لیست بهترین دوربین های مدار بسته سال 2021

لیست بهترین دوربین های مدار بسته سال 2021

به پایان سال میلادی 2021 رسیدیم و قصد داریم لیست بهترین دوربین های مدار بسته سال 2021 را ارائه دهیم. دوربین های مداربسته زیادی در سال 2021 توانستند نظر اغلب کاربران را به خود جلب کنند. دوربین ‌های مدار بسته ‌ای که در ادامه این مقاله اشاره می کنیم جزو بهترین برندها و پرفروش ترین دوربین های مداربسته در سال 2021 معرفی شدند. برخی از این برندها برندهای باسابقه در حوزه سیستم های امنیتی بودند. اما برخی دیگر از برندها نیز، برندهایی هستند که در همین چند سال اخیر وارد بازار شده ‌اند. اما توانستند با ارتقای سطح کیفی خود را در بازار رقابتی سیستم های امنیتی و حفاظتی، برای خودشان اعتبار بین المللی ایجاد کنند.

بهترین دوربین های مدار بسته سال 2021

برند هایک ویژن

برند هایک ویژن به عنوان یکی از بهترین و معروفترین برندهای دوربین مداربسته شناخته می ‌شود. این برند از دوربین های مداربسته توانست در سال 2021 جایزه امنیتی PSA، یکی از مهمترین جوایز بررسی و تحلیل سیستم های امنیتی است را کسب کند. دوربین هایک ویژن به واسطه داشتن ویژگی ‌های مختلف مانند تشخیص چهره و تکنولوژی نوینی مانند انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان، یکی از بهترین دوربین های مدار بسته است. هایک ویژن معمولا به عنوان یک دوربین اقتصادی با قیمت کمتر اما کیفیت بالا شناخته می شود.

برند IRT

یکی دیگر از بهترین دوربین های مدار بسته برند ITR است. برندی که در واقع یکی از زیرمجموعه ‌های برند شرکت ردکا محسوب می‌شود. این برند از دوربین های مدار بسته توانست در سال 2021 با داشتن ویژگی‌ های مختلف از جمله دزدگیر و دستگاه های ضبط تصاویر باکیفیت بسیار خوب و همچنین مقاومت بالا در شرایط مختلف، جزو دوربین های مداربسته محبوب باشد.

برند داهوا یکی از بهترین دوربین های مدار بسته

دوربین های مداربسته داهوا و سری اقتصادی کوپر نیز از جمله محبوبترین و پر استفاده ترین و بهترین دوربین های مدار بسته در سال 2021 بودند. این دوربین به علت داشتن انواع و اقسام مختلف، بدنه مقاوم و همچنین ویژگی های بسیار مهم مانند همسان ‌سازی و هماهنگی بین تجهیزات شبکه، توانست به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد. تجهیزات اعلام سرقت، دستگاه های ضبط کننده چند وجهی و همچنین قیمت مناسب سخت افزار از ویژگی‌های برند داهوا بود که آن را در لیست بهترین دوربین های مدار بسته قرار داد.

برند اکسیس Axis

برند سوئدی اکسیس نیز از دیگر برندهای معتبر دوربین‌ های مداربسته است. دوربین های مدار بسته این برند به واسطه این که عمدتاً در فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانست در سال 2021 نیز به عنوان یکی از دوربین‌های مقاوم و پرکاربرد استفاده شود. جالب است بدانید که کاربران ایرانی نیز از این دوربین مداربسته استفاده زیادی کرده است و این شرکت در ایران نیز نمایندگی دارد.

برندهای سونی و پاناسونیک

برندهای سونی و پاناسونیک از برند های ژاپنی بسیار معروف هستند که باز هم توانستند در سال 2021 جزو بهترین دوربین های مدار بسته باشند. این برند معروف ژاپنی با محصولاتی مانند دوربین مدار بسته بولت، دوربین مدار بسته دام، انواع دوربین PTZ، مبدل‌های کواکسیال و سایزر تجهیزات دیگر در حوزه سیستم ها حفاظتی و امنیتی مثل گذشته در زمره بهترین دوربین های مدار بسته باشند.

برند آمریکایی پلکو 

برند آمریکایی پلکو (PELCO) که در واقع یکی از برندهای معروف در سیستم های صوتی و تصویری در آمریکا است نیز توانست در سال 2021 مورد استقبال قرار بگیرد. این شرکت به واسطه داشتن تکنولوژی های بسیار جدید مانند آنالیز هوشمند تصاویر، حذف شی از محل مورد نظر، تشخیص حرکت و چهره و همچنین یکپارچه ساختن سیستم خودش با امکانات و نرم افزارهای جدید، در سال 2021 فروش خوبی داشته باشد.

برند آلمانی بوش

برند آلمانی بوش نیز توانست با دوربین های مدار بسته جدیدی که ارائه می کند در بین رقبای خود به عنوان یکی از دوربین‌های مداربسته با کیفیت شناخته شود. از ویژگی های دوربین های بیسیم برند بوش می توان به تشخیص آتش و صدای دو طبقه و همچنین تشخیص حرکت و چهره اشاره کرد. بوش توانست با ارتقای ویژگی های خود جزو دوربین های مداربسته محبوب شناخته شود. جالب است بدانید این دوربین مداربسته سال 2006 در بین 50 برند دوربین مدار بسته، جایگاه سوم را داشت و در طی این 15 سال نیز توانسته جایگاه خود را حفظ کند. علاوه بر این، توانست نقطه ضعف خود که همان حساسیت نسبت به حرکت بود را در سال 2021 برطرف کند. اما باز هم برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که این شرکت نتوانسته این مشکل را به خوبی و به طور کامل برطرف کند.

سایر برندهای دوربین مداربسته

 برند های زیاد دیگری نیز در سال 2021 وارد فضای رقابتی دوربین های مدار بسته شدند. مثلاً دوربین مداربسته اویجیلون نیز یکی دیگر از دوربین های مدار بسته بود که از شرکت معتبر کانادایی وارد این فضا شد. همچنین دوربین مداربسته سانل نیز یکی دیگر از تولیدات چین است که توانست جز بهترین دوربین های مدار بسته در خود کشور چین شود و احتمالاً در سال 2022 شاهد استفاده گسترده از آن خواهیم بود.

همه این دوربین های مداربسته دوربین هایی هستند که دارای شاخصه ها و ویژگی های مختلف هستند. اما توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید یک دوربین مداربسته به تمام ویژگی ‌های آن دقت کنید و در صورت نیاز به مشاوره، با همکاران ما مشورت کنید تا بتوانید بهترین دوربین های مدار بسته را خریداری کنید.

خرید دوربین مدار بسته

نکته مهم در هنگام خرید دوربین مدار بسته این است که شما متناسب با نیاز و مکان جغرافیایی خود باید دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنید. مثلا دوربین های سونی همواره قیمت بالایی دارند و شاید در مقایسه دوربین سونی و داهوا، به راحتی می توانید یک دوربین مداربسته داهوا با همان ویژگی ها و قیمت بخرید. اما سونی به اعتبار برند خود، از داهوا و یا دیگر برندها گران تر خواهد بود.

مثلاً در بین دوربین های داهوا و هایک ویژن، نیز بعضی از ویژگی ها متفاوت است. دوربین های داهوا قابلیت تشخیص چهره دارند، اما دوربین‌های هایک ویژن این ویژگی را ندارند. همچنین دوربین ‌های داهوا تشخیص شی رها شده و تشخیص تغییر منظره را دارند، اما سازندگان دوربین های هایک ویژن روی این دو موضوع کار نکرده اند و بیشتر بر انرژی مصرفی و لنز متمرکز هستند. به همین دلیل هم هست که لنزهای دوربین های هایک ویژن بسیار بهتر از دوربین های داهوا هستند. انرژی مصرفی دوربین های داهوا نیز از هایک ویژن بیشتر است. اما در کل هر دو برند جزو بهترین دوربین های مدار بسته در سال 2021 بودند.