دوربین عکاسی دیجیتال سونی موبایلی سایبرشات DSC-QX10

  1. ابعاد: 62X62X33 میلی متر وزن
  2. وزن: 105 گرم 
  3. نوع حسگر: BSI CMOS
  4. دقت حسگر: 18.9 مگاپیکسل
  5.  ابعاد حسگر: 1/2.3 اینچ
  6. فرمت عکس: JPEG
نکات مهم در هنگام خرید
مشتریان عزیز در هنگام خرید دقت لازم رو داشته باشید، هیچ محصولی به هیچ عنوان پس یا تعویض نمیگردد.
تضمین اصالت
درگاه مطمئن پرداخت (ملی)
ارسال سریع کالا
پشتیبانی تلفنی
توضیحات محصول

نقد و برسی دوربین عکاسی دیجیتال موبایلی سایبرشات DSC-QX10

خیلی وقت‌ها پیش نمی‌آید که چیزی کاملاً متفاوت از معمول را بررسی می‌کنیم، اما دوربین جدید Sony Cyber-shot DSC-QX10 قطعاً با این توصیف مطابقت دارد. سونی QX10 رسما "ماژول حسگر لنز" نامیده می شود و به جای یک دستگاه مستقل، به عنوان شریک عالی برای تلفن هوشمند شما طراحی شده است. در اصل، QX10 شامل یک سنسور تصویر و یک لنز است، اما صفحه نمایش ندارد در عوض به جفت شدن با گوشی هوشمند شما از طریق اتصال Wi-Fi برای نوشتن و بررسی تصاویر و تغییر تنظیمات از طریق برنامه PlayMemories Mobile Sony وابسته است. سونی امیدوار است که دارندگان گوشی‌های هوشمند ناامید با لنز زوم 10 برابری QX10 با لرزش‌گیر اپتیکال SteadyShot و سنسور تصویر 18.2 مگاپیکسلی، که به ترتیب طولانی‌تر و بزرگ‌تر از اکثر گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شوند وسوسه شوند.

لیست و قیمت دوربین های عکاسی

Sony Cyber-shot DSC-QX10 در رنگ های سفید یا مشکی موجود است. خود QX10 تنها دارای سه کنترل اصلی است - یک دکمه روشن/خاموش، سوئیچ دکمه زوم و یک دکمه شاتر. همچنین یک پایه سه پایه وجود دارد که اگر می خواهید از QX10 از راه دور استفاده کنید مفید است و یک صفحه نمایش سیاه و سفید کوچک که عمر باتری را نشان می دهد و اینکه آیا کارت حافظه microSD در آن قرار داده شده است یا خیر. در واقع نیازی به استفاده از کارت حافظه ندارید، زیرا Sony Cyber-shot DSC-QX10 می تواند تصاویر در اندازه کامل را مستقیماً روی تلفن هوشمند شما منتقل کند. ما انجام این کار را توصیه نمی‌کنیم، زیرا کپی کردن روی یک تصویر 18 مگاپیکسلی زمان زیادی طول می‌کشد و همچنین نمی‌توانید ویدیو بگیرید مگر اینکه کارت microSD را نصب کنید. درعوض، می‌توانید فقط تصاویر با اندازه کامل را روی کارت حافظه ذخیره کنید، یا راحت‌تر یک نسخه 2 مگابایتی را برای تلفن هوشمند ارسال کنید، که اندازه کافی برای اشتراک‌گذاری در شبکه اجتماعی مورد علاقه‌تان است.

یکی از مزایای طراحی QX10 امکان گرفتن عکس بدون اتصال آن به تلفن هوشمند است. این برای همه چیز، از «سلفی‌های خلاقانه» گرفته تا نگه‌داشتن QX10 در بالای جمعیت، یا حتی برای نصب آن بر روی سه‌پایه از طریق سوکت ارائه‌شده و گرفتن سوژه از راه دور مفید است - QX10 حتی کف صافی دارد، بنابراین حتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. برای ثابت نگه داشتن آن باید از سه پایه استفاده کنید. محدوده کار به قدرت سیگنال وای فای بستگی دارد، بنابراین درست مانند استفاده از لپ تاپ در باغ یا آن طرف خانه، تا حد زیادی به فاصله و هرگونه مانع (مثلاً دیوارها) بستگی دارد. با این حال، نصب QX10 روی سه پایه در یک اتاق و کنترل آن از راه دور از اتاقی دیگر کاملاً امکان پذیر است - امکانات تقریباً بی پایان است.

لنز دوربین عکاسی دیجیتال موبایلی سایبرشات DSC-QX10

ویژگی های فنی دوربین عکاسی دیجیتال موبایلی سایبرشات DSC-QX10

این دوربین با ویندوز فون کار نمی‌کند. QX10 دوربینی نشانه و عکس است و اپلیکیشن نیز چیزی بر آن نمی‌افزاید. به صورتی که تنها چهار مود عکاسی Superior Auto، intelligent Auto، Program و Movie برای عکاسی دارد. احتمالا همه‌ی آن‌هایی که با دوربین‌های دیجیتال کار کرده‌اند به خوبی با این مودها آشنا هستند. مثلا intelligent Auto مودی است که با توجه به نوع صحنه و شرایط نوری، تنظیمات نور دهی را بر روی بهترین مقادیر قرار می‌دهد. Superior Auto نیز تقریبا همین است بعلاوه ی اینکه می‌تواند به دلخواه از بعضی مود ای صحنه هم انتخاب کند. به محض اینکه دوربین را آماده‌ی عکاسی کردید، می‌توانید با فشردن دکمه‌ی شاتر بر روی دوربین و یا لمس کردن دکمه‌ی شاتر مجازی بر روی نمایشگر موبایل هوشمند، عکس بگیرید. همچنین امکان لمس برای فوکوس هم وجود دارد.

هرچند که دوربین دارای شیار کارت حافظه و امکان ذخیره سازی تصاویر بر روی کارت حافظه‌ی Micro SD هم هست، ولی اگر بخواهید عکس‌ها پس از گرفته شدن به دیوایس هوشمند شما منتقل شوند، متوجه یک تاخیر خواهید شد.

  1. ابعاد: 62X62X33 ميلي متر
  2.  وزن: 105 گرم
  3.  ضد آب حسگر و تصوير: داراي حسگر BSI CMOS با سايز 1/2.3 اینچ
  4. دقت حسگر: 18.9 مگاپيکسل
  5. دقت موثر حسگر: 18.2 مگاپيکسل
  6. حداکثر رزولوشن عکس: 4896X3672, 2592 x 1944 (4:3), 4896 x 2752 (16:9), 1920 x 1080 (16:9)
  7. پردازشگر: BIONZ
  8. لنز: 25-250 ميلي متر
  9.  محدوده ديافراگم: f/3.3-5.9
  10.  قابليت بزرگ‌نمايي اپتيکال تا 10 برابر
  11.  داراي لرزشگير تصوير
  12.  حداقل فاصله فوکوس حالت ماکرو: 5 سانتي متر
  13. داراي فوکوس خودکار و فوکوس دستي
  14. زوم اپتيکال در حين فيلمبرداري فيلم
  15.  سرعت 30 فريم بر ثانيه فيلمبرداري سه بعدي عکسبرداري: سرعت شاتر از 1/1600 ثانيه تا 4 ثانيه
  16. ايزو 100 تا 3200 تکنولوژي تشخيص چهره تکنولوژي تشخيص لبخند عکاسي سه بعدي صفحه نمايش: - اينچ صفحه نمايش جلوLive Viewصفحه نمايش لمسي
  17. کیفیت Full HD

لنز دوربین

سنسور تصویر کوچک 1/2.3 اینچی Exmor R CMOS با رزولوشن 18 مگاپیکسل که در بسیاری از کامپکت های سونی مشاهده می‌شود، لنز 25 میلی متری با توانایی زوم 10 برابر در عکس با کیفیت Full HD. تمامی تصاویر نمونه در این بررسی با استفاده از تنظیمات 18 مگاپیکسلی Fine JPEG گرفته شده اند که اندازه تصویر متوسطی در حدود 6 مگابایت می دهد. Sony Cyber-shot DSC-QX10 تصاویری با کیفیت نسبتاً خوب در طول دوره بررسی (بر اساس دوربین‌های کامپکت مشابه) تولید کرد.

تصاویر در ISO 125-400 بدون نویز هستند، با نویز محدود و کاهش اشباع رنگ در ISO 800 ظاهر می شود. ISO 1600 نویز کاملاً قابل مشاهده، لکه دار شدن جزئیات دقیق و کاهش اشباع رنگ را نشان می دهد و سریع ترین تنظیمات ISO 3200 حتی نویزتر و بهترین است. به طور کلی اجتناب کرد Sony Cyber-shot DSC-QX10 به خوبی با انحرافات رنگی برخورد می‌کند، با جلوه‌های حاشیه‌ای بنفش تنها در موقعیت‌های کنتراست بالا ظاهر می‌شود. فلاش داخلی به خوبی در داخل خانه کار می کرد، بدون قرمزی چشم و نوردهی کافی. عکس در شب ضعیف بود با حداکثر سرعت شاتر 4 ثانیه که می توانید پس از تاریکی عکس بگیرید. تثبیت‌کننده تصویر یکی از ویژگی‌هایی است که هنگام نگه‌داشتن دوربین در شرایط کم‌نور یا هنگام استفاده از تله فوتو در محدوده زوم بسیار خوب عمل می‌کند. عملکرد ماکرو عالی است و به شما امکان می دهد تا فاصله 1 سانتی متری سوژه را فوکوس کنید. تصاویر در تنظیمات وضوح پیش‌فرض مستقیماً از دوربین کمی نرم بودند و در حالت ایده‌آل در برنامه‌ای مانند Adobe Photoshop به وضوح بیشتری نیاز دارند یا اگر نتایج پیش‌فرض را دوست ندارید می‌توانید تنظیمات داخل دوربین را تغییر دهید. 

زوم 

زوم اپتیکال چیزیست که به ندرت در دیوایس های هوشمند یافت می‌شود. این جور مواقع است که QX10 کاملا به کار می‌آید. به عنوان یک دوربین نشانه و عکس با سنسور تصویر کوچک عکس‌های خوبی در خارج و داخل مکان‌های مسقف می‌گیرد به خصوص اینکه رنگ‌ها شفاف و خیلی عالی هستند. ولی با این حال همچنان سنسوری کوچک دارد و محیط عکاسی هرچه روشن‌تر باشد بهتر است. این دوربین تا 10برابر قابلیت زوم دارد.

Sony Cyber-shot DSC-QX10 تنظیمات ماکرو را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد روی سوژه ای فوکوس کنید که 5 سانتی متر از دوربین فاصله دارد وقتی لنز روی زاویه باز تنظیم شده است. تصویر اول نشان می دهد که چقدر می توانید به سوژه نزدیک شوید(در این مورد فلش کارت فشرده). تصویر دوم یک برش 100٪ است.

دوربین سایبرشات DSC-QX10

تصویر و بدنه

سنسور تصویر کوچک 1/2.3 اینچی Exmor R CMOS با رزولوشن 18 مگاپیکسل که در بسیاری از کامپکت های سونی مشاهده می‌شود، لنز 25 میلی متری با توانایی زوم 10 برابر و F/3.3-5.9، لرزش گیر تصویر اپتیکال، Wi-Fi و NFC داخلی از جمله ویژگی های آن هستند. در پشت دستگاه، گیره ای قرار دارد که می‌تواند به اندازه های متفاوتی باز شود و به گوشی هوشمند متصل گردد. اتفاقا گیره‌ی خیلی محکمی است و می‌توانید مطمئن باشید که هیچ گاه از گوشی جدا نمی‌شود.

دوربین سایبرشات DSC-QX10 جدید

نصب و راه اندازی

شما باتری را شارژ کرده اید، به صورت اختیاری یک کارت حافظه را وارد کرده اید، پایه سرنیزه را وصل کرده اید و Sony Cyber-shot DSC-QX10 را در پشت گوشی هوشمند خود نصب کرده اید - سپس باید QX10 را روشن کنید و سپس آگهی دستگاه را پیدا کنید- اتصال وای فای سریع در گوشی هوشمند. اولین بار که این کار را انجام می دهید، باید رمز عبور را نیز وارد کنید که هم در راهنمای کاربر و هم در قسمت داخلی درب باتری(در صورت نیاز به همراه SSID) ارائه شده است.

اگر تلفن هوشمند شما تنظیم شده است که رمزهای عبور را به خاطر بسپارد، این کار را فقط بار اول انجام دهید. سپس باید برنامه رایگان Sony PlayMemories Mobile را دانلود و نصب کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید. اگر گوشی شما دارای NFC است، می‌توانید به سادگی دو دستگاه را با هم ضربه بزنید تا همه این کارها را انجام دهید حتی در نصب برنامه! برنامه PlayMemories Mobile سونی برای کنترل DSC-QX10 استفاده می شود - QX10 را روشن کنید، برنامه را باز کنید و ببینید یک رابط دوربین روی صفحه نمایش تلفن هوشمند ظاهر می شود. هرچند آزاردهنده است، این به همان اندازه که ما اشاره کردیم آنی نیست - در واقع حدود 6 ثانیه طول می کشد تا اتصال بین دو دستگاه برقرار شود، که برای از دست دادن آن لحظه تعیین کننده به اندازه کافی طولانی است. می توانید انتخاب کنید که هر دو دستگاه را همیشه روشن بگذارید، اما انجام این کار به سرعت عمر باتری هر دو را کاهش می دهد.

مقایسه

با نگاهی دقیق به مشخصات، سونی اساسا دوربین معمولی DSC-WX200 نقطه‌ای و عکاسی خود را گرفته و طراحی بیرونی را کاملاً تغییر داده است. هر دو محصول دارای لنز 10x، 25-250 میلی‌متری f/3.3-5.9 و سنسور تصویر Exmor R CMOS 1/2.3 اینچی با رزولوشن 18.2 مگاپیکسل هستند. دوربین Sony Cyber-shot DSC-QX10 بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر است اما فقط با وزن حدود 100 گرم، اگرچه بدیهی است که باید وزن و حجم گوشی هوشمند خود را نیز در نظر بگیرید.

در واقع می توانید فوکوس خودکار و شاتر QX10 را مستقل از یک دستگاه جفت شده روشن کنید - فقط انتظار نداشته باشید بتوانید آنچه را که دارید ببینید. در حال انجام QX10 از طریق پایه سرنیزه ارائه شده روی گوشی هوشمند قرار می گیرد، که به پشت دستگاه متصل می شود و سپس مانند لنز دوربین های DSLR یا CSC در جای خود می چرخد ​​و قفل می شود. سرنیزه دارای دو بازوی پلاستیکی است که یکی از آنها به بیرون می‌چرخد تا QX10 را به گوشی هوشمند بپوشاند و به آن متصل شود - ما آن را روی Sony Xperia Z و iPhone 3Gs بدون مشکل امتحان کردیم. بازوهای پلاستیکی دارای روکش لاستیکی داخلی برای جلوگیری از خط و خش هستند. این یک سیستم نسبتاً منظم است که باید با اکثر اشکال و اندازه‌های گوشی هوشمند سازگار باشد (سونی حداکثر عرض 54-75 میلی‌متر و ضخامت 13 میلی‌متر را پیشنهاد می‌کند). 

محتویات داخل بسته

  1. دوربین Sony Cyber-shot DSC-QX10
  2. باتری اختصاصی یون لیتیوم
  3. دفترچه راهنما
  4. کابل USB و آداپتور AC

مشخصات فنی

تصاویر

دوربین عکاسی دیجیتال سونی موبایلی سایبرشات DSC-QX10
دوربین عکاسی دیجیتال سونی موبایلی سایبرشات DSC-QX10
دوربین عکاسی دیجیتال سونی موبایلی سایبرشات DSC-QX10
دوربین عکاسی دیجیتال سونی موبایلی سایبرشات DSC-QX10

نظرات و بازخورد

نظر خود را به اشتراک بگذارید نظرات شما راهنمای خوبی برای دیگر خریداران این کالا میباشد. با ارسال نظر خود 450 امتیاز دریافت کنید . با امکان تبدیل امتیاز به تخفیف در پنل کاربری

پرسش ها