مقایسه دوربین سیم کارت خور YOOSEE و دوربین مینی اسپید دام زومیکس v380

مقایسه دوربین سیم کارت خور YOOSEE و دوربین مینی اسپید دام زومیکس v380

امنیت به عنوان یکی از لازمه های زندگی بشر در تمامی دوران های حیات او به شمار می رود که از اهمیت زیادی برخوردار است. همان طور که می دانید، امنیت تنها محدود به امنیت جانی نمی شود. در برخی از شرایط افراد نیازمند امنیت مالی نیز هستند تا دستاورد های خود را در زندگی به خوبی نگهداری کنند. در چنین حالتی نیاز است تا این دسته از افراد به ایجاد یک شرایط ایمن در محل موردنظر خود بپردازند. امروزه اقلام و تجهیزات دیجیتالی و الکترونیکی زیادی در سراسر جهان تولید شده اند که به عنوان گزینه های ایده آلی برای برقراری امنیت شناخته می شوند. از این رو در دهه های اخیر شاهد استفاده بسیار زیاد از این محصولات بوده ایم.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های زیادی در سراسر کشورمان احداث شده اند که به فروش دوربین مداربسته سیم کارت خور می پردازند. همان طور که می دانید، دوربین ها به عنوان یک محصول کاملا امنیتی شناخته می شوند که در تنوع وسیعی به تولید می رسند. این محصولات توسط برند های مختلفی در سراسر جهان تولید شده و می توانند فضاهای مختلف تحت پوشش شما را به خوبی ایمن کنند. البته به دلیل وجود تنوع در این محصولات، خریداران با مشکلات زیادی مواجه می شوند. برای مثال در خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور، متقاضیان همواره علاقه مند به مقایسه دوربین سیم کارت خور YOOSEE و دوربین مینی اسپید دام زومیکس v380 هستند. دو مورد ذکر شده از بهترین دوربین های مداربسته سیم کارت خور موجود در بازار شناخته می شوند.

دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست؟

دوربین مداربسته سیم کارت خور به عنوان نسل جدیدی از دوربین مداربسته شناخته می شوند که شهرت زیادی را در این عرصه دارند. نیاز است که بدانید، همان طور که از نام این محصولات مشخص است، دارای محفظه ای برای قرارگیری سیم کارت هستند. به وسیله سیم کارت درون این دوربین می توان به انتقال تصاویر از طریق شبکه تلفن همراه پرداخت. به همین دلیل دوربین مداربسته سیم کارت خور می تواند گزینه پیشرفته و ایده آلی برای خرید از سوی شما شناخته شود. این ویژگی فوق العاده موجب شده تا افراد زیادی به استفاده از این محصولات بپردازند. با وجود تنوع بسیار زیاد در میان دوربین های مداربسته سیم کارت خور، فرآیند خرید این محصولات کمی سخت تر شده است.

دوربین های YOOSEE و زومیکس V380 به عنوان دو دوربین مشهور در عرصه محصولات امنیتی شناخته می شوند. لازم به ذکر است که هر دو محصول زیر نظر کمپانی اسپید دام به تولید می رسد، اما با این وجود تفاوت های زیادی میان این دو دوربین وجود دارد. از این رو می توان هر دو محصول را به عنوان دوربین مداربسته اسپید دام نیز شناخت. تاکنون کاربران زیادی به استفاده از این دو محصول پرداخته اند که رضایت بی نظیری را داشته اند. بدین جهت خریداران باید قبل از هر چیزی به مقایسه این دو محصول بپردازند تا در خرید خود به بهترین شکل عمل کنند.

مقایسه مشخصات اولیه دوربین مداربسته اسپید دام YOOSEE و زومیکس V380

قبل از هر چیزی باید بدانید که مدل زومیکس V380 از قیمت کمتری نسبت به دوربین مداربسته بیسیم سیم کارت خور YOOSEE بهره مند است. ماده اولیه به کار رفته برای ساخت بدنه دوربین YOOSEE فلز بوده و برای دوربین زومیکس نیز از پلاستیک فشرده استفاده شده است. شاید بر این باور باشید که به دلیل استفاده از فلز دوربین YOOSEE، این محصول وزن بیشتری را خواهد داشت. این باور کاملا غلط بوده و با وجود این شرایط، دوربین زومیکس از وزن 3.5 کیلوگرمی و دوربین YOOSEE از وزن 1.3 کیلوگرمی بهره مند است. توجه داشته باشید که هر دو دوربین از نوع IP-CAMERA هستند و تفاوتی در این زمینه میان آن ها دیده نمی شود.

ابعاد دوربین مداربسته سیم کارت خور زومیکس V380، 31X18X21 cm است. همچنین دوربین YOOSEE از ابعاد 22.5x17.5x11.5 cm بهره مند می باشد. لازم به ذکر است که شکل ظاهری این دو محصول نیز تفاوت های بسیار زیادی را با یکدیگر دارد. در مدل YOOSEE شاهد ظاهر گلوله ای هستیم و در نسخه زومیکس از طراحی گنبدی شکل استفاده شده است. منبع تغذیه مدل زومیکس پنل های خورشیدی هستند، اما دوربین مداربسته YOOSEE، 12DC می باشد.

فیلمبرداری

نیاز است که بدانید، تفاوت اصلی میان دوربین هوشمند مینی اسپید دام YOOSEE زوم اپتیکال سیم کارتی 4G و دوربین زومیکس V380، در فیلمبرداری آن ها مشخص می شود. هر دو دوربین مداربسته از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080P بهره مند هستند. البته در مدل YOOSEE می توانید فیلمبرداری در کیفیت در 720P نیز قرار دهید. رزولوشن فیلمبرداری در مدل زومیکس از نوع MPX2 می باشد، اما در نوع YOOSEE رزولوشن فیلمبرداری از نوع MPX3 است. همچنین سرعت فیلمبرداری در دوربین زومیکس 25 فریم بر ثانیه است که در نسخه YOOSEE شاهد پیشرفت در سرعت فیلمبرداری و ارتقای آن به 30 فریم بر ثانیه بوده ایم. فرمت فیلم های ضبط شده از سوی دو دوربین تفاوت چندانی ندارد.

دوربین مداربسته سیم کارت خور زومیکس V380
دوربین مداربسته چرخشی اسپید دام YOOSEE سیم کارتی

در رابطه با قابلیت های مربوط به فیلمبرداری این دو دوربین مداربسته سیم کارت خور، باید بدانید که در هر دو محصول شاهد قابلیت هایی مانند ضبط صدا، تشخیص حرکت و فیلمبرداری در شب هستیم. یکی از قابلیت های اضافه مدل YOOSEE نسبت به زومیکس، وجود پرژکتور است که نور اضافه ای را برای فیلمبرداری هر چه بهتر شما ارائه می کند. در این شرایط سطح کیفی فیلمبرداری از سوی شما نیز افزایش می یابد. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد به دلیل وجود این قابلیت، به خرید دوربین مینی اسپید دام YOOSEE می پردازند.

لنز دوربین مداربسته سیم کارت خور زومیکس V380 و YOOSEE

همان طور که می دانید، اصلی ترین بخش هر  دوربین مداربسته سیم کارت خور، لنز استفاده شده در آن محصول می باشد. دوربینspeed dome مدل YOOSEE به مراتب توانسته است لنز بهتری را ارائه دهد. در مدل YOOSEE شاهد وجود زاویه دید 355 درجه هستیم. این موضوع در حالی بوده که زاویه دید در مدل زومیکس V380، تنها 270 درجه است. بنابراین اولین تفاوت بزرگ این دو دوربین در میزان زاویه درجه لنز آن ها می باشد. نوع حسگر به کار رفته در هر دو دوربین از نوع CMOS می باشد. همچنین لنز هر دو محصول ثابت است این مسئله یک ویژگی بزرگ برای این دو دوربین مداربسته به شمار می رود.

فاصله کانونی لنز در دوربین مداربسته سیم کارت خور YOOSEE، 2.8 میلی متر و در مدل زومیکس V380، 3.6 میلی متر است. یکی دیگر از تفاوت های این دو محصول مربوط به زوم اپتیکال آن ها می شود در مدل YOOSEE شاهد قابلیت زوم اپتیکال تا پنج برابر هستیم. این مسئله در حالی بوده که در مدل زومیکس زوم اپتیکال تنها 4 برابر است. این مسئله نشان از قدرتمند بودن لنز مدل YOOSEE می باشد.

مسائل مربوط به اتصالات

اتصالات از جمله مهم ترین مواردی بوده که نیاز است در بررسی دوربین فیلمبرداری سیم کارت خور مورد بررسی قرار بگیرد. نیاز است که بدانید، سوکت ویدیو دوربین مداربسته اسپید دام YOOSEE از نوع RJ45 بوده و در نسخه زومیکس V380 از سوکت BNC استفاده شده است. نوع اتصال در مدل YOOSEE سیم دار است، اما در جبهه مقابل دوربین زومیکس V380 از قابلیت بیسیم بهره مند است. روشنایی هر دو دوربین به وسیله مادون قرمز تامین می شود. همین مسئله نیز موجب می شود تا کیفیت تصاویر ضبط شده از سوی این دو محصول با کیفیت بسیار بیشتری انجام بگیرد.

نیاز است که بدانید، هر دو دوربین مداربسته سیم کارت خور،  قابلیت سازگاری با سیستم عامل های اندروید و IOS را دارند و به همین دلیل شما می توانید با هر تلفن همراهی که در دست دارید، به این دوربین مداربسته سیم کارت خور متصل شوید. همچنین این محصولات از قابلیت سیم کارت خور بودن نیز بهره مند هستند و شما می توانید از سیم کارت 4G به راحتی در آن ها استفاده کنید. با وجود سیم کارت، می توان به انتقال تصاویر از طریق شبکه تلفن همراه پرداخت و همین موضوع کمک بسیار زیادی را به شما خواهد کرد.

ذخیره سازی فیلم های ضبط شده

همان طور که می دانید، فضای ذخیره در دوربین فیلمبرداری سیم کارت خور مسئله بسیار مهمی بوده که نیاز ویژه ای به بررسی دارد. شرکت اسپید دام در هر دو محصول از مشخصه های یکسانی استفاده کرده است و تفاوت قابل توجهی در این زمینه به چشم نمی خورد. هر دو محصول از فضای ابری و اسلات حافظه بهره مند هستند. همچنین حافظه قابل پشتیبانی در هر دو محصول از نوع micro SD است. تمامی موارد ذکر شده باعث شده اند تا فیلمبرداری در این محصولات به بهترین شکل انجام بگیرد و فضای لازم برای ذخیره سازی آن ها نیز وجود داشته باشد.

امکانات دیگر دوربین مداربسته اسپید دام YOOSEE و زومیکس V380

یکی دیگر از تفاوت های اصلی این دو محصول، مربوط به سایر امکانات و قابلیت های آن ها است. مدل YOOSEE دوربین های اسپید دام از قابلیت ضد آب بودن بهره مند است که در مدل زومیکس شاهد چنین ویژگی نیستیم. همچنین هر دو محصول از قابلیت های اتصال به موبایل، وای فای و P2P بهره مند هستند. با این وجود شما می توانید به شکل راحتی دوربین های مداربسته اسپید دام را با بهترین ویژگی ها و امکانات تهیه کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از دوربین های مداربسته امروزی از قابلیت ها و شرایط ذکر شده بهره مند نیستند. دو مورد ذکر شده از بهترین محصولات موجود در بازار هستند که سطح خرید و فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند.

دوربین سیم کارت خور مداربسته زومیکس V380
دوربین مداربسته سیم کارت خور اسپید دام YOOSEE

بررسی ارزش خرید

همان طور که متوجه شدید، دوربین مداربسته سیم کارت خور YOOSEE از امکانات و مشخصات قدرتمند تری نسبت به مدل زومیکس V380 بهره مند است. البته این موضوع در شرایطی بوده که در میان قیمت هر دو محصول نیز اختلافاتی وجود دارد و مدل زومیکس از قیمت کمتری بهره مند می باشد. مدل YOOSEE توانسته است در معیار های مربوط به مقایسه موفق تر عمل کند و سطح کیفی بسیار بهتری را از خود به نمایش بگذارد. همین مسئله باعث شده است تا انتخاب بسیاری از افراد بدون توجه به بودجه موردنظر، این مدل باشد. با این وجود ارزش خرید این محصول رابطه متقابلی با نیاز های متقاضی موردنظر دارد. این مسئله بدین معناست که ابتدا نیاز است تا شرایط خود را بررسی کنید.

توجه داشته باشید، که بسیاری از افراد نیاز به خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور با بهترین امکانات را دارند که این موضوع به دلیل استفاده از این دوربین ها در مکان های بسیار حساس است. بنابراین اگر قصد استفاده از دوربین مداربسته در یک مکان فوق حساس را دارید، حتما به تهیه نسخه YOOSEE بپردازید که امکانات بهتری را ارائه می کند. اگر فضای موردنظر شما نیاز به تامین امنیت بسیار بالایی ندارد و امنیت لازم به وسیله دوربین زومیکس V380 تامین می شود، این محصول گزینه مناسبی برای خرید شما خواهد بود. با این وجود شما می توانید از مشاورین مراکز فروشنده دوربین فیلمبرداری مداربسته استفاده کنید. توجه داشته باشید که این افراد اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه در اختیار دارند که می تواند کمک بسیار زیادی را به شما کند. بنابراین استفاده از اطلاعات این افراد می تواند در روند خرید شما نیز تاثیر مستقیمی را بگذارد و موجب بهبود کیفیت خرید شما نیز شود.

سخن پایانی

همان طور که برای شما شرح داده شد، مدل YOOSEE از امکانات فوق العاده تری بهره مند است و ممکن است بسیاری از افراد تصمیم به خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور YOOSEE  بگیرند. با این وجود پیشنهاد می کنیم تا در خرید خود توجه زیادی را به مرجع فروشنده داشته باشید. با وجود مراکز کلاهبردار در این زمینه ممکن است خرید شما با مشکلات زیادی روبرو شود. بنابراین تهیه این محصول از یک مرجع معتبر و شناخته شده باعث می شود تا دوربین های خریداری شده از سوی شما، به نوعی تضمین شوند. بدین ترتیب در تلاش باشید تا قبل از هر چیزی یک فروشگاه معتبر را برای خرید دوربین های فیلمبرداری مداربسته سیم کارت خور انتخاب کنید تا سطح کیفی خرید شما نیز افزایش یابد.