دوربین حرارتی مداربسته چیست؟

دوربین حرارتی مداربسته چیست؟

دوربین های حرارتی را می توان برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد که در آن تشخیص دقیق بسیار مهم است. از حفاظت محیطی و تشخیص تغییرات در دمای محیط گرفته تا نظارت بر بیمار تا امنیت محیط به عنوان دوربین مداربسته و بسیاری موارد دیگر.

محبوبیت دوربین‌های حرارتی به دلیل توانایی آن‌ها در شناسایی تهدیدات احتمالی و کاهش هشدارهای نادرست - در عین احترام به حریم خصوصی - باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. دوربین‌های حرارتی به دلیل برد تشخیص بالا، نیاز به دوربین‌های متعدد را کاهش می‌دهند، زیرا حتی تعداد کمی از آنها می‌توانند یک ملک کامل را پوشش دهند. علاوه بر این، قدرت پردازش در این دوربین ها برای پشتیبانی از سیستم های تجزیه و تحلیل افزایش یافته است. در این پست، نگاهی به چگونگی بهبود سیستم‌های امنیتی دوربین‌های حرارتی می‌اندازم و نمونه‌هایی از نحوه استفاده از آنها در عمل را ارائه می‌دهم.

دوربین حرارتی مداربسته

شناسایی موارد پنهان

دوربین های حرارتی تنها بر اساس گرمای ساطع شده از افراد و اشیاء تصاویر را ثبت می کنند. این بدان معناست که آنها می توانند یک طرح کلی از یک تهدید بالقوه را مشاهده کنند، مهم نیست که چقدر دید ضعیف است. آنها در هیچ نوری به اندازه یک روز آفتابی روشن دقیق هستند. این امر به ویژه در مناطق خطرناک و دورافتاده که ممکن است در شب نوری وجود نداشته باشد بسیار مهم است.

شناسایی موارد پنهان در دوربین مداربسته حرارتی

هنگامی که با فناوری تجزیه و تحلیل ترکیب می‌شود، دوربین‌های حرارتی می‌توانند یک تهدید بالقوه شناسایی شده را بررسی کنند، به طور خودکار موارد اضافی را رد کنند و در تشخیص دقیق تهدید واقعی به درستی روی تهدید متمرکز شود و نگهبان را از موقعیت‌های بالقوه بحرانی مطلع کنند. به عنوان مثال، یک دوربین حرارتی ممکن است جسمی را در حال حرکت به سمت محیط یا منطقه محدود تشخیص دهد. سپس می‌تواند تشخیص دهد که آیا این یک وضعیت غیرتهدیدکننده است، مانند عبور یک حیوان، یا چیزی که نیاز به توجه دارد، مانند ماشین یا شخص. اگر مورد دوم باشد، می‌توان یک نگهبان برای بررسی بیشتر مستقر کرد، در حالی که موقعیت‌های غیرتهدیدکننده زیاد مورد توجه قرار نمگیرد و به صورت تکراری در طول روز اتفاق میفتد. این باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان، منابع و هزینه های کلی مرتبط با بررسی هشدارهای اشتباه می شود.

این امر مخصوصاً زمانی مفید است که مجبور باشید از یک محیط بزرگ محافظت کنید که نظارت بر آن توسط محافظان بسیار سخت است. دوربین های حرارتی به عنوان مثال از طریق ویژگی هایی مانند تشخیص خطوط متقاطع، تشخیص حرکت یا تشخیص پرسه زدن در مناطق خاص، امکان تشخیص کارآمد مزاحمان را فراهم می کنند. کاهش هشدارهای کاذب به این معنی است که تیم های امنیتی می توانند تلاش خود را بر روی حوادث خاص متمرکز کنند. اگر یک فرد غیرمجاز خیلی به محیط نزدیک شود، یک زنگ هشدار یا بازدارنده صوتی می تواند فعال شود. شرایط آب و هوا یا شرایط نوری کمتر هیچ تاثییری در عملکرد دوربین حرارتی ندارد، زیرا دوربین های حرارتی نتایج واضحی را در بسیاری از محیط ها ارائه می دهند.

نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد دوربین های حرارتی

دوربین‌های حرارتی علاوه بر توانایی دیدن در همه شرایط نوری، به دلیل قابلیت ادغام با نرم‌افزارهای تحلیلی برای کاهش آلارم‌های کاذب، برای پوشش محیط‌های وسیع و مسافت‌های طولانی در جایی که سرنشین‌دهی آن منطقه غیرعملی یا حتی غیرممکن است، ایده‌آل هستند.

احترام گذاشتن به حریم خصوصی

یکی دیگر از مزایای دوربین‌های حرارتی در جامعه امروزی این است که تصاویری را ارائه نمی‌دهند که امکان شناسایی شخصی قابل اعتماد، مانند ویژگی‌های خاص چهره را فراهم می‌کند. این امر به ویژه در مورد مقررات حفظ حریم خصوصی مفید است، زیرا تضمین می کند که یک سازمان به طور ایمن مطابقت دارد، بدون اینکه تهدیدات احتمالی را از دست بدهد.

نظارت بر دما از راه دور

همانطور که از نام آن پیداست، دوربین های هشدار دما به ویژه برای سنجش گرما و نظارت بر مناطق بحرانی دما مفید هستند. این امر به ویژه برای مراکز داده و تجهیزات ذخیره سازی پزشکی مهم است. دوربین‌ها می‌توانند اطلاعات حرارتی را به تصویر اضافه کنند و امکان نظارت بر فرآیندها و تشخیص رفتار غیرعادی در هنگام تغییر دما را فراهم کنند، به عنوان مثال، برای یافتن نشت گرما در ساختمان‌ها یا تشخیص ناهنجاری‌ها در کاربردهای صنعتی، مانند گرمای بیش از حد در ماشین‌آلات یا موتورها.

دوربین های حرارتی در اتاق سرور برای اطمینان از اینکه همه تجهیزات در دمای بهینه کار می‌کنند و داغ نمی‌شوند بسیار مفید است. با تجزیه و تحلیل، می‌توان سرور داغ شده را شناسایی کرد و هشداری به بخش فناوری اطلاعات ارسال کرد تا قبل از تشدید مشکل، مشکل را برطرف کند، و به طور بالقوه از خرابی سیستم و ضررها، جلوگیری می‌کند.

شناخت محدودیت های دوربین های حرارتی

اگرچه دوربین‌های حرارتی می‌توانند برای غلبه بر چالش‌ها در سناریوهای خاص مورد استفاده قرار گیرند، اما باید توجه داشت که شرایط خاصی وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها کارایی کمتری داشته باشند - به خصوص به عنوان یک راه حل مستقل. به عنوان مثال، مه غلیظ و بارش برف بسیار سنگین ممکن است مشکلاتی را حتی برای یک دوربین حرارتی ایجاد کند.

از آنجایی که دوربین‌های حرارتی اجسام را بر اساس گرمای تابشی آن‌ها تشخیص می‌دهند، ممکن است زمانی که محیط یا پس‌زمینه دمای یک شی در تصویر است، با مشکلاتی مواجه شوید. به عنوان مثال، در روزهای بسیار گرم، دوربین های حرارتی ممکن است قادر به تشخیص یک شی از محیط اطراف نباشند. در این موارد، یک دوربین مداربسته عادی برای شناسایی شی مورد نیاز است.

موارد استفاده فراوان

من چند نمونه از نحوه استفاده از دوربین های حرارتی را بیام کردم، اما طیف وسیعی از کاربردهای امنیتی، از حفاظت محیطی اطراف سایت های صنعتی، ذخایر طبیعی، فرودگاه ها و نیروگاه ها وجود دارد.

در شرایط خاص، در مقایسه با دوربین‌های بصری، دوربین‌های حرارتی با ترکیب کنتراست تصویر بالا با تشخیص حرکت برای کاهش آلارم‌های کاذب و جلوگیری از پاسخ‌های غیرضروری، می‌توانند  برای افزایش نظارت، مؤثرتر باشد.