چرا دوربین کنترل از راه دور بخرم و ویژگی‌های خاص آن چیست؟

چرا دوربین کنترل از راه دور بخرم و ویژگی‌های خاص آن چیست؟

دوربین‌های مدار بسته یکی از راه‌های ایمن نگه‌داشتن اموال شما هستند، اما با استفاده از دوربین کنترل از راه دور متصل به گوشی قادر به فیلمبرداری از یک مکان یا شخص بدون اطلاع می‌باشید.

امروزه بسیاری از مردم به دنبال دوربینی قابل اعتماد هستند که بتوانند از آن برای نظارت بر خانه یا فرزندان یا محل کارشان استفاده کنند. اگر به دنبال بهترین دوربین مخفی هستید، ملاحظات زیادی وجود دارد که باید رعایت کنید. این مقاله راهنمایی در مورد این نوع دوربین‌ها است و در مورد ویژگی‌هایی که در خرید دوربین‌های کوچک مخفی باید در نظر بگیرید صحبت می‌شود.

دوربین کنترل از راه دور چیست؟

این‌ها دوربین‌هایی هستند که بصورت مخفی جایگذاری می‌شوند و دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها می‌باشند و معمولاً، WiFi در آنها تعبیه شده است. این دستگاه‌هایی که توسط تکنسین‌های مونتاژ می‌شوند، به‌عنوان فناوری «plug and play» با نصب آسان طراحی شده‌اند. در صورت نیاز، شما می‌توانید از راه دور از رایانه شخصی، مک، یا اندروید یا IOS خود از هر سوی دنیا به صورت زنده آن را تماشا کنید. شما همچنین به وسیله این دوربین‌ها امکان ضبط فیزیکی ویدئوها در یک حافظه داخلی SD را دارید.

نظارت از راه دور با دوربین‌های WiFi

پلت فرم نظارت در این واحدهای IP تخصصی بسیار آسان است و استفاده از آن بی دردسر می‌باشد. تغییر تنظیمات در دوربین کوچک مخفی WiFi درصورتی که از قبل مستقر شده باشد، از رایانه شخصی ویندوز امکان پذیر است. در صورت نیاز، شما می‌توانید تا چندین مورد از این دوربین‌های کنترل از راه دور را از یک حساب کاربری نظارت کنید.

دوربین کنترل از راه دور

فقط باید در نظر داشت که شبکه WiFi در محلی که این سیستم‌های مستقر شده‌اند به صور دائم فعال باشد.

موارد استفاده از دروبین

در استفاده از این دوربین‌های کنترل از راه دور واقعاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما ما در اینجا چند مکان توصیه شده برای قرار دادن آنها را آورده‌ایم:

  • مراقبت از پرستار بچه: برای اینکه مراقب پرستار بچه‌هایتان باشید، یک دوربین کوچک مخفی را در اتاق خواب کودک، اتاق بازی یا هر جایی که رفت و آمد او است، تعبیه کنید.
  • برای نظارت یا کنترل خانه: دوربین را می‌توانید در آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن یا هر منطقه دیگری قرار دهید.
  • برای دستگیری سارقان و متجاوزان: برای امنیت خانه، می‌توان یک دوربین مدار بسته مخفی را در داخل یا خارج خانه و یا محل کار، کنار هر ورودی و هر نقطه آسیب پذیری به طور نامحسوس جایگذاری کرد.

این ابزار در هر شکلی قابل استفاده است. به عنوان مثال گاهی به شکل یک خرس عروسکی مبدل شده و یا گاهی در لامپ، قاب عکس، ساعت و .... قرار داده می‌شوند.

دوربین جاسازی شده در ساعت

البته، در نظر داشته باشید که استفاده از هرگونه دوربین مخفی در بسیاری از مکان‌ها بدون رضایت قبلی غیرقانونی است، بنابراین قبل از استفاده از آن مطمئن شوید که با قوانین و مقررات آشنا هستید.

برخی از این دوربین‌ها به سنسورهایی تشخیص حرکت حساس هستند. جهت آشنایی با این نوع دوربین‌های دارای حسگر حرکت می‌توانید به مقاله شگفتی‌های دوربین کوچک دارای سنسور تشخیص حرکت مراجعه کنید.

این دوربین‌ها همه چیز را از ضبط‌کننده DVR داخلی گرفته تا اتصالات تلفن هوشمند و سنسورهای فعال‌شده با حرکت ارائه می‌کنند.

مواردی که در خرید دوربین کنترل از راه دور در نظر بگیریم

به طور کلی، هنگام جستجوی یک دوربین مخفی، مهم است که وضوح دوربین، کیفیت لنز و ظرفیت ذخیره سازی آن را در نظر بگیرید. علاوه بر این، حتماً نرخ فریم دوربین و نوع اتصالی که استفاده می‌کند (مانند Wi-Fi، بلوتوث و غیره) را بررسی کنید.

  • رزولوشن: رزولوشن یا وضوح دوربین تعیین کننده کیفیت ویدیویی است که ضبط می‌کند. به دنبال دوربینی با حداقل رزولوشن 1080p برای فیلمبرداری باکیفیت باشید.
  • کیفیت لنز: یک لنز خوب برای یک تصویر شفاف و واضح ضروری است. برای بهترین نتیجه دوربینی دارای لنز کیفیت بالا انتخاب کنید.
  • فضای ذخیره سازی: مقدار فضای ذخیره سازی دوربین و همچنین نحوه ذخیره فیلم را در نظر بگیرید. برخی از دوربین‌ها دارای حافظه داخلی هستند در حالی که برخی دیگر به فضای ذخیره سازی ابری یا کارت حافظه متکی می‌باشند.
  • نرخ فریم: نرخ فریم تعداد فریم‌های ضبط شده در هر ثانیه را اندازه گیری می‌کند. هر چه نرخ فریم بالاتر باشد، فیلم روان‌تر خواهد بود. شما باید به دنبال دوربینی باشید که دارای نرخ حداقلی 30 فریم در ثانیه باشد.
  • نوع اتصال: نوع اتصالی را که دوربین برای انتقال فیلم استفاده می‌کند برای کاربردی که دارید بسیار مهم است. دوربین مخفی، دارای Wi-Fi یا بلوتوث می‌تواند به شما این امکان را بدهد که فیلم را از راه دور مشاهده کنید.
  • عمر باتری: با توجه به مکانی که می‌خواهید دوربین را در آنجا قرار دهید، عمر باتری را در نظر بگیرید. مثلاً اگر از آن در مکانی استفاده می‌کنید که دسترسی آسان به برق ندارد، عمر طولانی باتری و مقدار نگهداری شارژ آن اهمیت دارد.
  • اندازه و احتیاط: دوربینی را انتخاب کنید که با محیط اطراف خود ترکیب شود و توجه کسی را جلب نکند. دوربین ریز و کوچک راحت‌تر پنهان می‌شود.
  • گزینه‌های سنسوردار برای ضبط: برخی از دوربین‌ها برای ضبط از سنسورهای حرکتی مانند تشخیص حرکت، تشخیص صدا و غیره پشتیبانی می‌کنند.
  • ویژگی‌های اضافی: هر ویژگی اضافی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، در نظر بگیرید. مانند قابلیت دید در شب، ضبط صدا، و قابلیت‌های کنترل از راه دور.

ویژگی‌های دوربین کنترل از راه دور

دوربین مخفی کوچک کنترل از راه دور یکسری ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به دوربین‌های مدار بسته دیگر برتر می‌کند:

  1. قابلیت استفاده از وای فای
  2. امکان کنترل از هر مکانی و در هر زمانی
  3. نصب راحت
  4. راحتی در استفاده
  5. قابلیت نظارت بدون جلب توجه
  6. امکان مشاهده دوربین به صورت آنلاین
  7. وضوح و کیفیت بالای تصویر
  8. قابلیت ذخیره سازی ابری و یا کارت حافظه

برخی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها که در خرید دوربین‌های مخفی برای امنیت شما، که به کارتان می‌آید به شرح  زیر است:

  • دوربین‌های نمایش از راه دور: با این ویژگی نمی‌خواهد منتظر بمانید تا فیلم ظبط شده دوربین را مرور کنید. دوربین‌های مخفی نمایش از راه دور به شما امکان می‌دهند تا با خیال راحت با گوشی هوشمند خود ببینید چه اتفاقی در زمان واقعی می‌افتد. فقط کافی است برنامه دوربین خود را باز کنید.
  • دوربین‌های دید در شب: اگر می‌خواهید ببینید که آیا کسی در شب به مکان مورد نظر شما می‌رود یا نه، یکی از مدل‌های دوربین دید در شب ما را بررسی کنید.
  • دوربین‌های فعال‌شده با حرکت: اگر می‌خواهید یک دوربین کنترل از راه دور، برای استفاده خانگی داشته باشید اما به ساعت‌ها فیلم اضافی نیاز ندارید، یک دوربین دارای سنسور حرکت را انتخاب کنید. این نوع دوربین‌ها زمانی فعال می‌شوند که شخصی وارد اتاق شود یا حرکت دیگری تشخیص داده شود.
  • دوربین‌های صوتی: اگر می‌خواهید یک دوربین مخفی با قابلیت‌های صوتی داشته باشید تا بفهمید مردم پشت سر شما چه می‌گویند، به مجموعه دوربین‌های ما با ضبط صدا مراجعه کنید.

ما همچنین دوربین‌های مخفی در فضای باز، دوربین‌های پرستار بچه، و موارد دیگر را ارائه می‌دهیم. مهم نیست که کجا باید دوربین‌های مخفی خود را قرار دهید، ما تجهیزات داریم که می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

دوربین

سؤالات متداول

چگونه دوربین کنترل از راه دور را مخفی کنیم؟

می‌توانید یک دوربین کوچک را در مکان‌های مختلفی مخفی کنید. یکی از روش‌ رایج برای پنهان کردن دوربین کوچک این است که آن را در مکانی مبهم مانند قفسه‌های بلند، کمد یا داخل انبوهی از لباس‌ها قرار دهید. گزینه دیگر دوربینی است که شبیه یک وسیله خانگی مانند ساعت یا شارژر تلفن باشد. این باعث می‌شود که افراد عادی قادر به شناسایی دوربین نباشند.

از کجا می‌توانم دوربین‌ بخرم؟

شما می‌توانید دوربین‌های را از انواع فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین حضوری ما خریداری کنید. مینی دیوی پرو، با سابقه طولانی در ارائه  دوربین‌های و مخفی می‌تواند خواسته‌های شما را برآورد کند. بعلاوه، در کنار ارائه محصول، فیلم‌های آموزشی و همچنین پشتیبانی تلفنی را نیز ارائه می‌دهد.

آیا خرید دوربین مخفی غیرقانونی است؟

قانونی بودن خرید دوربین مخفی بسته به قوانین کشور یا منطقه شما می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، خرید دوربین مخفی غیرقانونی نیست، اما استفاده از آن به روش‌های خاصی می‌تواند غیرقانونی باشد. به عنوان مثال، در کشور ما، به طور کلی خرید و داشتن دوربین مخفی در اکثر مکان‌ها، قانونی است. اما استفاده از آن برای ضبط افراد در مناطق خاصی مانند حمام یا اتاق خواب، بدون اطلاع یا رضایت آنها غیرقانونی می‌باشد.

برای چه کاری می‌توانم از دوربین مخفی استفاده کنم؟

امنیت خانه، نظارت بر اشخاص خاص مثل کارمند یا پرستار کودک، ثبت تعاملات شخصی، نظارت بر امنیت خودرو و غیره.

نتیجه

دوربین‌های کنترل از راه دور یک وسیله امنیتی عالی هستند که امکان نظارت بر یک منطقه را از راه دور می‌دهد. در این مقاله در مورد ویژگی‌ها، کاربردها و دلیل استفاده از این نوع دوربین‌ها صحبت شد. اگر قصد خرید دوربین مخفی کوچک را دارید، می‌توانید از مشاوران ما در مینی دیوی پرو راهنمایی لازم را دریافت کنید. کافی است، همین الان با شماره‌های داخل سایت تماس بگیرید.