باتری لیتیوم پلیمری چیست؟

باتری لیتیوم پلیمری چیست؟

از نظر تاریخی، واژه «باتری» برای توصیف «مجموعه‌ای از اشیا مشابه که برای انجام عملکرد خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند»، مانند یک آتشبار (Artillery battery) استفاده شده است. در سال 1749 میلادی، بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) برای اولین بار از این اصطلاح، به منظور توصیف یک سری خازن استفاده کرد که برای انجام آزمایش‌های الکتریکی خود به هم متصل کرده بود. بعدها این اصطلاح، برای همه سلول‌های الکتروشیمیایی استفاده شد که به منظور فراهم کردن نیروی الکتریکی به هم متصل شده‌اند.

چگونگی اختراع باتری

در یک روز سرنوشت‌ساز در سال 1780 میلادی، فیزیکدان، پزشک، زیست‌شناس و فیلسوف ایتالیایی، لوییجی گالوانی (Luigi Galvani)، در حال کالبدشکافی یک قورباغه آویزان از قلابی برنجی بود. زمانی که او پای قورباغه را با چاقوی جراحی آهنی لمس کرد، پای قورباغه جمع شد. گالوانی عقیده داشت که انرژی جمع شدن، از خود پا به وجود آمد ولی همکار او، آلساندرو ولتا، عقیده‌ی دیگری داشت. ولتا فرض کرد که حرکت‌های پای قورباغه در اثر برخورد فلزهای متفاوت خیس شده در مایع است. او این آزمایش را به جای جسد قورباغه، با استفاده از یک لباس خیسانده شده در آب‌نمک تکرار کرد که منجر به نتایجی با ولتاژ مشابه شد. ولتا، یافته‌های خود را در سال 1791 منتشر کرد و در سال 1800، اولین باتری را با عنوان پیل ولتایی (Voltaic pile) ساخت.اختراع باتری

باتری های مورد استفاده در دوربین های مینی دی وی:

در حال حاضر در اکثر دوربین های مینی دی وی باتری های لیتیومی یونی استفاده میشود چراکه با طول عمر بسیار بالا سایز بسیار کوچک و همچنین مواد اولیه به صرفه مورد استفاده در این باتری، باتری های لیتیومی یونی را انتخاب خوبی برای استفاده در این دوربین بند انگشتی تبدیل کرده است، در ابتدا در این دوربین ها باتری های ساده استفاده میشد که خیلی زود باد میکردند و عمر میانگین آنها 2 سال بود که باعث طول عمر کوتاه این دوربین ها شده بود ولی در حال حاضر با استفاده از این باطری عمر میانگین دوربین ها به 10 تا 15 سال رسیده است.

نکاتی که میتوان با استفاده از آنها از خرابی باتری با خبر شد:

باد کردن باتری:

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص دادن خرابی باتری، شناخت باتری باد کرده از باتری سالم میباشد، برای این کار کافیست بدنه ی پشت دوربین را تحت فشار با دست قرار دهید. اگر احساس کردید که نرم است یا کمی داخل میرود نشانه باد کردن باتری میباشد.

باتری لتیوم پلیمری

گرم شدن بیش از حد باتری:

باتری زمانی که در حال شارژ است به طور طبیعی گرم تر از حالت عادی است ولی این دما نباید در حدی باشد که باعث سوختن دست شود، بنابراین زمانی که به باتری دست بزنید و از گرمای زیاد دست شما بسوزد این به این معنا هست که باتری در استانه ی خراب شدن میباشد بنابر این یکی از شیوه های تشخیص و ساده ترین راه است.

یکی از روش های دیگر با مشاهده شکل ظاهری باتری میتوانید از خرابی آن اطلاع پیدا کنید.

برای اینکه باتری شما در بهترین حالت برای شما کار کند، اولین و مهمترین چیز شارژ صحیح باتری میباشد، منظور از شارژ صحیح مدت زمان است، برای دوربین های مینی دی وی بهترین مدت زمان شارژ 2 ساعت میباشد.

نکته: تمام روش هایی که در بالا ذکر شده در اثر تجربه بالای این مجموعه میباشد که به صورت عملی توسط تیم تعمییرات شرکت مینی دی وی پرو، گرد هم جمع شده اند.