بررسی و ارزیابی جدیدترین دوربین گوپرو مدل هیرو 10

بررسی و ارزیابی جدیدترین دوربین گوپرو مدل هیرو 10

Hero 10 Black علیرغم اینکه شبیه مدل قبلی خود به نظر می رسد، از عملکرد بهتری در سراسر صفحه بهره می برد. نرخ فریم آن بالاتر است، رابط کاربری آن نرم‌تر است، انتقال آن سریع‌تر است و عکس‌ها و ویدیوهای آن نسبت به Hero 9 Black زیباتر به نظر می‌رسند. در حالی که طول عمر باتری هنگام به حداکثر رساندن حالت های عکاسی ضربه خورده است، بین همه مواردی که ذکر کردیم، و همچنین بهبود سطح افق و تجربه بسیار بهبود یافته اپلیکیشن GoPro Quik، در زره اکشن دوربین متصل GoPro کمتر از همیشه وجود دارد.

ویژگی های گوپرو هیرو 10

  • پردازنده جدید GP2
  • 5.3K 60 فریم بر ثانیه
  • 4K 120 فریم بر ثانیه
  • 2.7K 240fps (این 8x اسلوموشن، مناسب برای صحنه های اکشن!)
  • عکس های کامل 23 مگاپیکسلی
  • تثبیت کننده تصویر HyperSmooth 4.0
  • تراز کردن Horizon در دوربین زاویه را به 45 درجه افزایش داد
  • TimeWarp 3.0
  • صفحه نمایش جلوی تمام رنگی LCD بهبود یافته با پیش نمایش زنده نرم تر
  • صفحه نمایش واقعی LCD تمام رنگی بهبود یافته با حساسیت لمسی بالاتر
  • گرفتن فریم – 19.6 مگاپیکسل از ویدئوهای 5.3K 4:3 و 15.8 مگاپیکسل از ویدئوهای عریض 5.3K
  • پخش زنده و وب کم 1080p با تثبیت کننده ویدیو HyperSmooth 4.0
  • عکس های 23 مگاپیکسلی RAW در همه حالت ها
  • پوشش لنز قابل جابجایی جدید با مقاومت در برابر خراش، ریزش آب و کاهش شبح
  • لوازم جانبی مدولار اختیاری مانند Max Lens Mod، Media Mod، Light Mod و Display Mod

ویژگی های گوپرو هیرو 9

  • TimeWarp 3.0
  • SuperPhoto با HDR بهبود یافته
  • ویدیوی نایت لپس
  • ضبط برنامه
  • ضبط مدت زمان
  • تا کردن انگشتان (رفع نیاز به قاب)
  • حالت LiveBurst
  • عکس های RAW در همه حالت ها
  • ضد آب تا 10 متر بدون محفظه غواصی
  • جی پی اس
  • فعال سازی صدا
  • شارژ USB C
  • کارت حافظه Micro SD
  • امسال عمر باتری کمی بهتر شده است
  • ادغام یکپارچه با برنامه GoPro Quik
  • همان رابط کاربری فوق العاده

گوپرو پیشرو در صنعت دوربین ورزشی است و Hero 10 Black پرچمدار جدید GoPro برای سال 2021 است. طراحی آشنا و همان حسگر معرفی شده در GoPro Hero 9 Black را به ارمغان می آورد، با این حال، این به روز رسانی با این یک پردازنده جدید است. ممکن است از خود بپرسید - وقتی یک پردازنده همان سخت افزار را تغذیه می کند، چه تفاوتی ایجاد می کند؟ به نظر می رسد، در مورد Hero 10 Black، پردازنده جدید GP2 تفاوت زیادی ایجاد می کند.

Hero 10 Black می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح 5.3K تا 60 فریم در ثانیه یا فیلم‌های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند - که مطابق با OnePlus 9 Pro تنظیم شده Hasselblad (در تب جدید باز می‌شود) با وضوح 4K. به گفته GoPro، همچنین سطح افق پرچمدار را تا 45 درجه افزایش می دهد، از انتقال سیمی و بی سیم به دستگاه اندروید یا iOS شما پشتیبانی می کند و عکس ها و ویدیوهای بهتری در نور کم می گیرد. شاید هیجان‌انگیزترین چیز در مورد Hero 10 Black این باشد که در مقایسه با Hero 9 Black بهبود یافته است.

طراحی

طراحی و شکل ظاهری دوربین گوپرو هیرو 10

به غیر از لوگو و نشان آبی در Hero 10 Black، جدیدترین GoPro تقریباً مشابه مدل سال گذشته است. قاب پلاستیکی کمی تیره‌تر آن یک دکمه روشن/خاموش و ضبط را در خود جای داده است، و اگر درب آن را در کناری باز کنید، یک حفره باتری، اسلات کارت microSD (در زبانه جدید باز می‌شود) و یک پورت USB-C را نشان می‌دهید. در قسمت جلویی لاستیکی یک صفحه نمایش کوچک 1.14 اینچی قرار دارد و در پشت، صفحه نمایش لمسی اصلی 2.27 اینچی نحوه کنترل تقریباً همه چیز روی دوربین است. این همه بسیار دژاوو است. اگرچه دژاوو چیز بدی نیست. گوپرو همچنین پایه‌های بازشوی معرفی شده در Hero 8 Black را بازگردانده است که آن را به یک تکه کیک تبدیل می‌کند که حتی بدون هیچ محفظه‌ای نصب می‌شود.

Hero 10 Black همچنین جامد و بادوام است و دارای ضد آب تا عمق 33 فوت (10 متر) و لنز جدید و محکم تر با شیشه آبگریز و ضد آب است که در برابر خراش مقاوم تر است و در مقایسه با نسل گذشته با کاهش ارواح عکس می گیرد.

لنز

جالب اینجاست که GoPro Hero 10 Black با وزن 153 گرم (در مقابل 158 گرم) یک مو سبک تر از Hero 9 است، اما اندازه دو دوربین یکسان است، بنابراین با همان مودهای معرفی شده در سال گذشته کار کنید، از جمله مد مدیا (در نسخه جدید باز می شود). تب) و Max Lens Mod. همانطور که گفته شد، پشتیبانی از Max Lens Mod در یک به روز رسانی در دسترس خواهد بود، نه در زمان راه اندازی.

صفحه نمایش ها

صفحه نمایش دوریبن ورزشی گوپرو هیرو 10

در حالی که دو صفحه نمایش در Hero 10 Black دارای مشخصات مشابه Hero 9 Black هستند، این بار از پردازنده سریع تری بهره می برند، بنابراین صفحه نمایش لمسی پشتی پاسخگوتر است و صفحه جلویی نرخ فریم بالاتری دارد.

برای یادآوری، نمایشگرهای اصلی Hero 9 و 10 2.27 اینچی هستند و نسبت تصویر آن کمی بلندتر از 16:9 است. هنوز هم برای ویدیوهای Full HD و 4K مناسب هستند، اما بین عکس‌های 4:3 و نسبت‌های معمولی ویدیو فاصله می‌اندازند.

صفحه نمایش 1.4 اینچی ال سی دی جلویی آن به لمس حساس نیست، اما به اندازه کافی روشن و آسان برای دیدن در فضای باز است. تنظیمات هر دو صفحه را می توان از طریق تنظیمات دوربین یا از طریق برنامه در صورت کنترل GoPro در تلفن هوشمند یا تبلت کنترل کرد.

در حالی که صفحه نمایش ها LCD هستند، بنابراین به اندازه پنل های AMOLED ضعیف نیستند، زوایای دید قوی هستند، به خصوص زمانی که به صفحه عقب نگاه می کنید، و به همان اندازه که لازم است تیز هستند تا پیش نمایش مناسبی از آنچه دارید به شما ارائه دهند. تیراندازی مجدد

ما به حاشیه‌های کمی کوچک‌تر، مخصوصاً در صفحه‌ی پشتی فکر نمی‌کردیم، اما در پایان، اگر از GoPro استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که حتی به چیزی که در حال عکاسی هستید نگاه نکنید. این به هیچ وجه یک معامله شکن نیست.

عملکرد و باتری

باتری دوریبن ورزشی گوپرو هیرو 10

بهبود تجربه کاربری که توسط پردازنده جدید GP2 ممکن شده است را نمی توان اغراق کرد. اگر از Hero 9 Black استفاده کرده‌اید، می‌دانید که کشیدن و ضربه زدن چقدر تأخیر دارد. همه اینها برای Hero 10 سخت‌تر شده است - بسیار مهم است، هیچ مشکلی در حساسیت لمس وجود ندارد و بهبودها همچنین به زمان‌های پردازش سریع‌تر عکس و ویدیو نیز گسترش می‌یابند.

رابط کاربری GoPro Hero 10 Black با آنچه در GoPros قبلی دیده بودیم یکسان است. برای جابه‌جایی بین حالت‌ها – عکس، ویدیو، و Timelapse، به صورت افقی در رابط کاربری تند بکشید. انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا رسانه روی کارت حافظه خود را بالا بکشید و برای دسترسی به تنظیمات دوربین آن را به سمت پایین بکشید.

GoPro جدید پشتیبانی اتصال بهبود یافته را نیز ارائه می دهد. برای شروع، WiFi 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز وجود دارد، و اکنون، می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌ها را از Hero 10 Black خود با اتصال سیمی به تلفن یا رایانه لوحی خود بارگذاری کنید. با پشتیبانی از Hero 10 به USB-C یا Lightning، زمان انتقال را تا نصف کاهش می دهد.

GoPro همچنین پشتیبانی از هر دو جریان وب کم و پخش زنده را به ارمغان می آورد. پلتفرم های پخش پشتیبانی شده شامل فیس بوک، یوتیوب، توییچ و همچنین RTMP است که می تواند به سایر سرویس ها متصل شود. علاوه بر این، سرویس استریم GoPro.com از فیدهای با کیفیت بالاتر پشتیبانی می کند، اگرچه نیاز دارد که اشتراک GoPro را انتخاب کنید (در برگه جدید باز می شود).

علیرغم استفاده از باتری 1720 میلی آمپر ساعتی Hero 9 Black، Hero 10 Black چندان دوام نمی آورد، به خصوص زمانی که با نرخ فریم بالاتر جدید عکس می گیرید. در حالی که فیلم‌بردارانی که هر بار یک دقیقه اکشن می‌گیرند، عکس‌برداری یک روز کامل را خوب می‌کنند، اگر یک تایم لپس می‌گیرید یا برای مدت زمان قابل‌توجهی ضبط می‌کنید، یک پاوربانک یا یک باتری یدکی می‌خواهید.

ضبط، وضوح و تثبیت

دوریبن ورزشی گوپرو هیرو 10

Hero 10 Black سنسور 23.6 مگاپیکسلی معرفی شده در نسل قبلی خود را با پشتیبانی از ویدئو با وضوح 5.3K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، ویدئو با وضوح 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه، یا وضوح 2.7K با سرعت 240 فریم بر ثانیه، بازگرداند. همچنین می‌توانید عکس‌های 15.8 مگاپیکسلی را از ویدیوهای 5.3K بگیرید، و اگر در حال فیلم‌برداری با نسبت تصویر 4:3 هستید، این عکس‌ها تا 19.6 مگاپیکسل بالا می‌رود. این نرخ فریم چیزی است که واقعاً فیلم Hero 10 Black را از 9 Black متمایز می کند.

وقتی صحبت از عکاسی به میان می‌آید، می‌توانید حالت استاندارد عکس و همچنین گزینه‌های عکاسی پشت سر هم، شب، SuperPhoto و RAW Photo را داشته باشید.

Hero 10 Black همچنین یک تثبیت‌کننده HyperSmooth 4.0 جدید را معرفی می‌کند که فیلم‌ها را به‌طور پیوسته در کنار هم نگه می‌دارد، اگرچه در مقایسه با Hero 9 Black در سال گذشته، به‌طور محسوسی در کنار هم بهتر نیست. با توجه به اینکه HyperSmooth 3.0 در Hero 9 Black چقدر خوب بود، این یک انتقاد نیست.

با این حال، بهترین ویژگی HyperSmooth 4.0 ارتقاء سطح Horizon است. اکنون می توانید Hero 10 Black را تا 45 درجه در حالت Linear کج کنید بدون اینکه تصویر یک بیت کج شود. این نسبت به قهرمان سال گذشته 27 درجه بالاتر است و عالی عمل می کند. این دوربین همچنین از Boost پشتیبانی می‌کند که تا رزولوشن کامل 5.3K در 60 فریم در ثانیه کار می‌کند و صحنه را به‌طور باورنکردنی ثابت نگه می‌دارد، البته با کیفیت پایین‌تر و لرزش‌های بسیار کوچک - زمانی که فیلم را برش می‌دهید بیشتر قابل‌توجه است.

کیفیت عکس و فیلم

با همان سنسور Hero 9 Black، انتظارات ما در مورد بهبود کیفیت تصویر با عکس‌ها و ویدیوهای Hero 10 Black کاهش یافت. گوپرو ادعا می‌کند که پردازنده جدید GP2 به‌ویژه به لطف الگوریتم‌های پردازشی جدید، عملکرد در نور کم را افزایش می‌دهد، بنابراین ما از اینکه دیدیم دانه‌بندی در عکس‌ها و ویدیوهای گرفته‌شده در صحنه‌های کم‌نور کاهش می‌یابد خوشحال شدیم.

بازتولید رنگ در فیلم‌ها و عکس‌ها متعادل به نظر می‌رسد، با مقدار مناسبی از پانچ و پاپ متعادل با رنگ‌های طبیعی. سطوح کنتراست همچنین در صحنه‌های شدید با نور پس‌زمینه یا منبع نور قوی، ظریف‌تر به نظر می‌رسند، اگرچه در حالت HDR با چند مشکل مواجه شدیم. به طور خاص، مناطق سایه تقویت شده می توانند به طور کامل توسط دانه غرق شوند. در مقایسه با حالت HDR یک گوشی هوشمند – ما آن را با Xiaomi Mi 11 Ultra مقایسه کردیم (در برگه جدید باز می شود)، GoPro از دست می دهد.

همچنین شایان ذکر است، علیرغم بهبودهای کیفی، دوربین گوپرو هیرو 10 هنوز هم دوربین عاشقان روز است. در قلب آن یک حسگر کوچک قرار دارد و این در عکس‌ها و فیلم‌هایی که در نور کم می‌گیرد نشان می‌دهد. به نوبه خود، برای افرادی که عمدتاً در شب محتوا می گیرند، مناسب نخواهد بود.