سه راه آسان برای یافتن دوربین های مخفی در هتل ها و خانه های اجاره ای

سه راه آسان برای یافتن دوربین های مخفی در هتل ها و خانه های اجاره ای

طبق یک نظرسنجی 11 درصد از اجاره کنندگان خانه های تفریحی، ویلا، اقامتگاه ها گفتند که در طول اقامت خود دوربین مخفی کوچک را در محل اقامت خود کشف کرده اند. دوربین های جاسوسی مشکل جدیدی نیستند. تعداد گزارش‌های دوربین‌های جاسوسی مخفی به دلیل دسترسی روزافزون و ارزان بودن چنین دوربین‌هایی، همراه با توانایی رو به رشد مردم در شناسایی آنها، افزایش یافته است.

کارشناسان روش های ساده ای را برای یافتن دوربین های جاسوسی مخفی در اتاق های هتل و املاک اجاره ای به اشتراک می گذارند.

توجه: ما از قبل مقالاتی تحت همین نام برای آشنایی و ردگیری دوربین مخفی منتشر کرده ایم. آیا دوربین های مخفی شما را تماشا می کنند؟ | نصب دوربین مخفی کوچک در منزل

1. جستجوی قدم به قدم انجام دهید

طبق قوانین دوربین های مداربسته مخفی نباید در محل های خصوصی قرار بگیرند، با این حال شما هنگام جستجوی دوربین های مخفی، از مناطقی مانند حمام و اتاق خواب شروع کنید. این دوربین ها جزو ریزترین دوربین های جهان میباشند بایستی به دقت محل هایی که در ادامه گفته میشود را جستجو کنید.

تقریباً تمام دوربین‌های مخفی در وسایل خانگی مانند چراغ‌ها، ترموستات‌ها و رادیوهای ساعت متصل پنهان می‌شوند. ببینید آیا چیزی غیرعادی به نظر می رسد یا خیر، و سپس آن را از نزدیک بررسی کنید.

اکثر دوربین های جاسوسی به یک منبع الکتریکی یا یک دستگاه الکترونیکی متصل هستند. اولین کاری که در اتاق خواب انجام می دهد این است که رادیوهای ساعت را از برق بکشد و در کشو بگذارد.

حتی دوربین‌هایی که به خوبی پنهان شده‌اند، مقدار کمی شیشه بازتابنده از لنز خواهند داشت. اگر از چراغ قوه استفاده کنید و آن‌ها را به چیزی بتابانید که فکر می‌کنید احتمالاً می‌تواند دوربین را مخفی کند، بازتابی را در آنجا خواهید دید که راه بسیار خوبی برای تشخیص وجود دوربین است.

دوربین های مخفی در پریز تلفن و کلید برق

بدانید کجا باید نگاه کنید. متأسفانه، دوربین‌های مخفی می‌توانند به کوچکی انتهای یک قلم باشند و به راحتی می‌توان آن‌ها را تقریباً در هر مکانی پنهان کرد. هنگام جستجوی یک اتاق برای دوربین های مخفی، به مکان هایی مانند موارد زیر نگاه کنید:

  • آشکارسازهای دود
  • پریزهای برق
  • نوارهای برق
  • چراغ های شب
  • کتاب‌ها، جعبه‌های DVD، یا جعبه‌های بازی ویدیویی
  • قفسه ها
  • لپ تاپ ها
  • دسکتاپ ها
  • موس های کامپیوتری
  • سوراخ های کوچک در دیوار
  • عکس یا تزئینات دیگر
  • حیوانات شکم پر
  • لامپ های گدازه
  • ساعت، ساعت، USB یا قلاب لباس
دوربین مخفی پشت قاب عکس

درک کنید که به دنبال چه بخشی از دوربین باشید. بیشتر دوربین معمولاً مخفی خواهد بود، اما لنز دوربین همیشه باید قابل مشاهده باشد تا دوربین موثر باشد. این بدان معنی است که همیشه می توانید یک دوربین را با جستجوی لنز آن تشخیص دهید. هر دوربینی که توسط متخصص نصب شود سیم یا چراغ را نمایش نمی دهد، اما لنز باید قابل مشاهده باشد.

بهترین زاویه را برای پوشش در یک اتاق در نظر بگیرید. جستجوی دوربین از منظر کسی که می‌خواهد مرکز فعالیت را در یک اتاق ضبط کند، ساده‌ترین کار است. به عنوان مثال، اگر نگران هستید که کسی آشپزخانه شما را ضبط می کند، چندان منطقی نیست که به دنبال دوربین در تخته های کف بگردید.
گوشه‌های اتاق‌ها اغلب بهترین تصویر را از کل اتاق ارائه می‌دهند، اگرچه دوربین‌هایی که در گوشه قرار می‌گیرند اغلب نسبت به اکثر دوربین‌های مخفی کمتر دیده نمی‌شوند.

به دنبال آینه ها یا تزئینات عجیب و غریب باشید. در حالی که چیزهایی مانند حیوانات و کتاب‌ها را می‌توان تقریباً در هر جایی قرار داد، آینه‌ها و تزئینات (مثلاً تصاویر یا نقاشی‌ها) اغلب این‌طور نیستند. اگر آینه یا دکوراسیونی را در ارتفاعی عجیب یا در مکانی عجیب و غریب می بینید، ممکن است یک دوربین مخفی در آن تعبیه شده باشد.
می‌توانید بررسی کنید که آیا آینه برای تأیید تعبیه‌شده بودن یا نبودن دوربین دوطرفه است یا خیر. اگر آینه دو طرفه باشد، حداقل مشکوک است.

لنز دوربین کوچک روی ساعت

حیوانات عروسکی و ساعت را بررسی کنید. چشم‌های حیوانات عروسکی و پیچ‌ها یا جزئیات روی ساعت‌ها اغلب می‌توانند دوربین را پنهان کنند.
از آنجایی که هم حیوانات عروسکی و هم ساعت ها به راحتی قابل جابجایی هستند، اگر مشکوک هستید که در آنها دوربین مداربسته وجود دارد، آنها را از نزدیکی خود خارج کنید.

برای جستجوی نشانگرهای دوربین، چراغ ها را خاموش کنید. اکثر دوربین ها دارای چراغ های قرمز یا سبز هستند که به طور پیوسته چشمک می زند یا نمایش داده می شود. اگر دوربین‌های مخفی ضعیف نصب شده بودند، ممکن است بتوانید این چراغ‌ها را هنگامی که چراغ‌های اتاق را خاموش می‌کنید ببینید.
احتمال اینکه هرکسی که دوربین مخفی نصب کرده است آنقدر شلخته باشد که نمی‌تواند چراغ‌های نشانگر دوربین را پنهان کند بسیار اندک است، بنابراین اگر دوربین‌های مخفی را نمی‌بینید، آن‌ها را رد نکنید.

یک آشکارساز دوربین DIY درست کنید. ردیاب‌های دوربین حرفه‌ای می‌توانند چندین صد هزار تومان قیمت داشته باشند، اما شما می‌توانید با چیزی جز یک دستمال کاغذی و یک چراغ فلاش، یک دستگاه ارزان بسازید:

  • تمام چراغ های اتاق را خاموش کنید و پرده ها را بکشید (یا صبر کنید تا شب شود).
  • یک رول دستمال کاغذی را روی یک چشم نگه دارید، سپس چشم دیگر را ببندید.
  • یک چراغ قوه را در سطح چشم (در مقابل چشم بسته) قرار دهید و چراغ قوه را روشن کنید.
  • اتاق را اسکن کنید و در حین انجام این کار مراقب درخشش ها باشید.

از تلفن همراه خود برای اسکن تداخل استفاده کنید. این یک سیستم کامل نیست، اما به شما کمک می‌کند انواع خاصی از دوربین‌ها را پیدا کنید:

  • با تلفن همراه خود تماس بگیرید و تماس گیرنده را در خط رها کنید.
  • با تلفن همراه با بلندگو در اتاق قدم بزنید.
  • به صدای ترق، کلیک یا وزوز گوشی خود گوش دهید.
ردیابی دوربین مخفی با تلفن همراه

ردیاب RF را خریداری و استفاده کنید. یک آشکارساز RF به شما امکان می دهد با جارو کردن فیزیکی آشکارساز در اطراف اتاق و گوش دادن به بازخورد، دوربین های مخفی را اسکن کنید. اگر صدای تروق یا صدای بوق ناگهانی را از طریق آشکارساز بشنوید، احتمال زیادی وجود دارد که دوربین مخفی را در مقابل آن پیدا کنید.

دستگاه ردیاب دوربین مخفی
  • هنگام استفاده از آشکارساز RF، باید هر آیتمی که سیگنال های رادیویی را پخش می کند را از برق جدا کنید. از جمله مواردی مانند لوازم آشپزخانه، مانیتور کودک، روتر و مودم، کنسول های بازی، تلویزیون و غیره.
  • ممکن است لازم باشد قبل از یافتن فرکانس صحیح، چندین فرکانس مختلف را بچرخانید.
  • آشکارسازهای RF را می توان در هر جایی از فروشگاه های لوازم الکترونیکی گرفته تا آمازون پیدا کرد و می توانید انتظار داشته باشید که بین 15 تا 300 دلار برای آن هزینه کنید.
    همچنین می توانید از یک آشکارساز RF برای اسکن میکروفون های بی سیم استفاده کنید.

به شبکه وای فای نگاه کنید

یک دوربین مخفی باید به یک شبکه Wi-Fi محلی متصل باشد تا بتوان از راه دور آن را مشاهده کرد. این دوربین های به دوربین بیسیم کوچک معروفند.

تماشای دوربین مخفی از راه دور توسط wifi

برنامه‌های اسکن وای‌فای مانند Fing می‌توانند دستگاه‌هایی را در شبکه شناسایی کنند که دوربین هستند.

کسانی که دوربین‌ها را مخفی می‌کنند ممکن است از یک شبکه Wi-Fi جداگانه برای پخش ویدیوی زنده استفاده کنند، اما برنامه‌های اسکن Wi-Fi می‌توانند تعداد شبکه‌های موجود در یک خانه را نیز تشخیص دهند. "کار بعدی که می توانید انجام دهید این است که به دنبال دستگاه هایی بگردید که نام شبکه خود را پخش می کنند." استفاده از برنامه‌هایی مانند WiGLE را برای یافتن دستگاه‌هایی که «نوعی نام شبکه بلوتوث و وای فای را پخش می‌کنند» توصیه کرد.

ردیاب دوربین جاسوسی بخرید

اگر همه چیز شکست خورد، آشکارسازهای دوربین جاسوسی می توانند فرکانس های رادیویی متصل به دوربین های مخفی را اسکن کنند. این ها را می توان به راحتی به صورت آنلاین از وب سایت هایی مانند MiniDvPro خریداری کرد.

 این روش تنها در صورتی کار می کند که دوربین مخفی داده ها را ارسال کند.

بسیاری از دوربین های مخفی اکنون کارت‌های SD دارند که فقط داده‌ها را ذخیره می‌کنند تا پس از خروج کسی بازیابی شوند. "و بنابراین تشخیص آنها بسیار دشوارتر است."

اگرچه امکان خرید اسکنر فرکانس رادیویی وجود دارد، اما اسکنرهای ارزان‌تر احتمالاً چندان خوب نیستند.