راهنمای جامع دوربین های ضد سرقت خودرو

راهنمای جامع دوربین های ضد سرقت خودرو

این مقاله راهنمای جامع دوربین های ضد سرقت خودرو برای نظارت بر خودروهای پارک شده در طول شب و ثبت خرابی خودرو در ضبط 24 ساعته است.

بسیاری از خودروهای این روزها در جاده ها اغلب مجهز به دوربین هستند و دلیل خوبی هم دارد. دوربین ها علاوه بر ایجاد خاطرات در هنگام رانندگی، نقش امنیتی اساسی هم برای خودرو و هم برای راننده دارند.

برای جلوگیری از سرقت و خرابکاری وسایل نقلیه، دوربین‌ خودرو و سیستم‌های امنیتی خودرو راه‌حل‌های امنیتی ایده‌آلی هستند که به مراقبت از خودروهای پارک شده‌تان، به‌ویژه به  پارک‌های شبانه کمک می‌کنند.

بیشتر بدانید : بهترین دوربین های امنیتی خودرو

برای امنیت خودرو از چه دوربینی می توان استفاده کرد؟

1. دوربین ضد سرقت حرفه ای یا سیستم دوربین امنیتی

یک دوربین ضد سرقت حرفه ای در نهایت بهترین گزینه برای نظارت بر خودروی پارک شده شما است. آنها معمولاً دارای ویژگی های نظارت امنیتی مانند تشخیص حرکت و دید در شب هستند، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که خودروی خود حتی زمانی که در اطراف نیستید محافظت می شود.

دوربین ضد سرقت حرفه ای

سیستم‌های دوربین امنیتی دارای دوربین‌های متعددی هستند که تمام زوایا را پوشش می‌دهند، بنابراین هرکسی که بخواهد به وسیله نقلیه شما نفوذ کند، در فیلم گرفتار می‌شود.

2. دوربین های داشبورد DUAL

دوربین های داشبورد DUAL

اگر به دنبال چیزی مقرون به صرفه تر از یک سیستم حرفه ای هستید، دوربین های داشبورد دوگانه گزینه ای عالی برای امنیت خودرو هستند.

این دوربین ها از جلو و عقب ماشین شما را ضبط می کنند و به شما یک نمای کامل از همه اتفاقات اطراف وسیله نقلیه شما می دهند. آنها همچنین کوچک هستند، بنابراین به راحتی مورد توجه قرار نمی گیرند.

تنها اشکال این است که اکثر داشبوردهای دوگانه به محض خاموش شدن موتور خودرو از کار می‌افتند.

آینه مانیتور دار خودرو و دوربین دنده عقب و جلو خودرو مدل FIRSTSCENE V8000 DVR

  • اندازه محصول : 30.5CM*8.0CM*1.6CM
  • وزن محصول : 900g
  • چشم انداز رنگی / ADAS
  • تعداد دوربین : ۲عدد (دوربین جلو-دوربین عقب)
  • زاویه دید‌: 170 Degree Angle
  • نمایشگر : 5" IPS Screen
  • سنسور : YR71PM03
  • کیفیت دوربین جلو : 1080FHD 1920×1080, 30 Frame/ sec
  • کیفیت دوربین عقب‌ : 720P 1280×720, 30 Frame/ sec
  • کیفیت عکسبرداری :12 Megapixels
  • حالت های ضبط فیلم : Loop Recording/ Motion Detection Recording
  • صدا : Microphone & Speaker(AAC) Equipped
  • حافظه : TF Card, Support 64GB Max
  • USB : دارد
  • پورت های اتصال :GPS Port/ USB Port/ AV IN
  • باتری : Polymer Li-ion Battery

3. داشبورد داخلی

دوربین داشبورد داخلی فیلمی از فضای داخلی خودروی شما ضبط می کند. این دوربین ها به شما دید واضحی از همه اتفاقات داخل کابین می دهند، بنابراین می توانید مراقب مسافران خود باشید و اطمینان حاصل کنید که همه در امنیت هستند.

آنها همچنین در ثبت هر گونه تصادف یا حادثه در حین رانندگی مفید هستند، که می تواند در صورت نیاز به ثبت ادعای بیمه مفید باشد.

دوربین فیلمبرداری خودرو مدل W690

  • فیلمبرداری 1080P
  • دید در شب (Night Vision)
  • لرزشگیر فوق العاده
  • سیستم هشدار G-sensor
  • تشخیص حرکت (motion detection)
  • سنسور پارک مود
  • لنز شیشه ای
  • باتری لیتیومی
  • نماشگر چشمی دیچیتالی
  • زاویه دید لنز ۱۷۰ درجه
  • حسگر CMOS (وضوح و روشنایی بالای تصویر)
  • ضبط فیلم بعد از اتمام حافظه به صورت (Cycle Recording)
  • محدوده حسگر حساس ( 2 تا 4 مگاپیکسل )
  • قفل خودکار فیلم در حالت اضطراری
  • لوازم جانبی ( براکت چرخان و کابل USB )

مزایای استفاده از دوربین ضدسرقت حرفه ای برای ماشین پارک شده شما

  • کیفیت فیلمبرداری خوب: بسیاری از دوربین های ضدسرقت فیلم را با وضوح بالا یا کیفیت 4K ضبط می کنند. این به شما امکان می دهد خیلی بهتر ببینید که در اطراف ماشین شما چه می گذرد. این فیلم همچنین می تواند به عنوان مدرک در جرایم یا برای ادعاهای بیمه استفاده شود. برخی از دوربین های امنیتی حتی در شب می توانند شماره پلاک خودرو را به وضوح ثبت کنند.
  • نظارت شبانه روزی: دوربین های ضدسرقت می توانند نظارت را برای دوره های بسیار طولانی ارائه دهند، اگرچه این امر به در دسترس بودن منبع تغذیه بستگی دارد.
  • انعطاف پذیری در محل: برخلاف دوربین های داشبورد، دوربین های ضدسرقت حرفه ای انعطاف پذیری بیشتری در مورد محل نصب دارند. بسته به مناطقی که می خواهید پوشش دهید، می توان آنها را در ارتفاعات و زوایای مختلف تنظیم کرد. برخی از دوربین ها حتی می توانند به طور خودکار حرکت اشیا را ردیابی و دنبال کنند.
  • اعلان‌ها و هشدار: این دوربین ها می‌توانند هشدارها را به عنوان اعلان به تلفن شما ارسال کنند، در صورتی که حرکت یا صدای مشکوک خودروی شما را تشخیص دهند، بنابراین می‌توانید در غیاب خود از آنچه در اطراف خودروتان می‌گذرد آگاه باشید.
  • صدا: برخی از دوربین‌های امنیتی معمولاً دارای صدای دوطرفه هستند، بنابراین می‌توانید به هر کسی که در طرف مقابل است گوش دهید و با او صحبت کنید.

هنگام انتخاب دوربین امنیتی برای اتومبیل خود چه نکاتی را در نظر بگیرید

جدا از کیفیت دوربین، فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب دوربین امنیتی ضد سرقت خودرو در نظر بگیرید. این عوامل در زیر فهرست شده اند:

منبع تغذیه:

همه دوربین ها برای کار کردن به مقداری برق نیاز دارند، بنابراین منبع تغذیه دوربین ها خودرو بسیار مهم است.

اگر ماشین خود را در خانه پارک کنید، می توانید به راحتی سیم ها را برای تغذیه دوربین ها راه اندازی کنید. با این حال، اگر در یک گاراژ عمومی یا مکان‌هایی پارک می‌کنید که اجرای خطوط برق پیچیده است، می‌توانید به جای آن از یک دوربین با باتری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دوربین‌های داخلی خودرو مانند دوربین‌های داشبورد که توسط موتور خودرو کار می‌کنند، استفاده کنید.

دسترسی به اینترنت:

دوربین های خودروی شما، برای آپلود فیلم در فضای ابری یا اطلاع از رویدادهای مشکوک به اتصال اینترنت نیاز دارد.

اگرچه همیشه می‌توانید اکثر دوربین‌ها را به وای‌فای متصل کنید، اما برخی مکان‌ها سیگنال‌های اینترنت ضعیفی دارند. در چنین مواردی، همیشه می توانید یک تقویت کننده سیگنال WiFi یا دوربینی مانند Reolink Go، یک دوربین امنیتی سلولی 4G که بدون WiFi کار می کند، انتخاب کنید.

دید در شب:

دید در شب در هر نوع دوربین ماشین ضروری است. از آنجایی که به احتمال زیاد ماشین خود را در طول شب پارک می‌کنید، منطقی است که از دوربین‌هایی استفاده کنید که در تاریکی کار می‌کنند تا هنگام خواب خودرو خود را تماشا کنند.

سنسورهای حرکتی:

این نیز یکی از توانایی های ضروری انواع دوربین های امنیتی به ویژه برای امنیت خودرو است. دوربین‌هایی با این عملکرد می‌توانند هنگام تشخیص حرکت در اطراف خودرو به شما هشدار دهند.

زمانی که نمی توانید از دوربین امنیتی حرفه ای استفاده کنید

دوربین های امنیتی حرفه ای بسیار عالی هستند، اما شرایطی وجود دارد که گاهی اوقات نمی توانید از آنها برای ماشین خود استفاده کنید. به عنوان مثال، قانون اجازه نصب دوربین امنیتی در اماکن عمومی را نمی دهد.

در موارد دیگر، می‌توانید چند دقیقه در کنار جاده یا در یک پارکینگ پارک کنید، جایی که امکان نصب دوربین وجود ندارد.

در چنین مواردی، دوربین داشبورد ممکن است بهترین دوست شما باشد.

3 نوع دوربین برای امنیت خودرو

انواع مختلفی از دوربین های ضد سرقت خودرو وجود دارد که بسته به مکانی که می خواهید آنها را نصب کنید، می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

1. دوربین های PoE، بهترین برای ماشین پارک شده در نزدیکی خانه شما

اگر می خواهید ماشین خود را در حین پارک کردن در نزدیکی خانه خود تحت نظر داشته باشید، دوربین Power over Ethernet (PoE) انتخاب خوبی خواهد بود.

نصب دوربین‌های PoE آسان است و نیازی به منبع تغذیه جداگانه ندارند، زیرا انرژی خود را از طریق کابل اترنت - که اتصال اینترنت را فراهم می‌کند - دریافت می‌کنند. آنها همچنین نسبت به سایر دوربین های امنیتی مقرون به صرفه تر هستند و اغلب عملکرد بهتری دارند.

Reolink RLC-811A

4K 8MP Ultra HD در روز و شب، هشدارهای افراد/خودرو، زوم اپتیکال 5 برابر، صدای دو طرفه، آژیر داخلی، دید در شب رنگی، نمایش زنده در هر مکان.

2. دوربین های امنیتی خودرو با باتری، زمانی که برق در نزدیکی شما نیست

هنگامی که هیچ منبع برق در نزدیکی وجود ندارد، مانند پارکینگ از راه دور، این نوع دوربین برای امنیت خودرو  شما ایده آل هستند. باتری‌های آن‌ها معمولاً چندین ماه دوام می‌آورند و دوربین‌ها را می‌توان برای ضبط تنها در صورت تشخیص حرکت تنظیم کرد که باعث افزایش بیشتر عمر باتری می‌شود.

Reolink Argus 3 Pro

دوربین Spotlight 2K بدون سیم

2K 4MP Super HD، باتری/خورشیدی، تشخیص شخص/خودرو، وای فای دو بانده 5/2.4 گیگاهرتز، دید در شب رنگی، صدای دو طرفه.

3. دوربین های بی سیم 4G برای ماشین شما در مناطق دور افتاده

دوربین های 4G در مناطق دور افتاده بدون برق و اتصال WiFi مناسب هستند. دوربین های امنیتی که از سیم کارت استفاده می کنند به دوربین های 4G LTE نیز معروف هستند. آنها به جای WiFi و خطوط برق با شبکه های سلولی و انرژی خورشیدی/باتری کار می کنند.

این دوربین ها از داده های سلولی برای ارسال فیلم به تلفن یا رایانه شما استفاده می کنند و می توانند در هر جایی که شبکه تلفن همراه 4G در دسترس باشد کار کنند. این دوربین ها همچنین اغلب ارزان و آسان برای نصب هستند.

Reolink Go

دوربین موبایل 3G/4G LTE بدون سیم

بدون WiFi و برق مورد نیاز. باتری قابل شارژ یا انرژی خورشیدی؛ 1080p Full HD; دید در شب نور ستاره; صوتی دو طرفه؛ نمایش زنده در هر زمان و هر مکان.

نکاتی برای انتخاب دوربین داشبورد به عنوان دوربین امنیتی خودرو

بهتر است هنگام انتخاب دوربین داشبورد چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • ابتدا مطمئن شوید که داشبورد انتخابی شما حالت پارک دارد. از آنجایی که بسیاری از داش‌باک‌ها با باتری خودرو کار می‌کنند، به محض خاموش شدن موتور از کار می‌افتند. حالت پارک به دوربین داشبورد اجازه می دهد حتی زمانی که وسیله نقلیه شما خاموش است به کار خود ادامه دهد تا نظارت دائمی داشته باشد.
  • اگر دوربین داشبورد با باتری را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که دوربینی انتخاب می‌کنید که بتواند به اندازه کافی برای نیازهای شما دوام بیاورد.
  • از دوربین های داشبورد استفاده کنید که می توانند به دستگاه های شما متصل شوند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد هنگام وقوع رویداد، هشدارهایی را به تلفن‌ها یا رایانه‌های شما ارسال کنند. استفاده از دوربین‌های 4G سلولی نیز توصیه می‌شود تا همچنان بتوانند بدون سیگنال‌های WiFi کار کنند.
  • در نهایت، عملکرد در نور کم عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. در حالت ایده‌آل، دوربین‌های داشبورد شما باید بتوانند فیلم را در تاریکی ضبط کنند.

معرفی حالت "Sentry" تسلا

حالت تسلا

این یک نمونه عالی از دوربین امنیتی خودرو است که پس از خاموش شدن موتور خودرو به ضبط ادامه می دهد.

حالت «Sentry» تسلا، خودروی شما را به یک دوربین نظارتی ضبط می‌کند که می‌تواند از سارقان احتمالی جلوگیری کند و خرابکاران را در حال دستگیری کند.

دوربین‌های داخلی خودرو زمانی که تهدیداتی را شناسایی می‌کنند شروع به ضبط می‌کنند، مانند زمانی که شخصی به ماشین تکیه داده یا می‌خواهد شیشه‌ها را بشکند. فیلم بر روی یک درایو USB که قبلاً قرار داده شده است برای بررسی بعدی ذخیره می شود.

همچنین می‌توانید یک سیستم هشدار راه‌اندازی کنید تا اگر زمانی که از ماشین دور هستید، اتفاقی افتاد به شما اطلاع دهد. حالت "Sentry" راهی عالی برای ایجاد آرامش بیشتر به خود است و این فقط یک نمونه دیگر از تعهد تسلا به نوآوری و امنیت است.