فواید استفاده از دوربین های اتاق کودک و سالمندان

فواید استفاده از دوربین های اتاق کودک و سالمندان

مراقبت از سالمندان و کودکان چالش‌ های زیادی دارد که ناشی از نگرانی‌ های مربوط به حفظ حریم خصوصی است؛ زیرا راه‌ حل‌‌ های سنتی برای این منظور شامل ضبط ویدیویی و نظارت حتی در بخش‌ های خصوصی خانه می‌ شود.

دوربین اتاق کودک و سالمند، سیستم دوربین مداربسته است که هوشمند بوده و برای نظارت دقیق و به عنوان دوربین خانگی برای کنترل اتاق نوزاد یا افراد با سنین بالا از راه دور و در زمان عدم حضور والدین یا خانواده در منزل استفاده می‌ شود. 

کاربردهای دوربین اتاق کودک و سالمند

دوربین های کنترل اتاق با نام هایی از قبیل دوربین مراقبت کودک، دوربین هوشمند نظارت بر اتاق سالمند، دوربین کنترل پرستار کودک، دوربین پرستار کودک، دوربین مراقبت از سالمندان شناخته می‌ شوند. دو کاربرد اساسی این نوع دوربین ها و تجهیزات برای مراقبت راه دور از کودکان، نوزادان، خردسالان، و مراقبت راه دور از سالمندان و سالخوردگان می‌ باشد. این دوربین ها مانند دوربین wansview مدل Q5 امکانات فراوانی دارند که میتوانند در امور دیگر نیز کاربرد داشته باشند.

کنترل اتاق نوزاد و سالمند از راه دور

در دنیای پر مشغله ی امروزی که اکثر زوج ها ساعات زیادی از طول روز را برای کار در خارج از منزل به سر می برند نظارت راه دور و کنترل منزل و اتاق های خانه امری ضروری و اجتناب ناپذیر می‌ باشد.

معمولا برای محافظت از خود منزل، سیستم های امنیتی و حفاظتی از قبیل دزدگیر اماکن راهکارهای مناسب می‌ باشند. ولی معمولا در زمان عدم حضور زوج ها در خانه، حداقل یک فرزند کودک یا نوزاد، یا یک سالمند و یا در مواردی فرد یا افرادی که دچار برخی از بیماری ها یا معلولیت ها می‌ باشند در منزل حضور دارند. کودکان و سالمندانی با بیماری آلزایمر جزو قشری از جامعه می‌ باشند که به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

دوربین_مراقبت_از_کودکان_و_سالمندان wansview مدل Q5

فرزندانی با پدر یا مادر سالمند در منزل، و زوج هایی با کودکان خردسال در خانه افرادی می‌ باشند که باید برای مراقبت از عضو خانواده خود راهی بیابند. برخی از خانواده ها اقدام به استخدام پرستار یا مستخدم میکنند. برخی دیگر نیز امکان هزینه کردن برای استخدام پرستار یا مستخدم را ندارند و یا نمیتوانند به افراد غریبه اطمینان کنند. در اینصورت حتما باید از راهکارهای نظارتی راه دور استفاده نمود. همچنین در مواردی، مادرهای خانه دار امکان مراقبت لحظه به لحظه از کودک و یا سالمند خانواده و یا بازرسی دائمی اتاق کودک و یا اتاق سالمند را ندارند. در چنین مواردی نیز با وجود حضور مادر در منزل، باز هم نیاز به دوربین های کنترلی و مراقبتی می‌باشد.

دوربین کنترل کودک و پرستار و سالمندان

دوربین های مراقبتی چند دسته هستند؟

به طور کلی دوربین های مراقبتی و کنترلی خانگی به دو دسته تقسیم بندی می گردند. معمولا هر دو دسته بیسیم بوده و قابلیت اتصال به شبکه وای فای را دارد. ولی دسته اول علاوه بر دوربین بیسیم وایرلس مجهز به یک مانیتور بیسیم مخصوص و همراه خود دوربین می‌ باشند.

دسته دوم فاقد چنین مانیتوری می‌ باشند و در عوض قابلیت اتصال وایرلس به موبایل و تبلت را هم در خانه (از طریق مودم وای فای) و هم در خارج از منزل (از طریق اینترنت) دارا می‌ باشند و مادر یا پدر خانواده میتوانند با استفاده از نرم افزار مخصوص دوربین بیسیم به صورت وایرلس به دوربین متصل شده و به مشاهده تصویر اتاق کودک و یا سالمند از طریق موبایل بپردازند.

شما میتوانید دوربین های مراقبتی اورجینال را از فروشگاها و سایت های معتبر مانند وب سایت مینید وی پرو  تهیه فرمایید.

ویژگی ها و مزایای سیستم های دوربین هوشمند

یکی از راه‌ حل‌ های جدید تر و پیشرفته‌ تر موجود امروزه دوربین هوشمند است که گزینه‌ های بسیار بیشتری را نسبت به قبل در اختیار ارائه‌ دهندگان مراقبت قرار می‌ دهد. این دوربین هوشمند همچنین به نگرانی‌ ها و مسائل نظارتی می‌ پردازد که سیستم‌ های قدیمی و مبتنی بر آنالوگ به سادگی قادر به حل آن نیستند.

برخی از مزایای اجرای دوربین های هوشمند و سیستم های نظارت هوشمند در مراقبت از سالمندان و کودکان به شرح زیر است:

کاهش هزینه‌ های عملیاتی 

با دوربین‌ های نظارت شبانه پیشرفته که از طریق راه‌ حل‌ های مراقبت هوشمند اجرا می‌ شوند. ارائه‌ دهندگان مراقبت می‌ توانند انتظار داشته باشند که هزینه‌ های کمتری را از طریق چرخش کارکنان کارآمدتر مشاهده کنند. این امکان فراهم شده است زیرا این حسگرهای شب توانایی نظارت بر بیماران در شب را دارند و عملکرد ویزیت های شبانه ارائه دهندگان مراقبت را انجام می دهند.

نظارت ایمن و محتاطانه 

دوربین‌ های هوشمند را می‌ توان طوری پیکربندی کرد که فقط به سقف یا گوشه‌ های اتاق رو به رو شوند؛ به جز در دوره‌ های نظارت برنامه‌ ریزی شده. از آنجایی که راه‌ حل‌ های نظارتی مدرن به حریم خصوصی گیرندگان مراقبت احترام می‌ گذارند، نها یکی از نگرانی‌ های اصلی در نظارت بر بیمار را برآورده می‌ کنند.

یک تجربه کلی بهتر برای بیماران 

از آنجایی که دوربین ها می توانند هدف ویزیت های شبانه را انجام دهند، یک جنبه مثبت این است که گیرنده های مراقبت نیازی به بیدار شدن در نیمه شب ندارند. بنابراین با نصب این دوربین ها می توان به راحتی ویزیت های شبانه نیز انجام داد تا در کوتاه ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

جلوگیری از ورود مجرمان

منصرف کردن سارقان احتمالی از ایجاد مزاحمت برای خانه، دلیل اصلی نصب دوربین های امنیتی اکثر مردم است.  وجود یک دوربین امنیتی، بسیاری از سارقان بالقوه را از ورود به خانه و ایجاد خرابی باز می دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به دوربین امنیتی نیاز دارید یا خیر، در نظر بگیرید که چگونه این فناوری به جلوگیری از سارقان کمک می کند، زیرا این سیستم ها با حرکت فعال می شوند و هر کسی را وادار می کند دو بار در مورد ورود به خانه شما فکر کند. در این صورت و با این امکانات به راحتی می توانید مراقب سالمند و یا کودک خود در خانه باشید.

نگران نبودن از تنهایی کودک یا سالمند در خانه

اگر والدین یا اعضای خانواده شاغل باشند، این امکان وجود دارد که وقتی بچه ها از مدرسه به خانه می آیند یا کسی در کنار سالمندی که توانایی انجام کارهایش را ندارد نباشد، هیچ کس نتواند در خانه باشد. والدین و افرادی که از سالمندان مراقبت می کنند، دوست دارند مطمئن باشند که بچه‌ ها سالم به خانه می‌ رسند و یا پدر و مادر پیرشان صحیح و سالم هستند، می‌ توان از سیستم دوربین امنیتی IP برای نظارت از راه دور درها استفاده کرد. آنها می توانند به صورت آنلاین از دفتر کار یا حتی از طریق تلفن های هوشمند وارد فید نظارت شوند و ورود کودکان را بعد از مدرسه به خانه و همچنین فعالیت های سالمند را تماشا کنند. با پیشرفت‌ های جدید در فناوری، والدین همچنین می‌ توانند قفل درها را از راه دور باز کنند تا بچه‌ ها بتوانند به داخل آن بروند.

موارد فوق تنها برخی از مزایای دوربین های هوشمند امروزی است.  با معرفی راه حل های جدیدتر که در کنار سیستم های نظارتی کار میکنند، انتظار می رود این مزایا بیشتر گسترش یابد. 

علاوه بر دوربین‌ های هوشمند، راه‌ حل‌ های مدرن دیگری نیز امروزه قابل اجرا هستند، مانند رادارهای تشخیص سقوط، ربات‌ های هوشمند دارویی و حتی حسگرهایی که می‌ توانند در قسمت بیرونی یک پد بی‌ اختیاری برای نظارت دقیق بر سطوح اشباع قرار گیرند.

 در اینجا می توانیم دوربین تحت شبکه مراقبتی blurams Dome Lite2 A31  را برای مراقبت از کودکان و سالمندان عزیزتان پیشنهاد کنیم.

چشم انداز کنونی سیستم های هوشمند در صنعت مراقبت

در حال حاضر، تنها تعداد انگشت شماری از کشورها در اروپا راه حل های هوشمند را به طور کامل اتخاذ می کنند. از امروز اکثر کاربران در بازار مراقبت در بریتانیا هنوز به سیستم های آنالوگ متکی هستند.  با این حال، امروزه در دسترس بودن 100% پلتفرم‌ های مبتنی بر ابر به ارائه‌ دهندگان خدمات مراقبتی برای تولید دوربین های هوشمند مراقبت از اتاق کودک و سالمند در بریتانیا اجازه می‌ دهد تا مستقیماً از پلت‌ فرم‌ های مبتنی بر آنالوگ سنتی  حتی در صورت تمایل، از انتقال اولیه از طریق راه‌ حل‌ های دیجیتال مختلف صرف نظر کنند.

دوربین مراقبت و کنترل از سالمندان

ارتقاء و گذار از راه حل های سنتی

بیشتر سیستم‌ ها و راه‌ حل‌ های مراقبتی که امروزه پیاده‌ سازی می‌ شوند هنوز بر پایه پلتفرم‌ های آنالوگ هستند. در حالی که این ها ممکن است در گذشته به خوبی به شما خدمت کرده باشند، هم ارائه دهندگان مراقبت و هم افراد مسن - یا سایر افرادی که نیاز به مراقبت دارند - که در خانه زندگی می کنند، باید به شدت به فکر دور شدن از این سیستم های قدیمی با توجه به مزایای اجرای مدرن باشند. راه حل ها و پلتفرم ها قطع کامل آنالوگ که قرار است در سال 2025 در بریتانیا انجام شود، ناگزیر به سرعت نزدیک می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سیستم های مبتنی بر پلتفرم های آنالوگ به سادگی از کار می افتند.  علاوه بر این، عدم آمادگی قبلی برای این پدیده خطرات بزرگی برای ارائه دهندگان مراقبت و دریافت کنندگان مراقبت به همراه دارد.

نتیجه گیری

به‌ طور خلاصه، دوربین‌ های هوشمند راه‌ حل‌ های همه‌ جانبه هستند که چندین مشکل را حل می‌ کنند و نگرانی‌ های متعددی را به یکباره برطرف می‌ کنند. با نصب دوربین هوشمند در اتاق کودک یا سالمند و یا حتی در کل خانه، دیگر نگرانی برای ایجاد خطرات احتمالی نیست و در صورت بروز هرگونه مشکل، می توان به سرعت خود را به خانه رساند. بنابراین در اولین فرصت برای نصب دوربین اتاق کودک و سالمند اقدام کنید.