انتخاب بهترین بین برندهای هایک ویژن و داهوا

انتخاب بهترین بین برندهای هایک ویژن و داهوا

برند دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا در بین بهترین ارائه دهندگان دوربین‌های امنیتی و محصولات مرتبط در جهان قرار دارند. هر دو در سال 2021 به ترتیب در رتبه‌های اول و سوم در بازار قرار گرفتند و در عین حال دائماً ویژگی‌های فعلی یا آینده محصولات خود را ارتقا می‌دهند.

با این حال، در حالی که ممکن است یک سیستم رتبه بندی قانونی بر اساس فروش وجود داشته باشد، همیشه این سؤال مطرح می‌شود که کدام یک تولید کننده بهتری است؟ خوشبختانه ما اطلاعات لازم را برای بررسی در اختیار مشتریان شما قرار می‌دهین و این مقاله را برای کمک به تصمیم گیری بین این دو برند نوشته‌ایم. با توجه به تمرکز بر مارک‌های موجود، ما در مورد محصولات جداگانه صحبت نمی‌کنیم.

برند دوربین مداربسته هایک ویژن به چه چیزی معروف است؟

شرکت فناوری دیجیتال Hangzhou Hikvision یا به اختصار هایک ویژن که به مجموعه متنوعی از دوربین‌های امنیتی، ضبط‌کننده‌ها و محصولات مرتبط شناخته می‌شود، محبوب‌ترین تولیدکننده دوربین‌های امنیتی در سال 2021 بود.

منحصر به فرد بودن در مقایسه برندها به دلیل اختصاص هشت درصد از درآمد خود به تحقیق و توسعه می‌باشد. در نتیجه، هایک ویژن دوربین‌های امنیتی IP عالی را تولید کرده است که در میان گزینه‌های شناخته شده دیگر، هم کاربر پسند بوده و هم توانایی بالایی دارند. علاوه بر این، ویژگی بارز محصولات این برند، نصب ساده آن در مقایسه با برندهای دیگر هست.

دوربین مداربسته هایک ویژن

ضبط‌کننده‌های ویدئویی شبکه و دیجیتال Hikvision مانند دوربین‌های مشابه دیگر خود، گزینه‌های زیادی را در اختیار دارندگان سیستم دوربین‌ های مدار بسته قرار می‌دهند. چنین ویژگی‌هایی نه تنها بر کاربر پسند بودن و یکپارچگی بلکه بر قابلیت و کارایی نیز متمرکز هستند. نمونه‌هایی از آن عبارتند از:

  • ظرفیت فیلمبرداری قابل تنظیم
  • پشتیبانی از شبکه ابری
  • جستجو و پخش قابل تنظیم
  • تشخیص و پیکربندی پیشرفته
  • برچسب گذاری فیلم
  • نمایش زنده چند کاناله
  • خروجی‌های HDMI و VGA همزمان
  • پخش هوشمند

همانطور که گفته شد، برند دوربین مداربسته هایک ویژن ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در ضبط‌کننده‌های خود پیاده‌سازی می‌کند که هم عملکرد و هم قابلیت برتر سیستم دوربین امنیتی را ممکن می‌سازد. علاوه بر این، هر محصول به گونه‌ای ساخته شده است که مقرون به صرفه‌تر از رقبا باشد.

برند دوربین مداربسته داهوا به چه چیزی معروف است؟

Zhejiang Dahua Technology یا به اختصار داهوا که به خاطر دوربین‌های امنیتی کم‌نور، ضبط‌کننده‌ها و محصولات مشابه خود شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان چنین محصولاتی در سال 2021 بود. این برند برای سه نوع دوربین مدار بسته خود، به عنوان سومین تولیدکننده نظارت تصویری در بازار جهانی، محبوب است:

  • UltraSeries
  • ProSeries
  • LightSeries

علاوه بر تفاوت در قیمت، انواع دوربین‌ های مدار بسته ذکر شده در بالا، تمایزها و ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. با LightSeries ابتدایی‌ترین، ProSeries حد وسط و UltraSeries بهترین ویژگی‌هایی است که این شرکت ارائه می‌کند. از نظر موقعیت مکانی، مشاغل و شرکت‌های بزرگتر معمولاً به استفاده از دوربین‌های UltraSeries تمایل دارند، در حالی که مشاغل کوچک و خانه‌ها از LightSeries استفاده می‌کنند. همه چیز در این بین از ProSeries استفاده می‌کند.

دوربین مداربسته داهوا

علاوه بر این، برند دوربین مداربسته داهوا هم به خاطر ضبط‌کننده‌های ویدئویی دیجیتال و شبکه‌ای معروف است. محصولات NVR آن‌ها دارای کیفیت فیلمبرداری بالا با پردازنده‌ای توانا هستند که می‌تواند حداکثر 4K را ارائه دهند. داهوا NVR به طور منحصربه‌فردی از ePoE استفاده می‎کند، با نرم‌افزار مدیریت ویدیو عرضه می‌شود، و از برق و اترنت پشتیبانی می‌گیرد. چنین ضبط کننده‌هایی به دلیل پیاده سازی و پیکربندی آسان در سیستم‌های دوربین‌های امنیتی مدرن به خوبی شناخته شده‌اند.

مقایسه دوربین‌های امنیتی مدرن هایک ویژن و داهوا

در مقایسه برندها ، به طور معمول، پاسخ کوتاه و ساده این است که برند دوربین مداربسته داهوا به دلیل مقرون به صرفه بودن عموماً برای نصب در منازل مسکونی و تجاری کوچک هستند. برعکس، برند دوربین مداربسته هایک ویژن معمولاً در مشاغل بزرگتر و عملیات تجاری استفاده می‌شود. با این حال، هر دو به ارائه گزینه‌های مقرون به صرفه و در عین حال توانمند در سراسر بازار معروف هستند. علاوه بر این، از آنجایی که هر دو سازنده تجهیزات اصلی (OEM) هستند، محصولات آنها نیز از نظر فنی در کشورهای مختلف با نام‌های مختلف وجود دارد. در اینجا، ما تا حدودی به جزئیات بیشتر در مورد ویژگی‌های بین این دو برند می‌پردازیم و اطلاعات بیشتری را، ارائه می‌دهیم.

لنزهای هایک ویژن در مقابل داهوا

هنگام مقایسه برندها در بین دو سازنده دوربین‌های امنیتی، Hikvisoin اغلب گزینه‌های بیشتری را برای لنزها در مقایسه با Dahua ارائه می‌دهد. با این حال، تفاوت بسیار جزئی است، به طوری که اولی معمولاً از پنج نوع مختلف لنز ثابت در بین دوربین‌های خود استفاده می‌کند. این لنزها عبارتند از:

  • 8 میلی متر
  • 4 میلی متر
  • 6 میلی متر
  • 8 میلی متر
  • 12 میلی متر

این در مقایسه با برند دوربین مداربسته داهوا که دارای لنزهای ثابت کمتری هستند متفاوت است. این لنزها عبارتند از:

  • 8 میلی متر
  • 6 میلی متر
  • 6 میلی متر

هر گزینه لنز ثابت ارائه شده یک دوربین امنیتی جداگانه‌ای را ارائه می‌دهد. با Hikvision انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت. باید گفت، لنزهای دوربین مدار بسته با توجه به محیط می‌توانند عامل مهمی باشند. برای مثال، لنز 2.8 میلی‌متری لزوماً برای منطقه‌ای که لنزهای 12 میلی‌متری برای آن استفاده می‌شود مناسب نخواهد بود، و برعکس نیز صادق است.

آیا تفاوتی در عملکرد سنسور داخلی و عملکرد کم نور وجود دارد؟

وقتی صحبت از اندازه سنسور به میان می‌آید، دو سازنده معمولاً یکسان هستند. وقتی فقط دوربین‌های پروتکل اینترنت را در نظر می‌گیریم، سنسورها معمولاً یک سنسور CMOS اسکن پیشرونده ⅓ اینچی می‌باشند. چنین چیزی در سراسر صنعت استاندارد بوده و به دلیل قابلیت آن در شرایط کم نور ثابت شده است. علاوه بر این، این قطعه سخت‌افزار پیوند مستقیمی با وضوح تصویر حاصل از آن دارد.

در حالی که پروتکل اینترنت هر دو سازنده دوربین مدار بسته تقریباً یکسان هستند، برخی از ویژگی‎های خاص مانند برجک‌هایی که هر دو شرکت تولید می‌کنند متفاوت می‎باشند. به عنوان مثال، تفاوت جزئی در اندازه سنسور به نفع داهوا وجود دارد. با این حال، برند دوربین مداربسته داهوا در چنین مقایسه‌ای دارای نتایج بهتری می‌باشد. زیرا دوربین‌های برجکی آنها مسافت دورتر را با جزئیات بیشتری در شرایط کم نور می‌بینند.

هایک ویژن

برند دوربین مداربسته ­هایک ویژن و داهوا با نرم افزار چطور هستند ؟

هایک ویژن و داهوا از نظر نرم افزاری نسبتاً مشابه بوده و هر کدام دارای یک نرم افزار مدیریت ویدیو و پیکربندی مشابه برای راه اندازی هستند. دوربین‌های IP تولید شده توسط هر دو سازنده می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند زیر پشتیبانی کنند:

  • ادغام زنگ هشدار
  • تشخیص چهره
  • تشخیص حرکت
  • کاهش هشدار کاذب
  • مدیریت تنظیمات فیلم ویدئویی

تفاوت متمایز بین هایک ویژن و برند دوربین مداربسته داهوا در تشخیص رفتار و محیط‌های غیرعادی است. هایک ویژن نرم افزاری را برای دوربین‌های امنیتی IP خود توسعه داده است که امکان فوکوس و تشخیص چهره‌ها را در صورت پیوند به پایگاه داده برای مرجع فراهم می‌کند. علاوه بر این، هنگامی که به هوش مصنوعی متصل می‌شود، می‌تواند جنبه‌های غیرعادی را در هر محیطی مانند اشیاء افتاده یا چپ تشخیص دهد. چنین مزیتی به این برند امکان می‎دهد که بیشتر بر توسعه ویژگی‌های نرم افزار تمرکز ‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، داهوا تعداد پخش‌های ویدیویی منحصربه‌فرد را به دو کاهش داده است در حالی که دوربین مدار بسته هایک ویژن توانایی تولید سه پخش را دارد. این به این معنی است که هر جریان ویدیویی به طور منحصر به فردی از نظر وضوح با دیگری متفاوت است.

دوربین‌های امنیتی مدرن هر دو سازنده می‌توانند از کابل‌های اترنت یا Power over Ethernet استفاده کنند. چنین جزئیاتی برای کسانی که قصد خرید یک سیستم دوربین سیمی دارند، می‎تواند مهم باشد.

میزان بیت و وضوح بین دو برند

همانطور که در بالا ذکر شد، وضوح به اندازه سنسور بستگی دارد. برای انواع خاصی از برند دوربین مداربسته داهوا ، به لطف سنسور بزرگ‌تر، رزولوشن برتری می‎دهد. با این حال، تفاوت بسیار کمی بین این دو نوع دوربین وجود دارد.

اما، نرخ بیت برعکس است، زیرا برند دوربین مداربسته هایک ویژن معمولاً مگابیت در ثانیه بیشتری نسبت به داهوا ارائه می‌دهند. گاهی اوقات، اولی دو برابر نرخ بیت نسبت به دومی تولید می‌کند. دوربین‌های هر دو سازنده هر دو نوع فشرده سازی یعنی H264 و H265 را دارند. در این مورد، هایک ویژن معمولاً برنده می‌شود. با این حال، حداکثر نرخ بیت هر کدام به ندرت استفاده می‌شود.

آیا هر کدام از این برندها برنامه تلفنی ارائه می‌دهند؟

به عنوان برندهای پیشرو در صنعت دوربین‌ های مدار بسته ، هایک ویژن و داهوا برنامه‌های موبایلی را که با سیستم امنیتی مربوطه جفت می‌شوند، ارائه می‎دهند. این برنامه‌های تلفن به صاحبان خانه یا مشاغل این امکان را می‌دهند که هشدارهای تلفن همراه را دریافت و فیلم‌های ویدیویی را پخش و پیکربندی را مدیریت کنند. همچنین، در زمانی که تلفنشان به سیگنال یا شبکه به اندازه کافی قوی، متصل است، داده‌های ضبط‌شده را مرور کنند.

این دو برند در نحوه تعامل کاربر با یکدیگر، تفاوت دارند. هر دو یک راه کاربر پسند و کارآمد برای مدیریت سیستم امنیتی بدون حضور فعال در نزدیکی آن هستند.

تفاوت قیمت بین برند دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

به طور متوسط، برند دوربین های مداربسته داهوا کمی مقرون به صرفه‌تر از هایک ویژن هستند، اما دومی گزینه‌های بیشتری دارد. اگر کسی هر دو را برای یک هدف با ویژگی یکسان بخواهد، داهوا به طور متوسط ​​قیمت کمتری دارد، اما نه چندان زیاد.

در پایان

همانطور که نشان داده شد، دوربین مداربسته هایک ویژن و دوربین مداربسته داهوا در مقایسه با یکدیگر محصولات بسیار مشابهی دارند. با این حال، به طور معمول هایک ویژن دوربین‌های امنیتی با ویژگی‌ها و سخت افزار پیشرفته‌تر تولید می‌کند. همانطور که در بالا نشان داده شده است، در قیمت داهوا به طور متوسط ارزان‌تر می‎باشد.

برای هر هدفی که قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، ما کاتالوگ گسترده‌ای از محصولات از جمله هایک ویژن و داهوا را برای انتخاب راحت شما ارائه می‌دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از برندها یا سایر برندهای ارائه شده در دوربین‌های امنیتی، همین امروز با ما تماس بگیرید! تیم ما با پشتکار برای پاسخگویی به تمام سؤالات شما تلاش خواهد کرد!