معرفی و خرید دوربین های ورزشی کوچک

معرفی و خرید دوربین های ورزشی کوچک

امروزه در فضاهای مجازی و اینترنت ویدیو های هیجان انگیزی از طبیعت گردان ماجراجو مختلفی مشاهده می کنیم و دلمان می خواهد ما هم بتوانیم با یک سیستم ضبط تصویر جم و جور و راحت از گردش، ورزش و ماجراجویی خود مستند کوتاه بسازیم و داشته باشیم.

این فیلم ها و ویدیوها، نفس را در سینه حبس می کنند و هر لحظه ما را ترقیب به امتحان کردن آن تجربه و یا مشابه آن و ساختن فیلمی این چنینی می کنند. ضبط این ویدیو ها قطعا با دوربین های معمولی امکان پذیر نیست چرا که سایز دوربین و مزاحمت ایجاد نکردن آن هنگام ضبط تصاویری که در شرایط حساس گرفته می شود شرط بسیار مهمی است. دوربین های ورزشی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند معمولا بسیار جم و جور و استفاده از آنها بسیار سهل و آسان است و با دوربین های معمولی تفاوت دارند. شرکت های سازنده دوربین های ورزشی معمولا محصولات خود را به گونه ای تولید می کنند که به راحتی در شرایط سخت مورد استفاده قرار می گیرند و کاربران بتوانند حد اکثر استفاده را با حداقل جا گیری داشته باشند.

دوربین ورزشی کوچک small action camera

دوربین های ورزشی عموما با بدنه ای مقاوم ارائه می شوند چرا که در هنگام بالا رفتن از کوه و ورزشی پر تحرک هستید بدنه به راحتی آسیب ندیده و بتوانید با خیال راحت تمرکز خود را روی قوای فیزیکی خود داشته باشید. برخی از آن ها ضدآب هستند که امکان استفاده از آنها در ورزشی های آبی فراهم میشود و برخی دیگر با استفاده از نوعی کیس مخصوص قابلیت استفاده در زیر آب را دارند. در این مقاله بهترین این نوع دوربین ها را به شما معرفی می کنیم تا با خیال راحت دست به خرید و شروع ما جراجویی خود را داشته باشید.

دوربین ها ورزشی که در انگلیسی به Action Camera نامیده می شود نوعی از دوربین های دیجیتال هستند که شما را قادر به فیلم برداری در شرایط سخت و پیچیده می کنند که برای ثبت فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که خود کاربر درون تصاویر حضور دارد یا زاویه دیدی که انجام دهنده آن نوع فعال ورزشی که در حال انجام آن است را ثبت و ضبط کند. این دوربین ها معمولا قابلیت تصمیم گرفتن در وضعیت Burst Mode یا تایم لپس را دارند و همچنین ویدیو هایی با کیفیت HD را ضبط می کنند که امروزه به این کیفیت کیفیت های فول اچ دی و 4K اضافه شده است. همچنین یکی دیگر از قابلیت های این دوربین ها امکان ضبط ویدیوئی به صورت اسلوموشن و 120 یا 240 فریم بر ثانیه است که حرکات شما را با دور آهسته و با وضوح بالا ضبط و قابل پخش می کند.

سایز کوچک این دوربین ها معمولا به گونه ای است که امکان ضبط ویدیو از زاویه دید فیلمبردار را فراهم می کنند و می توان به وسیله ی آنها یک مستند ورزشی حرفه ای را ساخت و پرداخت کرد. برخی از مثال هایی که در این زمینه می توان نام برد روی کلاه ایمنی، روی سینه یا روی دسته فرمان دوچرخه و دیگر وسایل نقلیه است تا در آن واحد هم به ورزشتان و هم به ایجاد یک مستند ورزشی هنری دست بزنید. همچنین این دوربین ها را می توان روی سه پایه های مخصوص یا مونوپاد سوار کرد.

دوربین های ورزشی معمولا به گونه ای طراحی می شود که هر زمان فیلمبرداری شروع شد، دیگر کمترین نیاز به دخالت کاربر وجود ندارد و استفاده کننده نیازی نیست هر چند وقت یکبار دوباره آن را تنظیم کند چراکه این نوع دوربین ها بدون نیاز به دخالت به ضبط وقایع در قالب ویدیو می پردازند و می توانند جوری برنامه ریزی شوند که حتی تمام وقت در حال ضبط فیلم قرار نگیرند. معمولا یک دوربین از این نوع، دارای کارت حافظه MicroSD و درگاه Micro-USB یا USB-C است که به راحتی می توانید آن را به رایانه متصل کنید و فیلم های ضبط شده را مشاهده و انتقال دهید.

دوربین ورزشی گوپرو

دوربین های ورزشی معمولا برای ورزش های محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا مکان های بسته را می توان با دوربین های مداربسته مورد فیلم برداری و ضبط وقایع قرار داد و معمولا جز جدا نشدنی ورزش هایی همچون پرش هوایی، پرواز با لباس بالدار و موارد دیگر به شمار می روند که می توانید با ضبط تصاویر آن دیگران را نیاز از تجربه ای که داشته اید با خبر کنید. گاهی اوقات برخی از دوربین ها برای استفاده از زاویه هایی خاص از قبیل کلاه ایمنی به کار می روند که سایز و منعطف بودن این دوربین ها برای جاگیری روی کلاه بسیار مهم است که باعث می شود از نگاه کاربر به ضبط تصاویر بپردازند، در حالی که یک دوربین ثانویه ای به وسیله کاربر همچون تخته، بال، دسته فرمان و یا کمر وی متصل می شود که از پایین تصاویر کاربر را ثبت کرده و از عکس العمل های وی تصویر می گیرد.

بهترین دوربین های ورزشی که در ادامه معرفی خواهیم کرد ویژگی هایی دارند که باعث شده تا برای عکس و فیلم برداری ایده آل باشند که از خصوصیات این دوربین ها به نصب و راه اندازی آسان، جا گیری مناسب، تصویر برداری با فریم بالا و زوایای گوناگون را می توان معرفی کرد. ساخت بهترین دوربین های اکشن معمولا به گونه ای است که در برابر ضربه، آب و افتادن مقاوم باشند و به راحتی با هر آسیب جانبی از کار نیوفتند. برخلاف دوربین های دیگر، دوربین ورزشی معمولا کوچک و جمع و جور است و برای همین می توان آنها را به راحتی درون کیف، روی موتور، دوچرخه، کلاه کاسکت، اسکی و حتی روی سگتان قرار دهید و به راحتی تصویر مورد نظر را ضبط و در صورت نیاز مشاهده کنید.

برای آشنایی بیشتر با دوربین های ورزشی مقاله "دوربین ورزشی چیست؟ چرا باید یک دوربین ورزشی خریداری کنم " را مطالعه کنید.

دوربین وزرشی گوپرو هیرو ۵

پرچمدار جدید، گوپرو هیرو 5 قادر است تا ویدیوهایی را بارزولوشن 4K و 30 فریم بر ثانیه ثبت کند، این تصاویر جزئیات بسیار بیشتری دارند و می توانید آن ها را به سادگی و بدون از دست دادن جزئیات و کیفیت کراپ کنید و مورد استفاده در مستند ورزشی خود قرار دهید. همچنین امکان ضبط ویدیو با رزولوشن های پایین تر نیز وجود دارد.

دوربین ورزشی گوپرو 5

رزولوشن سنسور دوربین گوپرو 5 در حالت عکاسی نیز نسبت به نسل گذشته بهبود قابل توجهی داشته است و حالا می توانید تصاویر ثابت 12 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت را ثبت کنید و در کنار فیلم های ثبت شده عکس های با کیفیت ثبت شده نیز داشته باشید. همچنین حالا می توانید از حالت ویژه ی SuperPhoto استفاده کنید تا کیفیت بسیار بالاتری را در نهایت دریافت کنید که بی شک این امکانات از این دوربین یک همراه درجه یک ساخته.

در دوربین اکشن گوپرو هیرو 5 بلک از بدنه ای کاملا مقاوم استفاده شده و لرزش گیر بسیار قوی و هوشمند این دوربین به شما این امکان را می دهد که بتوانید در مسابقات رانندگی یا مسابقات صخره نوردی و آفرود با اتوموبیل که تکان های زیادی می خورد تصاویری با کیفیت ضبط کرده و به مخاطبان خود نمایش دهید. البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که صفحه نمایش لمسی بزرگتری که در عقب بدنه قرار گرفته است، می تواند کنترل های بصری بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار دهد و صفحه نمایش بیشتر شبیه به یک پیش نمایش برای کنترل بهتر تصویر است.

این دوربین ورزشی دارای رابط کاربری بسیار آسانی بوده و ترکیب آن با اپلیکیشن قدرتمند این کمپانی، باعث شده است تا کاربران تمامی امکانات آن را تنها با چند حرکت ساده فعال نمایند و مورد استفاده قرار دهند.

از ویدیوبلاگرهای حرفه ای تا کاربران مبتدی، همه و همه کاربری و تواناهایی گوپرو هیرو 5 را تایید می کنند که چگونه توانسته اند با کمک این دوربین مستندی لذت بخش را در قابل فیلم به روی نمایشگر به نمایش در بیاورند. گریپ های مختلف و امکان اتصال میکروفن و دسته، باعث شده است فیلمبرداری در سخت ترین شرایط با این اکشن کمرا راحت تر از همیشه باشد و شما همچون شکارچی ای ماهر که در پی شکار است از لحظه به لحظه ی ماجرای خود فیلم داشته باشید و ایرادات خود را برطرف نمایید تا ورزشکری به مراتط بهتر از روز قبل باشید.

همچنین نباید از سیستم ثبوت تصویر فوق العاده ی گوپرو که در سری هیرو 5 بهترین عملکرد را دارد، غافل شد که این امکان در کمتر دوربین هایی با این سایز مورد استفاده قرار داده شده است.

سیستم ثبوت داخلی اختصاصی گوپرو با نام HyperSmooth در این دوربین، نسخه ی به روز شده ی شماره ۲ را تجربه می کند. نسخه ای که باعث شده است در هر لرزشی حتی در دشوارترین جاده های آفرود، تصویر نهایی شما، نهایت ثبوت و حداقل نویز و لرزش را داشته باشد تا دیگر در خرید این دوربین ورزشی حرفه ای جای شک و شبهه ای برای شما باقی نمانده باشد.

با خرید گوپرو هیرو 5 شما اکشن کمرایی دارید که دارای چندین مرحله ی مختلف برای ثبات حداکثری تصویر است. یک دوربین اتوماتیک و جم و جور فوق العاده که امکان تصویر برداری در هر شرایطی را به شما می دهد و مهم ترین به روزرسانی های این تکنولوژی می توان به تشخیص و تنظیم اتوماتیک خط افق نام برد که کادر بندی ای متفاوت در ضبط فیلم به شما عرضه می کند.

گوپرو در هیرو 5 دو امکان فوق العاده برای عکاسی قرار داده است. عکاسی تصاویری با کنتراست بالا و نوردهی عالی، عکس هایی بدون ماتی و با حداکثر شفافیت و همچنین ویژگی Super Photo با الگوریتم پردازش تصویر که به شما کمک می کند تا تمامی جزئیات فریمتان را با حداکثر دقت ممکن به ثبت برسانید.

گوپرو در این دوربین قدرتمندترین استبیلایزر داخلی خود را به نمایش گذاشته است. با فعال کردن گزینه ی مکس هایپر اسموث در GoPro Max پرتحرک ترین حرکات ورزشی حتی در دوچرخه سواری و آفرود مسیرهای ناهموار، به روان ترین شکل ممکن به ثبت می رسد و به هیچ عنوان اکر جاساز کردن دوربینتان مناسب باشد این مدل دوربین در ثبت تصاویر شما را نا امید نمی کند. این قابلیت در هر ۲ حالت فیلمبرداری عمودی و افقی امکان پذیر است. با سیستم چیدمان لنزهای اپتیکال و دیجیتال گوپرو مکس شما قادر هستید تنها با یکبار لمس صفحه نمایش این اکشن کمرا، انواع مودهای فیلمبرداری خود را مطابق با صحنه ی پیش رو تنظیم نمایید و در زمان مورد نیاز از آنها استفاده نمایید.

این دوربین قابلیت PowerPano دارد که با این ویژگی می توانید یک عکس ۲۷۰ درجه ی پانوراما را با کمترین میزان نویز و فارغ از هر لرزشی به ثبت برسانید. قابلیت پاورپانو در هنگام عکاسی اکشن، سلفی و افقی فعال است. تمامی این عکس ها با رعایت اتوماتیک خط افق به ثبت می رسند تا با نهایت کیفیت و استاندارد تصاویر شما به ثبت و ضبط برسند.

به کمک دوربین اکشن کمرا gopro-5 و یا اپلیکیشن گوپرو شما می توانید در لحظه، سبک فیلمبرداری خود را تغییر داده و آن را از حالت عکاسی یا فیلمبرداری عادی به ۳۶۰ درجه یا کروی تغییر دهید و فیلم ها و عکس ها خلاقانه ی فوق العاده ای به قاب تصویر بکشید. همچنین فیلم های ضبط شده را در لحظه ادیت کرده و آنها را از طریق تلفن هوشمند خود به اشتراک بگذارید تا در هر زمان و در هر مکان به صفحه ی مجازی خود رفته و با دیگران این ویدئو را به اشتراک گذاشته و خاطرات خوش خود را زنده کنید.

می توانید برای خرید این دوربین ورزشی کاملا حرفه ای اینجا کلیک کنید

چگونه GoPro ورزش ها را متحول کرد

دوربین دیگر این دسته از دوربین های ورزشی که استفاده کننده های بسیاری هم داشته مدل INSTA-360 درجه است که به شما امکان فیلم برداری 360 درجه در لحظه را می دهد که از این دوربین یک مدل منحصر به فرد برای علاقه مندان فیلم برداری به صورت 360 ساخته تا آنها را در ورزش و فعالیت منحصر به فردشان همراهی و یاری نماید. قابلیت تصویربرداری با 2 روش را دارد که کاربران می توانند بنابر نیازشان حالت مورد نظر خود را انتخاب کنند و تصویر از زاویه دلبخواهشان را به ضبط برسانند. یکی در حالت با زاویه دید بالا و دیگری از طریق لنز دوگانه با زاویه 360 درجه. با این روش ها شما همیشه بهترین ابزار را برای تصویربرداری در دست خواهید داشت.

انواع دوربین ثبت لحظات ورزشی

 FLOWSTATE نام سیستم لرزشگیری است که در دوربین های اینستا 360 به کار رفته است. این قابلیت سبب حذف لرزش های ناشی از تکان های دوربین و ایجاد ویدئوهای حرفه ای خواهد شد. اقلب ویدئو های ورزشی اسکی سواری روی برف و پرش از ارتفاعی که مشاهده می کنید به کمک این دوربین به ثبط و ضبط رسیده و همچنین به لطف لنز دوگانه 360 این دوربین قادر است از تمام زوایا و چشم اندازهای منحصربفرد هوایی بدون نیاز به وسایل جانبی لرزش گیر، تصاویر خاصی را به ثبت برساند تا خودتان هم بهد از تماشای آنها به وجد بیایید.

می توانید برای خرید این دوربین فوق العاده اینجا کلیک کنید 

دورین دیگر با شکل و شمایل متمایزی که قصد معرفی آن را داریم دوربین مدل ZGPAX S222 WIFI است که از این دوربین یک تصویر بردار حرفه ای و خوش دست ساخته که بتوانید در دوچرخه سواری از آن استفاده نمایید.

برای خرید این دوربین در همین لحظه و دریافت آن درب منزل اینجا کلیک کنید

و اما سرآمد دوربین ها در تصویر برداری با وضوح بالا این مدل از سونی است که به شما امکان فیلم برداری با تمام جزئیات ریز و درشت را می دهد که در تصویر پر تحرک و پر تنش چیزی از قلم جا نماند و همه چیز به ثبت و ضبط برسند. این مدل دوربین ورزشی شرکت sony که RX0-II نام دارد یک شاهکار به تمام معنا برای تثبت تصاویر ورزشی به شمار می آید.

sony RX0-II

برای خرید یا مشاهده این شاهکار فیلم برداری بر روی این لینک کلیک کنید