راهنمای نصب دوربین ‌های مدار بسته دام و دوربین مدار بسته بولت

راهنمای نصب دوربین ‌های مدار بسته دام و دوربین مدار بسته بولت

انتخاب نوع مناسب در خرید دوربین مدار بسته برای خانه یا محل کار بسیار مهم است، زیرا دوربین‌های امنیتی همه یکسان نیستند و در وضوح‌، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی می‌باشند. بهترین دوربین امنیتی دوربینی است که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

نصب دوربین ‌های مدار بسته در داخل و اطراف محل مورد نظر شما، به ویژه در یک نهاد شرکتی، تقریباً یک امر اجباری شده است. زیرا احتمال سرقت، خرابکاری و موارد دیگری از این قبیل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. حتی اگر مورد ناخوشایندی از تهاجم به اموال یا فعالیت مجرمانه در محل وجود داشته باشد، به راحتی به لطف استقرار دوربین‌های حفاظتی قابل شناسایی است.

به غیر از امنیت و ایمنی، این دوربین‌ها می‌توانند مزایای بسیار دیگری نیز ارائه دهند. با این حال، آن‌ها عمدتاً به نوع دوربین انتخابی شما بستگی دارند. بسیاری از مردم از این واقعیت آگاه نیستند که انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته وجود دارد که معمولاً در محیط‌های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما به راحتی می‌توانید آنها را از متخصصان ما در مینی دی وی پرو برای تجارت خود تهیه کنید.

شناخت دوربین های مدار بسته دام و بولت

در اینجا ما از بین انواع دوربین‌ های مدار بسته به معرفی و مقایسه دو نوع رایج آن‌ها میپردازیم. این دو نوع به نام‌های Dome و Bulet هستند.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، هر دو نوع دوربین به دلیل شکل آنها نامگذاری شده‌اند. اما در نحوه عملکرد این نوع دوربین‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز ادامه مطلب را بخوانید.

دوربین مداربسته محیط خارجی

دوربین مدار بسته دام

این نوع دوربین‌ها در بدنه‌ای گنبدی شکل عرضه می‌شوند. از این رو، دوربین‌های مداربسته گنبدی یا دام نامیده شده‌اند. دوربین مداربسته دام یک دوربین دایره‌ای شکل و گنبدی است که می‌تواند همسطح سقف و دیوارها قرار گیرد. این دوربین، یک محافظ گنبدی شفاف دارد که روی لنز دوربین قرار می‌گیرد و معمولاً زاویه باز را ایجاد می‌کند.

این دوربین‌های امنیتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر تمام عناصر داخلی و خارجی مقاومت کنند. بعلاوه، Dome در برابر هک مقاوم می‌باشد، که این باعث ایمن‌تر شدن آن می‌شود. همچنین دوربین مداربسته دام قابلیت چرخش 360 درجه را دارد. بنابراین، تمام زوایا را پوشش داده و هیچ بخشی از منطقه به عنوان نقطه کور باقی نمی‌ماند.

طراحی درست به دوربین اجازه می دهد حتی در تنظیمات کم نور یا بدون نور به دلیل LED های مادون قرمز داخلی کار کند. همه دوربین‌ها توانایی ارسال سیگنال‌های ویدئویی از طریق اینترنت را دارند تا صاحب آن بتواند در هر زمان به فیلم دسترسی داشته باشد.

اگرچه دوربین‌های امنیتی دام را می‌توان هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد، بسیاری از مشاغل از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی به دلیل طراحی مجزا از دوربین‌های دام در داخل استفاده می‌کنند.

دوربین های مدار بسته بولت

دوربین های گلوله یا Bullet به دلیل شکل استوانه ای متمایزشان به این شکل نامگذاری شده‌اند. این دوربین‎ها به عنوان یکی از رایج‎ترین انواع دوربین‎های امنیتی یک عامل بازدارنده قابل مشاهده عمل می کنند. این دوربین‌های امنیتی هم در داخل و هم در فضای باز استفاده می‌شوند و دارای ویژگی‌هایی مانند یک لبه کوچک در نوک لنز برای محافظت در برابر هرگونه تابش خیره کننده یا گرد و غبار و خاک و هر آب و هوای دیگری هستند. دوربین های مدار بسته بولت ، طراحی نمادینی دارند که به شدت قابل مشاهده است. همچنین آنها می توانند تا مسافت بسیار طولانی را رصد کنند.

مزایای کلیدی دوربین مداربسته دام

یکی از مزایای اصلی دوربین مداربسته بولت، عدم تشخیص اشاره دوربین است. همچنین، دوربین‌های دام معمولاً به دلیل محافظت از لنز دوربین، دوام بیشتری دارند و در برابر خرابکاری مقاوم‌تر هستند. در مقایسه، دوربین های گلوله را می توان به صورت دستی خاموش کرد یا در موقعیت دیگری قرار داد. شکل و طراحی دوربین‌های دام به شما این امکان را می‌دهد که با حرکت لنز در یک جهت، زاویه بازتری را زیر نظر داشته باشید. در زیر مزایای این دوربین بصورت گزینه‌ای آورده شده است:

  • محتاط تر بوده و با محیط اطراف ترکیب می‌شود
  • دوربین چرخشی 360 درجه و زاویه دید باز
  • مقاوم در برابر خرابکاری
  • ضد آب و هوا
  • دید در شب
  • طراحی محجوب به این معنی است که به راحتی در هر مکانی جا می‎شود
  • مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز
دوربین مداربسته دام

مزایای اصلی دوربین مدار بسته بولت

مزایای اصلی دوربین‌ های CCTV گلوله برد و نصب آنها است. دوربین های گلوله برد طولانی تری دارند که آنها را برای مشاهده مناطق بزرگ مانند حیاط خلوت و پارکینگ ایده آل می‌کند. همچنین نصب دوربین های گلوله راحت تر است و به دلیل شکل دوربین می توان لنزهای بزرگتری را روی بدنه آن نصب کرد. در زیر مزایای این نوع دوربین نیز، به صورت لیست آورده شده است:

  • برد طولانی تر
  • نصب آسان
  • استفاده در فضای داخلی و خارجی
  • ضد آب و هوا و محافظت در برابر تابش خیره کننده و باران
  • دید در شب
  • بسیار قابل مشاهده است بنابراین به عنوان یک عامل بازدارنده برای مجرمان عمل می کند
  • مقاوم در برابر آلودگی در محیط های چالش برانگیز
  • نظارت در فواصل طولانی

استفاده های ایده آل از دوربین مداربسته دام

این دوربین، بهترین نوع برای مغازه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مشاغل است. زیرا طراحی آن به شما امکان می‌دهد تا زاویه وسیع‌تری را در محل خود داشته باشید. بنابراین می‌توان آن را در نقطه استراتژیک سقف قرار داد تا تمام زوایای اتاق را بدون ایجاد مزاحمت در طراحی پوشش دهد.

استفاده های ایده آل از دوربین مداربسته بولت

دوربین‌های بولت را می توان در طیف وسیعی از صنایع مانند تولید، مدیریت املاک و کشاورزی استفاده کرد. آنها نه تنها تصاویر با کیفیت خوب ضبط می کنند. بلکه به عابران هشدار می‌دهند که محل شما تحت نظارت است. به همین دلیل است که آنها به طور سنتی بهترین دوربین مدار بسته را ارائه می‌دهند.

نصب دوربین مداربسته Dom

نصب، دوربین‌ های CCTV گنبدی محتاطانه هستند. نصاب‌ها می‌توانند دوربین‌های دام را در سقف یا دیوارها فرو کرده و یا روی تیرهای دوربین نصب کنند. سیم‌ها در پشت محفظه دوربین قرار می‌گیرند و چیزی در معرض دید باقی نمی‌گذارند.

نصب دوربین ‌های مداربسته دام ساده است. دوربین‌های دام دارای براکت های جداگانه برای نصب هستند که نصب آن را آسان می‌کند. سیم‌ها در پشت دوربین اغلب از طریق یک لوله کوچک که به سقف یا دیوار متصل می‌گردد، نصب می‌شوند. در هر حال برای نصب این دوربین نیاز به یک متخصص است.

به علاوه، یک نصاب می‌تواند دوربین‌های Dome را در داخل یا خارج از منزل قرار دهد. با این حال، پوشش پلاستیکی دام مستعد جمع‌آوری گرد و غبار و زباله است، به‌ویژه زمانی که در فضای باز نصب می‌شود. گرد و غبار و زباله‌ها می‌توانند جلوی دید دوربین را بگیرند، بنابراین هنگام تصمیم گیری به این نکته توجه داشته باشید.

نصب دوربین مداربسته Bullet

دوربین های گلوله که در فضای باز نصب می شوند، مزایایی نسبت به دوربین های دام دارند. به عنوان مثال، آنها به اندازه‌ی دام مستعد گرد و غبار نیستند و دید لنز را مسدود نمی‌کنند.

اما دوربین مداربسته بولت دارای چند نقطه ضعف هستند. آنها کمی از سقف و دیوار بیرون زده می‌شوند و در مقایسه با دوربین های دام قابل مشاهده هستند.

اندازه دوربین های دام و بولت

اندازه دوربین به نیازهای امنیتی شما بستگی دارد. دوربین ‌های مداربسته دام در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. به طور کلی، یک دوربین گنبدی کوچک، وضوح کمتری و یک دوربین گنبدی بزرگ وضوح بیشتری دارد.

در این نوع دوربین‌ها، بزرگ‌تر بودن لزوماً بهتر نیست، حتی اگر وضوح بالاتر باشد. یک دوربین چشم ماهیبا نمای 360 درجه، معمولاً در اندازه کوچکتری عرضه می‌شود. یا یک دوربین با زوم اپتیکال 16 مگاپیکسلی بسیار بزرگ است. اما این دوربین‌ها کاملاً متفاوت هستند و عملکردهای کاملاً متفاوتی دارند.

دوربین ‌های مداربسته بولت نیز در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. مانند دوربین‌های گنبدی، اندازه دوربین به وضوح بستگی دارد. اندازه همچنین می‌تواند به این بستگی داشته باشد که آیا قصد استفاده از دوربین در فضای باز دارید یا خیر. برخی از دوربین‌های فضای باز در محفظه فلزی قرار می‌گیرند تا از آنها در برابر آب و هوا محافظت کنند.

عملکرد دوربین های دام و بولت

در مورد عملکرد، دوربین‌های Dome تطبیق پذیری خوبی را ارائه می‌دهند. این دوربین‌ها دارای موقعیت ثابتی هستند، به این معنی که جهتی که دوربین قرار دارد، تنها جهتی است که می‌تواند ببیند. با این حال، اکثر دوربین ‌های مداربسته دام دارای لنز واید هستند. لنزهای واید نسبت به لنزهای معمولی مناطق دید بزرگ‌تری را ثبت می‌کنند. لنز دوربین گنبدی می‌تواند از 1.8 میلی متر (زاویه باز) تا 170 میلی متر (زاویه باریک) را داشته باشد.

دوربین‌های Dome هم زوم دیجیتال و هم زوم اپتیکال را ارائه می‌کنند. همانطور که می‌دانید از نظر کیفیت ویدیو، زوم اپتیکال به مراتب برتر است. این دوربین‌ها با زوم اپتیکال، تصویر را با بزرگ‌نمایی لنز واقعی دوربین، بزرگ می‌کنند، فرآیندی که وضوح اصلی تصویر را تغییر نمی‌دهد. در مقابل دوربین‌های زوم دیجیتال، لنز قابل تنظیم ندارند. یک دوربین CCTV گنبدی با زوم دیجیتال پیکسل‌ها را بزرگ می‌کند ولی کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

دوربین های دام و بولت

دوربین ‌های مداربسته بولت دارای موقعیت ثابت هستند. اما پس از راه اندازی، شما یا یک نماینده حرفه‌ای می‌توانید به راحتی موقعیت دوربین را تغییر دهید تا زاویه دید را تغییر دهید. تنها چیزی که نیاز دارد شل کردن یا برداشتن چند پیچ، جابجایی مجدد و سپس سفت کردن مجدد پیچ‌ها است. دوربین ‌های مداربسته دام این نوع انعطاف پذیری را ندارد.

اگر برد دوربین مهم است، دوربین Bullet یک راه حل مناسب می‌باشد. همانطور که گفته شد، دوربین‌های Bullet بیشتر قابل مشاهده هستند و به دلیل ویژگی‌های آن، برای گرفتن افراد و اشیاء در فواصل طولانی‌تر ایده آل می‌باشند.

برعکس دوربین مداربسته دام ، اکثر دوربین‌های Bullet دارای زاویه دید استاندارد هستند. شکل دوربین بولت اجازه می‌دهد تا لنز بزرگتری نسبت به دوربین گنبدی داشته باشید، که منجر به تصاویر واضح‌تری در فواصل بیشتر می‌شود. برخی از شهرداری‌ها از دوربین های گلوله تشخیص پلاک در تقاطع ها استفاده می کنند تا تصاویری با کیفیت از راه دور ثبت کنند. لنز دوربین Bullet می تواند از 2.88 میلی متر تا 50 میلی متر باشد.

در آخر

صدها گزینه دوربین CCTV وجود دارد. اگر بدون سنجیدن نیازهای خود و ویژگی‌ها و عملکرد دوربین‌ها، یکی را خریداری کنید، ممکن است به اندازه کافی از خانه یا کسب و کار شما محافظت نکند.

دوربین مداربسته دام و دوربین مداربسته بولت دو مورد از رایج ترین دوربین های امنیتی موجود در بازار هستند. آنها با پیکربندی ها و مدل های متعدد خود تطبیق پذیری زیادی به همراه دارند. اما با وجود تنوع بسیاری از دوربین‌ها، تصمیم‌گیری برای بهترین گزینه برای خانه یا کسب‌ وکار دشوار است. اگر در این زمینه سوالی دارید، با کارشناسان ما در مینی دیوی پرو تماس بگیرید. تیم ما آماده است تا به شما کمک کند تا دستگاه متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید.