چرا برای دوربین های مداربسته خود به یو پی اس (UPS) نیاز دارید؟

چرا برای دوربین های مداربسته خود به یو پی اس (UPS) نیاز دارید؟

چرا برای دوربین های مداربسته خود به منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) نیاز دارید؟

در حال حاضر، خانه‌ها و مشاغل متعددی برای حفاظت و امنیت روی دوربین‌های مداربسته سرمایه‌گذاری می‌کنند. همانطور که ممکن است بدانیم، نصب دوربین مداربسته یک راه عالی برای حفظ ایمنی کلی محیط خانه یا یک شرکت تجاری است. دوربین‌های مداربسته همچنین برای نظارت بر محل شما در زمانی که دور از محل هستید مفید هستند.

یو پی اس و دوربین مدار بسته

ups دوربین مداربسته

از آنجایی که دوربین های مداربسته برای عملکرد موثر به منبع تغذیه ثابت نیاز دارند، نصب منبع تغذیه اضطراری (UPS) یک عامل جدایی ناپذیر از یک سیستم دوربین مدار بسته کارآمد است. یک یو پی اس می تواند مقدار ثابتی برق برای سیستم دوربین مداربسته فراهم کند، به خصوص در صورت قطعی های برق.

مزایای دیگری نیز وجود دارد که یو پی اس می تواند برای دوربین های امنیتی شما فراهم کند، مانند:

  • تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک
  • حفاظت از موج
  • گزینه ای برای اطلاع شما در صورت قطع برق (آسودگی خاطر بیشتر)
  • نظارت مستمر و بدون وقفه

چگونه یک سیستم یو پی اس به تجهیزات دوربین مداربسته متصل می شود؟

سیستم UPS بین برق اصلی و واحد DVR امنیتی سیستم دوربین مداربسته (واحدی که در آن تمام فیلم‌برداری ضبط، ذخیره و مدیریت می‌شود و دوربین‌های مداربسته در نهایت به آن وصل شده‌اند) متصل می‌شود. در طول کارکرد عادی، منبع تغذیه شبکه برق به دوربین های DVR و CCTV متصل است و در صورت قطع برق یا افزایش برق، UPS به طور خودکار تنها منبع برق برای تمام تجهیزات دوربین مداربسته خواهد بود.

انواع UPS دوربین مداربسته

در ادامه به بررسی انواع دستگاه های ِیو پی اس در دوربین های مداربسته میپردازیم که در کل در 3 نوع خلاصه میشوند: منبع این مطلب : اینجا

UPS آنلاین

این نوع UPS ها برق خروجی خود از طریق اینورتر(Invertor) تامین می کنند. بنابراین دائما یک جریان ثابت برق به دوربین های مداربسته انتقال داده می شود. در این سری، هنگام قطع شدن برق، باتری ها به عنوان جایگزینی برای منابع تغذیه تجهیزات الکتریکی ما (اعم از: دوربین ها، رکورد ها و ..) استفاده می شوند. در یو پی اس های آنلاین با قطع شدن برق، دستگاه به کار خود (تولید برق) ادامه می دهد اما دیگر نمی تواند شارژ شود. یو پی اس های آنلاین به دلیل برخورداری از فن های خنک کننده گاها ممکن است سر و صدا ایجاد کنند. بیشترین کاربرد این نوع یو پی اس ها در دفاتر کوچک و منازل است. لازم به ذکر است که قیمت این نوع از UPSها نسبت به انواع دیگر آن، بالاتر است.

UPS آفلاین

از UPS های آفلاین اغلب برای تامین برق اضطراری ادارات استفاده می شوند. در این سری، دوربین های مداربسته برق مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از طریق برق شهری تامین می کنند. این UPS ها در صورت قطع برق و یا ایجاد اختلال در برق، فعال شده و شروع به کار می کنند. این دستگاه ها در صورت قطعی برق، با تاخیری کمتر از یک ثانیه، اقدام به تامین برق مورد نیاز تجهیزات می نمایند. یو پی اس های آفلاین هنگام فعالیت ایجاد سر و صدا نمی کنند و هم چنین مناسب برای استفاده در سیستم های کامپیوتری و مودم ها هستند.

UPS لاین اینترکتیو

این دستگاه ها دارای ترانسفورماتور هستند. در این نوع یو پی اس ها در صورتی که ولتاژ از یک حد مشخص کمتر شود، ترانسفورماتور فعال شده و از باتری به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می شود. از جمله مزایای یو پی اس لاین اینترکتیو می توان به مقرون به صرفه بودن آنها نسبت به مدل آنلاین اشاره کرد. هم چنین این UPS ها برای سیستم های برق اضطراری، شبکه و سرور مناسب هستند.