راهنمای خرید دوربین مدار بسته و تحت شبکه

راهنمای خرید دوربین مدار بسته و تحت شبکه

برای خرید دوربین مدار بسته باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ کدام مارک یا برند برای خرید دوربین مدار بسته مناسب تر است.؟ لنز یک دوربین مدار بسته یا CCTV تا چه حد مهم است؟ برای فضای بیرونی ساختمان استفاده از کدام مدل از دوربین های مدار بسته یا CCTV بهتر است؟ همه این سوالات و سوالات مشابه را می توان جزو سوالات اصلی اغلب مشتریان در هنگام خرید این دوربین ها دانست. در این مقاله سعی می کنیم راهنمای خرید را به صورت کامل ارائه کنیم و آنچه که قبل از خرید لازم است را متذکر شویم.

باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. این نکات باعث می شود تا در انتخاب دوربین مداربسته به بهترین شکل ممکن اقدام کنید. شما باید انتظار یا نیاز خودتان از یک سیستم نظارت تصویری را مشخص کنید. پس از اینکه متوجه شدید که مکان جغرافیایی شما به چه میزان دوربین و با چه رزولوشنی نیاز دارد، در آن زمان است که تازه می توانید برای انتخاب و خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید.

راهنمای برای خرید دوربین مداربسته و CCTV

خرید دوربین مدار بسته (CCTV) با توجه به ویژگی ها و نیازسنجی محل نصب

دوربین مداربسته ای که در فضای آزاد قرار می گیرد و در فضای بسته اتاق قرار می‌گیرد، قاعدتا متفاوت است. پس نمی‌توان برای کل مجموعه خودتان از یک نوع دوربین استفاده کنید. بلکه باید انواع دوربین مداربسته را مورد استفاده قرار دهید. در مقاله ای مفصل در سایت مینی دی وی پرو در مورد انواع دوربین های مداربسته توضیحات لازم داده شده است. حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اگر به هر دلیلی اطلاعات کامل و کافی در مورد خرید دوربین مدار بسته را ندارید می توانید از همکاران ما مشورت بگیرید. مشاوران ما می توانند دوربین های مداربسته را متناسب با نیازی که دارید به شما معرفی کنند.

معمولاً سوالی که خیلی از افراد می پرسند این است که چه دوربین مداربسته ای بخرم؟ همانطور که می دانید فاکتورهای مهمی وجود دارد. صرفاً شکل و ظاهر دوربین کافی نیست. بلکه هارد دستگاه ثبت کننده و دیگر ویژگی‌ ها نیز وجود دارد که در نهایت به شما تصویر مناسبی از محل مورد نظر ارائه می دهند.

باید بررسی کنید که آیا شما برای راه اندازی سیستم نظارتی مدنظرتان، می خواهید از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده کنید یا دوربین مدار بسته تحت شبکه؟ این موضوع قاعدتاً خیلی مهم است. چرا که در انتخاب شما تاثیر زیادی قرار می‌دهد. دوربین های آنالوگ نیازمند کابل هستند. اما دوربین های تحت شبکه معمولاً این ویژگی را ندارند.

توجه به ویژگی های سخت افزاری دوربین مدار بسته

 دوربین و برند آن نیز خیلی مهم است. اما توصیه می‌کنیم در ابتدا به ویژگی های سخت افزاری دوربین توجه کنید. برند و مارک را در اولویت‌های بعدی قرار دهید. مثلاً واضح است که دوربین های سونی و پاناسونیک بسیار زیبا، جذاب و با کیفیت هستند. اما معمولاً به واسطه برند آنها، قیمت بیشتری دارند.

نکته دیگر این است که شما باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته به دستگاه ضبط کننده تصاویر نیز توجه کنید. دوربین صرفاً تصویر برداری می کند و این تصاویر در یک دستگاه به نام DVR و NVR ذخیره‌سازی می ‌شوند که این دستگاه بسیار مهم است. چرا که تصاویر در این دستگاه ذخیره می شوند و بر روی نمایشگر متصل به آن نمایش داده می شوند.

از طرفی نیز هاردی که در این دستگاه‌ ها قرار داده می شود نیز مهم است. فرض کنید شما می خواهید اطلاعات یک ماه از دوربین‌ های مداربسته را داشته باشید. قاعدتاً باید هاردی که شما در دستگاه قرار می‌ دهید، بتواند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کند. اگر حجم هارد شما کم باشد، خیلی از اطلاعات از دست می رود.

راهنمای خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ بهتر است یا تحت شبکه؟

یکی از سوالات خیلی مهمی که افراد می پرسند این است که دوربین های مداربسته آنالوگ بهتر هستند یا تحت شبکه؟ اگر شما قصد دارید که تعداد کمی دوربین مداربسته داشته باشید، می توانید از بستر کابل های کواکسیال استفاده کنید. دوربین های آنالوگ AHD برای پروژه های کوچک مناسب است و می‌تواند به خوبی نیاز شما را برطرف کند.

 اما اگر پروژه شما بسیار بزرگ است (یعنی هم از لحاظ تعداد دوربین و هم از لحاظ حجم و مکان مورد نظر، وسیع است) بهتر است که از دوربین های مداربسته روی کابل های شبکه استفاده کنید. در این صورت هم می‌توانید نصب ساده تری داشته باشید، هم مدیریت تصویربرداری و عیب‌یابی راحت تر است و هم میزان کابل کشی کمتری دارید که در واقع صرفه جویی در هزینه شما است.

دوربین مدار بسته برای فضاهای باز

توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید علاوه بر محیط داخلی ساختمان، محیط های خارجی مانند پارکینگ، حیاط و ... را نیز مورد بررسی قرار دهید، از دوربین های اقتصادی hd استفاده کنید. این دوربین ها حتی در معرض تابش های نور خورشید نیز مشکلی ندارند.

خیلی از مکان هایی که از دوربین مداربسته استفاده می‌کنند، هدفشان این است که در شب نیز بتوانند به خوبی همه چیز را رصد کنند. به همین دلیل قابلیت دید در شب در دوربین های مداربسته قابلیت مهمی است که البته شما باید ببینید آیا نیاز به آن دارد یا نه؟ اگر نیاز به آن دارید، بدانید که این ویژگی، قیمت یک دوربین مداربسته را کمی بالا خواهد برد.

دوربین هایی که بر بستر اینترنت فعالیت می کنند (و به اصطلاح آی پی هستند و دوربین ‌های وای فای نامیده می‌ شوند) هم، می‌توانند در محیط های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. البته دوربین‌های وای فای برای همه مکانها و موقعیت ها مناسب هستند. اما کمی هزینه آن بالا است. به هر حال توصیه ما این است که تمام جوانب لازم در مورد خرید دوربین های مداربسته را در ابتدا به خوبی مورد بررسی قرار دهید و پس از آن اقدام به خرید کنید.

خرید دوربین مدار بسته بر اساس ظاهر

با توجه به همه این تفاسیر در نهایت می ‌توانید دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری انتخاب کنید. بعضی‌ ها ترجیح می دهند از دوربین مداربسته بولت استفاده کنند. چنین دوربین های مداربسته ای عمدتا در مکان های خارجی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اگر در داخل ساختمان می خواهید دوربین مدار بسته استفاده کنید می توانید از دوربین های دام یا اسپید دام یا جدیداً مدل های لامپی و چشمی آن ها استفاده کنید. این ویژگی در اختیار خود شماست و متناسب با ساختار درونی ساختمان و دکوراسیون آن باید انتخاب شود. امیدواریم این توضیحات به شما در هنگام خرید دوربین مدار بسته کمک کند.

برای خرید دوربین های ریز که غیر قابل تشخیص باشند میتوانید گزینه دوربین مدار بسته مخفی را انتخاب کنید و مشاهده قیمت های بسیار ارزان تر نسبت به این نوع دوربین ها، بررسی تفاوت ها و نصب آسان آن، اقدام به خرید کنید.