ویژگی های کلیدی دوربین خودرو

ویژگی های کلیدی دوربین خودرو

دوربین های اتومبیل و خودرو ممکن است از ویژگی هایی برخوردار باشند که برای بسیاری از افراد ناشناخته است. بسیاری از این ویژگی ها دوربین های خودرو را از سایر دوربین های موجود در بازار مانند دوربین های گلوله ای و دوربین های اکشن جدا می کند زیرا دستگاه را متناسب با وظیفه خاص ضبط تصاویر از یک وسیله نقلیه تنظیم می کند و آن را قادر می سازد تا هوشمندانه هر حادثه ای را تشخیص دهد. در اینجا ما ویژگی های اصلی و عملکردی را که می توان در محدوده دوربین های اتومبیل ما پیدا کرد، تفکیک می کنیم و مزایای ارائه شده را بررسی می کنیم.

HD (کیفیت عالی)

با کیفیت بهتر عکس که دوربین شما می تواند ضبط کند، جزئیات بیشتری را هنگام ضبط دریافت می کند و در صورت نیاز به عنوان شواهد ویدئویی، می تواند بسیار ارزشمند باشد. در حالی که همه دوربین ها فیلم هایی را ضبط می کنند که دیدن جاده پیش روی شما و اتومبیل های موجود در آن را امکان پذیر می کند، فیلم HD به شما امکان می دهد شماره پلاک ها و سایر جزئیات را ثبت کنید که می تواند در اثبات بی گناهی شما در مورد یک تفاوت باشد. حادثه.

کیفیت فول اچ دی دوربین ثبت وقایع خودرو

ضبط حلقه

تمام دوربین های خودرو ساخته شده به طور خاص برای استفاده در اتومبیل دارای ویژگی هایی هستند که به عنوان عملکرد ضبط حلقه شناخته می شوند. این به این معنی است که دوربین تا زمان پر شدن کارت حافظه ضبط می کند و سپس ضبط فیلم های جدید را روی قدیمی ترین پرونده ها آغاز می کند. این بدان معناست که کلیپ های ویدئویی ناخواسته فضای حافظه را مسدود نمی کنند که به دوربین اجازه می دهد تا ضبط را برای مدت زمان قابل توجهی بدون نیاز به پاک کردن پرونده های قدیمی از کارت حافظه ادامه دهد. در صورت بروز حادثه ای که بسیاری از دوربین ها با استفاده از حسگرهای داخلی G تعیین خواهند کرد، فایل ویدیویی ایجاد شده در آن زمان به طور خودکار قفل می شود، به این معنی که مکانیزم ضبط حلقه آن را بازنویسی نمی کند. این تضمین می کند تا زمانی که نتوانید آنها را به رایانه خود منتقل کنید، از امنیت تمام پرونده های مهم ویدیویی برخوردار هستید. بعضی از مدل ها ضبط حلقه را خاموش می کنن، بدین معنی که دوربین تا زمان پر شدن کارت به راحتی ضبط می کند. این می تواند در مواردی که می خواهید تمام فیلم ها مانند روزهای مسیر و درایوهای زیبا را حفظ کنید، مفید باشد.

GPS

با قرار دادن GPS که در این صورت به عنوان سیستم موقعیت یابی جهانی شناخته می شود، در دوربین اتومبیل این واحد را قادر می سازد مکان دقیق شما و سرعت حرکت را اندازه گیری کند. این اطلاعات، هنگامی که با فیلم ضبط شده ترکیب می شوند، می توانند تصویری کامل تر از وقایع منتهی به هر حادثه ای ترسیم کنند. GPS از ماهواره ها برای تعیین موقعیت شما استفاده می کند و به همین ترتیب می تواند توسط محیط و موقعیت دوربین تأثیرگذار باشد.

هشدارهای دوربین سرعت

در حالی که GPS یک ویژگی معمول است که امروزه در بسیاری از دوربین های اتومبیل دیده می شود، هشدارهای دوربین کنترل سرعت کمتر دیده می شوند اما از همان عملکرد استفاده می کنند تا موقعیت دوربین های کنترل سرعت را در طول مسیر به شما بگویند.

سنسور G

سنسورهای G یا سنسورهای شوک G، حرکت وسیله نقلیه شما را از طریق 3 محور اندازه گیری می کنند. این اطلاعات همچنین می تواند به نقاشی تصویر حوادث در صورت بروز حادثه کمک کند. اما همچنین می تواند دوربین ماشین شما را به واکنش مناسب وا دارد. اکثر دوربین ها حرکت قابل توجهی را تشخیص می دهند و به طور خودکار پرونده ویدیویی تولید شده در آن زمان را بایگانی می کنند. به این معنی که هر فیلم قابل توجهی ایمن است. اگرچه این عملکرد بسیار مفیدی است که از حوادث واقعی، از تصادف و برخورد گرفته تا ترمز شدید و انحراف، فیلمبرداری می کند. اما همچنین می تواند توسط گودال ها، سرعت گیرها و سایر حوادث جزئی ایجاد شود. با این حال اکثر دوربین هایی که از سنسور G بهره می برند به شما امکان می دهد حساسیت آن را کاهش دهید تا این مسئله کاهش یابد.

حفاظت از پارکینگ

این عملکرد مفید در حالی که از ماشین خود دور هستید محافظت می کند. نه تنها در اثر برخورد با رانندگان دیگری که ممکن است به وسیله نقلیه شما برخورد کنند و محل را ترک کنند، بلکه همچنین برای دلسرد کردن افرادی که ممکن است به دنبال دزدیدن یا سرقت ماشین شما باشند، دلسرد می شود. اکثر دکمه های شیب دار با این ویژگی وقتی تشخیص دهند که جرقه زنی خاموش است یا خودرو برای مدت زمانی از پیش تعیین شده ثابت مانده است، به طور خودکار حالت پارک را درگیر می کنند. برای صرفه جویی در مصرف حافظه و مصرف انرژی، دوربین معمولاً یک عملکرد تشخیص حرکت را در اختیار شما قرار می دهد و فقط در صورت تشخیص حرکت، مانند عبور اتومبیل یا عابر پیاده از داخل میدان دید خود، فیلم ضبط می کند. همچنین، اگر دوربین تشخیص دهد که ماشین حرکت کرده است یا از برخورد یا توسط شخصی که در آن دستکاری می کند، دوباره یک فیلم ضبط می کند تا هرچه بیشتر شواهد را ضبط کند.

منبع تغذیه

دوربین های ماشین و خودرو قدرت خود را از فندک سیگار در ماشین شما می گیرند. با روشن شدن وسیله نقلیه، برق به فندک منتقل می شود و دوربین ماشین فعال می شود. این ماشین با مسیریابی کابل در اطراف شیشه جلو اتومبیل شما انجام می شود و از ضبط دوربین در هنگام رانندگی اطمینان حاصل می کند. اما وقتی رانندگی نمی کنید چطور؟ با وجود دوربین های زیادی که از پارکینگ محافظت می کنند، در حالی که سیستم اشتعال شما خاموش است به دوربین شما نیاز به منبع تغذیه خواهد داشت. بعضی از دوربین ها با یک باتری داخلی بر این مسئله غلبه می کنند و گرچه ممکن است طول عمر زیاد نباشد، اما می توانند شارژ کافی داشته باشند تا چندین ساعت دوام داشته باشند. یکی دیگر از گزینه های دیگر این است که دوربین را به وسیله برق وسایل نقلیه خود سیم کشی کنید یا اطمینان حاصل کنید که فندک سیگارتان همیشه روشن است. توجه: ما توصیه می کنیم که تمام کارهای الکتریکی به صورت حرفه ای انجام شود.

حالت عکس

علاوه بر ارائه ضبط فیلم با کیفیت بالا برخی از دوربین های اتومبیل شما را قادر می سازد تا عکس بگیرید. این امر در صورت تصادف می تواند بسیار مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری مانند سایر رانندگان درگیر، آسیب به وسایل نقلیه و عکسهای صحنه را ضبط کنید. این تصاویر به همان روشی که از فیلم های ویدیویی گرفته می شود از کارت حافظه استخراج می شوند.

کارت های حافظه

بیشتر دوربین های ماشین کارت SD یا کارت micro SD را می پذیرند. این کارت های کوچک معمولاً با ظرفیت های 8، 16، 32 یا 64 گیگابایت در دسترس هستند اما همه دوربین ها اندازه های بزرگتر را نمی پذیرند، بنابراین مشخصات فنی را بررسی کنید. به لطف ضبط حلقه، کارتهای با ظرفیت کمتری نیز ممکن است به طول بیانجامند تا پر شوند زیرا دوربین بیش از حد بر روی فیلم های قدیمی و ناهموار رونویسی می کند. فقط وقتی حافظه پر از پرونده های 'قفل شده' شود که قفل می شوند زیرا معمولاً مورد علاقه ای را ضبط می کنند، کارت پر می شود. با این حال ما توصیه می کنیم که تنظیمات حساسیت دوربین خود را تنظیم کنید تا تعداد پرونده های قفل شده در حال ایجاد محدود شود و فایل های ویدئویی را به طور مرتب به کامپیوتر یا Mac خود منتقل کنید تا مطمئن شوید که فضای کارت حافظه خود را در صورت نیاز کافی دارید!

نرم افزار

چندین دوربین با نرم افزار سفارشی ارائه می شود که به شما امکان می دهد فایل های خود را با جزئیات اضافی گرفته شده توسط دوربین مشاهده کنید و همچنین مشاهده فیلم های خود، معمولاً می توانید نقشه منطقه ای را که هنگام ضبط فیلم در آن قرار داشتید، سرعتی که در آن زمان در آن سفر می کردید، زمان و تاریخ و نیروهای G که بر وسیله نقلیه شما وارد می شوند را مشاهده کنید. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا تصویری دقیق از وقایع منتهی به هر حادثه و متعاقب آن ایجاد کنید. همچنین می توانید با اطمینان از ایمن نگه داشتن فیلم های مهم خود، پرونده های خود را مدیریت کنید، در صورت لزوم ذخیره و حذف کنید.

برنامه ها

در حالی که بسیاری از دوربین های اتومبیل برای کاهش اندازه و هزینه صفحه نمایش ندارند، این بدان معناست که پیمایش در منوها دشوار است و بدون کمک کامپیوتر خانگی مشاهده فیلم های شما غیرممکن است. برنامه های تلفن همراه که اغلب برای گوشی های آیفون و گوشی های اندرویدی در دسترس هستند، امکان دسترسی فوری به پرونده های ویدیویی شما را هنگام استفاده از وسیله نقلیه فراهم می کنند و به شما امکان می دهند تنظیمات دوربین خود را مدیریت کنید.

صفحه های LCD

صفحه ها شما را قادر می سازد تا فایلهای ویدئویی ضبط شده خود را مشاهده کرده و در سیستم های منو پیمایش کنید تا در تنظیم دستگاه خود کمک کنید. این می تواند دوربین شما را بسیار راحت تر و کاربر پسندتر کند.

چند لنز

دوربین های چند لنز یا دو لنز از یک دوربین رو به عقب و همچنین یک دوربین رو به جلو برای ضبط فضای داخلی وسیله نقلیه و همچنین نظارت بر جاده پیش رو استفاده می کنند. این عملکرد به طور مرتب به رانندگان تاکسی امیدوار می شود تا فعالیت مسافران یا ناوگان را کنترل کنند که می خواهند رفتار راننده را ثبت کنند. متناوباً، بعضی از دوربین ها توانایی سوار شدن لنز دوم را در جای دیگری از خودرو، جدا از دوربین اصلی ارائه می دهند که اغلب از پنجره عقب رو به رو هستند تا فعالیت در جاده پشت را انجام دهند.

لنزهای زاویه باز

برای اطمینان از اینکه هرچه بیشتر فعالیت و اطلاعات در ویدئو ضبط می شود، دوربین های خودرو از لنزهای واید استفاده می کنند. این اطمینان می دهد که هر مدرکی ثبت شده شامل فعالیتی است که نه فقط در مقابل خودروی شما بلکه در کنار آن نیز رخ می دهد و بسیاری از دوربین ها دارای زاویه دید افقی 120 درجه هستند. در حالی که دوربین های با زاویه دید گسترده تری در دسترس هستند.

ضبط اضطراری

در حالی که بسیاری از دوربین های اتومبیل از حسگرهای G داخلی خود برای تشخیص حوادثی که در آن وسیله نقلیه شما درگیر است استفاده می کنند همچنین ممکن است بخواهید فعالیتی را ضبط کنید که این مکانیزم تشخیص نمی دهد اما ممکن است دوست داشته باشید سابقه ای از آن ثبت کنید. این می تواند شامل تصادفات رانندگی جاده ای که در جاده پیش روی شما رخ می دهد یا نمونه هایی از خشم جاده ای باشد. در این مواقع برخی از داش کم ها ضبط اضطراری را ارائه می دهند که فایل ویدیوی فعلی را قفل می کند و از رونویسی محافظت می کند. این کار معمولاً با یک دکمه ساده فعال می شود که برای سهولت استفاده در دسترس راننده باشد.

تمبر سرعت / تاریخ

اکثر دوربین ها اجازه می دهند که فایل های ویدئویی با تاریخ و ساعت ضبط شده مهر شوند و این اطلاعات معمولاً هنگام پخش در گوشه فیلم نشان داده می شوند. این اطلاعات اساسی، اما مهم، در صورت فراخوانی، می تواند به تأیید اعتبار شواهد ویدئویی شما کمک کند. در حالی که روند تنظیم زمان و تاریخ برای هر مدل از دوربین متفاوت است، به همین دلیل مهم است که این مورد را به درستی تنظیم کنید.

نور مادون قرمز

برای افزایش کارایی ضبط ویدئو در شرایط کم نور، بعضی از دوربین ها دارای LED هستند که برای روشنایی محیط اطراف با نور مادون قرمز (IR) فعال می شوند. این دوربین همچنین دارای یک فیلتر IF است تا این جزئیات اضافی را ارائه دهد که ویدیوی واضح تری در شب دارد. اثربخشی این سازوکار را می توان در برنامه های دوربین جلو به جلو محدود کرد زیرا شیشه جلو اغلب می تواند "تابش خلوص" IR ایجاد کند.

گیره ها و مانت ها

اکثر دوربین های اتومبیل با شیشه مکش یا پد چسب روی شیشه جلو اتومبیل شما سوار می شوند. هر دو روش در هنگام انتقال شما را محکم نگه می دارد اما فقط پایه مکش به راحتی قابل جدا شدن است. اگرچه بیشتر پایه های چسب به شما امکان می دهند تا واحد دوربین را جدا کرده و پایه را در جای خود بگذارید. اینکه آیا می خواهید دوربین خود را به طور مرتب بردارید یا نه یک انتخاب شخصی است، برخی تصمیم می گیرند واحد خود را در محل خود بگذارند تا از LED های امنیتی و محافظت در برابر پارکینگ بهره مند شوند و برخی دیگر ترجیح می دهند هنگام ترک وسیله نقلیه دوربین خود را خارج کنند. هر دو نوع پایه دوربین را تنظیم می کنند تا از قرارگیری مناسب آن با ترکیب اتصال توپ یا مکانیسم مشابه دیگر اطمینان حاصل کنند. مهم است که به موقعیت دوربین خود توجه داشته باشید و از قانونی بودن نصب اشیا روی شیشه جلو خود آگاه باشید.

خرید دوربین خودرو و ماشین و داش کم ها

برای خرید می توانید به صفحه خرید دوربین ماشین و خودرو ما مراجعه کنید و لیست و قیمت دوربین های ما را بررسی کنید.