راهنمای دوربین پانورامیک 360 درجه (پانوراما)

راهنمای دوربین پانورامیک 360 درجه (پانوراما)

دوربین های 360 درجه اولین بار در سال 2008 میلادی از طرف شرکت قدرتمند سونی به بازار ارایه شد، این دوربین ها بیشتر برای زاویه دید 360 درجه آنها معروف می باشد. شرکت سونی SONY با ارایه این دوربین به بازار، توانست سهم بزرگی از بازار را تصاحب کند، چرا که این دوربین ها دارای قابلیت های بسیار پیشرفته ای می باشد که نسبت به دوربین های موجود در بازار، بسیار زیاد بود و همین دلیل پیروزی شرکت سونی در تصاحب بازار بود، در ادامه این مقاله به توضیح پیرامون ویژگی های خارق العاده این محصول می پردازیم و همچنین به نقاط قوت و ضعف آن و مواردی که در بیشتر مواقع از این دوربین استفاده می شود می پردازیم، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

تاریخچه تولید دوربین های 360 درجه ، با قابلیت های منحصر به فرد

دوربین های 360 درجه

این دوربین ها همانطور که از نام آنها پیداست دارای لنزی با زاویه دید 360 درجه می باشند که میتواند تصاویری را با همین زاویه دید ضبط و ثبت کند. این تکنولوژی در بسیاری از مکان ها کاربرد دارد، اول از همه این که وقتی زاویه دید دوربینی افزایش پیدا می کند باعث می شود که محوطه بزرگتری را پوشش دهد و از این رو برای فیلمبرداری از منطقه ای مشخص به عنوان مثال از تمامی ابعاد یک باشگاه، با تعداد کمتری از این دوربین ها میتوانید محیط بزرگتری را تحت پوشش فیلمبرداری قرار دهید.

البته این دوربین ها به خاطر نوع طراحی خاصی که دارند در تمامی مکان ها قابل استفاده می باشند، ولی نقطه ضعف نیز دارند و آن این است که این دوربین ها باطری خور هستند و به عنوان دوربین مدار بسته به ندرت از آنها استفاده می شود، ولی به این موضوع توجه داشته باشید که این دوربین ها می توانند به راحتی با اتصال به شارژر به صورت دوربین مدار بسته هم قابلیت داشته باشند، چرا که باطری این دوربین ها رگلاتوری می باشد و در حین شارژ قادر به فیلمبرداری نیز هست.

دوربین 360 درجه با قابلیت های باور نکردنی

موارد استفاده

این دوربین از روز های اولی که به بازار ارایه شد بیشتر برای استفاده خانگی خرید میشده، منظور از استفاده خانگی، کار گرفتن از این دوربین به عنوان یک دوربین مراقبتی بسیار مناسب می باشد. منظور ما از کلمه مراقبتی، دوربینی است که برای مراقبت و نظارت از کارها استفاده می شود، به عنوان مثال برای نظارت بر کارکرد پرستار بچه که به شکل درستی کار خود را انجام دهد به علاوه این دوربین دارای 5 نوع مختلف موشن حرکتی می باشد.

یعنی می توان این دوربین را در حالت موشن حرکتی در جایی قرار داد و دوربین با شنیدن کوچکترین صدا یا حرکت روشن شده و شروع به فیلمبرداری میکند و دوباره بعد از اینکه محیط آرام شد و دیگر کسی در مکان قرار گرفتن دوربین نبود، خود دوربین به صورت خودکار به حالت استند بای باز میگردد، از این رو میتوان در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی کرد. معمولا این دوربین ها به طور میانگین، نسبت به مودی (MODE) که برای موشن حرکتی انتخاب می کنید، بین 220 تا 240 ساعت در حالت استند بای باقی می ماند، از کاربرد ها و مکان های استفاده این دوربین می توان روز ها صحبت کرد، چرا که سایز این دوربین هم مناسب می باشد و به اندازه یک توپ بسیار کوچک می باشد.

از این رو در همه جا می توان از این دوربین استفاده کرد و به واسطه لوازم جانبی و پایه های خاصی که دوربین دارد به راحتی میتوانید آن را در هر مکانی نصب کرد و بدون دردسر و سختی از مکان مورد نظر خود فیلمبرداری نمایید. البته این دوربین دارای کاربرد های بسیار دیگری می باشد، از غبیل اتصال به اینترنت یا استفاده بجای یک وب کم، که در ادامه به توضیح در مورد آنها می پردازیم، با ما همراه باشید.

دوربین 360 درجه با قابلیت عکسبرداری فوق حرفه ای

قابلیت اتصال به WIFI

این دوربین یک دوربین تحت شبکه می باشد که به راحتی به اینترنت وصل می شود، از این رو به راحتی می توانید به صورت آنلاین تصاویر دوربین را چک کنید، به طور میانگین فاصله ای که می توان تصاویر این دوربین را چک کرد تمام دنیا می باشد که با ست کردن ای پی این دوربین بر روی گوشی تلفن همراه خود، به راحتی با نصب کردن یک برنامه هر وقت و از هر کجا که بخواهید به راحتی می توانید به دوربین خود متصل شوید و تصاویر را ببینید. البته این تنها ویژگی این دوربین در بحث اینترنت و شبکه نمی باشد، بیشتر کاربران این دوربین کسانی هستند که از آن به عنوان یک وب کم قوی یا دوربین ویدیو کنفراس استفاده میکنند، ویدیو کنفراس به دوربین هایی می گویند که برای برگزاری کنفراس ها و صحبت های آنلاین استفاده میشوند.

دوربین 360 درجه با قابلیت های بسیار عالی

قابلیت عکسبرداری

این دوربین علاوه بر تمامی قابلیت های عالی و چشمگیری که ذکر کردیم، دارای قابلیت عکسبرداری در مود های مختلف است (منظور از مود های مختلف این می باشد که برای عکسبرداری هم میتوان به صورت 360 درجه عکس انداخت هم به صورت فول اچ دی و ...) که می توانید با استفاده از آنها عکس های زیبایی را بگیرید، گرچه که این دوربین مجهز به چشمی می باشد (در بعضی از مدل ها) با استفاده از WIFI می توانید با گوشی خود حتی زمانی که دوربین در حال فیلمبرداری می باشد، عکسبرداری نیز کنید، چون این دوربین 360 درجه می باشد بنابراین زاویه دید بسیار گسترده ای دارد که از این رو می توانید تصاویر بسیار زیبایی را مخصوصا در طبیعت با استفاده از این دوربین بگیرید.

دوربین 360 درجه با قابلیت عکسبرداری 360 درجه