این کار را می دهد تا بتوانید فیلم فول اچ دی تماشا کنید. در این دوربین تثبیت کننده فوق العاده ای اجرا شده است و توالی 360 درجه ای را ساپورت می کند.

دوربین human eyes vuze XR

دوربین human eyes vuze XR یک دوربین هوشمند است که واقعیت مجازی را مشخص می کند کیفیت ساخت این دوربین بسیار خوب است و وزن آن 212 گرم تعیین شده است. این دوربین توانسته وضوح تصویر 18 پیکسل را به ثبت برساند که رقم بی نظیری است. عمر مفید باتری برای این دوربین هم 60 دقیقه ای اعلام شده است. یک شاخص مهم در این دوربین کیفیت عالی تصاویر دو بعدی و سه بعدی است به طوری که سبب شده تا کیفیت ساخت آن بی نظیر باشد. دستگاه از نظر نرم افزار دسکتاپ دچار مشکل است.

دوربین human eyes vuze XR

در این دوربین از لنز های پاپ آپ استفاده شده است به طوری که هم در لیست بهترین دوربین 360 درجه ای قرار گرفته است و هم می تواند به صورت سه بعدی فیلم ها را طراحی نماید. این طراحی هوشمندانه است و مکانیزم لولاها کاملاً قوی طراحی شده است به طوری که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

سطح رزولوشن برای این دوربین 5.7 K اعلام شده است که قابل قبول به نظر می رسد.

ویژگی های بهترین دوربین 360 درجه ای

در بخش قبل 3 مورد از بهترین دوربین 360 درجه ای معرفی شد اما بسیاری از مدل های دیگر وجود دارد که ما در سایت مینی دی وی پرو به شما معرفی کرده ایم. هر یک از دوربین های 360 درجه ای یک سری مشخصات مهم دارند که با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

اول اینکه این دوربینها در واقع ویدیو های معمولی می گیرند و آنها را با هم ترکیب کرده و عرضه می کنند. در برخی از سبک های جدید دوربین 360 درجه ای، آپشن فری کپچر اجرا شده است یعنی به شما اجازه می دهد که فیلم را پیش از ضبط، بررسی کنید و به نسبت های دیگر تغییر دهید. این دوربین کمک می کند که بتوانید به نسبت 16:9 تصویربرداری داشته باشید. البته که به طور کلی این دوربین ها سطح رزولوشن 4K را شامل می شود.

در برخی از مدل های دوربین 360 درجه ای از استریم زنده استفاده می شود که کمک می کند تا سطح ارگونومی عالی اجرا شود. مثلاً دوربین RICOH THETA V یکی از سبک هایی است که با ارگونومی عالی که دارد توانسته ساختار قابل قبولی اجرا نماید. البته این دوربین در لیست دوربین 360 درجه ای گران قیمت قرار دارد برای لایو زنده بی نظیر است به طوری که 8 دوربین در آن استفاده شه است که می تواند تا 80 دقیقه ویدیوی 360 درجه ای را پوشش دهد.

طراحی مینیمال از دیگر ویژگی های مهم دوربین 360 درجه ای محسوب می شود که در دوربین سامسونگ مدل GEAR360 دیده می شود. این دوربین وضوح تصویر زیادی ندارد اما از نظر طراحی بی نظیر است و بسیار سبک وزن طراحی شده است و به نوعی دوربین 360 درجه ای جیبی محسوب می شود. اگر دوربین کوچک و ریز می خواهید این دوربین بی نظیر است و به طور کلی نوعی دوربین مخفی ارزان قیمت نیز محسوب می شود.

یکی دیگر از ویژگی های مهم در مورد دوربین 360 درجه ای، کیفیت خوب آن برای تصویربرداری در خارج از خانه است. یعنی وضوح تصویربرداری باید به صورتی باشد که در محیط باز نیز استاندارد لازم را داشته باشد. مثلاً دوربین GARMIN VIRB 360 یکی از بهترین پیشنهادات در این زمینه است به طوری که طراحی بدنه عالی دارد و ضد آب است و وضوح تصویر برای آن 15 مگاپیکسل ارزیابی شده است. این دوربین توانسته وضوح فیلم برداری 2880 در 2880 را پشتیبانی نماید و نرخ 30 فریم در ثانیه را پشتیبانی می کند. در این دوربین 4 میکروفن وجود دارد که سبب تولید صدای پیچیده ای می شود به طوری که قابلیت ادیت برای صدا نیز وجود دارد و دارای سنسورهای مخصوص شتاب سنج و ژیروسکوپ است.

راهنمای خرید دوربین 360 درجه ای

اگر قصد خرید دوربین 360 درجه ای دارید، دو نکته را مدنظر قرار دهید اول اینکه دوربین های 360 درجه ای کاربرد دو بخشی دارند یعنی شما می توانید تنظیمات دلخواه را روی آن انجام دهید پس به این موضوع توجه کنید و سبک جدید از دوربین 360 درجه ای را خریداری کنید.

مورد بعدی اینکه این دوربین ها از نظر سطح قدرت در شرایط خاص خود هستند یعنی گاه به شکلی طراحی می شوند که نیاز است ساختار دوربین مشخص شود و از نظر ضد آب بودن بررسی شود. پس باید بدانید که دقیقاً چه دوربینی انتخاب می کنید.

دوربین 360 درجه ای

به رزولوشن تصویر و دید در شب نیز دقت کنید. ما در سایت مینی دی وی پرو به شما پیشنهادات بی نظیری از دوربین 360 درجه ای خواهیم داد تا بتوانید محصولی دقیقاً مناسب با سطح نیاز خود خریداری کنید. تصاویر ضبط شده در این دوربین ها معمولاً چندین شاخص متفاوت دارند برخی از آنها دو بخشی هستند و برخی نیز به صورت تک قاب ثبت می شوند. بررسی این موارد سبب می شود که ساختار اجرایی برای دوربین ها دقیقاً صورت بگیرد. البته که این دوربین ها بر اساس طراحی بدنه و ساختار ظاهری نیز دسته بندی خود را دارند.