اهمیت داشتن دوربین خودرو در ایران

اهمیت داشتن دوربین خودرو در ایران

داشتن دوربین خودرو یا داش‌کم برای رانندگان ایران بسیار مهم است. در این مقاله، اهمیت داشتن یکی از آن‌ها و مواردی را که باید هنگام خرید دوربین خودروی خود به آن توجه کنید، پوشش خواهیم داد. باور کنید یا نه، اما دوربین ماشین ابزاری حیاتی و تقریبا ضروری است که در وسیله نقلیه شما وجود دارد. این نه تنها از شما و عزیزانتان محافظت می کند، بلکه از وسیله نقلیه شما در حین رانندگی نیز محافظت می کند.

اگرچه مسیرهای جاده های سنگاپور نسبتاً آسان است، اما به این معنی نیست که تصادفات رخ نمی دهند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید برای ارائه شواهد ویدئویی به دوربین خودروی خود تکیه کنید تا در مورد ادعای بیمه به شما کمک کند. در غیر این صورت، این یک مورد دعوا بین طرفین درگیر خواهد بود.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد دوربین خودرو بدانید و اینکه چرا باید در ایرات یک دوربین داشته باشید، توضیح خواهیم داد. ما همچنین برخی از نکات را هنگام انتخاب دوربین داشبورد برای وسیله نقلیه خود برجسته خواهیم کرد.

دوربین خودرو چیست؟

این در واقع یک دوربین کوچک داخل خودرو است که می توانید آن را به داشبورد (یا شیشه جلو) خود وصل کنید. هنگامی که ماشین خود را روشن می کنید، به طور خودکار شروع به ضبط می کند و هر چیزی را که در مقابل شما باشد ضبط می کند. همچنین برخی از دوربین‌ها با «حالت پارکینگ» عرضه می‌شوند. این دوربین ها حتی زمانی که وسیله نقلیه شما پارک شده است به ضبط ادامه می دهند. دوربین‌های عقب نیز وجود دارند که اساساً یکسان هستند، با این تفاوت که در پشت خودرو قرار دارند.

دوربین ثبت وقایع خودرو

این روزها رانندگان بیشتری به خودروهای خود دوربین های داشبورد می چسبانند. در واقع، تقریباً نادر است که ماشینی را بدون آن ببینیم.

بیایید نگاهی به دلایل حیاتی بودن آن در خودروی خود بیاندازیم.

آنها به ضبط فیلم تصادف کمک می کنند

این دلیل اصلی داشتن دوربین ماشین است! اگر روزی دچار تصادف شدید، فیلم ضبط شده هنگام ثبت گزارش تصادف به کارتان می آید، زیرا به مقامات تصور واضح تری از آنچه اتفاق افتاده است می دهد. علاوه بر این، زمانی که کارشناس بیمه‌ شما می‌تواند متوجه شود که چه کسی واقعاً مقصر حادثه است، در هنگام ارائه مطالبات خود بسیار کمک خواهد کرد. همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شاهد تصادف باشید. اگر فیلم واضحی از حادثه دارید، می توانید به طرف های آسیب دیده کمک کنید. نه تنها به حل و فصل هر گونه اختلاف کمک می کند، بلکه می تواند به آنها در دعاویشان کمک کند.

آنها حتی زمانی که ماشین شما پارک شده است ضبط می کنند

خودروهای پارک شده نیز از خطر در امان نیستند. گزارش‌های متعددی از تصادفات تصادفی در پارکینگ‌ها گزارش شده است، اما دوربین‌های خودرو چگونه می‌توانند کمک کنند؟برخی از دوربین‌ها دارای «حالت پارکینگ» هستند که حتی زمانی که موتور ماشین شما کار نمی‌کند، ضبط می‌کند. برخی از برندها حتی دارای "دید در شب" هستند که به شما امکان می دهد فیلم های واضح را حتی در تاریکی شب ضبط کنید. اگر دوربین شما ضربه ای به ماشین شما تشخیص دهد، شروع به ضبط می کند و شما راحت تر می توانید فردی را که به وسیله نقلیه شما برخورد کرده است پیدا کنید. وجود دوربین ماشین همچنین می‌تواند دزدان را از نفوذ به ماشین شما باز دارد، زیرا می‌دانند که در حال ارتکاب جرم توسط دوربین دستگیر می‌شوند.

آنها به صرفه جویی در پول شما کمک می کنند

احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه یک دوربین خودرو می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند، در حالی که در وهله اول هزینه کمی دارد. با تاکید مجدد بر ادعای بیمه، هنگام تصادف باید مبلغ اضافی پرداخت کنید، مگر اینکه مسئولیت شما در قبال حادثه کمتر از 20٪ باشد. اگر بیمه‌گذاران شما بدانند که حادثه تقصیر شما نبوده است، از شما پولی برای خسارت نمی‌خواهند و در نتیجه پول نقد شما را پس‌انداز می‌کنند. همچنین، اگر دوربین خودرو داشته باشید، برخی از بیمه‌گران حق بیمه کمتری به شما می‌دهند.

قبل از خرید داش کم به چه نکاتی باید توجه کرد

بررسی قبل از خرید

البته، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید دوربین خودرو در نظر بگیرید. همه اینها به ترجیحات شخصی بستگی دارد، بنابراین قبل از تأیید تراکنش باید در مورد آن فکر کنید.

بودجه

احتمالاً بارزترین عامل در لیست بودجه شما است. برخی از داش‌کم‌های پایه‌ای وجود دارند که قیمتی کمتر از 1میلیون در ایران دارند، در حالی که مدل‌های برتر می‌توانند تا 20 میلیون افزایش پیدا کنند. ناگفته نماند که دوربین‌های گران‌تر دارای ویژگی‌های بیشتری هستند، اما این یک عامل دیگر است. با این حال، اگر با استفاده اولیه از ضبط فیلم موافق هستید، یک مدل ارزان‌تر کافی است.

برخی از برندهای معتبر دوربین خودرو در ایران Thinkware و Blackvue هستند، اما محصولات آنها گران‌تر هستند. جایگزین‌های ارزان‌تر Xiaomi و YI Technology هستند که برای کسانی که بودجه کمی دارند بهتر هستند.

امکانات

اگر مایلید برای مدل بهتر کمی بیشتر هزینه کنید، در اینجا چند ویژگی وجود دارد که می توانید قبل از خرید در نظر بگیرید:

  • قابلیت اتصال به وای فای WIFI
  • دید در شب
  • حالت پارکینگ (ضبط شبانه)
  • فیلتر پلاریزه
  • رزولوشن 4K
  • الکسا (کنترل صوتی)

معمولاً مدل‌های گران‌تر این ویژگی‌های اضافی را دارند، اما داش‌کم های ابتدایی‌تر شامل موارد زیر هستند:

  • ضبط حلقه
  • سنسور G (تشخیص برخورد)
  • وضوح HD (720p/1080p)
  • جی پی اس
  • مهر سرعت/تاریخ
  • صفحه نمایش ها

برخی از دوربین های خودرو دارای صفحه نمایش هستند، در حالی که برخی دیگر فقط با دوربین کوچک و جمع و جور هستند. البته، اگر همراه با صفحه نمایش باشد، هزینه بیشتری خواهد داشت، اما گاهی اوقات برای دیدن فیلمی که دوربین شما در حال ضبط است، ارزش پرداخت اضافی را دارد. از سوی دیگر، برخی از رانندگان ممکن است متوجه شوند که صفحه نمایش حواسشان را پرت می کند و دید آنها را مسدود می کند، بنابراین ممکن است ترجیح دهند به دوربین بدون صفحه نمایش رضایت دهند.

در مجموع، یک دوربین خودرو یک سرمایه گذاری عالی برای رانندگان خارج از کشور است. این نه تنها به شما، بلکه به رانندگان همکار نیز کمک خواهد کرد. ما معتقدیم که هر راننده ای باید یک دوربین ماشین نصب کند و آگاه باشد که در عصر حاضر همه چیز را می توان در دوربین گرفت.