راهنما خرید و انواع دوربین پرستار کودک

راهنما خرید و انواع دوربین پرستار کودک

دوربین مراقبت از کودکان و مانیتورینگ پرستاران یکی از مدل‌های جدید دوربین‌های دیجیتال با قابلیت انتقال تصاویر به تلفن همراه می‌باشد. کودک شما دائماً نیاز به توجه و مراقبت دارد، اما اگر نمی‌توانید هر روز و هر ساعت مراقب کودک خود باشید، بهترین گزینه استفاده از دوربین اتاق کودک است.

این دوربین‌ها که عمدتاً برای اتاق کودک طراحی شده‌اند، در ابعاد بسیار کوچک می‌باشند و قابلیت نصب در هر مکانی بدون نیاز به سیم را دارد. بعلاوه، قادر به نمایش تصاویر در تلفن همراه هستند. ما توصیه می‌کنیم برای اتاق کودک دلبندتان از دستگاه‌های هوشمند با امکانات بالا استفاده کنید.     

تکنولوژی دوربین مدار بسته امنیتی اتاق کودک روز به روز در حال پیشرفت است و می‌تواند به شما در مراقبت از خود و عزیزانتان کمک کند. در این مقاله درباره اهمیت نصب دوربین کودک و انواع آن‌ها گفته می‌شود، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت نصب دوربین کنترل کودک

انواع دوربین کودک و پرستار کودک و سالمند

کنترل عملکرد پرستار کودک

برای تشخیص رفتار پرستار فرزندتان در زمانیکه در منزل نیستید نصب دوربین پرستار کودک بسیار حائز اهمیت است.

در واقع، اگر می‌خواهید از سلامت رفتاری یک پرستار اطمینان حاصل کنید، یکی از راه‌ها نصب و راه اندازی دوربین مداربسته است. با استفاده از این نوع دوربین‌ها می‌توانید صدای محیط را ضبط کنید. بعلاوه می‌توانید تصاویر را به لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند انتقال دهید.

راه اندازی دوربین پرستار کودک یا سالمند

شما می‌توانید با نصب دوربین در خانه از راه دور بر فعالیت‌های فرزندان خود نظارت داشته باشید. مثلاً آیا آنها تکالیف خود را انجام می‌دهند؟ آیا اینکه خطری آنها را تهدید نمی‌کند؟

در حقیقت با اتصال دوربین به اینترنت و تلفن همراه می‌توانید به راحتی خانه و محیط زندگی خود را در هر کجا که هستید، کنترل کنید.

بعلاوه، می‌توانید لحظات شیرینی از بازی‌های کودکانه را ثبت کنید. طراحی دوربین اتاق کودک معمولاً بسیار زیبا است به گونه‌ای که بیشترین هماهنگی را با طراحی اتاق کودک کوچک شما دارد.

راهنمای نصب دوربین کنترل کودک

در ابتدا باید ابزار لازم برای راه اندازی دوربین پرستار کودک را با تصمیمی درست آماده کنید.

نصب دوربین بر روی دیوار بسیار ساده است. فقط با کمک مته سوراخ‌هایی روی دیوار ایجاد کرده تا دوربین را پیچ و در جای خود محکم نمایید.

با انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین، دید تمام قسمت‌های اتاق را پوشش دهید. مواردی مانند ارتفاع دوربین از پایه و نحوه هدف گیری آن تأثیر مستقیمی بر زاویه دید و میزان پوشش دارد. باید دوربین را به گونه‌ای نصب کنید که در صورت امکان تمام قسمت‌های اتاق را دیده شود.

پوشش دوربین‌ های مانیتور کودک

 میزان پوشش دوربین‌ های کودک به چند مورد بستگی دارد. این پوشش بر اساس عواملی مانند نوع دوربین، ارتفاع آن از سطح زمین، زاویه دید، فاصله کانونی لنز و جهت گیری دوربین می‌باشد. این دوربین‌ها اکثراً وای فای بوده و نیازی به سیم ندارند و در هر جایی که بخواهید قابل نصب و استفاده هستند. برخی از دوربین‌های اتاق کودک قابلیت افزودن کارت حافظه را دارند و می‌توانند تمام صحنه‌ها را ضبط کنند. شما می‌توانید هر از چند گاهی این فیلم‌ها را به سیستم یا تلفن همراه خود منتقل و از تماشای آن لذت ببرید.

بهترین دوربین مراقبت از کودکان چیست؟

  • نظارت و مانیتور کردن
  • ضبط و پخش زنده صدا و تصویر
  • داشتن Wi-Fi و مشاهده در تلفن، لپ تاپ
  • بی سیم یا بدون کابل
  • دید در شب
  • امکان مکالمه دو طرفه
  • پشتیبانی از microsd یا شبکه ابری

انواع مانیتور کودک

دوربین اتاق کودک بدون شک یکی از مهم‌ترین تجهیزات مانیتورینگی است که والدین با استفاده از آن می‌توانند به صورت مستمر و هوشمند بر وضعیت کودک خود نظارت داشته باشند. امکانات تعبیه شده در این دوربین به شما این امکان را می دهد که از طریق اینترنت از وضعیت اتاق کودک خود مطلع شوید.

دوربین کنترل کودک بیسیم

مانیتور صوتی

همانطور که می دانید خوابیدن کودک در اتاق خود از 6 تا 12 ماهگی الزام دارد. اساساً مانند یک دستگاه واکی تاکی، این مانیتور به شما امکان می‌دهد صدای کودک خود را در زمانی که در اتاق نیستید بشنوید و دیگر نگران دوری او از خود نباشید.

مانیتور تصویری

در این مدل یک ویدیو از دوربین اتاق کودک به شما ارسال می‌شود. گاهی اوقات مانیتور از Wi-Fi خانگی شما برای پخش فید ویدیویی به یک برنامه در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما استفاده می‌کند.

مانیتور برنامه

چندین برنامه مختلف وجود دارد که به شما امکان می‌دهد که گوشی یا تبلت را به مانیتور تبدیل کنید. این‌ها به اندازه سایر مانیتورهای کودک حساس یا با کیفیت نیستند.

مانیتور حرکت

این مانیتور زیر تخت کودک شما قرار می‌گیرد. اگر کودک شما برای مدت زمان مشخصی حرکت نکند، زنگ هشدار می‌فرستد.

مانیتور قلب و تنفس

این دوربین ‌های کودک از نقاط الکترود متصل به قفسه سینه کودک برای نظارت بر حرکت قفسه سینه و فعالیت الکتریکی قلب استفاده می‌کنند. اگر ضربان قلب کمتر از حد تعیین شده باشد، یا در صورت توقف طولانی در تنفس نوزاد، زنگ هشدار به صدا در می‌آید. گاهی اوقات این مانیتورها به شکل یک دستگاه پوشیدنی در می‌آیند. برخی از آنها به یک کامپیوتر متصل هستند، که ارزیابی می‌کند که وضعیت چقدر جدی است.

مانیتور و اکسی متر اندازه گیری اکسیژن

این مدل دوربین مراقبت از کودکان در بیمارستان‌ها و یا در خانه برای موارد خاص استفاده می‌شوند. در این مدل، هنگامی که اکسیژن ثبت شده در پوست به زیر سطح تعیین شده می‌رسد، زنگ هشدار می‌فرستند.

مانیتور برای والدین کم شنوا

این مانیتورها با استفاده از نور یا لرزش به والدین کم شنوا هشدار می‌دهد که نوزادشان بیدار است.

خرید مانیتور کودک و شناخت برندهای مناسب

در خرید دوربین کنترل کودک سعی کنید به دنبال مانیتورهایی باشید که صداهای کوچک را هم در فاصله زیاد منتقل کنند. بعلاوه داشتن زاویه کافی برای مشاهده کودک را بررسی کنید و همچنین کانال‌های مختلفی داشته باشد تا بتوانید از تداخل رادیویی جلوگیری کنید. در پایین برندهای پرمخاطب در خرید دوربین پرستار کودک را معرفی می‌کنیم:

Reolink E1 Zoom

Reolink E1 Zoom یکی از دوربین‌های امنیتی پرطرفدار است و هنگام نظارت شبانه روزی کودکان، از کیفیت تصویر واضح آن لذت خواهید برد.

ما این مدل را از میان مجموعه دوربین‌های Reolink به دلیل قابلیت تشخیص حرکت انتخاب کردیم. این دوربین اتاق کودک برای وقتی که بچه‌های شما در گوشه‌ای تصادفی از اتاق بازی می‌کنند یا چرت می‌زنند، مفید است.

فضای ذخیره سازی در این مدل ابری است، اما اگر می‌خواهید فیلم را به صورت محلی ذخیره کنید، E1 Zoom از کارت‌های microSD تا 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

Arlo Pro 4

Arlo Pro 4 در مقایسه با سایر گزینه‌های دوربین پرستار بچه، قیمت بالاتری دارد. اما کیفیت تصویر آن استثنایی است و زوم بسیار بالایی دارد. به علاوه این دوربین قابلیت جابجایی راحتی دارد.

اگر می‌خواهید کودکان خود را در هنگام بازی در حیاط خانه نیز زیر نظر داشته باشید، لوازم جانبی پنل خورشیدی Arlo Pro 4 را هم خریداری کنید و به راحتی این دوربین ضد آب = را به یک دوربین پرستاری کودک در فضای باز تبدیل کنید.

Wyze Cam Pan v2

این دوربین جز دوربین ‌های کودک ارزان است. همچنین، دارای حرکت صاف و بدون لرزش، و زوم مناسبی می‌باشد، بنابراین می‌توانید به راحتی اطراف اتاق را تحت نظر بگیرید تا بچه‌ها و پرستار بچه‌هایشان را ببینید.

از دیگر ویژگی‌های این دوربین راه اندازی آسان آن است. به علاوه شما امکان دریافت صدای دو طرفه را نیز دارید.

Yi Home Camera 3

این دوربین کنترل کودک دارای یک ویژگی منحصر به فردی است و تشخیص صدای خوبی دارد. این مدل شامل تشخیص گریه و سایر هشدارهای صوتی است. ذخیره سازی ابری در این دوربین به مدت 7 روز می‌باشد.

از آنجایی که عمر عملکردی طولانی‌تری نسبت به اکثر مانیتورهای کودک دارد، یک سرمایه گذاری عالی به شمار می‌آیند. دید در شب آن عالی است و از کارت‌های microSD تا 64 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

دوربین کودک بیبی کم

Blink Indoor و Blink Mini

این مدل دوربین پرستار کودک به راحتی پنهان می‌شود و اندازه بسیار کوچکی دارد.

Google Nest Cam

دوربین گوگل نست یک دوربین سیمی است و بهترین نوع در ارتباط دو طرفه می‌باشد. اندازه آن بسیار کوچک است و به راحتی می‌تواند از دید پنهان شود.

دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2Q10FD-IW

این مدل دوربین هایک ویژن یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دوربین‌های این شرکت است. رزولوشن در این دوربین 1280 در 720 پیکسل است و می‌تواند وضوح تصاویر را در مناطق بسیار روشن و بسیار تاریک نمایش دهد. دوربین می‌تواند از طریق کابل یا شبکه Wi-Fi کار کند. همچنین قابلیت چرخش 360 درجه دارد و تا 64 گیگابایت رم داخلی را پشتیبانی می‌کند. کیفیت دوربین HD بوده و می‌تواند تا 10 متر مربع را در حالت دید در شب پوشش دهد.. شایان ذکر است که این دوربین دارای میکروفون و اسپیکر داخلی است و دارای اتصال صوتی دو طرفه است.

Eufy SpaceView

این دوربین اتاق کودک قابلیت جابجایی داشته و می تواند زوایای مختلفی را نمایش دهد. صفحه نمایش 5 اینچی این مانیتور به اندازه کافی بزرگ است و دارای کنترل های آسان برای تنظیم دما و هشدارهای صوتی می‌باشد. این دوربین با یک دوشاخه Micro-USB استاندارد شارژ می‌شود.

کلام پایانی

کنترل و مراقبت از عزیزانتان، اعم از فرزندتان و سالمندان همیشه دغدغه شما بوده است. با استفاده از دوربین‌های کنترل کودک باکیفیت با قابلیت‌های مختلف مانند مشاهده آنلاین و گفتگوی دوطرفه، می‌توانید به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازید و در همان لحظه خانواده را کنترل کنید.

شرکت مینی دیوی پرو با ارائه بهترین برندهای دوربین مراقبت از کودکان می‌تواند شما را در این امر کنترل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات دوربین ذکر شده می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.