دوربین های ورزشی SJCAM رقیب جدی GoPro

دوربین های ورزشی SJCAM رقیب جدی GoPro

این روزها دوربین های ورزشی، سهم بسیار بزرگی از بازار دوربین ها را به خود اختصاص داده است. این اتفاق در دنیای امروز بازار های دوربین اتفاقی تصادفی نیست، چرا که دوربین های ورزشی دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند که همین باعث شده است بسیاری از هواداران فیلمبرداری (اعم از مستند سازان ساخت کلیپ های کوتاه، ساخت کلیپ های تجاری، فیلمبرداری از جشن ها و عروسی ها و ...). از این دوربین ها برای فیلمبرداری در محیط های مختلف غیر ورزشی نیز استفاده های بسیار زیادی کنند.

البته که قدرت عکاسی نیز در این دوربین ها، کمی از قدرت فیلمبیرداری ندارد ولی بیشتر استفاده کنندگان از دوربین های ورزشی، بیشتر از قدرت فیلمبرداری دوربین ها استفاده میکنند. از این جهت ما در این مقاله، به بررسی محصولات دو شرکت قدرتمند تولید دوربین ورزشی (SJCAM V.S GOPro) که بیشترین سهم فروش در بازار را اشغال کرده اند و تمامی استفاده کنندگان آنها از کیفیت این دوربین ها راضی هستند می پردازیم، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

نظر شما در مورد این موضوع چی میتواند باشد؟ دوربین های SJCAM قوی تر هستند یا دوربین های GOPro؟ هر دوی این شرکت ها دارای مدل های پیشرفته ای از این دوربین های اکشن، اگر شما از طرفدار های پر پا قرص ورزش هستید و از این نوع دوربین ها برایثبت لحظات خاطره انگیز ورزشی استفاده میکنید یا حتی اگر یکی از استفاده کنندگان این دوربین ها در محیط های بسته و یا حتی یک طبیعت گرد و ... این شانس را دارید که با خواندن این مقاله، از تفاوت های این دوربین ها و شرکت های قدرتمند تولید کننده آنها در سال 2020 را بدانید. با اینکه شرکت GoPro یک شرکت قدیمی تر هست و طرفدار های بسیار بیشتری دارد ولی شرکت SJCam نیز رغیب جدید و قوی برای این شرکت محصوب میشود چرا که از سال 2012 تا سال 2020 مدل های قدرتمندی را به بازار عرضه کرده است. خوب به نظر شما کدام یکی برنده می شوند؟

دوربین ورزشی Action Camera چیست؟

برای اینکه بخواهیم به مقایسه دوربین های این دو شرکت (SJCam V.S GoPro) بپردازیم اول باید اطلاعاتی راجع به کلیت دوربین ورزشی داشته باشیم، چون تکنولوژی در سال 2020 بسیار پیشرفت کرده است و تفاوت این دوربین ها بسیار نا چیز اما مهم است. بنابر این در این قسمت میتوانید از کلیت دوربین های ورزشی Action Camera اطلاع نسبی و مفیدی پیدا کنید. در کل دوربین های ورزشی، دوربین هایی هستند که یا ضد آب هستند یا دارای قاب های مخصوص ضد آب هستند که به این نوع دوربین ها این قدرت را می دهد که تا عمق 30 متری آب فرو بروند (البته این متراژ هم متغییر می باشد) معمولا دوربین های ورزشی دارای لنز فیلمبرداری با کیفیت های بیشتر از FULL HD و بیشتر آنها کیفیت 4K را پشتیبانی میکنند که در حال حاضر بالاترین کیفیت فیلمبرداری می باشد.

مقایسه کلی دو برند دوربین های ورزشی  SJ CAM V.S GOPro قدم به قدم در سال 2020 توسط تیم فنی مینی دی وی پرو

مقایسه کلی دو برند SJCAM V.S GOPro

برای مقایسه این دو برند، تیم فنی مینی دی وی پرو در این مقاله سعی کرده است که این دو کمپانی بزرگ را از تمامی جنبه های مهم برای یک فرد مصرف کننده که قصد خرید یک دوربین اسپرت خوب را دارد بررسی کند که به راحتی بتواند با خواندن این مقاله اطلاعات کافی برای انتخاب درست دوربین مورد نظر خود را به دست بیاورد. خوب ما سعی کردیم از تعداد محصولات تولیدی این دو کارخانه، تا قابلیت های اصلی دوربین ها، دسترسی ها، آپشن های بخصوص دوربین ها و رنج قیمتی آنها با هم مقایسه کنیم که در ادامه این مقاله به توضیح پیرامون این موارد خواهیم پرداخت. 

دوربین های SJCAM

اولین دوربین برگزیده در بین دوربین های SJCAM که در سال 2019 بیشترین فروش را داشته است مدل دوربین ورزشی SJCAM SJ6 Legend می باشد در ادامه میتوانید در مورد قابلیت های این دوربین و کیفیت فیلمبرداری موشن های حرکتی و به طور کلی ویژگی های اصلی این دوربین و همچنین قیمت آن در مقایسه با سایر مدل ها اطلاع پیدا کنید.

دوربین ورزشی SJCAM SJ6 Legend

  • ابعاد: 5.9x2.1x4.1 سانتی متر
  • وزن: 82g / 2.9oz
  • سنسور: Panasonic MN34120PA
  • چیپست: Novatek 96660
  • میدان دید: 166 °
  • وضوح ویدیو: 4K/2K/1080P/720P/420P
  • Bitrate: 60Mbps
  • عکس: 16MP
  • حالت ها: تک شات، پشت سر هم، گذشت زمان، فیلم + عکس، حالت اتومبیل، زیر آب
  • ویژگی ها: وای فای، صفحه لمسی LCD 2 ″، لرزشگیر دیجیتال، میکروفون خارجی
  • پورت ها: MiniUSB، MicroHDMI، شکاف کارت MicroSD
  • حافظه: MicroSD با کارتهای کلاس 10 و SDXC، حداکثر 128 گیگابایت
  • نوع باتری: لتیوم پلیمری 1050mAh
  • عمر باتری: 70 دقیقه در حالت 4K و 65 دقیقه در حالت 2K

مقایسه دوربین های ورزشی SJ CAM و GoPRO توسط مینی دی وی پرو

خرید دوربین ورزشی SJCAM SJ6 Legend

برای یک شخصی که در بازار دوربین های ورزشی تازه وارد است، دوربین های SJCAM میتوانند جذابیت های بیشتری نسبت به مدل های GoPro داشته باشد چرا که در اخرین مدل دوربین های SJCAM مدل SJ8PRO که دوربین دارای لنزی با قدرت فیلمبرداری 12 مگاپیکسل که لنز SONY و دارای سنسور حساس به نور برای عکسبرداری بهتر (سنسور IMX377 image sensor) و همچنین چیپست Ambarella H22 S85 که کار آن تنظیم نور و کاهش لرزش در هنگام عکسبرداری در این دوربین ورزشی می باشد.

در این مدل های دوربین های ورزشی ما یک LED 3.2 اینچی داریم که با استفاده از آن به راحتی میتوانیم تصاویر گرفته شده توسط دوربین را ببینیم یا محیطی را که میخواهیم از آن عکسبرداری یا فیلمبرداری کنیم زیر نظر بگیریم که البته این قابلیت در اکثر دوربین های ورزشی مشابه می باشد، چرا که بدیهی است برای کنترل و عملکرد هر چه بهتر دوربین این نمایشگر های کوچک ضروری می باشند. مدل SJCAM SJ6 Legend دارای نقطه اتصال به وایفای (WIFI) نیز می باشند و زمانی که شما نزدیک دوربین باشید، میتوانید به طور مستقیم به خود دوربین متصل شوید. در ضمن نگران نام کاربری و کلمه عبور دوربین خود نیز نباشد چرا که شما از خود سایت SJCAM میتوانید USER/Account خود را باز یابی کنید.

پرچمداران SJCam

دوربین SJ8 AIR/Pro در حال حاضر پرچمدار دوربین های شرکت SJCAM می باشد که با لنزی با قدرت 12MP مگاپیکسل میتواند تصاویری را با کیفیت 4K با سرعت 60 FPS ضبط نماید. دارای لوازم جانبی بسیار گسترده که دارای 6 پایه مخصوص نیز هست، قابلیت تنظیم لرزش در حین عکس گرفتن، فیلمبرداری Time lapse، دارای صفحه تاچ اسکرین و تنظیمات بسیار ساده و در دستر می باشد. این دوربین دارای بدنه بسیار مستحکم هست، باتری ها در دوربین SJ8 AIR/Pro تقویت شده می باشند و عمر آنها بسیار افزایش پیدا کرده است. دوربین SJ8 AIR/Pro قابلیت ضبط صدا به همراه تصویر را نیز دارد، دارای قاب ضد آب و همچنین قابلیت تشخیص رنگ های زنده (vivid colors) که در دو رقیب خود GoPro Hero 6 یا GoPro Hero 7 نیز وجود دارد.

امکانات مهم دوربین ورزشی  SJCAM SJ6 Legend و همچنین دوربین SJ8pro

دوربین های در دسترس شرکت SJCAM

شرکت چینی SJCAM از بدو ورود به بازار دوربین های ورزشی تولیدات گسترده خود را آغاز کرد، امروزه بسیاری از مدل های این شرکت در سر تا سر دنیا مورد استفاده قرار میگیرند که تیم فنی مینی دی وی پرو در این مقاله سعی در معرفی بروز ترین و پرفروش ترین آنها را دارد. البته در این مقاله ما به تعداد محدودی از دوربین های این شرکت اشاره خواهیم داشت ولی شما میتوانید با مراجعه به قسمت فروشگاه و دوربین های ورزشی مراجعه کنید و مدل های بیشتر این دوربین ها را مشاهده نمایید و حتی آنها را با هم مقایسه کنید.

دوربین فیلمبرداری ورزشی SJ cAM sJ 7 دوربین برتر در برترین دوربین های ورزشی سال 2020

SJ 7 STAR

دوربین ورزشی SJ6 دومین دوربین برتر ورزشی در مقاله برترین دوربین های ورزشی سال 2020

SJCAM SJ6

تجهیزات جانبی

همه این دوربین های ورزشی دارای لوازم جانبی خاص خود هستند و همراه با دوربین این لوازم جانبی را که عمدتا شامل تعدادی پایه و قاب ضد آب و ... هستند ولی این دوربین های ورزشی، لوازم جانبی دیگری نیز دارند، مثل پایه های خاص برای فیلمبرداری در مکان های خاص یا حتی کیف های مخصوص، ریموت کنترل و ... که معمولا به صورت جداگانه در بسیاری از فروشگاه ها عرضه میشوند و در دسترس هستند. از این رو هر دو برند SJCAM و GoPro در لوازم جانبی های اضافی با هم برابر هستند به طوری که طیف بسیاری از لوازم های جانبی برای هر دو دوربین یکسان می باشند، یعنی در هر دو برند میتوانید از آنها استفاده کنید، به جز تفاوت در ریموت های آنها که هر کدام برای نوع خاصی دوربین ساخته شده اند.

دوربین های ورزشی برند GoPro

به بخش جذاب و پایانی مقاله نزدیک میشویم، حالا دیگه نوبت دوربین های GOPro هست که خود نمایی کنند، دوربین های ورزشی GoPro که شرکت اصلی آنها در کالیفرنیای آمریکا هست ولی مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی مانند گوشی های اپل به خاطر اینکه نیروی کار در چین نسبت به سایر کشور ها (همانطور که میدانید نیمی از جمعیت جهان چینی هستند) بیشتر است، این دوربین ها در این کشور منتاژ میشوند ولی تکنولوژی آنها یک تکنولوژی آمریکایی می باشد.

دوربین های GoPro

شرکت GoPro نسبت به شرکت SJCAM بسیار قدیمی تر می باشد ولی پیشرفت چشمگیر شرکت SJCAM در رقابت با دوربین های این شرکت، باعث شده که شرکت GoPro نیز دوربین های بهتری را به بازار عرضه کند. کلا در بحث رقابتی در دنیای دوربین های دیجیتال، تمام این رقابت بین شرکت ها به نفع مصرف کننده ها خواهد بود چرا که این شرکت ها در جریان رقابت با یکدیگر برای کسب بازار بزرگتر فروش مجبور هستند که قابلت های زیادی را در بازه قیمتی رقابتی ارایه دهند و این باعث تعدیل قیمت ها به نفع مصرف کننده می گردد. در این مورد ولی دوربین های ورزشی شرکت GoPro به خاطر قدیمی بودن شان بسیار پر طرفدار هستند، در ادامه پرفروش ترین دوربین ورزشی شرکت GoPro در ایران را میتوانید ببینید از قابلیت های شگفت انگیز آن مطلع شوید و حتی آن را بخرید با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

دوربین GoPro Hero 8 یکی از پر فروش ترین دوربین های ورزشی فروشگاه مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی GoPro Hero 8

برند GoPro اولین بار در سال 2002 شروع به تولید این دوربین ها با نام تجاری Woodman کرد که به مرور زمان این دوربین ها با دوربین های پر قدرت HERO جایگزین شده به طوری که در همین دهه ی اخیر تعداد زیادی از مردم سر تا سر دنیا از این دوربین های ورزشی GoPro HERO استفاده نموده اند و چون کیفیت این دوربین ها بسیار بالا می باشد، مشتری دائمی و از خریداران پر و پا قرص این دوربین ها شدند. برای همین در کل شرکت GoPro بسیار پر طرفدار تر از شرکت SJCAM می باشد. برای همین هم هست که قیمت دوربین های SJCAM همیشه کمی از دوربین های GoPRO با همان کیفیت مشابه تفاوت دارند (یعنی دوربین های SJCAM برای اینکه رقابت کنند قیمت پایین تری دارند). شرکت GoPro دامنه فعالیت خود را گسترده تر نیز کرده و در زمینه ی کوادکوپتر ها و وسایل پروازی نیز وارد شدند ولی به تولید دوربین های ورزشی با همان قدرت همیشگی ادامه داده است.

امکانات دوربین های ورزشی GoPro

این دوربین های ورزشی عمدتا دارای مشخصاب بسیار منحصر بفرد و تاثیر گذاری هستند، بهترین قابلیت های خاص این دوربین های GoPro اتصال از طریق بلوتوث و وایفای WIFI به صورت همزمان، صفحه تاچ اسکیرین بسیار قوی و حساس، دارای حالت هوشمند که میتوانید با دوربین صحبت کنید و به آن دستور بدهید. دارای قاب ضد آب آپدیت شده تا عمق 33 متری آب (بدون قاب در مدل های HERO تا عمق 5 متری ضد آب هستند)، فیلمبرداری شفاف در زیر آب مناسب برای ورزش های آبی، دارای رزولوشن های مختلف فیلمبرداری (4K60, 2.7K120, 1440p120, 1080p240).

دارای قابلیت state-of-the-art که به دوربین کمک میکند که در حین عکسبرداری تا میزان بسیار بالایی جلوی لرزش را بگیرد. از این رو عکس های بسیار با کیفیتی بگیرید. دارای باتری قدرتمند و طول عمر بسیار بالا، فرمت ویدیو MP4 and H.264/H.265 video recording formats به راحتی میتوانیم بگوییم که تمام دوربین های ورزشی در رنج قیمتی دوربین های GoPro قابلیت ها را کم دارد.

دوربین های در دسترس شرکت GoPro

شرکت GoPro تقریبا یک دهه است که به تولید دوربین های ورزشی در مدل های HERO روی آورده است و روز به روز این دوربین ها را آپدیت میکند ولیکن این دوربین های ورزشی بسیار قوی هم هستند. در بازار ایران نیز دوربین های ورزشی HERO BLACK بسیار طرفدار دارند، در ادامه چند مدل از برترین مدل ها که در سایت هم موجود هستند میپردازیم که شما برای بررسی بیشتر و حتی خرید آنها میتوانید از لینک های زیر اقدام نمایید.

دوربین ورزشی GoPro Hero 7 Black

دوربین ورزشی GoPro HERO 7 Black

دوربین ورزشی GoPro HERO8 black دومین دوربین ورزشی در مقاله دوربین های برتر سال 2020 مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی GoPro Hero 8

پرچمدار کمپانی GoPro

و لقب پرچمداری این کمپانی بزرگ تولید دوربین های ورزشی به دوربین GoPro HERO 7 Black تعلق میگیرد، این دوربین هم مثل سایر دوربین های GoPro آپدیت های بسیاری را پشت سر گذاشته است چرا که این شرکت سعی کرده است که در مدل های بعدی این دوربین و حتی در همین مدل به مرور زمان قابلیت هایی را اضافه بکند و دوربین ها را از لحاظ فنی آپدیت میکنند.

دوربین می تواند تا عمق 33 متری آب فیلمبرداری کند، دارای قابلیت عکسبرداری SuperPhoto که باعث کاهش لرزش دوربین و گرفتن عکس های بسیار با کیفیت می شود، قابلیت مکان یابی GPS، چیپست های بسیار خوب HDR، قابلیت فیلمبرداری مستقیم HyperSmooth Video، قابلیت ارسال مستقیم ویدیو های در حال ضبط بر روی صفحه فیسبوک تان که این کار بسیار هیجان انگیز یکی از چالش های ورزشکاران نیز می باشد که با وسیله این دوربین ها مسابقات خود را به صورت LIVE بر روی فیسبوک خود پخش میکنند.

لنزی با قدرت فیلمبرداری 4K60 1080p240 video و عکسبرداری با لنز 12 MP مگا پیکسلی، این دوربین میتواند از لوازم جانبی مدل های قبلی خود نیز استفاده کند. دارای ریموت کنترل که میتوانید 16 دستور کلامی را اجرا کند و ریموت کنترل مدل های قبلی نیز بهش متصل میشوند. همچنین قابلیت Solo-Mo تا 8X باعث شده که این دوربین هیچ قابلیتی را کم نداشته باشد.

دوربین ورزشی GoPro HERO 7 Black پرچمدار دوربین های ورزشی GoPro در مقاله برترین دوربین های ورزشی سال 2020 از مینی دی وی پرو

تجهیزات جانبی

یکی از مواردی که باعث شده شرکت GoPro همیشه در زمینه دوربین های ورزشی موفق باشد و رغیب های بسیاری نداشته باشد کیفیت بالای لوازم های موجود در این دوربین های ورزشی است، چه از لحاظ لوازم جانبی چه از لحاظ چیپست های داخلی دوربین، همه از بهترین مواد اولیه تولید شده اند که همین موضوع عمر این دوربین های ورزشی را چندین برابر می کند. از لحاظ لوازم جانبی خود دوربین ها دارای لوازمی هستند ولی این دوربین های ورزشی دارای کیف هایی نیز می باشند که تمام لوازم جانبی اعم از پایه های اضافه، ریموت کنترل های مختلف، قاب های ضد آب مختلف و ... را شامل می شوند. از لحاظ استفاده از دوربین اپلیکیشن APP حای زیادی هستند که به وسیله ی آنها هم میتوانید دوربین را کنترل کنید و هم به تنظیمات دوربین به راحتی بر روی تمامی سیستم عامل ها ANDRIOD/IOS/WINDOWS و ... این اپلیکیشن ها را نصب و از دوربین های ورزشی GoPro به راحتی استفاده نمایید.

خوب از اینجا به بعد وارد جنگ می شویم و دو مدل SJCAM V.S GoPro را از جهات بسیار مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار می دهیم تا به اینجا خواننده این مقاله اطلاعات کافی در مورد اینکه دوربین های ورزشی Action CAMERA ها چه جور دوربین هایی هستند و چه قابلیت هایی میتوانند داشته باشند را دارد. از این رو در مورد تجهیزات جانبی، کاربرد دوربین ها، سطح استفاده آسان از آنها، پرچمداران دو برند و .... را مورد بررسی قرار دادیم در ادامه در مقایسه قدم به قدم دو مدل SJCAM و GoPro میپردازیم و سعی میکنیم که به هر برند نسبت به مقایسه از 5 ستاره امتیاز بدهیم، به نظر شما کدام برند برنده این مقایسه خواهد بود؟ با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید تا بفهمیم.

بهترین دسترسی ها و امکانات

در این قسمت میتوانیم بگوییم که هر دو برند SJCAM و GoPro از لحاظ امکانات بسیار گسترده هستند و هنر بسیاری به خرج داده اند در قسمت امکانات دوربین های تولیدی خود، گرچه برند GoPro به خاطر قدیمی تر بودن و همچنین میزان سرمایه ی بالاتری که برای تولید دوربین های خود اختصاص داده است، کمی از لحاظ امکانات برتری دارد، چون در خارج از کشور حق کپی رایت بسیار سفت و سخت اجرا می شود. از این رو چون برند GoPro زود تر شروع به کار کرده است طبیعی است که امکانات بیشتری دارد ولی دوربین های SJCAM نیز از لحاظ امکانات بسیار نزدیک به این دوربین ها هستند.

خوب اولین ستاره از لحاظ امکانات در مقایسه دو برند دوربین های ورزشی SJCAM V.S GoPro به برند GoPro به خاطر دستور های صوتی بیشتر، صفحه تاچ اسکیرین حساس تر و سنسور های عکسبرداری بیشتر تعلق می گیرد.

بهترین پرچمداران دوربین های ورزشی SJCAM V.S GoPro

مقایسه پرچمداران این دو برند آغاز می شود، دوربین SJ8 AIR/Pro V.S HERO 7 Black یک مقایسه سرگرم کننده می باشد. به خاطر اینکه پرچمدار SJCAM نصف قیمت پرچمدار GoPro را دارد، جفت دوربین های ورزشی دارای سنسور های خاصی می باشند و همچنین قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 FPS، قابلیت عکاسی 6 محوره، تثبیت کننده عکس 12 MP، تکنولوژی تایم لپس Time lapse و تنظیمات دستی را دارند. در این میان دو برتری دوربین HERO 7 Black ضد آب بودن بدنه دوربین و همچنین مقدار بسیار بیشتر دستور های صوتی هست که میتوانید به دوربین خود بدهید. در حالی که SJCAM SJ8 AIR/Pro بدنه ضد آب ندارد (فقط باید قاب ضد آب باشد و بدنه اش ضد آب نیست) و همچنین ویس کنترل، با این حال SJ8 AIR/Pro دارای سنسور های بسیار حساس برای ضبط صدا می باشد که حتی در زیر آب از داخل قاب ضد آب نیز می توانند صدا را ضبط کنند.

بنابر این یک ستاره دیگر هم در مقایسه دوربین های ورزشی SJCAM V.S GoPro به برند قوی و دوربین ورزشی HERO 7 Black می رد تا به اینجا GoPro :2 و SJCAM :0 بریم که در ادامه این مقاله از ابعاد گسترده تری این دوربین ها را مقایسه کنیم.

از لحاظ دسترسی به لوازم جانبی

 تفاوت بین لوازم جانبی این دو برند، دوربین های قدرتمند ورزشی میتوان گفت که به طور کامل صفر می باشد. جفت برند ها دارای پایه های قوی و سالم هستند، دارای قاب های ضد آب حرفه ای، باتری، شارژر، کابل و ... دارای پایه های فرمان دهنده و پایه های چسبنده که مشخص میکند که هر دو برند دارای لوازم جانبی بسیار گسترده ای می باشند. خوب در این قسمت مقایسه ما یک قدم فراتر می نهیم و لوازم های جانبی که خود شرکت به صورت رایگان میدهد را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر شما یک کیف کامل لوازم جانبی این دوربین های ورزشی را تهیه کنید چرا که این دوربین های ورزشی علاوه بر لوازم های جانبی بسیار گسترده که در خود دوربین هست، کیف های لوازم جانبی نیز دارند که میتوانید جداگانه آنها را بخرید. برند GoPro یک رم رایگان نیز به شما میدهد، ولی از نگاه کلی این دو برند از لحاظ لوازم جانبی تفاوت خاصی با هم ندارند.

دوربین های ورزشی SJ CAM V.S GoPro که هر دو برند دارای کیف های خاصی برای لوازم جانبی گسترده دارند ، از طرف مینی دی وی پرو منتشر شد

در این قسمت SJCAM V.S GoPro هر دو برند سر بلند از آب در آمدند و هر کدام یک ستاره را نصیب خود کرده اند. در ادامه جنبه های دیگر این دو برند بزرگ دوربین های ورزشی را با هم مقایسه خواهیم کرد، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

بهترین رنج قیمتی SJCAM V.S GoPro

رنج قیمتی میتوان گفت که تفاوت شگفت انگیز بین دوربین های SJCAM و GoPro می باشد به طوری که در قسمت پرچمداران این دوربین ها، قیمت دوربین SJ8 AIR/Pro قیمت بسیار پایین تری نسبت به HERO 7 Black پرچمدار شرکت GoPro دارد. البته درسته که دوربین HERO 7 Black بدون قاب ضد آب هم ضد آب می باشد و میزان بسیار بیشتری دستور صوتی را پوشش می دهد، ولی دوربین GoPro قیمت بسیار بیشتری دارد که میتوان گفت که این هزینه گزاف برای نام این برند نیز پرداخت می شود در حالی که دوربین SJ8 AIR/Pro تفاوت دیگری با این دوربین ندارد، اما قیمت نصف آن را داراست.

بهترین رنج قیمتی SJ CAM V.S GoPro که این دوربین های ورزشی را از لحاظ رنج قیمتی مود بررسی قرار میدهیم در مینی دی وی پرو

یک ستاره در رقابت تنگاتنگ دوربین های ورزشی بروز 2020 یک ستاره دیگر به برند جدید و قوی SJCAM تعلق میگیره چرا که از نظر رنج قیمتی بسیار پایین تر از دوربین های برند GoPro می باشد.

ضمانتنامه و خدمات پس از فروش و پشتیبانی دوربین های ورزشی SJCAM V.S GoPro

یکی دیگر از شگفتی های این دو برند دوربین ورزشی Action camera در خدمات پس از فروش و امکاناتی هست که به مشتریان خود میدهند و دوباره بسیار به هم نزدیک هستند که برند SJCAM به مصرف کنندگان دوربین های ورزشی خود یکسال گارانتی و برند GoPro دو سال گارانتی (البته این Action Camera ها دارای مواد اولیه درجه یک هستند از این رو بسیار به ندرت خراب می شوند) هر دو شرکت گارانتی بازگشت محصول در ازای خرابی اولیه را دارند و همچنین هزینه ارسال را به عهده میگیرند (حال چه ارسال دریایی یا زمینی باشد).

در مورد قرارداد هایی که شامل گارانتی میشوند، GoPro کمی از SJCAM جلوتر بوده و گارانتی شامل موارد بیشتری می شود و همچنین دوربین های ورزشی GoPro طوری طراحی شده اند که لوازم جانبی جدید نیز میتوانند مورد استفاده این دوربین ها قرار بگیرد، اما در نظر سنجی از مشتریان دو برند، در مورد پشتیبانی، مشخص شده که برند SJCAM در ارایه خدمات به مشتریان بسیار جدی تر و دقیق تر بوده این در حالیست که بسیاری از مشتریان GoPro از خدمات پس از فروش شرکت بسیار گلایه کرده اند که این موضوع می تواند به خاطر میزان بیشتر مشتریان این کمپانی نیز باشد، البته در مورد این بند مطالعه کننده باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که این قوانین کلی دو شرکت اصلی هستند و شامل مشتریان مستقیم شرکت ها میشود.

در این قسمت هم هر دو برند دوربین های ورزشی Action Cameras SJCAM V.S GoPro یک ستاره دریافت میکنند چرا که از نظر پشتیبانی تقریبا با هم مساوی هستند، به آخرین قسمت مقایسه نزدیک میشویم، به نظر شما برنده این چالش کدام برند خواهد بود؟ به زودی خواهید دانست.

پیش بینی تیم فنی مینی دی وی پرو در مورد مقاله مقایسه قدم به قدم دوربین های ورزشی SJCAM و GoPro 

همانطور که مشخص است دوربین های GoPro از لحاظ بدنه و دستور های صوتی قوی تر می باشد و در مقایسه قدم به قدم این دو برند قدرتمند برند GoPro ستاره های بیشتری از برند SJCAM را به خود اختصاص داده است ولی ما در قسمت هایی مثل رنج قیمتی شاهد تفاوت چشمگیر قیمتی بین این دو برند بودیم، به طوری که برند SJCAM از لحاظ قیمتی، تقریبا نصف قیمت دوربین های GoPro را دارد و از لحاظ قابلیتی تفاوت های بسیار زیادی ندارند، فقط بدنه Action Camera های GoPro ضد آب می باشد و میزان دستور های صوتی که دوربین قابلیت این را دارد که اجرا کند، بیشتر می باشد (که البته این قابلیت در ایران بسیار کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، مثل تکنولوژی Siri در موبایل های IOS) از لحاظ لوازم جانبی که کاملا مشابه و از لحاظ مواد اولیه و سنسور ها نیز با هم یکسان می باشند.

ولی همانطور که در مقاله مقایسه قدم به قدم دوربین های ورزشی SJCAM و GoPro متوجه شدید، دوربین های GoPro ستاره های بیشتری گرفتند و برنده بی چون و چرای این رقابت می باشند، امید است که بعد از خواندن این مقاله، اطلاعات کافی برای انتخاب یک دوربین ورزشی Action Camera مناسب که بتواند خاطرات شیرین شما را لحظه به لحظه جاودان کند را داشته باشید، از اینکه این مقاله رو انتخاب کردید و وقت گذاشتید ازتون ممنون ایم. (تیم فنی مینی دی وی پرو)