چگونه یک بورسکوپ یا ویدئوسکوپ صنعتی (شلنگی) انتخاب کنیم؟

چگونه یک بورسکوپ یا ویدئوسکوپ صنعتی (شلنگی) انتخاب کنیم؟

بازرسی بورسکوپ یک روش تشخیص بصری برای کنترل کیفیت نواحی است که چشم انسان مستقیما نمی تواند آنها را مشاهده کند، نواحی خاص مانند رگ ها، قسمت داخلی لوله تجهیزات غیر قابل جدا شدن، سطح داخلی شکاف لوله، سطح مایع و غیره. این فناوری که به عنوان دوربین بازرسی لوله یا دوربین شلنگی یا دوربین بروسکوپ نیز شناخته می شود، به بینندگان این امکان را می دهد که به وضعیت مناطق، حفره ها، لوله ها، داخل قطعات ماشین و موتور، داخل سوراخ ها و تمامی مناطق خارج از محدوده دید خود نگاهی بیاندازند.

قبل از انتخاب دوربین شلنگی بورسکوپ صنعتی باید این 8 نکته را بدانید. موقعیت دقیق سوراخ بازرسی. این به شما کمک می کند تا جهت دید دوربین را بدانید، مسیر قابل دسترسی و طول لوله ورودی که انتخاب می کنید را درک کنید.

1. موقعیت دقیق سوراخ بازرسی: به شما کمک می کند تا جهت دید دوربین را بدانید، مسیر قابل دسترسی و طول لوله ورودی را که انتخاب می کنید، درک کنید.

2. اندازه دقیق سوراخ بازرسی: به شما کمک می کند تا قطر مورد نیاز خود را تعیین کنید، 3.7 میلی متر، 5.5 میلی متر، 8.5 میلی متر یا 9 میلی متر.

3. اندازه اشیاء بازرسی را مشخص کنید: این شامل کل اندازه اشیاء بازرسی، اندازه ترک ها یا اعوجاج، این مهم ترین عامل برای تعیین زاویه دید و روشنایی نور است که ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

4. اندازه نقص: اندازه عیوب عامل مهمی برای تعیین وضوح مناسب، زمان بزرگنمایی، حداقل نقص قابل تشخیص و توانایی فوکوس است تا بتوانید تصاویر مناسب و واضح را بگیرید.

5. فاصله و زاویه از لنز تا اشیاء بازرسی: فاصله لنز تا اشیاء بازرسی مستقیماً بر نیازهای روشنایی تأثیر می گذارد، صرف نظر از اینکه از استانداردها یا منبع نور با شدت بالا استفاده می کنید، زاویه دید عاملی است که باعث میشود این سوال پیش آید که آیا به کاوشگر خمشی یا مفصلی نیاز دارید، سپس بهترین موقعیت دید را برای به دست آوردن کاوشگر پیدا می کند. بهترین وضوح تصویر و حداکثر بزرگنمایی

6. بازتاب نور: سطوح مختلف بازتاب متفاوتی دارند، به مواد و زبری سطح بستگی دارد. بنابراین، شما باید روشنایی مناسب را با توجه به موقعیت خاص انتخاب کنید تا بهترین اثر را داشته باشید.

7. مسیر نزدیک شدن به نقطه بازرسی: یک مسیر خمشی یا منعطف دلیل میتواند نیاز شما را تغییر دهمد این سوال را بپرسید که به کدام نوع لوله دوربین شلنگی  نیاز داشته باشید.

8. شرایط کاری: شما باید دما، رطوبت، نور و سایر عوامل را برای بازرسی در نظر بگیرید، یک مدل عملکرد خوب مانند ضد آب، ضد روغن، مقاومت در برابر خوردگی، سخت، تداخل الکترومغناطیسی قوی یا نوسانات شدید ولتاژ و ضد انفجار انتخاب کنید. به طوری که می توانید آن را در یک ایستگاه کاری امن استفاده کنید.

امیدواریم که این نکات می تواند به شما در انتخاب یک بورسکوپ مناسب کمک کند.

راهنمای خرید دوربین شلنگی، دوربین آندوسکوپی، دوربین بروسکوپ صنعتی

گزینه ایده عال برای شما کدام است؟

دوربین شلنگی ۵ متری برند DEPSTECH مدل DS300 Dual Camera از دوربین مگاپیکسلی COMS با کیفیت بالا با صفحه نمایش لمسی صنعتی 8 اینچی با کیفیت بالا، جلوه بازیابی تصویر با کیفیت بالا، طراحی قابل حمل یکپارچه دستگاه کل سبک تر است و پروب تشخیص 360 درجه هدایت همه جهته برای موارد مختلف استفاده می شود. ریخته گری قطعات خودرو تست می شود. یک سیستم راهنمای چراغ فیبر نوری LED عقب با روشنایی تا 100000 لوکس منبع نور روشن تری را برای بازرسی فراهم می کند. خط لوله 20mm/3.7mm/5.5mm/9mm/9mm قطر Duallens، طول 1-8 متر (قابل سفارشی سازی). تراز سفیدی خودکار و کاهش نویز تصویر، تصویر را واضح‌تر و واضح‌تر می‌کند و جزئیات جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین ۵ متری برند DEPSTECH مدل DS300 Dual Camera

در حال حاضر ویدئوسکوپ RALCAM عمدتا در خودروها، موتورهای هوا، خطوط لوله، قطعات مکانیکی و غیره استفاده می‌شود. می‌تواند آزمایش‌های غیر مخرب را بدون جدا کردن یا تخریب مونتاژ و عملیات توقف تجهیزات انجام دهد و همچنین می‌تواند برای کانال‌های تهویه، تهویه مطبوع استفاده شود. کانال ها، لوله های آب، لوله های صنعتی. بازرسی تصویری جوش های داخلی، خوردگی، گرفتگی، اختلاف، اجسام خارجی و غیره.

خرید دوربین

انواع دوربین های بازرسی شلنگی

آندوسکوپ های شلنگی

بسیاری از مردم به طور طبیعی تمایل دارند که اصطلاح "دوربین آندوسکوپ" را با روش های پزشکی مرتبط کنند. از نظر فنی، هر دستگاهی که آندوسکوپ نامیده می شود به احتمال زیاد به طور خاص برای استفاده در داخل بدن انسان طراحی شده است. با این حال، این نام اغلب به عنوان یک مرجع کلی تر برای طیف وسیعی از مدل ها و کیت های دوربین بازرسی شلنگی آندوسکوپی استفاده می شود که در بسیاری از صنایع و برنامه های مختلف استفاده می شود.

آندوسکوپ های شلنگی

اصطلاح آندوسکوپ به طور گسترده به یک دوربین مینیاتوری (اغلب با نور) اشاره می کند که روی یک پروب بلند، نازک و انعطاف پذیر نصب شده است. در مواردی که برای استفاده پزشکی در نظر گرفته شده‌اند، دستگاه‌های آندوسکوپی معمولاً یکی از قطرهای کوچک‌تر دوربین مار فروخته شده را تشکیل می‌دهند که در برخی موارد به حدود 4 میلی‌متر می‌رسد.

دوربین های شلنگی آندوسکوپی با قطر بزرگتر برای استفاده در کاربردهای تشخیصی و اکتشافی عمومی می توانند در اندازه های مختلف از 5.8 میلی متر تا 80 میلی متر و بیشتر باشند. دوربین بازرسی اصولاً برای استفاده در تشخیص پزشکی در بدن انسان در نظر گرفته نشده است، اصطلاح صحیح معمولاً «بورسکوپ» یا «فیبرسکوپ» (بسته به طراحی و عملکرد آن) است. نام‌های عمومی مانند «دوربین بازرسی انعطاف‌پذیر» نیز بسیار رایج هستند.

آندوسکوپ های USB به طور فزاینده ای برای کارهای معمولی، رومیزی یا میدانی استفاده می شوند. به طور مشابه، انواع مختلفی از دوربین‌های اکتشافی را می‌توان با استفاده از طیف وسیعی از آداپتورها و لوازم جانبی به دیگر دستگاه‌ها یا صفحه‌نمایش‌های دستی - مانند تلفن‌های همراه - متصل کرد. به عنوان مثال، اکنون بسیاری از مردم از دوربین های بازرسی برای آیفون یا دوربین های آندوسکوپ برای دستگاه های اندرویدی در سراسر جهان استفاده می کنند. دوربین های آندوسکوپی اغلب توسط برنامه‌های دوربین اصلی برای پلتفرم‌های مربوطه پشتیبانی می‌شوند، که معمولاً با کیت دوربین به عنوان پیوندی برای دانلود رایگان ارائه می‌شوند.

دوربین های شلنگی بورسکوپی

همانطور که در بالا ذکر شد، borescope یک اصطلاح است که برای اشاره به هر نوع دوربین بازرسی که به طور خاص برای استفاده پزشکی انسان در نظر گرفته نشده است، استفاده می شود. دو نوع اصلی دوربین بازرسی بوروسکوپ وجود دارد: سخت و انعطاف پذیر. بورسکوپ های سفت و سخت زمانی معمول بودند، اما امروزه محصولات انعطاف پذیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

دوربین های شلنگی بورسکوپی

هر دو بورسکوپ سفت و سخت و انعطاف پذیر ممکن است در مجموعه ای از لنزهای فیبر نوری یا مبتنی بر میله و راهنماهای تصویر ساخته شوند. در این مورد، این دوربین های بازرسی فیبر نوری اغلب به عنوان "فیبرسکوپ" نامیده می شوند. با این حال، بورسکوپ های استاندارد معمولا برای اکثر انواع بازرسی های روزانه، صنعتی یا تجهیزات غیر مخرب کافی هستند. هنگام مقایسه بروسکوپ و آندوسکوپ، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشت. از آنجایی که آندوسکوپ ها اصولاً برای استفاده در بدن انسان طراحی شده اند، قطر آنها کمتر و انعطاف پذیرتر است. دوربین‌های بازرسی کوچک، که گاهی اوقات به عنوان دوربین‌های بازرسی بورسکوپ کوچک برچسب‌گذاری می‌شوند، می‌توانند برای طیف وسیعی از کاربردهای تخصصی غیرپزشکی نیز مفید باشند.

بورسکوپی بزرگتر اغلب نور روشن تری نسبت به اکثر آندوسکوپ ها دارد. معمولاً میدان دید وسیع تری را ارائه می دهد (از 50 تا 120 درجه). این میدان دید اغلب از طریق گوشی متصل یا واحد مشاهده قابل تنظیم است. آندوسکوپ‌ها معمولاً می‌توانند بزرگنمایی یا زوم بیشتری نسبت به بورسکوپی‌های استاندارد ارائه دهند که برای مشاهده دقیق‌تر از نزدیک ایده‌آل است.

لیست و قیمت دوربین شلنگی مانیتوردار

دوربین های بازرسی شلنگی بی سیم

دوربین بازرسی بی سیم یک اصطلاح عمومی است که هم برای بروسکوپ و هم برای آندوسکوپ استفاده می شود. صرف نظر از هدف اصلی این ابزار، یک دوربین بازرسی بی سیم می تواند ویدیوی جریانی خود را از طریق Wi-Fi روی یک صفحه از راه دور پخش کند. این می‌تواند در محیط‌ها و برنامه‌های خاصی مفید باشد، جایی که ارسال فیلم به طور مستقیم به یک ماژول مشاهده دستی متصل از طریق یک کابل متصل ناخوشایند است.

دوربین های بازرسی شلنگی بی سیم

لیست و قیمت دوربین شلنگی متصل به گوشی

دوربین های بازرسی بلوتوث گزینه دیگری برای مشاهده از راه دور هستند که از اتصال بلوتوث جفت شده به دستگاه به جای اتصال اینترنت Wi-Fi استفاده می کنند. امروزه بسیاری از مدل‌های دوربین snake عملکرد بی‌سیم را ارائه می‌دهند، از جمله بورسکوپ‌های سخت و انعطاف‌پذیر. آنها اجازه می‌دهند فیدهای ویدیویی از لپ‌تاپ، تلفن، تبلت، رایانه رومیزی یا سایر انواع مانیتور LCD مشاهده شوند. بسته به محدوده سیگنال و قدرت، این اغلب می تواند در یک مکان کاملا مجزا از خود دوربین انجام شود. به همین دلیل، دوربین های بازرسی بی سیم اغلب به عنوان دوربین های بازرسی از راه دور شناخته می شوند.

برای استفاده پیشرفته در مناطق خطرناک یا بسیار غیرقابل دسترس، دوربین های بازرسی تخصصی نیز در دسترس هستند که می توانند به طور کامل از راه دور توسط یک واحد کنترل دستی هدایت شوند.