تاریخچه دوربین های شلنگی آندوسکوپ، بروسکوپ

تاریخچه دوربین های شلنگی آندوسکوپ، بروسکوپ

توانایی نگاه کردن به درون بدن انسان از دیرباز یک مهارت ارزشمند بوده است، به خصوص اگر می‌توانستید این کار را بدون اینکه ابتدا وارد بدن انسان شوید، انجام دهید. در حقیقت، آندوسکوپ‌های بدوی در خرابه‌های پمپئی پیدا شد که نشان می‌دهد پزشکان رومی ممکن است زمانی از آن‌ها استفاده کرده باشند (البته قبل از وقوع کل آتشفشان).

اولین آندوسکوپ قابل تأیید شناخته شده در سال 1805 پس از میلاد ارائه شد. یک پزشک آلمانی به نام فیلیپ بوزینی به چیزی برای معاینه دستگاه ادراری نیاز داشت، بنابراین او یک لوله ویژه ایجاد کرد که برای هدایت نور در جایی که نیاز داشت طراحی شده بود.

یکی از این وسایل برای اولین بار در سال 1868 برای معاینه معده یک فرد زنده مورد استفاده قرار گرفت و اندکی بعد مدل دیگری به طور خاص برای آنالیز مثانه طراحی شد. فقط یک مشکل با این دستگاه ها وجود داشت: آنها انعطاف پذیر نبودند. در واقع، فردی که معده‌اش را آنالیز کرده بود، یک شمشیر بلعیده بود، بنابراین می‌توانید تصور کنید که متقاعد کردن شخص دیگری برای امتحان کردن چقدر دشوار است.

این مشکل تا سال 1932 حل نشد، زمانی که یک متخصص گوارش آلمانی به نام رودولف شیندلر یک مدل انعطاف پذیر ایجاد کرد که می توانست از طریق دستگاه های مختلف فرد عبور کند. چند دهه بعد، در دهه 1950، تیمی از پزشکان و دانشمندان دوربینی را ساختند که مجهز به یک دوربین کوچک بود که امکان تشخیص بهتر را فراهم می کرد.

از آن زمان، پیشرفت‌های آندوسکوپ‌های پزشکی عمدتاً بر بهبود کیفیت تصویر متمرکز شده است و امروزه می‌توانید دید بهتری از اندوسکوپ‌های درونی خود داشته باشید. با این حال، صنایع دیگر از این فناوری استفاده کردند و با آن کار کردند و کاربردهای جدیدی برای آن در همه مشاغل پیدا کردند.

لنز دوربین شلنگی بورسکوپ

مدل‌هایی که برای کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند، اغلب «بورسکوپ» یا دوربین شلنگی نامیده می‌شوند، اگرچه اساساً یکسان هستند. لوله‌کش‌ها، معماران، مکانیک‌ها و حتی پرسنل گروه بمب‌گذاری از آن‌ها برای نگاه کردن به شکاف‌ها و شکاف‌های تاریک بدون آسیب رساندن به نمای بیرونی استفاده می‌کنند.

امروزه، این دوربین‌های کوچک بازرسی به‌طور گسترده در دسترس عموم قرار دارند و همه از پیمانکاران گرفته تا افرادی که کارهای خود را انجام می‌دهند، می‌توانند یکی از آن‌ها را خریداری کنند. بسیاری از آنها به تلفن هوشمند شما متصل می شوند و به شما امکان می دهند هر چیزی را که نیاز دارید به طور کامل بررسی کنید، ببینید - و ضبط کنید.

دوربین های شلنگی بورسکوپ، واقعاً به شما احساس می کنند که یک جیمز باند با فناوری پیشرفته هستید، حتی اگر فقط سعی کنید حلقه ازدواج خود را از زهکشی بیرون بیاورید.

دوربین بازرسی شلنگی

مزایای دوربین بازرسی شلنگی مبتنی بر اندروید

اگر در زمینه ای کار می کنید که نیاز به بازرسی ماشین آلات پیچیده دارد، ممکن است قبلاً یک بورسکوپی اختصاصی داشته باشید که به طور مرتب از آن استفاده می کنید و این باعث می شود که تعجب کنید که چرا باید خود را برای خرید یک مدل مبتنی بر اندروید را به زحمت بیندازید.

با این حال، واقعیت این است که اگرچه این دوربین‌ها ممکن است به اندازه کافی برای جایگزینی دوربین‌های گران‌قیمتی که قبلاً دارید خوب نباشند، اما ویژگی هایی را ارائه می‌دهند که ارزش قیمت (نسبتاً متوسط) خود را داشته باشد.

از آنجایی که دوربین های شلنگی بسیار کوچک هستند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را با خود حمل کنید، بدون اینکه مجبور باشید یک جعبه ابزار مجزا را بچرخانید. خود دوربین‌ها را می‌توان به راحتی جمع کرد و در یک کیف درون جعبه ابزار معمولی‌تان قرار داد.

دوربین های شلنگی نه تنها باعث صرفه جویی در زمان (و در نتیجه پول) می شود، بلکه شما را تشویق می کند که در واقع بیشتر از آن استفاده کنید. زیرا دسترسی و نحوه استفاده از آن بسیار آسان است و در کمتر از 3 دقیقه آماده راه اندازی و شروع بازرسی از درون حفره ها و مکان های تنگ و تاریک میباشد.

احتمالاً همچنان به آن بورسکوپی گران قیمت نیاز خواهید داشت، زیرا می تواند کیفیت بصری را ارائه دهد که یک مدل مبتنی بر تلفن نمی تواند به آن امیدوار باشد. با این حال، داشتن یکی از این دوربین های شلنگی اندرویدمی‌تواند فوق‌العاده مفید باشد – و اگر خراب شود، تعویض آن بسیار ارزان‌تر از آن مدل های گران‌قیمت است.

آینده دوربین های شلنگی

بررسی داخل قطعات با دوربین شلنگی

در حالی که بسیاری از نوآوری‌ها تا به امروز در فناوری بورسکوپی، آندوسکوپ و دوربین بازرسی بر بهبود کیفیت تصویر متمرکز شده‌اند، پیشرفت‌های متعددی در افق وجود دارد که ممکن است نحوه استفاده ما از این ماشین‌های کوچک مفید را کاملاً تغییر دهد.

دوربین شلنگی از بزرگترین تغییرات اضافه شدن یک کانال کاری خواهد بود. این یک لوله جدا از دوربین است که می تواند با هر ابزار دیگری که ممکن است تکنسین به آن نیاز داشته باشد نصب شود. این می‌تواند شامل ابزارهای مکانیکی باشد که به شما امکان می‌دهند تعمیرات را از راه دور انجام دهید، دقیقاً مانند آنچه در سال‌های اخیر با جراحی آندوسکوپی دیده‌ایم (که باید همچنان بهبود یابد).

هم در صنعت انرژی های تجدیدپذیر و هم در صنعت هوانوردی، فناوری ترکیب نیرو نقش بزرگی در سال های آینده ایفا خواهد کرد. دوربین شلنگی به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد فوراً فرورفتگی‌ها را در توربین‌ها رفع کنند و می‌توانند کار خود را روی چندین صفحه نمایش ببینند - که هم تصاویری بهتر و هم فرصتی برای ثبت تعمیرات برای مراجعات بعدی فراهم می‌کند.

فناوری آنقدر سریع پیشرفت می‌کند که نمی‌توان گفت این ماشین‌ها تنها چند سال دیگر قادر به انجام چه کاری خواهند بود. با این حال، یک چیز مسلم است: شما همیشه وانمود می کنید که یک نیروی دریایی هستید و هر بار که از آن استفاده می کنید، برای نجات گروگان خطرناک آماده می شوید.

نمونه از دوربین شلنگی ارزان قیمت

دوربین شلنگی ارزان قیمت