نحوه انتخاب دوربین شلنگی بوروسکوپ قبل از خرید

نحوه انتخاب دوربین شلنگی بوروسکوپ قبل از خرید

دوربین شلنگی بوروسکوپ یک دوربین برای تشخیص بصری برای کنترل کیفیت نواحی است که چشم انسان مستقیما نمی تواند آنها را مشاهده کند، نواحی خاص مانند رگ ها، قسمت داخلی لوله تجهیزات غیر قابل جدا شدن، سطح داخلی شکاف لوله، سطح مایع و غیره. دوربین های شلنگی یکی از ابزارهایی است که بدون آن نمیتوان داخل مکان های غیر قابل مشاهده کرد. آنها به طور گسترده در بسیاری از روش های صنعتی و تعمیرات خانگی مانند بازرسی توربین گاز، بازرسی لوله کشی، تعمیر و نگهداری خودرو و غیره استفاده می شوند. هنگامی که یکی را تهیه کردید و خواهید دید که چگونه در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

انواع دوربین شلنگی بورسکوپی

انواع مختلفی از دوربین های بورسکوپی با توجه به راه های اتصال و سناریوهای استفاده، در بازار وجود دارد. در اینجا به آندوسکوپ های صنعتی می پردازیم و شما می توانید با توجه به دستگاه خود و سهولت استفاده، مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کنید.

  • آندوسکوپ USB: سازگار با دستگاه های اندرویدی یا رایانه شخصی، اما برای مشاهده تصاویر در زمان واقعی باید برنامه یا درایور را دانلود کنید.
  • آندوسکوپ بی‌سیم: این آندوسکوپ دارای یک نقطه اتصال WiFi است که با اکثر دستگاه‌های تلفن هوشمند سازگار است.
  • ویدئو آندوسکوپ: راحت ترین آندوسکوپ است. با داشتن صفحه نمایش، نیازی به دانلود برنامه و اتصال دستگاه خود برای نمایش محتوا ندارید.

طول سیم

فاصله شما تا هدف مورد نظرتان را تخمین بزنید و یک دوربین شلنگی صنعتی بخرید که طول آن بیشتر از آن باشد. طول رایج آندوسکوپ‌های موجود در بازار (3.5 متر)،  (5 متر) و (10 متر) است.

قطر کاوشگر (لنز سر دوربین)

این دوربین ها را بر اساس باریک ترین قطر جسمی که می خواهید بررسی کنید، انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دیافراگم تنها 7 میلی متر است، انتخاب دوربین با قطر بین 5.5 میلی متر تا 6 میلی متر برای استفاده مناسب است.

در مقایسه با قطر باریک تر (مثل 4 میلی متر)، قطر 5.5 میلی متری بسیار ارزان تر و شفاف تر است. بنابراین، قطر آندوسکوپ هر چه کوچکتر نباشد، اگر این دو جنبه را در نظر بگیریم، بهتر است. معمولا هر چه قطر لنز کاوشگر کمتر باشد، رزولوشن تصاویر ویدیو هم به نسبت کاهش میابد. اما این قاعده برای همه دوربین های شلنگی صدق نمیکند و دوربین های جدید وارد بازار شدند که این مشکل رو پشت سر گذاشته اند.

بررسی قطر لنز دوربین های شلنگی

انعطاف پذیری کابل

  • سفت و سخت: بوروسکوپ هایی با انعطاف پذیری کم(سخت) مقرون به صرفه ترین نوع دوربین شلنگی بوروسکوپ هستند. این دوربین ها معمولاً در مناطقی استفاده می شوند که دسترسی مستقیم به آنها دارند زیرا انعطاف پذیری کمی دارند. آنها تصاویر را با استفاده از لنزهای سنتی که از طریق چشمی نمایش داده می شوند، انتقال می دهند.شرکت های خدمات بازرسی بورسکوپ معمولاً از این نوع دوربین سفت و سخت برای وضوح و دوام تصویر استفاده می کنند.
  • انعطاف پذیر: این نوع دوربین ها به عنوان فیبرسکوپ شناخته می شود. بورسکوپ‌های انعطاف‌پذیر دارای لنزهای فیبر نوری هستند که درون یک غلاف روی دستگاه قرار دارند. اگرچه این دوربین بهترین کیفیت تصاویر  را ارائه نمی دهند، اما دستگاه های مفیدی برای مناطق سخت هستند. توجه داشته باشید که کیفیت تصویر ممکن است مبهم به نظر برسد یا دارای پیکسل های دانه بندی شده باشد. استفاده از بورسکوپ های انعطاف پذیر در توربین ها و ماشین آلات بزرگ به دلیل هزینه و کیفیت تصویر غیر معمول است.
  • نیمه سخت: از یک سیم آهنی داخلی تشکیل شده است که می تواند خم شود یا شکل خود را برای دسترسی به دورترین گوشه ها و شکاف ها یا خم های لوله های گرد منحنی داشته باشد و ترکیبی عالی از سختی و نرمی را ارائه دهد. دوربین های شلنگی نیمه سخت یک راه حل میانی مفید بین دوربین های سخت و انعطاف پذیر هستند. اگرچه آنها به اندازه نوع انعطاف پذیر هزینه ندارند، اما کیفیت تصویر بهتری نسبت به انعطاف پذیری دارند. هنگامی که حداقل دستکاری برای بازرسی یا داخل لوله های کوچک و کاتت مورد نیاز است از نیمه انعطاف پذیر استفاده کنید.
سختی و نرمی دوربین های شلنگی بوروسکوپ

عملکرد لنز

  • رزولوشن: به طور کلی، هر چه رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است.
  • فاصله کانونی: بهترین محدوده کانونی 7 سات تا 30 سانت است. با فناوری نوآورانه CamTele، DEPSTECH فاصله کانونی دوربین بازرسی بوروسکوپ را از 3 سانت به 39 سانت افزایش می دهد و تقریباً در هر شرایطی تصویری عالی برای شما فراهم می کند.
  • روشنایی: آندوسکوپ با LED های قابل تنظیم می تواند با شرایط مختلف بازرسی تنظیم شود، نوردهی بیش از حد را کاهش دهد و دمای رنگ فوق العاده را بدون توجه به روشنایی محیط ارائه دهد.
    زوم : به دریافت اطلاعات دقیق در مورد نمایش در زمان واقعی کمک می کند.
DEPSTECH

ضد آب بودن

اکثر دوربین های شلنگی بورسکوپ ها دارای استاندارد ضدآب IP67 هستند. این بدان معناست که دستگاه را می توان در زیر آب تا عمق 3.3 فوت (1 متر) به مدت نیم ساعت کار کرد. IP67 در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.

شما باید دما، رطوبت، نور و سایر عوامل را برای کیفیت دوربین خود در نظر بگیرید، یک مدل با عملکرد خوب مانند ضد آب، ضد روغن، مقاومت در برابر خوردگی، سخت، تداخل الکترومغناطیسی قوی یا نوسانات شدید ولتاژ و ضد انفجار انتخاب کنید. به طوری که می توانید آن را در یک ایستگاه کاری امن استفاده کنید.

پروژکتور کوچک روشنایی

سطوح مختلف بازتاب متفاوتی دارند، به مواد و زبری سطح بستگی دارد. بنابراین، شما باید دوربینی با نور مناسب را با توجه به موقعیت خاص انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید، اما نه قوی ترین منبع نور را در بازرسی.

عمر باتری

اگر با یک دوربین شلنگی با باتری کار می کنید، باید بدانید که آیا دوربین و تراشه Wi-Fi، در صورت وجود، انرژی زیادی مصرف می کنند یا خیر. اگر باتری با ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت یا کمتر دارید، در هر بار شارژ دو ساعت یا کمتر آب میوه دریافت خواهید کرد.

از طرف دیگر، آندوسکوپ هایی که دارای بسته باتری با بیش از 2000 میلی آمپر ساعت هستند، می توانند بیش از پنج ساعت کار کنند. اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتواند برای بخش بزرگی از روز کاری کار کند، به دستگاهی با باتری بزرگ نیاز دارید.

سازگاری

مهم ترین نکته ای که قبل از خرید دوربین شلنگی باید در نظر گرفت این است که با چه دستگاه هایی سازگار خواهد بود. بسیاری از آندوسکوپ های موجود در لیست ما از طریق Wi-Fi با تلفن های هوشمند کار می کنند، در حالی که برخی دیگر از طریق کابل USB به تلفن ها و رایانه های خاصی متصل می شوند.

اگر می‌خواهید بیرون کار کنید، ایده خوبی است که یک آندوسکوپی تهیه کنید که به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود، زیرا معمولاً نمی‌خواهید لپ‌تاپ یا دسکتاپ را بیرون بکشید. اگر اساساً در داخل خانه کار می‌کنید، می‌توانید یکی را تهیه کنید که از طریق USB وصل می‌شود. برای مشاهده دوربین های شلنگی متصل به گوشی اینجا کلیک کنید.

کیفیت دوربین

در حالی که ممکن است امیدوار باشید دوربینی تهیه کنید که ویدیوی فول اچ دی واضح ارائه می کند، فناوری کوچک سازی که در فرآیند ساخت دوربین های شلنگی انجام می شود به این معنی است که فیلم فول اچ دی می تواند در آندوسکوپ ها واقعاً گران باشد. با این حال، هنوز گزینه‌هایی دارید که می‌توانند ویدیوی واضح را بدون برچسب قیمتی هنگفت ارائه دهند.

دوربین شلنگی آندوسکوپی و بروسکوپ

آندوسکوپ های 1200p انتخاب خوبی هستند. آنها کیفیت تصویر را تقریباً در نیمه راه بین 720p و 1080p ارائه می دهند، اگرچه به اندازه دو مورد دیگر استاندارد نیست. آندوسکوپ های 720p نیز کیفیت تصویر خوبی را با قیمت مناسب تولید می کنند.