انتخاب بهترین نوع دوربین مدار بسته و ضرورت داشتن آن

انتخاب بهترین نوع دوربین مدار بسته و ضرورت داشتن آن

در مقایسه برندها با وجود بسیاری از مارک‌ها و گزینه‌های عالی، انتخاب بهترین برند دوربین مدار بسته برای ملک خود می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر در مورد نیازهای خود مطمئن نیستید. برای داشتن امنیت بیشتر، باید سیستم‌هایی را نصب کنید که می‌توانید به آنها اعتماد کنید. تصور کنید یک سیستم دوربین محافظتی دارید که ممکن است دچار نقص شود و یا سطح امنیتی مورد نیاز شما را تأمین نکند. این تنها، هدر دادن پول نیست، بلکه یک مسئله جدی است که می‌تواند شما و دارایی‌تان را در معرض تهدید قرار دهد. شما به راحتی می‌توانید با اتخاذ بهترین دوربین‌های امنیتی از این امر جلوگیری کنید.

در مینی دیوی پرو، ما با انواع دوربین مداربسته پیشرفته از محبوب‌ترین برندها را داریم و طیف گسترده‌ای از خدمات را برای انواع املاک ارائه می‌کنیم. در خرید دوربین مدار بسته می‌توانید با ارزیابی و درک نیازهای امنیتی خود، شروع کرده و سپس به چند سؤال مربوط به این سیستم پاسخ دهید تا انتخاب‌ها بهتری داشته باشید.

آشنایی با سیستم دوربین مدار بسته: قبل از خرید حتما بخوانید

انواع دوربین های مدار بسته

ابتدا، در زیر انواع دوربین‌ های پرفروش مداربسته موجود در بازار را آورده‌ایم. آن‌ها عبارتند از:

  • دوربین‌های نظارتی گلوله
  • دوربین‌های محافظتی دام
  • دوربین cctv چشم ماهی
  • دوربین‌های امنیتی C-Mount
  • دوربین‌های امنیتی PTZ
  • دوربین‌های cctv پان یا شیب یا زوم
  • دوربین‌های مداربسته روز یا شب
  • دوربین‌های مادون قرمز یا دید در شب
  • دوربین‌های cctv شبکه
  • دوربین ‌های مداربسته بیسیم
  • دوربین مداربسته کوچک

این دوربین‌ها نسبت به انواع دیگر دوربین‌های مداربسته محبوبیت بیشتر دارند.

انواع دوربین های مدار بسته و تحت شبکه

ویژگی های مهم در انتخاب دوربین مداربسته

در زیر برخی از مشخصاتی را که هنگام خرید دوربین نظارتی در نظر باید بگیرید آورده شده است. حالا بیایید مشخصات را بررسی کنیم:

اندازه سیستم

دوربین‌های نظارتی مدار بسته بسته به اندازه و شکل سیستم می‌توانند به عنوان یک بازدارنده آشکار یا پنهان استفاده شوند. جایی که سیستم را نصب می‌کنید و آنچه را که می‌خواهید کنترل کنید، نقش مهمی در تعیین نوع استفاده از آن دارد. مثلا در برخی مواقع باید دوربین شما قابل دیدن و رویت نباشد که باید از دوربین مخفی مداربسته استفاده کنید. یا گاهی رویت سیم‌های دوربین جلوه و منظره مورد نظر شما را مختل می کند که در این مواقع از دوربین مداربسته بیسیم استفاده می شود.

صرف نظر از نوع، شما طبق قانون ملزم به نصب تابلویی هستید که نشان می‌دهد منطقه تحت نظارت است.

شرایط روشنایی

دوربین‌های مداربسته برای ثبت تصاویر واضح به نور کافی نیاز دارند. نور تاریک ممکن است منجر به فیلم نامشخص شود که برای کسی فایده‌ای ندارد. البته، دوربین‌های خاصی برای کار در تاریکی و شرایط نوری چالش‌برانگیز ساخته شده‌اند و برندهای مختلفی وجود دارند که نورهای دید در شب یا نور مادون قرمز را برای تسهیل مشکل ارائه می‌دهند.

وضوح دوربین و کیفیت

در انواع دوربین‌ های مدار بسته، آن‌ها دارای رزولوشن‌های مختلفی هستند. درحقیقت، منطقه و موضوعاتی که می‌خواهید نظارت کنید، عمدتاً نوع وضوحی را که برای شما بهترین کارایی را دارد، تعیین می‌کند. فیلم‌های تیره، مه‌آلود و تار در تشخیص و حل جرم بی‌فایده می‌باشند، بنابراین حداقل وضوح 1280 در 720 پیکسل توصیه می‌شود.

بیشتر بدانیم: انواع رزولوشن ها

میدان دید

میدان دید کل مساحتی است که دوربین پوشش می‌دهد. هرچه میدان دید وسیع‌تر باشد، مساحت بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرد و دوربین‌ های کمتری باید در ملک خود نصب کنید. برخی از دوربین‌ها دارای نمای گسترده پیش‌فرض هستند، در حالیکه برخی دیگر لنزهای قابل تنظیم با قابلیت‌های زوم و کج شدن، دارند.

مشاهده از راه دور

سیستم‌های دوربین مدار بسته فقط امکان مشاهده فیلم‌های ضبط‌شده به طور اتصال با کابل و از نزدیک را نمی‌دهند، بلکه مشاهده از راه دور را نیز ارائه می‌دهند. درواقع، تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید از هر نقطه جهان به صورت زنده دوربین را کنترل داشته باشید.

اگر قصد اتصال مدام به دوربین خود دارید، بهتر است برند و دوربینی را انتخاب کنید که به این فناوری مجهز باشد. زیرا مدل‌های قدیمی این ویژگی را ارائه نمی‌دهند.

با سیم یا بی سیم

دوربین‌ های CCTV محافظتی سیمی که به سیستم‌های DVR (ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال) نیز معروف هستند، همراه با یک دستگاه ضبط متصل به منبع برق و اینترنت با استفاده از کابل استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از طریق یک سیم مجزا که برق و اینترنت را به هم متصل می‌کند یا با استفاده از کابل برق از طریق اترنت (PoE) تغذیه شوند.

دوربین‌ های مداربسته بیسیم از طریق کابل به یک منبع تغذیه و از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شوند و فیلم ضبط‌شده را در یک دستگاه ذخیره‌سازی محلی یا ابری آپلود می‌کنند.

تفاوت اصلی بین دوربین مدار بسته سیمی و بی سیم این است که فیلم ضبط شده در سیستم‌های بی سیم از دوربین به ضبط کننده به صورت بی سیم منتقل می‌شود، در حالی که سیستم‌های سیمی کاملاً از طریق کابل کار می‌کنند. با این حال، هر دو به برق سیمی نیاز دارند.

ادغام‌ها

انواع دوربین‌ های مدار بسته بخشی از یک راه حل امنیتی جامع می‌باشد که شامل دزدگیر، سیستم‌های کنترل دسترسی و چراغ‌های هوشمند است. به طور مستقل، آن‌ها مزایای بزرگی را برای ایمن نگه داشتن ملک شما ارائه می‌دهند، اما زمانی که یکپارچه شوند، کاربرد بسیار خوبتری دارند.

دوربین‌های امنیتی را می‌توان با آلارم‌های مزاحم ادغام کرد تا به محض شناسایی انواع خاصی از حرکات، زنگ هشدار را فعال کند، با کنترل دسترسی برای فعال کردن مکانیسم قفل خودکار، و با چراغ‌های هوشمند امنیتی برای روشن‌کردن فوری منطقه.

تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته

سه عامل به طور کلی اثربخشی هر سیستم الکترونیکی را تعیین می‌کند: کیفیت تجهیزات، مهارت نصب، و نحوه نگهداری و مراقبت از سیستم. دوربین‌ها با کیفیت بالا به نگهداری خیلی پیچیده و تعمیر مداوم نیاز ندارد.

مانیتورینگ دوربین مداربسته

مانیتورینگ دوربین‌ های مداربسته بیسیم و باسیم به این معنی است که می‌توان نقض‌های امنیتی را در حین انجام تشخیص داد و حتی در زمانی که از ملک دور هستید، اقدامات لازم نه تنها در مورد نفوذ، بلکه برای آتش سوزی، سیل یا هر نوع حادثه سازه‌ای را انجام داد.

اهمیت نظارت دوربین مدار بسته

سیستم دوربین CCTV حفاظتی طیف وسیعی از مزایای را برای صاحبان املاک فراهم می‌کند و در ترساندن مزاحمان بسیار مؤثر هستند. در اینجا تمام مزایای نصب یک سیستم دوربین مدار بسته با کیفیت بالا با ویژگی‌های پیشرفته آورده شده است:

بازدارندگی از جنایت

هنگامی که صحبت از جلوگیری از جرم و جنایت به میان می‌آید، دوربین‌های حفاظتی در صدر لیست قرار دارند و یکی از اولین مواردی هستند که مجرمان هنگام انتخاب هدف به دنبال آن می‌گردند. وجود آنها از انواع مجرمان از جمله سارقان، مزاحمان و خرابکاران جلوگیری می‌کند.

این دستگاه نظارت و ضبط برای ترساندن مزاحمینی که سعی در نفوذ به ملک شما دارند کافی است. اما باید در خرید دوربین مدار بسته و برند آن دقت کنید تا امکان هک و خارج کردن از دسترس را به حداقل برساند.

شواهد ثبت شده

انواع دوربین‌ های مدار بسته با کیفیت خوب نه تنها مجرمان بالقوه را می‌ترساند، بلکه در صورت ارتکاب جرم، شواهدی را نیز ارائه می‌دهد. با فیلم‌های ضبط‌شده دوربین، می‌توان به راحتی مظنونان را شناسایی و احتمال گرفتار شدن آنها را افزایش داد.

نظارت از راه دور

بسیاری از دوربین‌ های CCTV محافظتی که با استفاده از اینترنت کار می‌کنند، مانیتورینگ از راه دور را ارائه می‌دهند. درواقع، به کاربران امکان می‌دهد به فیلم‌های ضبط‌شده هم در زمان واقعی و هم از یک مکان راه دور دسترسی داشته باشند. بنابراین، نیازی به حضور فیزیکی در ملک نیست و این یک مزیت در استفاده از این دوربین‌هاست. برای مطالعه بیشتر اهمیت اتصال دوربین به موبایل این مقاله را مطالعه کنید.

ایمنی و امنیت

خرید دوربین مدار بسته مؤثر نه تنها از تهدیداتی مانند سرقت و نفوذ محافظت می‌کند، بلکه به حفظ محیطی سالم و ایمن برای همه ساکنان ملک کمک می‌کند. این امر می‌تواند در محیط‌های کاری هم بسیار مفید باشد. وجود دوربین‌های مداربسته از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری می‌کند، زیرا عاملان می‌دانند که ضبط، دستگیر شده و به خاطر اعمالشان توبیخ خواهند شد.

درباره اهمیت ایجاد امنیت دوربین مداربسته در خانه هم میتوانید اینجا مطالب بیشتر مطالعه کنید.

اهمیت نظارت دوربین مدار بسته

کلام آخر

نصب انواع دوربین مدار بسته یک تجارت تخصصی است و بهترین کار برای متخصصان صنعت امنیت می‌باشد. در حالی که بسیاری از برقکاران عمومی ممکن است این امر را به عنوان خدمات ارائه دهند، اما آن‌ها به سادگی دانش و تجربه لازم برای ارائه همان سطح تخصص را ندارند.

علاوه بر نصب فیزیکی تجهیزات، عوامل زیادی مانند موقعیت بهینه دوربین‌ها، راه اندازی دستگاه DVR، یکپارچگی با سایر سیستم‌های امنیتی مانند دزدگیر و تنظیمات خود سیستم وجود دارد.

همچنین، سیستم‌های دوربین مداربسته ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیفتند: شرایط آب‌وهوایی، شل شدن اتصالات، مشکلات کابل‌کشی، نوسانات برق، یا فرسودگی عمومی. هر مشکلی که باشد، باید آنها را به سرعت توسط یک مهندس کار بلد حل کنید.

شما میتوانید نوع دیگری از دوربین های مداربسته ارزان قیمت را تهیه کنید که به دوربین مداربسته کوچک معروف است. این نوع دوربین ها سایز بسیار کوچک دارند و برای مصارف در خانه بسیار پر کاربرد هستند چرا که قیمت نصب و راه اندازی بسیار کمتری دارند. میتوانید تصاویر دوربین مداربسته کوچک را با استفاده از اینترنت از راه دور تماشا کنید.

ما در مینی دی وی پرو، بازار را بهتر می‌شناسیم و می‌توانیم در مورد مشخصات انواع دوربین‌ های مدار بسته مانند بهترین برند، IP یا آنالوگ HD، تعداد دوربین‌های مورد نیاز، محل قرار دادن آنها برای به حداقل رساندن تداخل شرایط آب و هوایی، توصیه‌های آگاهانه ارائه کنیم.