باتری دوربین های کانن چقدر دوام می آورند؟

باتری دوربین های کانن چقدر دوام می آورند؟

آیا قصد دارید دوربین DSLR، Mirrorless، یا دوربین Point and Shoot جدید خود را در سفر بیرون ببرید؟ مطمئن نیستید باتری کانن چقدر دوام می آورد؟ قبل از برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی به قله‌ها یا قدم زدن معمولی در سواحل، مهم است که اطمینان حاصل کنید که باتری به اندازه کافی است.

با این حال، عمر باتری که پیش از کارایی دوربین شماست ممکن است بسته به مدل در دست متفاوت باشد. و دقیقاً به همین دلیل است که تصمیم گرفتم تجزیه و تحلیل دقیقی ارائه دهم - در مورد هر عنصر باتری، روش‌های محاسبه عمر باتری، دلایل تخلیه باتری و ایده‌هایی برای دوام بیشتر باتری دوربین کانن صحبت کنم.

یک باتری کاملاً شارژ شده کانن، بسته به نحوه استفاده از دوربین، حدود 850 عکس یا بین 8 تا 11 ساعت استفاده در هر بار شارژ دوام خواهد آورد. استفاده مکرر از فلاش دوربین یا منظره یاب الکترونیکی تاثیر قابل توجهی بر مدت زمان شارژ باتری خواهد داشت. طول عمر باتری Canon چیزی بین 3 تا 5 سال یا 300 تا 500 چرخه شارژ است و این بستگی به نحوه استفاده شما از دوربین و نحوه مراقبت از باتری دارد.

باتری دوربین canon

چه چیزی بر عمر باتری یک باتری کانن تأثیر می گذارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، نحوه استفاده از دوربین کانن مستقیماً بر مدت زمانی که باتری شارژ می کند تأثیر می گذارد. بیایید نگاهی به مواردی بیندازیم که می‌توانند باتری را سریع‌تر تخلیه کنند.

منظره یاب الکترونیکی (Viewfinder)

وقتی صحبت از دوربین های بدون آینه به میان می آید، چاره ای ندارید جز اینکه از منظره یاب الکترونیکی استفاده کنید زیرا منظره یاب نوری ندارند. اما برخی از دوربین های DSLR دارای منظره یاب اپتیکال و الکترونیکی هستند.

استفاده مکرر از منظره یاب الکترونیکی باتری را سریع‌تر خالی می‌کند، بنابراین از منظره یاب اپتیکال به جای آن استفاده کنید تا بیشترین بهره را ببرید تا در طول عمر باتری صرفه‌جویی کنید.

فلاش

برخی شرایط نوری نیاز به استفاده از فلاش دوربین برای نوردهی مناسب عکس دارند، اما این می تواند باتری Canon شما را سریعتر تخلیه کند. در صورت امکان، سعی کنید از منابع نور دیگری استفاده کنید تا نوردهی خوبی داشته باشید.

اتصالات بی سیم

برخی از دوربین های کانن به شما امکان می دهند از طریق اتصال بی سیم مانند بلوتوث به اینترنت یا دستگاه های دیگر متصل شوید. فعال بودن این اتصالات بی سیم هنگام استفاده از دوربین می تواند باتری را سریعتر تخلیه کند. هنگام استفاده نکردن از آنها حتماً آن ها را خاموش کنید.

تثبیت تصویر (Image Stabilization)

برخی از لنزها و دوربین های کانن دارای لرزشگیر تصویر هستند و روشن بودن آن می تواند باتری را سریعتر از حد معمول تخلیه کند. اگر به لرزشگیر تصویر نیاز ندارید، آن را خاموش کنید تا مقداری در مصرف باتری صرفه جویی شود.

روشن نگه داشتن دوربین

این ممکن است بیهوده باشد، اما روشن نگه داشتن دوربین در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، باتری را خالی می کند. وقتی از دوربین استفاده نمی‌کنید، حتی در بین عکس‌ها، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، آن را خاموش کنید.

چگونه از باتری کانن به خوبی مراقبت کنیم

باتری دوربین شما بخش بسیار مهمی از دوربین است. بدون آن، به هیچ وجه نمی توانید از دوربین خود استفاده کنید. بنابراین بسیار مهم است که از باتری دوربین خود به خوبی مراقبت کنید.

بیایید نگاهی به چند راه بیندازیم که می‌توانید از باتری کانن خود مراقبت کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از آن ببرید و عمر طولانی‌تری داشته باشید.

باتری را یک شبه شارژ نکنید

شارژ باتری کانن در طول شب توصیه نمی شود زیرا این کار بر طول عمر آن تأثیر منفی می گذارد. در عوض آن را تا زمانی که برای شارژ کامل نیاز دارد شارژ کنید، که معمولاً حدود 2 ساعت است، سپس آن را از شارژر خارج کنید.

آن را از دماهای شدید دور نگه دارید

تجهیزات دوربین، به طور کلی، با دماهای بسیار گرم یا سرد خوب عمل نمی کنند، و باتری دوربین نیز تفاوتی ندارد. هنگامی که باتری کانن خود را ذخیره می کنید، مطمئن شوید که آن را در دمای اتاق نگهداری کنید.

آن را به طور کامل خالی نکنید

اکثر مردم فکر می کنند که قبل از شارژ کردن دوربین کانن باید آن را به طور کامل تخلیه کنید. این درست نیست و برای افزایش طول عمر آن باید از تخلیه کامل آن خودداری کنید.

یک باتری کانن چقدر طول می کشد تا شارژ شود؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک باتری کانن شارژ شود بسته به دمای محیط و ظرفیت باتری باقیمانده متفاوت است. به طور کلی، شارژ کامل باتری کانن تقریباً 2 ساعت طول می کشد تا در دمای اتاق (23 درجه سانتی گراد / 73 درجه فارنهایت) شارژ شود.

هنگامی که در دماهای سردتر شارژ می شود، ممکن است تا 4 ساعت طول بکشد تا باتری شارژ شود.

نتیجه

همانطور که می بینید، باتری کانن با یک بار شارژ تا 850 عکس یا 8 تا 11 ساعت دوام می آورد. این بد نیست با توجه به اینکه این باید برای اکثر عکاسی ها کافی باشد.

طول عمر باتری کانن بین 3 تا 5 سال است که بستگی به مراقبت شما از باتری دارد.