نسل جدید دوربین های شلنگی بازرسی

نسل جدید دوربین های شلنگی بازرسی

آندوسکوپی صنعتی ابزاری است که امکان مشاهده قسمت‌هایی که به راحتی با چشم قابل رویت نیستند مانند لوله‌های باریک را، می‌دهد. اگر نیاز به دیدن فضای باریک و تاریک دارید، ما استفاده از دوربین آندوسکوپی را پیشنهاد می‌کنیم. البته، تشخیص اینکه کدام آندوسکوپ‌ها را در خرید آنلاین داشته باشید، کمی دشوار است.

به همین دلیل ما در این مقاله بعد از معرفی دوربین‌های آندوسکوپی صنعتی به بررسی بهترین نوع این دوربین‌ها می‌پردازیم. ما مدل‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که در بین مردم تقاضای بالایی داشته و تکنولوژی روز را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دوربین آندوسکوپی صنعتی چیست؟

دوربین آندوسکوپی شلنگی همانطور که از نام آن پیداست دوربینی شبیه شیلنگ است. این دوربین ابعاد بسیار کوچکی دارد. از این دوربین برای مکان‌های تاریک و مخفی که دسترسی به آن‌ها سخت است، استفاده می‌شود.

دوربین‌های صنعتی آندوسکوپی مدلی از تجهیزات بازرسی و دوربین‌های حفاری شده هستند، که امکان بازرسی تاسیسات و تجهیزات داخل تاسیسات ساختمانی و همچنین انواع ماشین آلات را فراهم می‌کند. مانند لوله‌ها و حفاری‌های عمیق، معادن و غیره. یک سر سیم این دوربین به تلفن همراه یا مانیتور متصل می‌شود و تصاویر دوربین را قابل مشاهده می‌کند.

دوربین صنعتی در مدل آندوسکوپی از اواخر دهه نود با اختراع دوربین‌های CMOS توسط سونی وارد بازار شدند. اکثر این دوربین‌ها علاوه بر مشاهده مکان، امکان ضبط از موقعیت مورد نظر کاربر را نیز فراهم می‌کنند تا بتوان از آنها در منابع دیگر استفاده کرد و ایرادات احتمالی را به طور دقیق بررسی و آشکار کرد.

دوربین بازرسی قطعات شلنگی و آندوسکوپی

کاربردهای دوربین های صنعتی آندوسکوپی

آندوسکوپی صنعتی می‌تواند بازرسی‌های غیر مخرب را در مکان‌های صعب العبور داشته باشد. در واقع می‌تواند در مکان‌های سفت و یا سخت وارد شده و عمل بازرسی را انجام دهد. این نوع دوربین‌ها یک مزیت بزرگ دارد. هنگامی که دوربین بازرسی لوله دستگاه را بررسی می‌کند، به لوله‌های فاضلاب و دریچه‌های گرمایش آسیب نمی‌رساند.

از بازرسی آندوسکوپی می‌توان در تعمیر و نگهداری خودروها بهره مند شد. بعلاوه دوربین آندوسکوپی صنعتی برای مشاهده دیوارها، لوله‌ها و داخل موتور خودرو به کار گرفته می‌شود. یک دوربین دوربین مانیتور دار شلنگی می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را به سرعت و به راحتی پیدا کنید.

به طور کلی، آندوسکوپی های صنعتی در صنایعی مانند خودروسازی، هواپیما، نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های گاز و آب کاربرد دارند. نمونه‌هایی از برنامه‌های کاربردی در هر زمینه در زیر فهرست شده است.

  1. اتومبیل، هواپیما، راه آهن، و کشتی: بازرسی داخلی موتورها، قطعات هیدرولیک، توربین‌ها و غیره.
  1. صنعت برق: تعمیر و نگهداری و بازرسی کندانسورها، لوله کشی‌ها و توربین‌ها در نیروگاه‌های هسته‌ای و حرارتی.
  1. مهندسی عمران و ساخت و ساز: تعمیر و نگهداری پل‌ها، تشخیص اسکلت‌های فولادی، مشاهده زیر کف و سقف
  1. زیرساخت: بازرسی زنگ زدگی، خوردگی و گرفتگی لوله کشی در تاسیسات آب و گاز

کیفیت تصویر دوربین های مانیتور دار شلنگی

دوربین شلنگی مانیتور دار تصاویر را در مکان‌های تاریک و باریک با وضوح بالا نشان می‌دهند و در مدل‌های بسیار پیشرفته، دارای کیفیت تصویر 10 مگاپیکسلی هستند. آن‌ها به طور معمول به 6 ال ای دی مجهز شده‌اند که می‌توانید این ال ای دی‌ها را از طریق موبایل تنظیم کرده و نور آن را کم یا زیاد کنید.

دوربین شلنگی مانیتوردار

قابلیت های دوربین‌ های شلنگی صنعتی

بسیاری از دوربین‌های آندوسکوپی ضدآب هستند، بنابراین در مناطقی که ممکن است در معرض آب قرار بگیرند جای نگرانی نیست. اندازه لنز دوربین‌های آندوسکوپی معمولاً 5 تا 14 میلی متر می‌باشد که بسیار کوچک و کاربردی است.

دوربین‌های شلنگی طول‌های مختلفی در ابعاد 1.5، 5، 10 و 15 و 20 متری هستند، که هر کدام برای کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برندهای رایج در دوربین‌های صنعتی

دوربین بازرسی 4.3 اینچی IPS

این دوربین شلنگی جدیدترین آندوسکوپی بازرسی صنعتی است که برای بازرسی در لوله‌ها یا مناطقی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، ایده آل می‌باشد و به راحتی می‌تواند از لوله‌های کوچک در تجهیزات مکانیکی بزرگ عبور، عکاسی و ضبط کند. ویدئو حاصل از این دوربین بسیار واضح و پایدار است.

دوربین بازرسی 4.3 اینچی IPS

کابل آندوسکوپی مار به تازگی ارتقا یافته است، لایه داخلی در مواد فلزی خاصی پیچیده شده است که انعطاف پذیری طناب را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، می‌تواند به طور موثرتر زوایای مختلف لوله یا فاضلاب، را بررسی کند.

آندوسکوپی بازرسی IPS دارای یک دوربین جدید در کناره دوربین جلو، شش چراغ led در دوربین جلو، دو چراغ led در لنز جانبی، و یک تراشه CMOS است که می‌تواند تصاویر واضح‌تر و روان‌تری ثبت کند. حتی می‌تواند به سرعت دوربین‌های جلو و جانبی را هنگام ضبط تغییر دهد.

دوربین آندوسکوب IPS دارای یک کارت حافظه 32 گیگابایتی می‎باشد که از تصاویر JPG و ویدئوهای AVI پشتیبانی می‌کند و به طور گسترده در انواع بازرسی‌های صنعتی استفاده می‌شود.

  1. زاویه دید گسترده‌تر
  2. رنگ‌ها واقعی‌تر
  3. صفحه نمایش پایدار و سفت‌تر
  4. حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در انرژی

دوربین بازرسی دو لنز آندوسکوپی 1080P بروسکوپ HD

این دوربین شلنگی آخرین مدل آندوسکوپی بازرسی صنعتی است. کابل نیمه سخت و ارتقا یافته‌ای دارد. این دوربین در در برابر حرارت مقاوم بوده و از -32  تا 221 درجه فارنهایت را پوشش می‌دهد.

این دوربین بدون نیاز به برنامه، تلفن، بلوتوث یا وای فای کار می‌کند و فقط از مانیتور برای کار در زمان واقعی استفاده می‌نماید. صفحه نمایش IPS بهتر از LCD است ضد تاری بوده و وضوح بالایی دارد.

دوربین مانیتور دار شلنگی دو لنز K&F

این دوربین بیشتر در صنعت خودرو کاربرد دارد. ضدآب بوده و در فاضلاب‌ها به راحتی قابل استفاده هستند. دوربین K&F  به آسانی و با انعطاف 180 درجه از هر دو طرف خم می‌شود و سپس ویدئوها و تصاویر واضح، همه جانبه را به طور همزمان روی صفحه نمایش مانیتور و تلفن همراه ارسال می‌کند.

این دوربین در ارزیابی و تشخیص مشکلات خودرو، موتور، کربن، محفظه احتراق، لوله کشی و .... به کار می‌رود.

دوربین صنعتی آندوسکوپی K&F از یک صفحه نمایش بزرگ 4.3 اینچی HD با 8، LED داخلی با روشنایی قابل تنظیم استفاده می‌کند که به دوربین جلو اجازه می‌دهد تاریک‌ترین ناحیه بازرسی را به‌طور کامل مشاهده کند. این نوع صنعتی امکان مشاهده تصاویر، گرفتن عکس‌های استاندارد و فیلم برداری را فراهم می‌کند.

دوربین آندوسکوپی با فناوری منحصر به فرد حفاظت از دما، طراحی شده است که می‌تواند حتی در محیط‌های سخت نیز دوام بیاورد. هنگامی که دما از 95 درجه فراتر رفت، به طور خودکار خاموش می‌شود و نقش محافظتی ایفا می‌کند.

آندوسکوپی وای فای DEPSTECH 1200

این نوع دوربین نیمه سخت، یکی از بهترین آندوسکوپی بی‌سیم است. این دستگاه با باتری کار می‌کند، بنابراین لازم نیست در حین استفاده از آن نگران  پریز برق در اطراف باشید. باتری بزرگ 2200 میلی آمپری آن تا 5 ساعت دوام می‌آورد و به شما امکان می‌دهد برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

 این دوربین ضد آب بوده که می‌تواند آن را به ابزاری عالی برای اکتشاف یا تعمیراتی که ممکن است درگیر آب باشد تبدیل کند. همچنین دارای یک کابل نیمه سفت و سخت است، بنابراین می‌توانید آن را مطابق با نیاز خود خم کرده و در جایی که می‌خواهید حرکت دهید.

بهترین ویژگی این دوربین مانیتور دار شلنگی نور LED روشن آن است. چراغ LED در این مدل فوق‌العاده تاثیرگذار است، بنابراین می‌توانید به راحتی محیط اطراف را تشخیص دهید و تصاویر خوب و باکیفیتی را در تلفن خود دریافت کنید.

شلنگی آندوسکوپی وای فای DEPSTECH 1200

آندوسکوپی بلوتوث بی سیم انعطاف پذیر BlueFire

آندوسکوپی بلوتوث BlueFire بی سیم نیمه سفت و انعطاف پذیر، یکی دیگر از آندوسکوپی های عالی برای استفاده در مصارف صنعتی است. مانند قبلی، یک کابل نیمه سفت دارد، بنابراین می‌توانید آن را در هر موقعیتی که می‌خواهید قرار دهید. این دوربین شلنگی نیز دارای یک نور LED قابل تنظیم است که نور کافی برای روشن کردن صحنه را فراهم می‌کند. این آندوسکوپی قادر به تولید ویدیو با وضوح کامل 720p است که برای تشخیص جزئیات و دیدن رنگ واضح کافی است.

آندوسکوپی 1200P AnyKit

اگر به دنبال دوربین مانیتور دار شلنگی هستید که بتوانید با رایانه رومیزی یا لپ تاپ از آن استفاده کنید، این دوربین بسیار مناسب است. این دستگاه مانند نسخه های قبلی از وای فای پشتیبانی نمی‌کند، اما در عوض از یک رابط USB برای کار با تلفن‌های اندرویدی یا رایانه‌های مک یا ویندوز بهره می‎گیرد. این دوربین دارای یک کابل نیمه خم شونده است تا در صورت نیاز آن را برای مشاهده مناسب قرار دهید. چراغ‌های LED قابل تنظیم به این معنی است که می‌توانید از میزان نور مناسب برای صحنه‌ای که مشاهده می‌کنید استفاده کنید.

چیزی که این دوربین صنعتی آندوسکوپی را به بهترین آندوسکوپی USB موجود در بازار تبدیل می‌کند قیمت عالی آن است. اگر می‌خواهید یک آندوسکوپی با عملکرد بالا دریافت کنید، این ‌یک دستگاه عالی برای انتخاب است.

چرا مینی دیوی پرو را به عنوان تأمین کننده آندوسکوپی صنعتی خود انتخاب کنید ؟

مینی دیوی پرو نزدیک به 20 سال تجربه در زمینه آندوسکوپی صنعتی دارد. ما مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های تحقیق و توسعه، تولید و فروش تعریف آندوسکوپی را گرد هم آورده‌ایم.

امیدواریم نظرات و راهنمای مشاوران ما به شما کمک کند تا بهترین خرید و انتخاب از دوربین آندوسکوپی را داشته باشید.