ضرورت استفاده از دوربین شلنگی آندوسکوپی خودرو

ضرورت استفاده از دوربین شلنگی آندوسکوپی خودرو

بروسکوپ ‌های انعطاف‌پذیر و مفصلی که به آن‌ها آندوسکوپ‌های صنعتی، ویدئوسکوپ، دوربین‌های ویدئویی یا حتی دوربین‌های بازرسی نیز گفته می‌شود، در بخش خودرو برای نظارت، تصویربرداری و بازرسی فضاهای مشکل العبور است.

دوربین شلنگی خودرو به طور گسترده در صنعت خودرو به عنوان ابزاری برای کمک به تکنسین‌ها، مکانیک‌ها و مهندسان در بازرسی مؤثر خودرو در زمینه‌هایی مانند تعمیر، نگهداری، خدمات گارانتی، خدمات نمایندگی، کارخانه‌های خودروسازی، خطوط مونتاژ، OEM، بخش تحقیق و توسعه، بخش VQ (کیفیت خودرو) و غیره استفاده می‌شود.

آندوسکوپ های صنعتی سخت و انعطاف پذیر خودرو یک راه عالی برای بازرسی بصری موتورها بدون نیاز به جدا کردن بلوک موتور هستند. زیرا به شما امکان می‌دهند مکان‌های تاریک، کوچک و سخت برای عبور را، از راه دور کنترل کنید. بازرسی بصری موتورها و سایر مکان‌هایی که به سختی قابل تجسم هستند، بخش مهمی از نگهداری مداوم خودرو می‌باشند.

چرا باید در تعمیر از بروسکوپ خودرو استفاده کنیم؟

بوروسکوپ‌های خودرو به تکنسین یا مکانیک کمک می‌کنند تا RVI (بازرسی بصری از راه دور) قطعات خودرو را انجام دهد که معمولاً دسترسی به آن‌ها دشوار است و بدون بهره‌گیری از آن‌ها مستلزم جداسازی قطعات خودرو بوده که هم پرهزینه و هم زمان‌بر می‌باشد.

معمولاً بازرسی با دوربین مانیتور دار شلنگی شما را قادر می‌سازد تا نقاط مشکل‌دار را شناسایی کرده و یا قبل از ایجاد مشکل، قطعات را تعویض یا تعمیر کنید. همچنین، از این دستگاه‌های انعطاف پذیر می‌توان برای ردیابی اجزای سیال یا برای یافتن نشتی و یا گرفتگی در شیلنگ‌ها استفاده کرد.

با این دستگاه در خودرو، سوپاپ‌ها را می‌توان از نظر خوردگی، یکپارچگی آب بندی‌ها و سایش و پارگی به طور منظم بررسی کرد. پیستون‌ها و رینگ‌های پیستون را می‌توان از نظر سایش و نشتی مورد ارزیابی قرار داد. جوش‌ها، ریخته گری ها و هر نوع مهر و موم دیگر را می‌توان از راه دور کنترل نمود. علاوه بر این، داخل پانل‌های راکر و بدنه را نیز می‌توان از راه دور از نظر زنگ زدگی و آسیب تحت کنترل گرفت. به خطوط سوخت، مخازن گاز، و خطوط اگزوز نیز می‌توان از راه دور با بروسکوپ خودرو دسترسی داشت.

بروسکوپ خودرو

مفصل‌بندی آندوسکوپی صنعتی انعطاف‌پذیر خودرو ممکن است به مکانیک کمک کند تا قسمت‌های خودرو، مانند داخل موتور (خودرو، دیزل و غیره)، سیستم‌های ترمز، لوله‌های مبدل کاتالیزوری، سیستم‌های AC، پشت پانل ابزار، پشت وزیر داشبورد و پانل‌های بدنه، پایه‌های موتور، خطوط و مخازن، سایر قسمت‌های کلیدی یا عیوب مانند تجمع کربن، ناهماهنگی، خط و خش، نشتی، و سایش و غیره را بررسی کند.

همچنین بروسکوپ ‌های ویدئویی خودرو می‌توانند به مکانیک در بازرسی قطعات فنی خودرو، مانند میل بادامک، بلوک‌های سیلندر، شیشه‌های برقی، سوپاپ‌های ورودی، صندلی سوپاپ‌ها، نازل‌های سوخت، پانل‌های درب، اجزای هیدرولیک، جعبه دنده‌ها، انژکتورهای دیزل، شمع برقی، پورت‌ها، و غیره کمک کند. زیرا ویدئوسکوپ ها نیازی به جدا کردن یا پاره شدن خودرو ندارند. دوربین‌ های شلنگی  به دلیل انعطاف پذیری و اندازه کوچک می‌توانند به راحتی این قطعات را بررسی کنند. بنابراین دوربین‌های خودرو کیفیت کلی بازرسی را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها و زمان مصرف را کاهش می‌دهد و آنها را به ابزاری ایده آل برای صنعت خودرو تبدیل می‌کند.

دوربین‌ های مانیتور دار شلنگی به شما این امکان را می‌دهند که بازرسی را در زمان واقعی روی یک مانیتور داخلی، رایانه یا صفحه تلویزیون مشاهده کنید و می‌توانند تصاویر ثابت و فیلم ارزیابی را برای نشان دادن به مشتریان یا برای سوابق ضبط کنند. علاوه بر این، می‌توانید داده‌های گرفته شده را با مشتریان و همکاران خود برای درک بهتر تعمیرات یا اقدامات اصلاحی مورد نیاز در نگهداری وسیله نقلیه خود به اشتراک بگذارند.

بروسکوپ خودرو

در مینی دیوی پرو، می‌توانید طیف گسترده‌ای از بروسکوپ‌های خودرو را با هر نیاز و بودجه‌ای پیدا کنید.

معایب رایج وسایل نقلیه خودرویی

عیوب و ایرادات رایج در خودرو که با بازرسی بروسکوپ خودرو تشخیص داده می‌شود به صورت زیر است:

  • عیوب داخل قطعات خودرو: خوردگی و سایش
  • عیوب اساسی ریخته گری: شن و ماسه هسته و سایر عیوب سطح
  • بدنه دریچه‌های انتقال: سوراخ‌ها و زباله‌ها، رسوبات دریچه‌ها
  • سر و صدای خودرو و علت اصلی آن
  • عدم کیفیت مونتاژ خودرو
  • عدم کیفیت در یکپارچگی باندهای چسب و درزهای جوش داده شده
  • عدم کیفیت در یکپارچگی قطعات ضروری خودرو و موتور خودرو: سیستم اگزوز، پیستون، آستر، سرسیلندر
  • سایر موارد کلیدی عیوب: سایش، نشت، خوردگی، خراش، تجمع کربن، ناهماهنگی و غیره.

مزایا و کاربرد های بروسکوپ ‌خودرو برای بازرسی بصری غیر مخرب از راه دور

دستگاه ویدئوسکوپی با قطر کوچک به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد تا گذرگاه‌های تنگ و نقاط دسترسی خودرو را تجزیه و تحلیل نمایند. دوربین‌ های آندوسکوپی صنعتی و ویدئوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر زمانی به کار می‌آیند که تکنسین‌ها برای تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی تعمیرات بعدی، تصاویری از مناطق صعب العبور خودرو را ذخیره یا ضبط کنند.

بروسکوپ های خودرو دارای پروب‌های بافته شده از جنس استنلس استیل یا تنگستن بادوام و یک چراغ LED روشن هستند. این باعث می‌شود آنها برای استفاده طولانی مدت قوی و بادوام باشند.

موتورهای خودرو برای اطمینان از دوام آنها تحت بررسی‌های منظم و نگهداری برنامه ریزی شده، قرار می‌گیرند. معمولاً قطعاتی از خودرو که تحت بازرسی هستند، شامل پیستون‌ها، رینگ‌های پیستون، سوپاپ‌ها و مخازن سوخت می‌باشد. دوربین های شلنگی ویدئویی به دلیل انعطاف‌پذیری و کارآمدی به تکنسین‌ها این امکان را می‌دهند که قطعات را در زمان واقعی مشاهده و بررسی کنند. این باعث می‌شود فرآیند بازرسی کارآمد، دقیق و قابل اعتماد باشد.

نتیجه بروسکوپ ‌های ویدئویی انعطاف پذیر در فرآیند تولید خودرو بسیار مهم است. هنگامی که در خط مونتاژ هستید، اگر سنسورها عیوب را تشخیص دهند، خودرو می‌تواند به سرعت توسط مکانیک بازرسی و مشکلات را اصلاح و از کیفیت آن با استفاده از دوربین شلنگی اطمینان حاصل کند. در واقع، با استفاده از این ابزار، در انرژی و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

دوربین‌های خودرو برای رفع اشکال و سر و صدا در خودرو استفاده می‌شوند.

برای بازرسی جعبه دنده‌ها و بلوک‌های سیلندر می‌توان از دوربین های مانیتور دار شلنگی انعطاف پذیر مفصلی استفاده کرد، زیرا این دستگاه، ضد روغن، گاز و آب است و برای بازرسی‌های روزانه ایده آل می‌باشد.

دوربین های مفصلی انعطاف پذیر ممکن است برای بازرسی بدنه دریچه‌های انتقال در خودروها برای جستجوی انسداد یا زباله استفاده شوند. همچنین ممکن است از آنها برای بررسی محفظه احتراق و گزارش هر گونه مشکل بهره گرفت.

ویدئوسکوپ های خودرو ممکن است توسط شرکت‌های OEM (تولید تجهیزات اصلی) خودرو در بخش‌هایی مانند تحقیق و توسعه (R&D) و کنترل کیفیت (QC) استفاده گردند. این بخش‌ها باید جزئیات ریز خودرو را بازرسی کنند تا از حداکثر کیفیت و دوام آن اطمینان لازم را بدست بیاورند. یک بازرس مستلزم است که موتور را به طور مداوم چک کند و به دنبال آن بررسی کامل سرسیلندرها، پیستون‌ها، سیستم‌های اگزوز و سایر قطعات کلیدی با استفاده از این دوربین آندوسکوپی صنعتی انجام شود. بخش تحقیق و توسعه، از داده‌های جمع‌آوری ‌شده توسط بروسکوپ‌ های خودرو از جمله تصاویر و فیلم‌های عیوب مانند تجمع کربن، ناهماهنگی، خراش، نشتی و فرسودگی جهت افزایش کارایی محصول خود را استفاده می‌کند. OEM هایی که از دوربین های انعطاف پذیر خودرو استفاده می‌کنند، توانسته‌اند با اطمینان از اینکه فرآیند بازرسی آنها بصری و کارآمد است، زمان خرابی را کاهش داده و احتمال تشخیص را افزایش دهند.

با استفاده از این دستگاه‌ها، می‌توان بازرسی محفظه‌های احتراق موتور، از جمله سوپاپ‌ها، سرسیلندرها، روکش‌های پیستون، آسترها سوراخ‌های پمپ آب را از نظر نشتی مایع خنک کننده، انجام داد.

رادیاتورها و لنت با استفاده از این دوربین به بهترین شکل از نظر کیفیت بررسی می‌شود.

ویدئوسکوپ‌های انعطاف پذیر همچنین ممکن است برای بازرسی و بررسی یکپارچگی باندهای چسب و درزهای جوش داده شده در یک خودرو استفاده گردند که ایمنی و قابلیت اطمینان خودرو را تضمین می‌کند.

بروسکوپ خودرو

بهترین بروسکوپ های خودرو

  • محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سیستم از نظر رابطه قیمت و ویژگی، VOYAGER C40 Automotive Scope است. با توجه به اتصال چند جهته نوک آن و یک کانال خنک کننده گنجانده شده در آن، این دستگاه امکان بازرسی کامل بصری موتورها، سوپاپ‌ها، سر پیستون، مخزن و غیره را بدون تردید و جدا کردن فراهم می‌کند.
  • برای پیشرفته‌ترین بازرسی، می‌توانید دوربین شلنگی IRIS PRO Videoscope را انتخاب کنید. سنسورهای تصویر صنعتی، تصاویر دقیق و واقعی را با رنگ‌های واقعی ارائه می‌کنند. IRIS PRO کیفیت و کنتراست تصویر بی نظیری را فراهم می‌کند. ویژگی‌های اضافی عبارتند از مفصل بندی نوک 4 جهته، که برای چرخش سریع در جهت دلخواه، به صورت دستی توسط دستگیره‌های روی دسته کنترل می‌شود. کاوشگر کار آن ممکن است یک پوشش غیر رسانا منحصربفرد داخلی برای کار ایمن با گاز و نفت باشد.

نتیجه

بروسکوپ یا دوربین شلنگی ‌های انعطاف پذیر خودرو را می‌توان به عنوان روشی کارآمد و قابل اعتماد برای بازرسی اجزای خودرو به شیوه‌ای بسیار دقیق استفاده کرد. استفاده از دوربین های مانیتور دار شلنگی انعطاف‌پذیر به سازندگان، محققان و مکانیک‌های خودرو اجازه می‌دهد تا به سرعت مسائل و مشکلات احتمالی وسایل نقلیه خود را بررسی و شناسایی کنند، بدون اینکه مشکلی برای جدا کردن آن‌ها داشته باشند.

این باعث کاهش زمان خرابی می‌گردد و همچنین، تصاویر و ویدیوهای بازرسی ارائه شده بعداً برای وضوح و تحقیق بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل بروسکوپ ‌های خودرو ابزاری ضروری برای تولیدکنندگان، نمایندگی‌ها، تکنسین‌ها و بخش تحقیق و توسعه خودرو برای اطمینان از ایمنی و قابلیت‌های خودرو است.